En ja, we hebben een set van maatregelen maar waar ik het over heb is het basisprincipe. We moeten wel opletten dat we geen maatregelen gaan invoeren om die basisprincipes niet te moeten respecteren en daar wringt het al. Neem nu bijvoorbeeld verluchten. Belangrijk, absoluut. Maar gaan we dat inzetten omdat we eigenlijk met teveel mensen in een ruimte vertoeven?
Tegenstand tegen vaccinatie is tegelijk één van de zwaktes van vaccinatie. Dat zag je van ver aankomen en daar heb ik lang geleden al op gewezen. Maatregelen zijn een 'en en en' verhaal maar ik vrees dat de mindsetting zodanig is dat door vaccinatie al de rest niet meer belangrijk is en dan krijgen we een criminalisering van diegenen die niet gevaccineerd zijn terwijl zij al lang niet meer het hoofdprobleem zijn van de pandemie, maar des te groter van een maatschappelijke split. Denken ze in Oostenrijk nu goed bezig te zijn? Die boemerang gaan ze terug in het gezicht krijgen hoor. Als het nu nog zou bijdragen in de strijd tegen de pandemie... maar ik vrees dat het een averechts (what's in a word...) effect gaat hebben.
Het is niet omdat een sneltest om logistieke en financiële redenen bij een teststrategie hoort, dat de accuraatheid van de sneltesten zou veranderen. Los daarvan weten we dat een negatief resultaat uit een sneltest een heel belabberde accuraatheid heeft.wied schreef:In NL werden bij de ingang van teststraten sneltesten uitgevoerd, waarna ca 75/80% meteen verder mocht! Hebben die mensen daar beter testmateriaal misschien?