Initiatieven tegen slecht internet

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Phuncz schreef:Waarschijnlijk omdat ze schrik hebben van al die rompslomp.
Maar dat is het juist, er is geen rompslooi, zeker niet als je vb van skynet naar EDPnet gaat.
Ingeschreven bij edpnet, brief gekregen vanaf die dag .... en da werkte.
Direct naar skynet gebeld om stop te zeggen en was direct geregeld.Zelfs nog 10 dagen van men abonnement bij skynet terug betaald gekregen (zonder te vragen).

Als je wil verleggen neem je eerst contact op met je nieuwe provider en vraag welke beste wijze is..... dan heb je geen problemen en zelfs (te zien hoe je het doet) geen downtime ook :)

Meer mensen moeten het gewoon doen, dat Belg en TN es slagen krijgen en naar ons luisteren.

En wees niet bang als je twijfelt om es een post vb hier te plaatsen en om raad te vragen....
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ik was dan ook niet aarzelend om over te stappen, dat was voor mij een no-brainer. Het is gewoon de algemene rest. Wij Belgen hebben als kenmerk dat we problemen lang laten aanslepen ipv. er onmiddellijk iets aan te doen. Maar zo worden we wel in de zak gezet voor niets.

Waarom zijn de meeste electro/ICT winkels in Nederland een pak goedkoper als België ? Omdat ze hier nog gek genoeg zijn het dubbele te betalen voor service. In Nederland wordt gewoon gekocht bij de winkel met de beste prijs/service verhouding, waardoor concurrentie veel taaier is. Juist hetzelfde als internet: hier wacht men passief af tot een ISP een grote stap zet waardoor de rest eventueel volgt. Klantenbehouding. Bij de noorderburen gaat het erom zoveel mogelijk klanten te winnen, door zo snel mogelijk de laatste nieuwe mogelijke dingetjes aan te bieden.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Wij Belgen hebben als kenmerk dat we problemen lang laten aanslepen ipv. er onmiddellijk iets aan te doen
Spreek a.u.b. voor jezelf en veralgemeen niet.

En ga eens kijken op de parking van het UZ Gent en tel eens het aantal Nederlandse kentekens.
Echt gebeurd verhaal: vrouw met borstkanker wordt in Nederland op de wachtlijst geplaatst (6 tot 8 weken wachten), komt naar Belgie en wordt DEZELFDE dag geopereerd.

Als ik dan toch mag kiezen...

Gr, Astralon
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Dat spreek ik ook niet tegen, de medische sector in Nederland is erbarmelijk maar dat heeft echt wel geen fuk met Userbase te maken...

Ik veralgemeen wel, omdat het gewoon een feit is. Check het RealDSL forum maar eens.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Phuncz schreef:Dat spreek ik ook niet tegen, de medische sector in Nederland is erbarmelijk maar dat heeft echt wel geen fuk met Userbase te maken...
Toch wel, want een gedeelte van onze B.T.W., die hoger is dan die in Nederland, wordt gebruikt om onze sociale zekerheid te financieren. En als prijs het enige criterium is of als het te zwaar gaat doorwegen dan kom je in een zeer gevaarlijke situatie. Kijk maar naar de V.S. :x
Ik veralgemeen wel, omdat het gewoon een feit is. Check het RealDSL forum maar eens
Ik werk al 10 jaar met internet via verschillende providers (Level3, BT, Skynet, etc...) en als ik voor Skynet kies dan kies ik voor de kwaliteit, SLAs, enz... en niet omdat ik te dom ben om te kijken wat de andere providers te bieden hebben. Wist je trouwens dat een aantal beperkingen bij o.a. Skynet zijn opgelegd door het B.I.P.T. en NIET door Skynet zelf :???:

Gr, Astralon
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
Phuncz schreef:Dat spreek ik ook niet tegen, de medische sector in Nederland is erbarmelijk maar dat heeft echt wel geen fuk met Userbase te maken...
Toch wel, want een gedeelte van onze B.T.W., die hoger is dan die in Nederland, wordt gebruikt om onze sociale zekerheid te financieren. En als prijs het enige criterium is of als het te zwaar gaat doorwegen dan kom je in een zeer gevaarlijke situatie. Kijk maar naar de V.S. :x

De verschillen in prijs zijn echter vaak meer dan die 2% BTW...
Astralon schreef:
Phuncz schreef:Ik veralgemeen wel, omdat het gewoon een feit is. Check het RealDSL forum maar eens
Ik werk al 10 jaar met internet via verschillende providers (Level3, BT, Skynet, etc...) en als ik voor Skynet kies dan kies ik voor de kwaliteit, SLAs, enz... en niet omdat ik te dom ben om te kijken wat de andere providers te bieden hebben. Wist je trouwens dat een aantal beperkingen bij o.a. Skynet zijn opgelegd door het B.I.P.T. en NIET door Skynet zelf :???:
Wat jouw niet standaardeisen zijn, heeft 95% van België geen boodschap aan helaas. Die kwaliteit vind je ook elders. Ik koos voor EDPnet voor de kwaliteit, service, snelheid en het algemene prijs/kwaliteit cijfer dat boven het gemiddelde zit. Heb zelf ook jaren bij SkyNet gezeten (extra abo bij mijn Wanadoo/Tiscali lijn), ik snap niet wat SkyNet gemiddeld beter is dan de rest want dat is ze niet.

Op het werk hebben we een leased lijn liggen van Belgacom. Al 2x DNS probs gehad afgelopen week (DE HELE DAG telkens), noem je dat kwaliteit ? Om nog maar te zwijgen over de uren gespreid over de week dat het niet werkt.

Tevens is het mijn probleem niet dat SkyNet beperkingen opgelegd gekregen heeft, ik ben geen weldadigheidsinstelling die sympathie moet geven. Ik ben een betalende klant die waar wil voor zijn geld.
Laatst gewijzigd door Phuncz 26 okt 2005, 21:08, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Altijd maar die vergelijkingen met het buitenland... zolang ze in het voordeel zijn van jezelf. Dat er duizenden andere producten en diensten bestaan die in het buitenland veel duurder zijn dan hier daar zwijgt men dan maar stilletjes over. Trouwens de vergelijking is nutteloos, we leven hier in Belgie, en niet in het buitenland.

Wil dit zeggen dat het niet beter kan... ja, als het op een verantwoorde manier gaat, en niet zoals enkele providers in Belgie reeds bewezen hebben. Dan blijf ik liever m'n huidig bedrag betalen, en ben ik tevreden met de limiet die ik heb (en waar trouwens 95% mee tevreden is... ondanks dat sommigen denken dat iedereen behoefte heeft aan 100 GB per maand).

Finaal... ben je niet tevreden met je dienst... bol het dan af (da's trouwens het enige wat een provider merkt... niet dat je hier een forum vol schrijft), en zoek eentje waar je wel tevreden mee bent. Zo doe je dat toch ook voor alle andere dingen die je koopt... van een brood tem. je huis.
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Finaal... ben je niet tevreden met je dienst... bol het dan af (da's trouwens het enige wat een provider merkt....
Dat doen vele van ons. Maar waar moeten we naartoe? De grote zijn allemaal met zo een enorm beperkt limiet. Het is gekend dat deze zich focusen op de brave huisvader & moeder die bijna niets doen ieder maand.

En lets face it, zolang het coper & cable netwerk in handen is van 2 quazi monopolies, is het enorm moeilijk voor andere providers om iets anders aan te bieden.

De provider die meer limiet aanbieden, doen het meestal door de xx% dat de brave huisvader & moeder van hun limiet niet gebruiken, te heralloceren naar hun grotere accounts. Dat heeft puur te maken met limieten opgelegt door o.a Belgacom. Vraag het maar effe aan mensen die bij ISP's werken.

Natuurlijk is er geen concurrentie. Telenet & Belgacom gaan elkaar niet bevechten, want dat snijd in hun winstmarges. Om eerlijk te zijn, ik verdenk beide van een onderling accoortje gesloten te hebben ( waren er niet een gans hoop belgacom mensen ineens gaan werken bij telenet? ).

Zolang er geen deftig organistasie is gesteund door de staat, die zegt: nu is het genoeg met jullie monopolies.

Daarbij, ik heb geen goed oog in dat telenet nog gaat blijven bestaan. Hun schulden, de investeringen die ze deden voor digitaal tv ( en die enorm tegensloeg ), 1/3 van het cable net dat niet samenwerkt met telenet hun digitaal tv. De aandelen die gekeldered zijn, de directie die allen hun aandelen te koop stellen etc etc ... lijkt me een zinkend schip. Weeral te groot willen worden. Ps: wedden dat onze nederlandse telenet baas binnen een paar maand vertrekt ;)
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Arqentus schreef:
Daarbij, ik heb geen goed oog in dat telenet nog gaat blijven bestaan.
Is dat zo erg dan?
laat ze voor mijn part maar failliet gaan, zal er dan eindelijk es iets veranderen in ons apenland.
Natuurlijk spijtig van de man met de pet die een aandeel koopt ervan.....
Pilot84
Starter
Starter

Laat ik nou toevallig gisteren iets interessants gezien hebben, een daadwerkelijk "consumenten initiatief tegen slecht internet/datalimieten". Zie hier:

http://tweakers.net/nieuws/39840

en hier

<snip>

Ik hoop alleen dat er zich genoeg daadkracht (heeft) verzameld achter dit initiatief.

Met vriendelijke groet,

Pilot84

//edit by meon: Ik begin die URL-spam lichtjes irritant te vinden!
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

als je beter internet wil verhuis dan terug naar Nederland hier s**** het

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

als ge dan toch in die richting gaat, loop dan ineens door tot in zweden :P
Pilot84
Starter
Starter

Na een tijdje weg geweest te zijn, zie ik dat er weer gereageerd is. Helaas is het niveau van de discussie nogal gedaald en wordt het niet toegestaan iemand de weg te wijzen naar een weg tot wellicht wat beter internet. En om het nou SPAM te noemen??? Volgens mij voldoed mijn post niet aan onderstaande criteria om onder de noemer SPAM te vallen. Ik bood de link naar de directe informatie aan en een link naar een onafhankelijk nieuwsbericht.

Definitie van SPAM:
Spam is e-mail of postings in de nieuwsgroepen van Usenet die op grote schaal ongevraagd wordt toegestuurd of geplaatst in veel verschillende nieuwsgroepen. Spam is ook bekend onder de term UCE (Unsolicited Commercial E-mail) of UBE (Unsolicited Bulk E-mail). Vaak gaat het om reclame voor obscure en onzinnige producten of promotiepraat van bedrijven. Maar ook charitatieve instellingen en Nederlandse overheidsorganisaties versturen soms spam.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spam

Ik heb me aan de regels van dit forum gehouden. Dus ik wil de desbetreffende moderator vriendelijk verzoeken zijn wijziging in mijn post ongedaan te maken en de link terug te plaatsen. Daarentegen zijn de posts van CiBi en Kemblin, om de forum regels te citeren, "onzinnige antwoorden" en pogingen "om een persoon aan te vallen".

No flames intended. Helaas hadden anderen die intentie wel.

Pilot84
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”