Dizzy schreef:Grappig dat je Galilei aanhaalt, ik ben hem deze zomer nog gaan bezoeken in Padua, één van de oudste universiteiten ter wereld. Er is echter een grote fout in uw vergelijking want je verwart de positie van Galilei, een wetenschapper, met een groep die vooral uit ideologie (geloof) handelde. Momenteel is de wetenschap vrij duidelijk over de werkzaamheid van vaccins en deze is ook af te leiden uit cijfermateriaal, zelfs petrol heeft al toegegeven dat de vaccins nuttig zijn en werken. De aarde is rond net zoals de vaccins werken.
een grote fout in uw vergelijking
Je kan het niet laten hé.
Jammer dat je het punt gemist hebt. Het is niet omdat je één feit reeds aanvaardt hebt je dezelfde fout niet nogmaals maakt en in dit geval 350 jaar nodig had om toe te geven. Grappig dat je over ideologie (geloof) begint, de wetenschap(per) is daar ook niet vrij van. Case & point: Pierre Vandamme "12 dagen na 2de vaccinatie ben je niet meer besmettelijk", op dat moment stond ik stomverbaasd naar TV te staren daar ik geen enkele studie had zien passeren die dat reeds bevestigde. Ondertussen is het ook al meer dan duidelijk dat die mens daar zijn eigen ideologie (geloof) stond te verkondigen ipv wetenschappelijke studies. Zeggen dat men iets nog niet weet is echt geen schande in de wetenschappelijke kringen.
Ja de wereld is rond: als je van ver genoeg kijkt, het is namelijk geen perfecte bol.
ja de vaccins hebben hun werking: maar als je ze nader bekijkt merk je enkele duidelijke gebreken. en deze moeten we echt duidelijk durven benoemen.
Dizzy schreef:Een ander punt is dat men theoretisch wel kan zeggen dat iedereen zich baseert op bronnen en dus beïnvloedbaar is. In de praktijk zijn echter niet alle bronnen evenwaardig. Ik plaats een wetenschappelijk onderzoek met peer review hoger dan een youtubevideo met beelden en cijfers waarvan ik noch de oorsprong nog de juistheid van kan inschatten. Als je kritisch zijn wil promoten dan moet je dat vooral ook voor de eigen bronnen zijn.
Ik hoor vaak kappen op MSM door mensen die dan de meest obscure bronnen citeren, is dat kritisch?
Persoonlijk erger ik me toch echt minder aan iemand die de meest obscure bronnen aanhaalt, die zijn meestal zo opzichtig dat je al geen groot licht moet zijn om daardoor te zien. Waar ik mij echter mateloos aan stoor is als op de MSM iemand als Pierre Vandamme zoals in bovenstaande voorbeeld en waarschijnlijk wel met de beste bedoelingen zijn geloof als feiten staat te verkondigen. Een Van Ranst en Van Gucht continu de worden mogelijks, naar verwachting, hoopvol, etc. staan te verkondigen. Oproepen om contacten te gaan beperken en dan zelf gaan feesten, meer nog dansen. Hoe gevaarlijk waren de dancings ook al weer volgens onze experten? Of een Premier die het nodig acht om een bevolkingsgroep te gaan blameren op basis van een voorwaardelijk verslag uit geëxtrapoleerde cijfers. Deze bleken nadien dan nog wel heel ver van de realiteit te staan.
Deze personen hebben niet alleen een voorbeeldfunctie maar door de MSM een heel groot bereik. Men mag dan toch ook verwachten dat men omzichtiger omgaat met deze middelen.
Dizzy schreef:Er is helemaal geen normvervaging als je een middel inzet voor een gewettigd doel (gezondheid). De normvervaging is een dreiging die bestaat als men dit middel misbruikt voor andere doelen die minder gewettigd zijn. Daar ben ik zelf kritisch voor maar ik ga niet uit van een complot en dus ook het gewettigde doel tegenhouden. Er bestaan wel degelijk meer toegangsbewijzen voor de maatschappij want iedereen heeft bvb een identiteitskaart, ook deze geeft toegang tot bepaalde delen van de maatschappij of niet. Ik begrijp dus privacygevoeligheid maar zoals steeds is niets absoluut. Als de gezondheid van mensen op het spel staat dan is een tijdelijk middel mogelijk al had ik liever gezien dat dit niet nodig was geweest door de verplichting van in het begin. Dat is een mooi voorbeeld van wat ik zeg over redelijkheid. Men is tegen verplichting dus komen er andere middelen, daar is men ook tegen dus komt verplichting weer in het vizier. De overheid moet deze gezondheidscrisis aanpakken en dient dus maatregelen te nemen om de cijfers te beïnvloeden. Vaccinatie is momenteel ons beste wapen en dus is zo hoog mogelijke vaccinatiegraad het doel. Het CST is een middel om dat doel te benaderen. De pogingen om op gezond verstand te vertrouwen zijn nefast afgelopen, we weten waarom. Veel mensen plaatsen hun belang altijd boven dat van anderen dus dat werkt simpelweg niet. Het gevolg is dat de overheid MOET ingrijpen.
Ook hier mis je spijtig genoeg het punt betreffende normvervaging. Er is tot op heden nog geen enkel pasje met verstrekkende gevaren als het CST.
Niet alleen privacy staat hier op het spel. Het CST is de facto reeds een discriminatie tool op zich. Je hanteert dan termen zoals tijdelijk, nergens is er een limiet gesteld op de tijd dat het CST ingesteld mag blijven. Ook de voorwaarden mogen en court de route aangepast worden en zijn niet aan beperkingen onderhevig. Dit alleen al zou voldoende moeten zijn om te beseffen dat men dit zo niet mag laten passeren. Daar zal geen enkel emotioneel sausje als een gezondheidscrisis mij van gedacht kunnen doen veranderen. Doe daar nog de voedende werking op de pandemie bij en je krijgt niet alleen een maatschappelijke ramp maar er nog een medische bovenop. Dat ze maar een andere manier zoeken om mensen naar vaccinatie te pushen.
Dizzy schreef:Ik geef je wel gelijk dat de maatregelen soms niet ver genoeg gaan en inderdaad soms de doelstellingen deels tegenwerken, dit is echter iets anders dan de maatregelen dan maar laten vallen of eruit kiezen naar eigen voorkeur.
Inderdaad soms gaan de maatregelen niet ver genoeg, andere gaan er dan weer los over en nog geen klein beetje ook.
Dit is nochtans wat ze daar in de Wetstraat toepassen, beter gezegd eisen want niet zelden vagen ze zelf hun gat eraan.
Dizzy schreef:Iemand die gevaccineerd is kan inderdaad ook iemand besmetten MAAR deze persoon heeft er wel iets aan gedaan om het risico te beperken, principiële ongevaccineerden weigerden dit.
Sorry, maar dit is wel heel kortzichtig.
Dizzy schreef:Als je die gevolgen voor anderen wil negeren dan kan ik dat niet anders beschrijven dan egoïstisch want je plaatst eigen overtuigen boven gevolgen voor anderen
Tel daar eens de emotionele apathie bij voor de slachtoffers met vaccinatieschade. Minderheid of niet er zijn er, verlies door het vaccin of door het virus blijft verlies. Gehandicapt door het vaccin of door het virus blijft dezelfde struggle voor het leven. Geen enkele van hen zal troost vinden in het grotere goed voor de maatschappij. En hoe worden ze omschreven door een groot deel gevaccineerden, als onbestaande, als een statistische minderheid, zelfs verwaarloosbaar voor sommigen die wel de baten van het vaccin wensen maar de rest niet wil zien.
Dizzy schreef:Ik vind een overheid die de volksgezondheid beschermd beter dan eentje die te laks is en bvb de bodem laat vergiftigen door PFAS
En de onze doet beide en faalt op alle vlakken, geloof je nu echt dat het deze keer anders zal zijn?
Dizzy schreef:Verantwoordelijkheid opnemen voor eigen keuzes leidt niet tot totale anarchie, integendeel, iedereen maar laten doen en de gevolgen maar achter hun gat laten opruimen door anderen lijkt me meer aan die beschrijving te voldoen. Je maakt ook de denkfout door een mening te verwarren met gedrag. Een mening kan storen maar zal minder beïnvloeden in bezigheden, gedrag kan anderen hun vrijheid beperken of hen in gevaar brengen. Een reclame voor roken kan me storen maar iemand die zijn rook in mijn gezicht blaast is een andere dimensie.
ZeroCool schreef:Dizzy schreef:
Heel de zaak komt neer op 1 punt: uw vrije keuze stopt als ze botst met de keuze van anderen.
Als u dit oprecht meent kan je evenwel pleiten voor totale anarchie. U mening zal altijd wel botsen met de keuze van anderen en omgekeerd
jammer genoeg mis je mijn punt volledig. Mijn punt is gewoonweg als iedereen deze mening hanteert zal je nooit een consensus vinden zodoende nooit een wettelijk kader kunnen maken. uiteindelijk is alles een compromis. Wens je dat niet dan schiet er anarchie over.
Je maakt ook de denkfout door een mening te verwarren met gedrag.
Het is echt sterker of jezelf geloof ik.