iceke schreef:Uw argumenten van "egoïsten" en "verantwoordelijkheid" begint afgezaagd te geraken...je gaat niemand nu nog overtuigen om zich te laten vaccineren als je hem een egoïst noemt.
Ik voel me
niet verantwoordelijk voor die gevaccineerde of niet gevacineerde die in het az belanden, ga ik ook nooit doen...die
verantwoordelijkheid stopt aan mijn voordeur...en vanaf dan is het mijn
verantwoordelijkheid om niet zelf besmet te geraken... vaccinatie heeft daar niks met te maken.
Druk op de zorg ? Dat is de
verantwoordelijkheid van diegene die ze de laatste 30 jaar afgebouwd heeft, niet van diegene die geen spuit wil laten zetten. Nog eens, blijven spuiten gaat het probleem niet oplossen, zelfs een blinde kan dat zien.
Als jij je veiliger voelt met een spuit ? Be my guest, niks op tegen....kom me alleen niet vertellen dat ik ook een spuit moet zetten, dat gaat echt niet meer gebeuren.
Verantwoordelijkheid afgezaagd? weet ik niet, zelfs petrol komt er nu mee af en heel uw post staat er vol mee
Egoïsten, egoïst noemen is niet leuk voor egoïsten maar daarom niet minder juist.
Uiteraard voelen egoïsten zich niet verantwoordelijk. Je zegt dat uw verantwoordelijkheid stopt aan uw voordeur maar ik veronderstel dat je niet als een kluizenaar binnen blijft en dus wel degelijk een verantwoordelijkheid hebt op die momenten. Vaccinatie beperkt de tijd dat je besmettelijk bent dus het heeft wel degelijk iets met uw verantwoordelijkheid te maken.
Dan wat whataboutism waar we niets mee zijn oftewel verantwoordelijkheid op anderen afschuiven. Je hebt een punt dat men de zorg niet had moeten afbouwen maar daar hebben we nu niets aan. Ik veronderstel dat je altijd tegen die partijen hebt gestemd.
Blijven spuiten gaat inderdaad het probleem niet oplossen. Het zal altijd een mix van maatregelen EN vaccinatie/medicatie zijn. Uiteraard zal een deel van die mix weigeren het probleem ook niet oplossen, zelfs een blinde kan dat zien.
Ik voel me niet veiliger maar ik ben veiliger. Veiliger betekent echter niet hetzelfde als veilig. Ik kan het dus krijgen en doorgeven maar de kans dat ik het krijg is lager, de ernst minder en de duur korter. Kortom ik wens u veel succes met uw keuze maar ik ben nog altijd tevreden met de mijne.
Ik ben bereid de gevolgen van mijn keuze te dragen en het enige wat ik wens is dat zij die een andere keuze maakten dat ook doen.
@petrol:
Je ontkent de werking niet maar je minimaliseert wel de positieve effecten. Die effecten zijn er wel degelijk, ook voor transmissie. Bovendien negeer je graag de effecten die niet in uw kraam passen. De lagere druk op de zorg is een belangrijk effect net als het feit dat meer mensen niet ziek worden of veel minder ernstig en sneller genezen en dus ook minder verspreiden.
Ik neem dat allemaal samen omdat al deze voordelen ook samenkomen bij iedereen die zich vaccineert. Meer gevaccineerden betekent dus meer voordelen. Jij zit maar te vitten op vaccinatie omdat het niet zou helpen terwijl ze duidelijk wel helpen op vele vlakken. Dat ze niet ALLES gaan oplossen is de discussie niet. Waar heb je me dat al horen beweren? Gordels voorkomen ook niet alle verkeersdoden en toch willen we dat iedereen ze draagt.
Alle shit die ik voorspelde over ongevaccineerden is helaas ook uitgekomen, het is ook niet moeilijk te voorspellen als telkens hetzelfde gebeurt.
Grappig dat je begint fantaseren over kanker en haat terwijl je tegen polarisering bent
Ik heb niets tegen ongevaccineerden en ik beweer dus ook niet dat het allemaal onmensen zijn MAAR ik wil wel dat ze bereid zijn om de gevolgen van hun eigen keuze te dragen. Is dat zo extreem? Uzelf in gevaar brengen vind ik niet slim, de zorg onnodig belasten vind ik niet verstandig, de gevolgen van eigen keuzes op anderen afwentelen vind ik inderdaad egoïstisch, oei wat ben ik toch streng. Ik veronderstel dat je mensen die iets anders denken dan jij schapen noemt dat dit als aanmoediging bedoeld was, zeker niet als polariseren?
Trouwens de cijfers bevestigen wel degelijk dat er een overtal van ongevaccineerden extra druk zet op de zorg. Maar zelfs al hadden we oneindige middelen op de zorg, dan nog is vaccinatie goed om te beschermen tegen de ergste gevolgen. Iemand overhalen een vaccin te laten zetten is dus eigenlijk hulp, iemand bevestigen in een keuze die indruist tegen zijn eigen gezondheid vind ik minder positief.
Dat er klootzakken, idioten en egoïsten in elke groep zitten ontken ik zeker niet maar dat maakt de egoïsten in deze groep niet kleiner, het is het zoveelste wahtaboutism.
De overheid zet ook niet ALLEEN in op vaccins. Ik volg u dat ze veel strenger had kunnen zijn maar dat is in tegenstelling tot de mening dat ze te streng zou zijn voor ongevaccineerden. Andere landen zijn ondertussen een pak strenger. Anderzijds zal je ook enkel kunnen toegeven dat welke maatregel dan ook deze crisis niet had kunnen vermijden en minder vaccineren al zeker niet. De mutaties gooien roet in het eten en net zoals de maatregelen niet volledig worden nageleefd is de vaccinatie niet volledig en verliezen we daar onnodig veel efficiëntie. Je beseft ook dat lockdowns als een paar keer geprobeerd zijn maar ook faalden, we zitten nog altijd in de shit.
Ik heb van in het begin gepleit voor de harde maar korte pijn. Volledige lockdown EN verplichte vaccinatie. Dat had ook economisch veel minder gekost en veel patiënten uitgespaard. Die trein is helaas al lang vertrokken en door de mislukte lockdowns is de zin in een nieuwe nog minder dan voor de vaccinatie. Het huis staat in brand en dan blus je met AL de middelen die je hebt. De vaccins zijn voorlopig nog altijd de beste wapens ook al besef ik al lang dat ze niet zullen volstaan en dat een nieuwe lockdown er toch staat aan te komen.
Wat zijn die “andere middelen” waar je het over hebt?