Ondertussen meer dan een maand verder:
-2 SIM kaarten begin December ontvangen en zonder problemen geactiveerd. Men had ze eerst 2 keer naar een verkeerd adres vestuurd hoewel ik dit zéér duidelijk bij de opmerkingen gezet had. Soit, eind goed al goed...
-FiberXL bestelling: waar begin ik?
1) Zoals eerder in de thread aangegeven, werd de bestelling op 15/11 geplaatst. Na ongeveer een week radiostilte beslist om te bellen en te vragen naar de status. Blijkbaar had Proximus aanvankelijk aangegeven dat Fiber niet mogelijk was op mijn adres. Dit terwijl de fibercheck zowel op EDPnet en Proximus duidelijk aangeeft dat het kan. "Ja meneer, u heeft inderdaad gelijk en dit hebben we ook verder gecommuniceerd naar Proximus. Ze zijn bezig met de lijn na te kijken". Geen probleem, vriendelijk bedankt en opgehangen.
2) Enkele dagen verder: "Proximus heeft moeilijkheden met het uitlezen van de lijnwaarden. Ze krijgen slechte sync. door waardoor het niet duidelijk is of Fiber mogelijk is op uw adres." Ja maar, hoe kan het dan dat er in de kelder/technische ruimte van het appartement een patchkast van Proximus staat waar fiber op toekomt? Er is ook zeer duidelijk te zien dat er reeds enkele appartementen aangesloten zijn via Fiber. "Ja inderdaad meneer, dat hebben we ook duidelijk gemaakt aan Proximus".
3) 2 dagen opnieuw gebeld en letterlijk copy paste van punt 2. Heb zelf ook aangegeven dat dit geëscaleerd moet worden.
4) Nogmaals enkele dagen later opnieuw gebeld en aangedrongen voor een status update. "Dit is al in escalatie en mijn collega's van het commercieel team zitten echt aan te dringen bij Proximus, dat kan ik u verzekeren". Opnieuw dus een vruchteloze gesprek.
Letterlijk 5 min. later naar de Technische afdeling van Proximus gebeld. Daar had men vlug een fibercheck gedaan nadat ik mijn adres had doorgegeven. "Fiber is zeker mogelijk op uw adres meneer, ik kan het perfect in het systeem zien". Daarna een korte uitleg gedaan over mijn situatie bij EDPnet en gevraagd of het op de een of andere manier versneld kon worden. "Geen probleem, ik ga eens kijken of we een technieker kunnen inplannen voor u". Uiteindelijk heeft hij mijn GSM nummer genoteerd en verder meegegeven dat ik gewoon moest wachten tot een technieker mij contacteert.
Ik was even in shock. EDPnet, what gives?
Meer dan een maand later en we zijn geen haar verder. Ik kan veel geuld uitoefenen en heb zelfs geen probleem om het even te doen met een Fritzbox 7530 (hoewel ik een 7530 AX besteld heb, maar door het wereldwijd chiptekort kunnen ze die niet op tijd leveren). Maar dit is toch echt complete waanzin? Vooral na dat laatste i.v.m. Proximus...
Vorige donderdag EDPnet nogmaals via chat aangesproken en men heeft een "Follow-Up" ticket aangemaakt zodat ik om de 2 dagen een update krijg. Dus morgen, hopelijk, krijg ik een update.