Dat je dat denkt, ja, maar de realiteit is nee. En dan kan er terug een rondje welles/nietes beginnen ondanks wat er onder onze neus aan het afspelen is. Portugal is trouwens ook aan zijn vierde golf begonnen...phil48 schreef:Euh JA.
Zoals ik schreef is er maar één algemeen verplicht vaccin in België dat van geen kanten, zowel op ethisch vlak als op werking, te vergelijken is.1207 schreef:er zijn er meer verplicht trouwens, bv bij bepaalde beroepen
We kunnen nog lang blijven palaveren over al dan niet verplichten van die vaccins, maar SARS-CoV-2 wacht niet tot we daar uit zijn. Verplichten is één ding, het verwezenlijken en controleren is een ander ding. Kijk naar het debat vandaag over de vaccinatieplicht in de zorg. Dat zegt genoeg denk ik. Je emotionele oproep zal daar niet veel aan veranderen, hoe frustrerend dat dat voor ons allen ook kan zijn.
Er zijn tig redenen buiten de vaccinatiegraad die een veel belangrijker zijn voor de dynamiek van de pandemie en waar ondertussen geen bal aan veranderd. Ook dat is frustrerend, zelfs intriest om te zien. Maanden geleden al heb ik gewaarschuwd dat we op een tijdbom zitten, dat vaccinatie alleen ons niet gaat redden met de oproep om uiterst voorzichtig te zijn. En wat zien we? Op 1 oktober gooit men de maatschappij open met alle gevolgen van dien. En ik begrijp dat veel mensen het momenteel niet meer kunnen vatten, zoveel hoop hadden gezet op de vaccins, zich dan naar de niet gevaccineerden richten terwijl de propagandamolen lekker veel toertjes draait. Uiteraard kunnen 'de autoriteiten' in de ruime zijn van het woord niet anders.