CCatalyst schreef:De EU moet dringend stoppen met sancties aan Wit-Rusland, anders wordt onze gaskraan terug dichtgedraaid.
Je laat u toch graag in de luren leggen hé.
Bedenk eens wat er gebeurt met de begroting van WitRusland en Rusland, als ze de kraan toedraaien?
Juist ja, ze kunnen dat financieel niet aan.
De prijs ging prompt weer hoger.
Dat is het enige doel: de bestaande gasvoorraden voor hogere prijzen verpatsen.
En zeker als ze daar zelf maar een tweet of een scheet voor meoten laten, hoeveel makkelijker kan het zijn?
De verwachting is dat Tinne, die al zoveel tegenslagen heeft moeten verwerken deze week, weer naar de EU trekken en namens de Belgische burgers zal eisen dat ze de verkiezingen in Wit-Rusland als democratisch en eerlijk erkennen, en dat ze fondsen van de oppositie bevriezen alsook hen de toegang tot de EU ontzeggen. Anders spat de gasdroom uit elkaar.
Heb je daar een link van?
Al dan niet uit een medium met grote circulatie.
CCatalyst schreef:Is hierboven dus al aangehaald, Nederland is grootste leverancier maar die kapt ermee. Nummer 2 Noorwegen trekt de groene kaart en heeft ook aangegeven dat het niet meer voor eeuwig zal zijn. Afhankelijkheid van Qatar is te riskant wegens aanvoer per schip. Alles tezamen vormen die 3 al meer dan 80% van onze aanvoer die in de toekomst dus onzeker is.
Dus vandaag betrekken we nauwelijks gas uit Rusland, er zitten wat wijzigingen aan te komen in de toekomst.
En toch kan Madamme Soleil al voorspellen wat het voor België gaat betekenen?
En wat je zegt, is ook niet bepaald correct.
> Nederland: die stoppen ermee
> Noorwegen: weinig twijfels over "groen zijn", dat werd heel duidelijk met de recente verkiezingen
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211013_97619231
Ook onder de nieuwe centrumlinkse regering doet Noorwegen, dat te boek staat als een voorloper in de strijd tegen de klimaatopwarming, geen poging om af te kicken van zijn verslaving aan oliewelvaart.
> Qatar: En met de afhankelijkheid van Qatar is - qua aanvoer - geen probleem.
petrol242 schreef:Maar België heeft wel last van wat er globaal aan het afspelen is
Daar hebben wij als Belgen dus niets over te zeggen, idd.
En qua aanvoerzekerheid hebben we daar ook geen last van, enkel van de prijzen.
Tomby schreef:Heb eens mijn contract wat van naderbij bekeken, en blijkbaar wordt die berekend op basis van de TTF103 index.
Dat is één van de redenen voor mij om voor een vaste prijs te kiezen: de prijsindexen zijn totaal niet transparant.
is dat ik in mijn eindafrekening gewoon 1 energieprijs zie staan voor die hele periode
Krijg je niet gewoon een gewogen gemiddelde prijs dan, vermenigvuldigd met een bepaald gebruiksprofiel.