Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

DarkV schreef:Het probleem is dat sommige mensen ondertussen al richting die 9 maanden gaan... en dus niet meer welkom zijn in Oostenrijk, maar hier geen derde prik krijgen ook al willen ze die :bang:
Ja, dat is de moderne versie van: "Thuis in uw kot blijven."
Alleen ietsje anders geformuleerd. :wink:
Op zich niet slecht om het gedrag leren aan te passen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Mijn 9 maanden is op 17 december dus ook niet heel lang meer.
De reden dat ik zo vroeg ben geprikt is door het VAPH.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Privacystichting stapt naar Grondwettelijk Hof tegen coronapas: https://www.standaard.be/cnt/dmf20211108_94965081
Meer van dat.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

NuKeM schreef:Privacystichting stapt naar Grondwettelijk Hof tegen coronapas: https://www.standaard.be/cnt/dmf20211108_94965081
Meer van dat.
Ze zouden beter naar het hof stappen voor de camera's die op iedere hoek van de straat staan en je constant volgen...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Rome is niet in één dag gebouwd.

Heb ondertussen de interviews op Tegenwind.tv verder bekeken, best wel interessant (ook al is het soms langdradig). Best wel wat academici met een nuchtere kijk op het gebeuren, de cijfers en privacy en die door het publiek maken van hun twijfel/nuchtere kijk door de media, politiek en gemeenschap daarop werden afgerekend. Veel interessanter dan het zoveelste zelfde panelgesprek in de reguliere media.
https://www.tegenwind.tv/tegenwind-video-s
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

phil48 schreef: Wat ik in je betoog mis is de link met "covid vaccins" ? Staat toch nergens dat die 70 allemaal gevaccineerd waren - of heb ik erover gekeken ??

BTW "topsporters" is de foute omschrijving hé. De enige topsporter uit het lijstje is Eriksen en die heeft een aangeboren hartafwijking - al jàren.
Het woord topsporters heb ik niet laten vallen.
De link? Iedereen staat vrij om gelijk welke link te leggen. Valt er iets over vaccinatie in de artikels terug te vinden? De kans is klein.
Ben je op de Belgische MSM al artikels met de negatieve gevolgen van de vaccins tegenkomen? Weer is de kans zeer klein.
Lijkt me duidelijk dat ze er niets van mogen uitbrengen.

Mijn vriendin vernam vandaag op school dat tijdens de vakantie vorige week de vader van een leerlinge is overleden. De derde op een paar weken tijd, telkens het hart. Gisteren op het werk terug een bijstandsdossier gezien, 40iger in het buitenland overleden aan, rara. :lol:
Het valt te begrijpen dat velen 'die link' niet willen leggen, de gedachte dat het risico bij hen nu ook hoger ligt alleen al... Liever negeren en doen alsof er niets aan de hand is.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Misshcien heb ej gelijk

als vaccins hartproblemen veroorzaken bij sommige mensen dan het virus natuurlijk ook, en waarschijnlijk/logischerwijze veel erger.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

DarkV schreef:Ze zouden beter naar het hof stappen voor de camera's die op iedere hoek van de straat staan en je constant volgen...
Dat vind ik inderdaad best vervelend.
Het is begonnen met camera's op parkings wat ik kon goedkeuren maar tegenwoordig word je al gecheckt zodra je ergens een gemeente binnen komt.
Niet dat ik wat te verbergen heb maar het is als een schaduw die je voortdurend overal volgt.

En met de voortschrijdende technologie zal men waarschijnlijk haarfijn nu al zien op je een gouden tand in je gebit draagt.
Ik voel me echt geschonden in mijn privacy hierdoor net als met het moeten voorleggen van een CST aan een boerse cafébaas ergens te lande.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

DarkV schreef:Ze zouden beter naar het hof stappen voor de camera's die op iedere hoek van de straat staan en je constant volgen...
Dat hadden ze dan beter gedaan toen die zaken geïntroduceerd werden. Gelukkig doen ze dat nu wel met de coronapas.

De camera's gaan niet verdwijnen. Dienen straks ook voor het rekeningrijden etc. Heeft ook voordelen: bepaalde vormen van criminaliteit worden veel moeilijker, een Bende van Nijvel waar geen enkel spoor van gevonden wordt kan m.i. vandaag niet meer herhaald worden, zelfs als men de politie infiltreert.
ZeroCool
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Dizzy schreef:
ZeroCool schreef:Naar mijn mening is dit topic een microklimaat van wat er zich globaal op maatschappelijk vlak aan het afspelen is. En toont het net aan dat deze discussie dringend zou moeten gevoerd worden.
Daar ben ik het mee eens, ik heb al voor de coronaperiode gewaarschuwd voor het oprukkende gevaar van oa desinformatie en mensen die zichzelf opsluiten in bubbles van het eigen gelijk dat ze massaal bij anderen vinden.
Zo zie je maar dat we desondanks onze verschillen toch tot dezelfde conclusies kunnen komen.
Enkel denk ik dat dit een spiegel is die we onszelf best dagelijks eens voorhouden.

Een interessant puntje dat Mattias Desmet aanhaalde.
Degenen die fanatiek vertrouwen op de experts èn degenen die hen volledig wantrouwen (en er complotteurs in zien) maken hier dus wellicht dezelfde fout, stelt Desmet: ze schrijven aan de experts een te absoluut weten (en macht) toe, de eerste groep in positieve zin, de tweede in negatieve. De eigenlijke meesters van de toestand zijn niet de experts maar de verhalen en hun achterliggende ideologieën; de verhalen bezitten iedereen en behoren niemand toe; iedereen speelt er een rol in, niemand kent het volledige script.

Massavorming zorgt ervoor dat het gedeelde maatschappelijke verhaal immuun wordt voor kritiek en zichzelf tot in het absurde toe bevestigt.
Dizzy schreef:Ik stel voor dat je mijn antwoorden volledig leest en eens nadenkt voor je een antwoord begint te geven. Ik stel daarin dat zelfs niet overtuigd ben dat een andere mening verkeerd is maw ik sta dus wel degelijk open voor andere opvattingen MAAR sommige opvattingen gaan gewoon veel verder. Met mensen die geloven dat de aarde plat is hoef je niet te discussiëren, dat is zinloos. Ik maak dus wel degelijk onderscheid in de groep ongevaccineerden want het zijn niet allemaal wappies. Toch kom je op een punt waarbij het geduld eindig is. Hoe vaak kan je iemand wijzen op wetenschappelijk bewijs, op cijfers op denkfouten en dingen debunken? Laat ons een kat een kat noemen, de weigeraars hebben tijd gehad om zich te bedenken en om genoeg info te verzamelen, na een tijd stopt het en moet de maatschappij verder.
Ik vrees dat het probleem juist ligt in het feit dat ik uw antwoorden volledig lees. U mag dan nog zoveel herhalen dat u open staat voor andere opvattingen als uw stellingname constant het tegendeel aantoont zal u enkel gelijke geesten kunnen overtuigen.
Hoeveel round earthers zijn er verketterd vooraleer dit algemeen aanvaard was?
Toen Galileo Galilei stelde dat de aarde rond de zon draaide en niet andersom werd hij veroordeeld en verketterd door de kerk (nochtans reeds een verlichte round earther). Het duurde maar 350 jaar vooraleer het Vaticaan toe gaf dat hij gelijk had.
Wetenschap is iets vloeiends, constant in beweging en veranderlijk. Laat u niet vangen, het is niet omdat sommige wetenschappelijke stellingen reeds zolang bestaan alsof ze in steen gebeiteld zijn dat deze morgen niet achterhaald kunnen worden. U start elke discussie alsof u de enige bent die reeds de wetenschappelijke waarheid bezit, beschuldigd andere van denkfouten. Ze moeten zich maar bedenken tot ze uw stelling volgen en geen verkeerde keuzes meer maken. Inderdaad het bewijs dat u openstaat voor andere opvattingen.

Of zoals Garwood reeds zei
Ultimately we all “choose our own truth”. You probably haven’t determined first hand that the Earth is a sphere and that it orbits the Sun. You (rightly) trust the people, books, photographs and whole fields of endeavour that indicate that these things are so. It is one hell of a conspiracy if they are not. Yet, it is right to admit that you do take certain people’s expertise on trust, and to think harder about why others might place their trust elsewhere. It is not, I promise you, just because they are stupid.
Dizzy schreef:
ZeroCool schreef:Dus het doel heiligt de middelen, hoe contra productief het ook mag zijn en welke waarden men ervoor moet opofferen?
Het doel is net slachtoffers en (economische, mentale) schade beperken. Het middel, een QR-code tonen staat daarmee in verhouding voor mij. Het CST is niet contraproductief want het heeft toch al veel mensen naar de vaccinatie geleid. Welke waarde ik verloren ben door een QR-code te tonen is me een raadsel. Als ik mijn rijbewijs toon of een klantenkaart ben ik ook geen waarde kwijt. Elke dag moet ik op het werk een badge tonen of ik krijg geen toegang, telkens mijn waarde foetsie?
Als je oprecht het verschil niet kan zien tussen een rijbewijs, klantenkaart of toegangsbadge en het CST dewelke voorwaarden oplegt om aan de maatschappij te mogen deelnemen na het vertonen van uw QR en identiteitskaart dan is er echt wel sprake van een normvervaging.
Factcheck: ja, de overheid kan de criteria voor groene scan in Covid Safe Ticket aanpassen. Volgens een populair Facebookbericht van N-VA-medewerker Joren Vermeersch kan de overheid de criteria voor een groene scan in het Covid Safe Ticket (CST) 'naar eigen goeddunken wijzigen, en cours de route'. Dat klopt, volgens de overheidsdienst die het systeem ontwikkelde.
Je gaf eerder aan dat het niet contraproductief is omdat het toch al veel mensen naar de vaccinatie geleid geeft. Welke garantie heeft u dat het daarbij stopt of dat u zelf ineens niet tegen de beperkingen aanloopt?
Dizzy schreef: Je kan je ook de vraag stellen hoeveel slachtoffers en schade de weigeraars en hun supporters, die soms zelf wel gevaccineerd zijn, veroorzaken. Zij liggen blijkbaar niet wakker van de mensen die ongevaccineerd in het ziekenhuis of IC belanden, over de werkdruk van de zorg, over de kosten voor iedereen, over de schade voor kinderen wiens opleiding verstoord wordt, en, enz, enz... Dat is de prijs van de persoonlijke keuze van een kleine minderheid. Als ze zelf een prijs moeten betalen is die uiteraard te hoog :roll:
Je kan jezelf misschien eens de vraag stellen of dat het CST dat gevaccineerden toe laat zonder enige beperking het virus te verspreiden en de pandemie mee in stand te houden in verhouding staat met de bate van extra gevaccineerden?
Je kan eveneens jezelf eens afvragen of de gevaccineerden die bewust het CST gebruiken enigszins inzitten met het feit zij mogelijks verantwoordelijk zijn dat andere gevaccineerden in het hospitaal of op de ic terechtkomen mogelijks zelfs sterven daarvan wakker liggen?
We weten al dat sommige er geen slaap voor laten als het iemand is die de verkeerde keuze gemaakt heeft.
Dizzy schreef: Dat klopt en wie zijn de zwaksten? Mensen die ziek worden of kwetsbaar zijn en een mogelijke infectie mogelijk niet overleven of mensen die ondanks de wetenschappelijke bewijzen en de overgrote meerderheid van andere meningen toch hun eigen zinnetje willen blijven doordrijven op kosten van iedereen? Sinds wanneer is egoïsme een waarde die verdedigd moet worden? Sinds wanneer is vrijheid absoluut of mag ik in mijn blote flikker door de veldstraat wandelen omdat ik me zo closer bij de natuur voel?
Dizzy, er is meer in het leven dan COVID. Het is spijtig om zulke tunnelvisie te moeten vaststellen dat hedendaags enkel mogelijke infectie als synoniem staat voor de zwaksten.
Als men mij wil verwijten van egoïsme voor het opkomen voor de rechten en vrijheden van mensen en tegen discriminatie te zijn dan doet men maar. Het zegt mijn inziens meer over henzelf dan over mij.
Dizzy schreef: Een maatschappij moet de zwakkeren ook beschermen tegen de dwaasheid van een kleine minderheid, zeker als de wetenschap dat ondersteunt. Je kan het zelfs als een soort zelfbescherming zien, niet enkel van de zwaksten maar ook van degenen die denken dat ze slim zijn door zich ongewapend tegen een dodelijk virus te strijden. Mensen worden soms ook en terecht tegen zichzelf beschermd dat is geen wandaad maar net positief.
Ja Dizzy je toont nogmaals aan hoe openminded jij bent!
Dizzy schreef: Heel de zaak komt neer op 1 punt: uw vrije keuze stopt als ze botst met de keuze van anderen.
Als u dit oprecht meent kan je evenwel pleiten voor totale anarchie. U mening zal altijd wel botsen met de keuze van anderen en omgekeerd
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DarkV schreef:
NuKeM schreef:Privacystichting stapt naar Grondwettelijk Hof tegen coronapas: https://www.standaard.be/cnt/dmf20211108_94965081
Meer van dat.
Ze zouden beter naar het hof stappen voor de camera's die op iedere hoek van de straat staan en je constant volgen...
Dat is toch super "grappig".
De NVA loopt nu te toeteren over privacy, maar het is diezelfde NVA die de Gestapo wilde sturen als ze u konden verdenken van het huisvesten van mensen zonder papieren.
En diezelfde NVA die de vingerafdruk op identiteitskaarten door onze strot geduwd heeft.
En die heel het land voor ANPR camera's gezet heeft, die stelselmatig - geheel volgens de verwachting van obligate scope creep - voor vanalles anders ingezet wordt en nog gaat worden.

Van die NVA moeten we nu geloven dat ze tegen het ruimere gebruik van het CST is.
Wat hun eigen, incompetente, minister-president goedgekeurd heeft?

Was dat niet dezelfde paljas die niet meer wist dat hij met een ambassadeur gesproken had over een overlijden op de luchthaven?
Is hij nu dan misschien vergeten zijn eigen baas - BDW - in te lichten dat hij akkoord gegaan is met de ruimere invoering van CST?

Echt waar.
Hoe debiel denken ze bij de NVA dat hun kiespubliek is?
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Zitten wel meer debielen in de politiek, denk ik zo. 8)
Afin, hunne "pandemiewet" is er ook nog niet precies...
Peter De Roover, fractieleider voor N-VA, vindt dat de regering zelf dit risico heeft genomen met haar pandemiewet. “De pandemiewet verschuift de facto macht van het parlement naar de regering. Daar doen wij niet aan mee. Als de regering coronamaatregelen wil nemen, kan ze die ook gewoon aan het parlement voorleggen. Dan kunnen we daar in alle openheid over debatteren.”
Bron: De Morgen: Plots staan coronamaatregelen op losse schroeven: ‘Als de oppositie het been stijf houdt, is er een probleem’
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Over politiek gesproken.
Rik Torfs zij onlangs dat er 2 dingen belangrijk waren in het leven
Voldoening(in je werk/gezin/religie/...) & Genot(Cultuur/Sport/Horeca/....)
Laat nu dat juist de 2 dingen zijn die ze me afgenomen hebben de laatste maanden....ik lig niet eens wakker van dat virus of die vaccins of die cst...ik lig wakker van die maanden verplichte sluiting en dat niet meer mogen genieten van dat concertje of restaurant.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Ordon schreef:Zitten wel meer debielen in de politiek, denk ik zo. 8)
Afin, hunne "pandemiewet" is er ook nog niet precies...
Peter De Roover, fractieleider voor N-VA, vindt dat de regering zelf dit risico heeft genomen met haar pandemiewet. “De pandemiewet verschuift de facto macht van het parlement naar de regering. Daar doen wij niet aan mee.]
alsof het met de nva in de regering anders is :)

in het parlement kutn ge evengoed afgerichte apen zetten die voor een nootje wel op het juiste knopje duwen
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 397 keer

NuKeM schreef: Heb ondertussen de interviews op Tegenwind.tv verder bekeken, best wel interessant (ook al is het soms langdradig).
Ik heb enkel de aflevering met Maurice de Hond afgezet ergens in 't midden op dat voetbalveld, die vond ik echt de mindere omdat het te veel over Maurice en zijn familie ging. De rest vond ik zeker niet langdradig. Bij Mattias Desmet was het erg veel informatie hoe massavorming werkt in één aflevering, maar hij bleef hierbij erg rustig. Die aflevering was voor mij te kort. Gelukkig hadden we zijn uitleg rond mass formation al eens ergens anders gehoord. De rest was allemaal zeer vlotjes te volgen.
NuKeM schreef: Best wel wat academici met een nuchtere kijk op het gebeuren, de cijfers en privacy en die door het publiek maken van hun twijfel/nuchtere kijk door de media, politiek en gemeenschap daarop werden afgerekend. Veel interessanter dan het zoveelste zelfde panelgesprek in de reguliere media.
https://www.tegenwind.tv/tegenwind-video-s
Het is spijtig dat zulke mensen niet in de normale media komen, of het is éénmalig zoals Sam Brokken die nadien zijn ontslag kreeg.
De productiekwaliteit is erg hoog van deze reeks, het camerawerk kan zeker mee met commerciële TV.

De aflevering met Lieven Annemans toont een insider die voor de overheid aan een relanceplan werkte, maar het mocht niet baten. Spijtig van ons belastingsgeld.

Nooit verwacht dat je tegenwind zou posten trouwens!
ZeroCool
Member
Member

1207 schreef:in het parlement kutn ge evengoed afgerichte apen zetten die voor een nootje wel op het juiste knopje duwen
‘t Zou alleszins een gunstig effect op de begroting hebben
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Het lijkt alweer een juridische knoeiboel te gaan worden:

https://www.demorgen.be/nieuws/plots-st ... ~b1c4ffff/

De tegenstanders lijken hun been stijf te houden:

en in demorgen artikel:
Peter De Roover, fractieleider voor N-VA, vindt dat de regering zelf dit risico heeft genomen met haar pandemiewet. “De pandemiewet verschuift de facto macht van het parlement naar de regering. Daar doen wij niet aan mee. Als de regering coronamaatregelen wil nemen, kan ze die ook gewoon aan het parlement voorleggen. Dan kunnen we daar in alle openheid over debatteren.”
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

ub4b schreef: Het is spijtig dat zulke mensen niet in de normale media komen, of het is éénmalig zoals Sam Brokken die nadien zijn ontslag kreeg.
De productiekwaliteit is erg hoog van deze reeks, het camerawerk kan zeker mee met commerciële TV.

De aflevering met Lieven Annemans toont een insider die voor de overheid aan een relanceplan werkte, maar het mocht niet baten. Spijtig van ons belastingsgeld.

Nooit verwacht dat je tegenwind zou posten trouwens!
Als je een goede mening wil kunnen vormen moet je dat niet doen met ooglapjes op, daarom zijn tegenwind en andere belangrijk. Het voedt de discussie op een gezonde en goede manier en dat is goed.
Anderzijds zijn er dan weer reacties op zoals op onderstaande link, het zet allemaal aan tot nadenken.
https://factcheck.vlaanderen/factcheck/ ... en-beweert
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

NuKeM schreef: Anderzijds zijn er dan weer reacties op zoals op onderstaande link, het zet allemaal aan tot nadenken.
https://factcheck.vlaanderen/factcheck/ ... en-beweert
Het feit dat ze Sam Brokken fact checken, toont toch aan de de gevestigde orde schrik heeft van tegenwind.

Het is allemaal zo voorspelbaar de uitkomst van de fact checks.

Benieuwd wat ze nu weer uit hun mouw gaan schudden mbt de negatieve RRR bij de 65+ en het feit dat er al ziekenhuizen zijn zoals dat in Antwerpen waar de IC vol ligt met gevaccineerden.
DirkJan
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

[mod=Hoewel dit een niet-gemodereerd Forum onderdeel is, blijven de algemene Forumregels van hoffelijkheid ook hier geldig.
Persoonlijke aanvallen worden niet getolereerd.
Speel op de bal, niet op man aub]
heist_175 schreef:De NVA loopt nu te toeteren over privacy, maar het is diezelfde NVA die de Gestapo wilde sturen als ze u konden verdenken van het huisvesten van mensen zonder papieren.
Illegaliteit is dan ook een misdrijf hé slimmerik. Volgens Heist zijn we dus ook al allemaal criminelen als we geen CST willen.
heist_175 schreef: Wat hun eigen, incompetente, minister-president goedgekeurd heeft?
Na chantage voor nog erger. Uw obsessie begint uit de hand te lopen btw. Zoek hulp.[/mod]
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 271 keer

NuKeM schreef:Als je een goede mening wil kunnen vormen moet je dat niet doen met ooglapjes op
We worden inderdaad gebombardeerd met informatie langs alle kanten en meestal krijg je dan de cijfertjesoorlog want mensen hebben blijkbaar cijfers nodig om alleszins een aantal zaken te bevatten en zijn dan ook nog enkel daar voor vatbaar in hun oordeel. Groot gevaar is dat we onvoldoende accurate gegevens hebben om een deftig cijfer neer te zetten en de beoordeling daarvan is ook niet eenvoudig. Wat we dan wel kunnen doen is naar de oorzaak gaan kijken en daar loopt het ook al eens goed mis omdat er dan heel veel buikgevoel aan te pas komt.

Maar zelf zoeken naar informatie wordt niet aangemoedigd dus wordt er zonder enige kritische benadering veel geslikt langs beide kanten. Dat maakt het er natuurlijk niet makkelijker op. Dat begrijp ik zeker. Het helpt ook als er wat achtergrondkennis aanwezig is om het een en ander uit te pluizen en te begrijpen maar uiteraard is dat niet iedereen gegund.

Het is bij wijlen enorm frustrerend om dingen te lezen, ook van 'experts' en politici waar je nekharen van omhoog komen maar langs de andere kant denk je dan, ze kunnen gewoonweg niet om de haverklap van stelling veranderen. De bevolking is nu al murw geworden. Schoorvoetend beginnen er wel een aantal verontrustende zaken door te sijpelen, maar dan is het al te laat om nog deftig in te grijpen. Smeer daar het klassieke politieke aanmodderen bij en we krijgen de situatie waar we nu in zitten.

Ik heb op factcheck.vlaanderen bijvoorbeeld gelezen :
Coronavaccins lijken inderdaad na verloop van tijd wat minder te beschermen tegen besmetting met SARS-CoV-2. Heel wat studies tonen echter aan dat gevaccineerde personen ook op langere tijd goed beschermd blijven tegen een ernstiger ziekteverloop, al is wetenschappelijk onderzoek daarover voorlopig nog niet eenduidig.

De daling in efficiëntie tegen besmetting wordt geminimaliseerd terwijl verschillende gerenomeerde studies, ze zijn hier ook gepasseerd, dat ontkennen en steevast schakelt men over naar de bescherming tegen ziekte wat iets heel anders is. Dat zien we dagelijks in de pers verschijnen en is pure volksmisleiding. De oplopende besmettingen, ook in regio's met hoge vaccinatiegraad en een afwezige groepsimmuniteit duiden dus dat er ergens iets deftig rammelt.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Omdat groepsimmuniteit gewoonweg niet werkt tegen zulke virussen...moest dat wel zo zijn hadden we al lang een jaarlijkse verplichte griepprik gehad.
Waarom men denkt(enfin, ik denk niet dat men dat denkt, maar soit) dat dit in dit geval wel de oplossing kan zijn ontgaat me kompleet.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Stop aub dat vergelijk eens met de griep? Influenza is ook een m-RNA virus maar heeft een paar duizend stammen en is al eeuwen onder de bevolking waardoor het van nature endemisch is geworden, onder andere ook door groepsimmuniteit! SARS-CoV-2 is dat bijlange na (nog) niet. De griepspuit is ook niet bedoeld om een eventuele influenza epidemie tegen te gaan maar om een individu te beschermen tegen de griep.

De groepsimmuniteit waar we op hoopten kan alleen verkregen worden als er voldoende hoge bescherming is tegen besmetting en dat is op dit ogenblik helemaal niet het geval zelfs met vaccins. Dat is het oorzakelijk verband dat ik wou aantonen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ik was van plan om met de wekelijkse PDF's van de UK eens een spreadsheet te maken om te zien hoe het evolueert. Ik kwam immers bij mijn RRR berekening aan een negatief getal, en wou weten hoe dit week per week evolueert.

Iemand was me voor, zien passeren op de twitter van HoeyberghsJeff:
FDs-4ynWQAMPU5I.jpg
(209.55 KiB) Nog niet gedownload
De bron die Jeff aanhaalde:
https://igorchudov.substack.com/p/uk-va ... ectiveness

Iedereen kan die cijfers zelf ook uit de PDF's halen en de evolutie peer reviewen. De formules voor de RRR staan hier ook in de topic.

UK loopt wat voor op Benelux gezien ze sneller zijn begonnen met de vax.
Ondertussen stond er in de sciensano report ook al een negatieve RRR voor 65+ dus waar gaat dit heen ... in de UK is het voor veel meer leeftijdsschalen al negatief.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Je weet het ook niet goed te brengen he ub4b? Alleen al de vermelding van die kwal Hoeyberghs is genoeg om mensen te doen afhaken... :bang:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

@Zerocool: ik vind het evident dat we overeenstemming vinden. Niemand heeft de waarheid in pacht, ikzelf dus ook niet. Er zal tussen mensen dus altijd gemeenschappelijke visies zijn en inzichten die botsen. Als je mijn posts langer volgt wist je dat ik niet geloof in het grote gelijk of in absolute waarheden en ideologieën die superieur zijn.

Ja, we moeten kritisch blijven voor iedereen dus ook voor de wetenschap. Daarom dat ik schreef dat ook daar voortschrijdend inzicht is en soms aangenomen theorieën ook maar enkel dat bleken te zijn. Kritisch zijn is dus niet negatief, integendeel maar het kan ook ontsporen tot een punt waarin men niets meer gelooft en overal complotten in ziet. Elke mens is daar vatbaar voor maar daarom is het net nodig dat we ook kritisch voor onszelf blijven.

Ik wil niemand overtuigen. Als iemand na een discussie bij zijn standpunt wil blijven is dat voor mij ook goed. Ik geef gewoon mijn argumenten waarom ik achter mijn standpunt sta. Vaak gebruik ik daarbij inderdaad feitelijke fouten en denkfouten in de redenering van de anderen en probeer ik voldoende nuancering in te bouwen.

Grappig dat je Galilei aanhaalt, ik ben hem deze zomer nog gaan bezoeken in Padua, één van de oudste universiteiten ter wereld. Er is echter een grote fout in uw vergelijking want je verwart de positie van Galilei, een wetenschapper, met een groep die vooral uit ideologie (geloof) handelde. Momenteel is de wetenschap vrij duidelijk over de werkzaamheid van vaccins en deze is ook af te leiden uit cijfermateriaal, zelfs petrol heeft al toegegeven dat de vaccins nuttig zijn en werken. De aarde is rond net zoals de vaccins werken.

Dat mensen een andere keuze maken dan ikzelf vind ik niet erg. Dat ze de gevolgen willen afschuiven van hun keuze op de gemeenschap, daar kan ik minder goed mee om. Ik ben nogal voor verantwoordelijkheid opnemen voor eigen keuzes maar ik begrijp uiteraard volledig dat mensen liever de voordelen hebben zonder de nadelen. Begrijpen is iets anders dan akkoord gaan met.

Een ander punt is dat men theoretisch wel kan zeggen dat iedereen zich baseert op bronnen en dus beïnvloedbaar is. In de praktijk zijn echter niet alle bronnen evenwaardig. Ik plaats een wetenschappelijk onderzoek met peer review hoger dan een youtubevideo met beelden en cijfers waarvan ik noch de oorsprong nog de juistheid van kan inschatten. Als je kritisch zijn wil promoten dan moet je dat vooral ook voor de eigen bronnen zijn.

Ik hoor vaak kappen op MSM door mensen die dan de meest obscure bronnen citeren, is dat kritisch?

Er is helemaal geen normvervaging als je een middel inzet voor een gewettigd doel (gezondheid). De normvervaging is een dreiging die bestaat als men dit middel misbruikt voor andere doelen die minder gewettigd zijn. Daar ben ik zelf kritisch voor maar ik ga niet uit van een complot en dus ook het gewettigde doel tegenhouden. Er bestaan wel degelijk meer toegangsbewijzen voor de maatschappij want iedereen heeft bvb een identiteitskaart, ook deze geeft toegang tot bepaalde delen van de maatschappij of niet. Ik begrijp dus privacygevoeligheid maar zoals steeds is niets absoluut. Als de gezondheid van mensen op het spel staat dan is een tijdelijk middel mogelijk al had ik liever gezien dat dit niet nodig was geweest door de verplichting van in het begin. Dat is een mooi voorbeeld van wat ik zeg over redelijkheid. Men is tegen verplichting dus komen er andere middelen, daar is men ook tegen dus komt verplichting weer in het vizier. De overheid moet deze gezondheidscrisis aanpakken en dient dus maatregelen te nemen om de cijfers te beïnvloeden. Vaccinatie is momenteel ons beste wapen en dus is zo hoog mogelijke vaccinatiegraad het doel. Het CST is een middel om dat doel te benaderen. De pogingen om op gezond verstand te vertrouwen zijn nefast afgelopen, we weten waarom. Veel mensen plaatsen hun belang altijd boven dat van anderen dus dat werkt simpelweg niet. Het gevolg is dat de overheid MOET ingrijpen.

Ik geef je wel gelijk dat de maatregelen soms niet ver genoeg gaan en inderdaad soms de doelstellingen deels tegenwerken, dit is echter iets anders dan de maatregelen dan maar laten vallen of eruit kiezen naar eigen voorkeur. Vaccinatie is nog altijd nuttig en werkzaam en dus te verkiezen boven geen vaccinatie. Dat zien we in de cijfers en de gevolgen. Iemand die gevaccineerd is kan inderdaad ook iemand besmetten MAAR deze persoon heeft er wel iets aan gedaan om het risico te beperken, principiële ongevaccineerden weigerden dit.

Egoïsme is des mensen en iedereen heeft er mee te maken. Het is een natuurlijke bescherming tegen dreigend gevaar en een overlevingsreflex. Helaas kan dit ook ontsporen als het te ver gaat. Soms kan een egoïstische keuze onszelf net weer in gevaar brengen omdat we de impact of gevolgen van de beslissing niet inzien. We zijn ook sociale dieren en kunnen niet zonder de anderen met wie we ook emotionele banden hebben. Je kan voor jezelf kiezen maar als je kiest voor jezelf kan je de anderen schaden en dus ook onrechtstreeks jezelf schaden. Als je niet gevaccineerd bent loopt je gewoon meer kans op ziekte en opname en belast je dus al de zwaar getroffen zorg. Deze keuze is dus begrijpelijk, want niemand laat zich voor het plezier prikken maar je hebt wel een pak negatieve gevolgen, zowel voor jezelf als voor anderen. Als je die gevolgen voor anderen wil negeren dan kan ik dat niet anders beschrijven dan egoïstisch want je plaatst eigen overtuigen boven gevolgen voor anderen.

Het is gewoon een feit dat sommige mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden, dat is ook niets bijzonders want we doen dat al oa met kinderen. De overheid neemt maatregelen tegen schadelijke invloeden zoals bij roken of zelfs bij geluidsoverlast door het plaatsen van schermen. Op bedrijven gelden tal van veiligheidsmaatregelen en gezondheidsregels net als in de horeca en voedingsindustrie. Er bestaat zelfs een departement volksgezondheid dat hierover moet waken. Als de overheid beslist dat roken in bijzijn van kinderen niet meer kan dan lokt dit eerst wat controverse uit maar na verloop van tijd komt het inzicht dat dit niet meer dan normaal is. De rokers zullen hun kinderen niet opzettelijk benadelen maar relativeren hun gedrag gewoon zoals het steeds gaat. Zo vonden wij het nog niet zo lang geleden gewoon dat rokers in een restaurant hun rook gewoon konden verspreiden ook tot bij de niet-rokers en het personeel, dat is nu een rare herinnering. Ik vind een overheid die de volksgezondheid beschermd beter dan eentje die te laks is en bvb de bodem laat vergiftigen door PFAS.

Verantwoordelijkheid opnemen voor eigen keuzes leidt niet tot totale anarchie, integendeel, iedereen maar laten doen en de gevolgen maar achter hun gat laten opruimen door anderen lijkt me meer aan die beschrijving te voldoen. Je maakt ook de denkfout door een mening te verwarren met gedrag. Een mening kan storen maar zal minder beïnvloeden in bezigheden, gedrag kan anderen hun vrijheid beperken of hen in gevaar brengen. Een reclame voor roken kan me storen maar iemand die zijn rook in mijn gezicht blaast is een andere dimensie.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Dit wist ik niet in Singapore kreeg je gratis zorgen als je corona opliep.

Geen gratis coronabehandeling meer in Singapore voor wie vaccin weigert
iceke
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Nee dat heb ik ook niet gezegd het viel gewoon op.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:Stop aub dat vergelijk eens met de griep? Influenza is ook een m-RNA virus maar heeft een paar duizend stammen en is al eeuwen onder de bevolking waardoor het van nature endemisch is geworden, onder andere ook door groepsimmuniteit! SARS-CoV-2 is dat bijlange na (nog) niet. De griepspuit is ook niet bedoeld om een eventuele influenza epidemie tegen te gaan maar om een individu te beschermen tegen de griep.
Met wat mag ik het dan vergelijken ? Met Polio ? Met Ebola ? Met Marburg ? Met Creutzfeldt-Jakob ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Goed om vast te stellen dat "tegenwind" besproken wordt, maar tegelijk valt te betreuren dat de vlammende speech van Baudet niet de minste aandacht krijgt hier! Zijn interpretaties/conclusies horen alvast kritisch bekeken te worden, maar zijn opsomming van de feiten en gebeurtenissen is heel representatief en aantoonbaar. Hij schetst het "grotere" plaatje, iets wat natuurlijk meer inzicht vraagt...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik volgde het coronanieuws enkele maanden geleden op de voet maar het boeit me nog maar mateloos. Ook al gaat het de verkeerde kant op. Vorig jaar zou ik nog van de daken schreeuwen om meer maatregelen. Ik krijg echt een wrang gevoel hoe deze pseudo-regering de zaken aanpakt. Eerst door de partijen te negeren met de meeste stemmen.... en nu heel dit drama rond de pandemiewet?
ZeroCool
Member
Member

Dizzy schreef:Grappig dat je Galilei aanhaalt, ik ben hem deze zomer nog gaan bezoeken in Padua, één van de oudste universiteiten ter wereld. Er is echter een grote fout in uw vergelijking want je verwart de positie van Galilei, een wetenschapper, met een groep die vooral uit ideologie (geloof) handelde. Momenteel is de wetenschap vrij duidelijk over de werkzaamheid van vaccins en deze is ook af te leiden uit cijfermateriaal, zelfs petrol heeft al toegegeven dat de vaccins nuttig zijn en werken. De aarde is rond net zoals de vaccins werken.
een grote fout in uw vergelijking
Je kan het niet laten hé.
Jammer dat je het punt gemist hebt. Het is niet omdat je één feit reeds aanvaardt hebt je dezelfde fout niet nogmaals maakt en in dit geval 350 jaar nodig had om toe te geven. Grappig dat je over ideologie (geloof) begint, de wetenschap(per) is daar ook niet vrij van. Case & point: Pierre Vandamme "12 dagen na 2de vaccinatie ben je niet meer besmettelijk", op dat moment stond ik stomverbaasd naar TV te staren daar ik geen enkele studie had zien passeren die dat reeds bevestigde. Ondertussen is het ook al meer dan duidelijk dat die mens daar zijn eigen ideologie (geloof) stond te verkondigen ipv wetenschappelijke studies. Zeggen dat men iets nog niet weet is echt geen schande in de wetenschappelijke kringen.
Ja de wereld is rond: als je van ver genoeg kijkt, het is namelijk geen perfecte bol.
ja de vaccins hebben hun werking: maar als je ze nader bekijkt merk je enkele duidelijke gebreken. en deze moeten we echt duidelijk durven benoemen.
Dizzy schreef:Een ander punt is dat men theoretisch wel kan zeggen dat iedereen zich baseert op bronnen en dus beïnvloedbaar is. In de praktijk zijn echter niet alle bronnen evenwaardig. Ik plaats een wetenschappelijk onderzoek met peer review hoger dan een youtubevideo met beelden en cijfers waarvan ik noch de oorsprong nog de juistheid van kan inschatten. Als je kritisch zijn wil promoten dan moet je dat vooral ook voor de eigen bronnen zijn.

Ik hoor vaak kappen op MSM door mensen die dan de meest obscure bronnen citeren, is dat kritisch?
Persoonlijk erger ik me toch echt minder aan iemand die de meest obscure bronnen aanhaalt, die zijn meestal zo opzichtig dat je al geen groot licht moet zijn om daardoor te zien. Waar ik mij echter mateloos aan stoor is als op de MSM iemand als Pierre Vandamme zoals in bovenstaande voorbeeld en waarschijnlijk wel met de beste bedoelingen zijn geloof als feiten staat te verkondigen. Een Van Ranst en Van Gucht continu de worden mogelijks, naar verwachting, hoopvol, etc. staan te verkondigen. Oproepen om contacten te gaan beperken en dan zelf gaan feesten, meer nog dansen. Hoe gevaarlijk waren de dancings ook al weer volgens onze experten? Of een Premier die het nodig acht om een bevolkingsgroep te gaan blameren op basis van een voorwaardelijk verslag uit geëxtrapoleerde cijfers. Deze bleken nadien dan nog wel heel ver van de realiteit te staan.
Deze personen hebben niet alleen een voorbeeldfunctie maar door de MSM een heel groot bereik. Men mag dan toch ook verwachten dat men omzichtiger omgaat met deze middelen.
Dizzy schreef:Er is helemaal geen normvervaging als je een middel inzet voor een gewettigd doel (gezondheid). De normvervaging is een dreiging die bestaat als men dit middel misbruikt voor andere doelen die minder gewettigd zijn. Daar ben ik zelf kritisch voor maar ik ga niet uit van een complot en dus ook het gewettigde doel tegenhouden. Er bestaan wel degelijk meer toegangsbewijzen voor de maatschappij want iedereen heeft bvb een identiteitskaart, ook deze geeft toegang tot bepaalde delen van de maatschappij of niet. Ik begrijp dus privacygevoeligheid maar zoals steeds is niets absoluut. Als de gezondheid van mensen op het spel staat dan is een tijdelijk middel mogelijk al had ik liever gezien dat dit niet nodig was geweest door de verplichting van in het begin. Dat is een mooi voorbeeld van wat ik zeg over redelijkheid. Men is tegen verplichting dus komen er andere middelen, daar is men ook tegen dus komt verplichting weer in het vizier. De overheid moet deze gezondheidscrisis aanpakken en dient dus maatregelen te nemen om de cijfers te beïnvloeden. Vaccinatie is momenteel ons beste wapen en dus is zo hoog mogelijke vaccinatiegraad het doel. Het CST is een middel om dat doel te benaderen. De pogingen om op gezond verstand te vertrouwen zijn nefast afgelopen, we weten waarom. Veel mensen plaatsen hun belang altijd boven dat van anderen dus dat werkt simpelweg niet. Het gevolg is dat de overheid MOET ingrijpen.
Ook hier mis je spijtig genoeg het punt betreffende normvervaging. Er is tot op heden nog geen enkel pasje met verstrekkende gevaren als het CST.
Niet alleen privacy staat hier op het spel. Het CST is de facto reeds een discriminatie tool op zich. Je hanteert dan termen zoals tijdelijk, nergens is er een limiet gesteld op de tijd dat het CST ingesteld mag blijven. Ook de voorwaarden mogen en court de route aangepast worden en zijn niet aan beperkingen onderhevig. Dit alleen al zou voldoende moeten zijn om te beseffen dat men dit zo niet mag laten passeren. Daar zal geen enkel emotioneel sausje als een gezondheidscrisis mij van gedacht kunnen doen veranderen. Doe daar nog de voedende werking op de pandemie bij en je krijgt niet alleen een maatschappelijke ramp maar er nog een medische bovenop. Dat ze maar een andere manier zoeken om mensen naar vaccinatie te pushen.
Dizzy schreef:Ik geef je wel gelijk dat de maatregelen soms niet ver genoeg gaan en inderdaad soms de doelstellingen deels tegenwerken, dit is echter iets anders dan de maatregelen dan maar laten vallen of eruit kiezen naar eigen voorkeur.
Inderdaad soms gaan de maatregelen niet ver genoeg, andere gaan er dan weer los over en nog geen klein beetje ook.
Dit is nochtans wat ze daar in de Wetstraat toepassen, beter gezegd eisen want niet zelden vagen ze zelf hun gat eraan.
Dizzy schreef:Iemand die gevaccineerd is kan inderdaad ook iemand besmetten MAAR deze persoon heeft er wel iets aan gedaan om het risico te beperken, principiële ongevaccineerden weigerden dit.
Sorry, maar dit is wel heel kortzichtig.
Dizzy schreef:Als je die gevolgen voor anderen wil negeren dan kan ik dat niet anders beschrijven dan egoïstisch want je plaatst eigen overtuigen boven gevolgen voor anderen
Tel daar eens de emotionele apathie bij voor de slachtoffers met vaccinatieschade. Minderheid of niet er zijn er, verlies door het vaccin of door het virus blijft verlies. Gehandicapt door het vaccin of door het virus blijft dezelfde struggle voor het leven. Geen enkele van hen zal troost vinden in het grotere goed voor de maatschappij. En hoe worden ze omschreven door een groot deel gevaccineerden, als onbestaande, als een statistische minderheid, zelfs verwaarloosbaar voor sommigen die wel de baten van het vaccin wensen maar de rest niet wil zien.
Dizzy schreef:Ik vind een overheid die de volksgezondheid beschermd beter dan eentje die te laks is en bvb de bodem laat vergiftigen door PFAS
En de onze doet beide en faalt op alle vlakken, geloof je nu echt dat het deze keer anders zal zijn?
Dizzy schreef:Verantwoordelijkheid opnemen voor eigen keuzes leidt niet tot totale anarchie, integendeel, iedereen maar laten doen en de gevolgen maar achter hun gat laten opruimen door anderen lijkt me meer aan die beschrijving te voldoen. Je maakt ook de denkfout door een mening te verwarren met gedrag. Een mening kan storen maar zal minder beïnvloeden in bezigheden, gedrag kan anderen hun vrijheid beperken of hen in gevaar brengen. Een reclame voor roken kan me storen maar iemand die zijn rook in mijn gezicht blaast is een andere dimensie.
ZeroCool schreef:
Dizzy schreef: Heel de zaak komt neer op 1 punt: uw vrije keuze stopt als ze botst met de keuze van anderen.
Als u dit oprecht meent kan je evenwel pleiten voor totale anarchie. U mening zal altijd wel botsen met de keuze van anderen en omgekeerd
jammer genoeg mis je mijn punt volledig. Mijn punt is gewoonweg als iedereen deze mening hanteert zal je nooit een consensus vinden zodoende nooit een wettelijk kader kunnen maken. uiteindelijk is alles een compromis. Wens je dat niet dan schiet er anarchie over.
Je maakt ook de denkfout door een mening te verwarren met gedrag.
Het is echt sterker of jezelf geloof ik.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef: Met wat mag ik het dan vergelijken ? Met Polio ? Met Ebola ? Met Marburg ? Met Creutzfeldt-Jakob ?
Al zeker met geen van alle opgenoemde. Je kan influenza van geen kanten met SARS-CoV-2 vergelijken. Dat is al meermaals aan bod gekomen maar blijft hardnekkig de ronde doen.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

wied schreef:Goed om vast te stellen dat "tegenwind" besproken wordt, maar tegelijk valt te betreuren dat de vlammende speech van Baudet niet de minste aandacht krijgt hier! Zijn interpretaties/conclusies horen alvast kritisch bekeken te worden, maar zijn opsomming van de feiten en gebeurtenissen is heel representatief en aantoonbaar. Hij schetst het "grotere" plaatje, iets wat natuurlijk meer inzicht vraagt...
Baudet is absoluut geen favoriete politicus in mijn portefeuille, eerder een blaaskaak. maar soms moet je de vooroordelen even opzij zetten en eens aandachtig luisteren.
Hij schopt de bal zeker niet ver uit het doel.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
iceke
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:
iceke schreef: Met wat mag ik het dan vergelijken ? Met Polio ? Met Ebola ? Met Marburg ? Met Creutzfeldt-Jakob ?
Al zeker met geen van alle opgenoemde. Je kan influenza van geen kanten met SARS-CoV-2 vergelijken. Dat is al meermaals aan bod gekomen maar blijft hardnekkig de ronde doen.
Natuurlijk mag je het daar wel mee vergelijken, verspreid zich via aerosolen, is seizoens gebonden en heeft voor 90% dezelfde symptomen(en ja, ik weet dat jij het daar niet mee eens bent)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

@Zerocool
Wetenschappers zijn ook mensen en maken dus ook als ieder mens fouten. ipv ons te focussen op elk detail van een verklaring van deze of gene wetenschapper is het daarom beter naar de richting te kijken. Eén wetenschapper bepaalt niet wat juist/fout is maar als een grote meerderheid van wetenschappers met gelijklopende conclusies komt dan zal ik eerder dat advies volgen dan een youtube filmpje.

Dat vaccins niet perfect zijn is niet het discussiepunt dacht ik.

Ik wou dat je gelijk had dat mensen gemakkelijk door obscure bronnen zien, helaas zien we het tegendeel, ook hier op UB. De waarheid is dat de meeste mensen gewoon volgers zijn. Ze verwarren kritisch zijn met achter een mening aanlopen die hen toevallig goed uitkomt of hun angst bevestigt.

Echt kritisch zijn is zaken betwijfelen maar dan betrouwbare bronnen gebruiken van diverse kanten en u niet laten opsluiten in een bubble. Ik lees meerdere kranten en volg dan nog heel wat bronnen via Twitter en online websites. Zo krijg je toch een breed scala aan meningen van mensen met diverse overtuigingen. Ik geloof ik niet in de grote waarheid/ideologie, de waarheid zal telkens ergens in het midden liggen. Met politiek is dat ook zo, als je enkel nieuws van uw favoriete partij volgt wordt je heel snel in 1 richting geduwd. Ik lees liever ook veel nieuws van andere partijen en media die eerder anders gekleurd zijn. Wat De Morgen schrijft is vaak anders dan bvb De Tijd.

Het CST bestaat en wordt gebruikt in diverse landen. Zelf heb ik het wekenlang gebruikt in Italië zonder het minste probleem. Niemand maakte er ook een probleem van. Toen ik terug in België kwam bleek het ineens bijna een satanistisch ding te zijn :lol:

Privacy ligt inderdaad onder vuur en dat is te betreuren maar dat moet ons kritisch houden voor dergelijke zaken maar niet direct overal een complot of mogelijk misbruik als vanzelfsprekend beschouwen. Nogmaals, ik was eerder voor een verplichte vaccinatie, dan was dat CST niet nodig maar daar zijn veel CST-tegenstanders ook niet voor te vinden. Uiteindelijk moet de overheid handelen en ik vind het knap dat ze toch internationaal over zoiets overeengekomen zijn. Ik weet ook dat het CST niet perfect is maar ik ga het ook niet demoniseren als het einde van onze vrijheid. Ik merk dat veel mensen zich nu aanmelden voor vaccinatie, dan heeft het CST wel degelijk iets opgeleverd. Welke andere manier had je dan in gedachte?

De bijwerkingen van de vaccins zijn voorlopig al bij al beperkt gebleken. Ik begrijp dat mensen daar aanvankelijk een angst voor kunnen hebben maar na verloop van tijd zou je van grote problemen ook iets moeten merken. We merken echter weinig van grootschalige problemen die de positieve effecten van vaccinatie overtreffen. Elk medicijn heeft wel bijwerkingen maar we nemen ze omdat de voordelen groter zijn.

De ziekenhuizen ontvangen steeds meer covid-slachtoffers, indien deze bijwerkingen zodanig erg zouden zijn dan zouden ze toch een aanzienlijk deel van de bedden moeten innemen maar dat zien we niet.

Bovendien welk voordeel zou een land hebben bij het ongezond maken van hun bevolking? Israël was één van de landen die het snelst en het hardst ging voor vaccinatie. Dat volk heeft toch niet een uitroeiing overleefd om dan zichzelf uit te wissen. Elke staat heeft enkel voordeel bij een zo gezond mogelijke bevolking, deze zijn het productiefst en zorgen voor de nodige economische groei. Uiteraard maken staten en politici grote fouten, net als wij maar daar direct een bewuste actie in zien weiger ik. De mens is zeer faalbaar en net daarom ben ik bvb tegen kernenergie, dat vereist nultolerantie op fouten maar dat is voor de mens onmogelijk. Er zullen dus ongevallen zijn en deze zijn telkens catastrofaal.

En je vergist je over slachtoffers die niet inzitten met het grotere goed voor de maatschappij. Heel wat mensen willen bewust bvb organen afstaan om een ander te helpen als ze zelf niet meer kunnen gered worden. Ook bij verkeersongevallen hoor je ouders van slachtoffers soms zeggen dat ze blij zijn dat ondanks hun verlies er iets gedaan wordt aan de onveiligheid. Mensen doneren bloed voor anderen, enz... Ondanks dat er veel egoïsten zijn, heb je toch nog gelukkig veel mensen die wel een f*** geven om een ander.

Je maakt een nieuwe denkfout door een compromis als enige mogelijkheid te zien. Wij zijn HET land van de compromissen maar ik denk dat je het met me eens bent dat we er vaak een draak van gemaakt hebben met onze compromissen. Soms is een duidelijke keuze veel beter. Je hebt mensen die altijd blijven twijfelen en daardoor noodzakelijke beslissingen zodanig uitstellen tot ze overbodig geworden zijn en ze voor de voldongen feiten staan.

Dat zie je ook vaak in de politiek. Men is bang van beslissingen die niet populair zijn en dus doet men niets en laat men de boel verrotten. Pas als men verplicht wordt te handelen grijpt men dan naar harde maatregelen die dan al achterhaald zijn. Het klimaatprobleem is zoiets. Eerst jarenlang niets doen en kritische bronnen uitlachen en nadien snel op een weekend op vakantie een klimaatplan bij elkaar kribbelen.

In deze crisis zijn de vaccins momenteel ons beste wapen en als je in een strijd zit dan ben ik van mening dat je uw wapens best zo goed/snel mogelijk inzet. Nu hebben we toegestaan dat mensen ongewapend waren en daardoor overmatig slachtoffer werden. De verplichting vanaf het begin had heel dat gedoe ons bespaard en ook het CST was dan niet nodig.

De mensen die principieel tegen vaccinatie zijn vormen een minderheid en in een democratie beslist de meerderheid. Zo organiseren we ook onze verkiezingen. De partijen verzamelen stemmen en vormen een meerderheid die dan beslist voor een bepaalde periode. Die meerderheid gaat niet voor elke beslissing telkens een minderheid volgen. Dat is geen anarchie, anarchie is iedereen zijn ding laten doen zonder enige verantwoording voor gedrag af te leggen. Je haalt aan dat gevaccineerden te laks zouden zijn met gedrag maar een wapen weigeren in een crisis als deze is toch ook onverantwoord.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Op de man spelen, geen tegenargumenten geven, zwijgend aanhoren/negeren desnoods...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

boonpwnz schreef:Dit wist ik niet in Singapore kreeg je gratis zorgen als je corona opliep.

Geen gratis coronabehandeling meer in Singapore voor wie vaccin weigert

Alle zorg is gratis in Singapore enkel wie vaccin weigert zal moeten betalen maar ook dan is er nog de reguliere ziekteverzekering. Kwestie van te nuanceren :roll:
Laatst gewijzigd door on4bam 09 nov 2021, 17:07, in totaal 1 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Dat is toch een verzekeringslogica die gebruikelijk is. Als de schade door eigen gedrag veroorzaakt is, zal een verzekering zich daartegen indekken en niet betalen.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”