r2504 schreef:Finaal... ben je niet tevreden met je dienst... bol het dan af (da's trouwens het enige wat een provider merkt....
Dat doen vele van ons. Maar waar moeten we naartoe? De grote zijn allemaal met zo een enorm beperkt limiet. Het is gekend dat deze zich focusen op de brave huisvader & moeder die bijna niets doen ieder maand.
En lets face it, zolang het coper & cable netwerk in handen is van 2 quazi monopolies, is het enorm moeilijk voor andere providers om iets anders aan te bieden.
De provider die meer limiet aanbieden, doen het meestal door de xx% dat de brave huisvader & moeder van hun limiet niet gebruiken, te heralloceren naar hun grotere accounts. Dat heeft puur te maken met limieten opgelegt door o.a Belgacom. Vraag het maar effe aan mensen die bij ISP's werken.
Natuurlijk is er geen concurrentie. Telenet & Belgacom gaan elkaar niet bevechten, want dat snijd in hun winstmarges. Om eerlijk te zijn, ik verdenk beide van een onderling accoortje gesloten te hebben ( waren er niet een gans hoop belgacom mensen ineens gaan werken bij telenet? ).
Zolang er geen deftig organistasie is gesteund door de staat, die zegt: nu is het genoeg met jullie monopolies.
Daarbij, ik heb geen goed oog in dat telenet nog gaat blijven bestaan. Hun schulden, de investeringen die ze deden voor digitaal tv ( en die enorm tegensloeg ), 1/3 van het cable net dat niet samenwerkt met telenet hun digitaal tv. De aandelen die gekeldered zijn, de directie die allen hun aandelen te koop stellen etc etc ... lijkt me een zinkend schip. Weeral te groot willen worden. Ps: wedden dat onze nederlandse telenet baas binnen een paar maand vertrekt