karine schreef:bruma schreef:
@karine
Had het over het (gratis) gebruik van de wagen accu om het huis V2G van stroom te voorzien i.p.v. een thuisbatterijsysteen.
Ja hoor, dat had ik wel begrepen. Ik zie daar de volgende jaren zeker een toekomst voor maar nu nog iets te vroeg voor mij.
Zal er zeker aankomen, daar heb je gelijk in.
Echter het zal niet volgens het huidige gedachtegoed zijn vermoed ik
Recentste leaf's en e-NV200's met chademo laadstekker zijn voor uitgerust bi-directioneel laden, echter ik heb niet kunnen uitvissen of die versies in BE verkocht werden.
Chademo is in EU uitstervend
Ik dacht zelfs dat Nissan momenteel al een gratis wallbox aanbiedt.
Het zal zeker niet de bi-directionele wallbox zijn gezien deze leer dan 4000€ kost
En zeker wanneer ik naar mijn werkgever kijk die intussen al 350 zonnepanelen liggen heeft en net een aardwarmtecentrale in gebruik heeft genomen.
Fiets opladen kan al, dus waarom de wagen ook niet ?
Bij ons mag de fiets gratis opgeladen worden
Voor de EV's dien je een contract af te sluiten voor de aankoop van elektriciteit
Uitleg was dat ze geen discriminatie willen dat de ene wél een voordeel zou hebben en de meeste niet.
Ook de belastingsdienst zou bezwaar kunnen maken want het zijn geen salaris maar privé wagens
Technisch gezien is het niet moeilijk
De accu heeft een + en - en heeft een spanning tussen de 310 en 410V
Er zijn omvormers voor thuisbatterijen op de markt die met die spanning werken
Praktisch is het wat moeilijker qua flexibele koppeling met de accu en de huisinstallatie