
https://www.hln.be/drive/elektrische-je ... ~a8fd982a/
Matt555 schreef:
Woningen :
moeten gerenoveerd worden , O.K. maar ga je dat als koper weten op voorhand via bvb een nodig attest VOOR verkoop , of ga men je dat achteraf als een onwelkome presentje aanbieden ?
Simpel: aanhangwagen zal vaak door een kleine vrachtwagen worden vervangenOrdon schreef:Daar kunt ge tenminste nog iets mee trekken.![]()
Ben eens benieuwd hoe ze dat met caravans/aanhangwagens gaan klaarspelen.
Alle "vijf voeten" batterij opladen?
Dat zijn zeer dure oplossingen,Joe de Mannen schreef:Er zijn al testen met caravans met accu's erin voor extra range.
Beetje offtopic, toch maar eens gekeken naar die OKO Free Off Road, jij doet dit in je fietsbandenOrdon schreef:Dan maar wat OKO Puncture Free Off Road in mijn banden.![]()
Rijd ik ze toch al niet plat.![]()
Ook goed voor de zitmaaier, kruiwagen, etc..
TOEPASSINGEN
Geschikt voor: Alle zware Off Road & langzamere voertuigen, inclusief: landbouwvoertuigen , tractors, oogstmachines en alle landbouwvoertuigen.
Geschikt voor grasmaai- bosbouw- en houtkapvoertuigen met pneumatische banden. Industriele en constructievoertuigen, graafmachines, grondverzetmachines, asfalteermachines, gravers, wielladers en vuilniswagens.
Jep.lacer schreef:Beetje offtopic, toch maar eens gekeken naar die OKO Free Off Road, jij doet dit in je fietsbanden
Had ik ook zien passeren. Maar eigenlijk is dit wat absurd. Dit is voor vaste trajecten en dan zijn treinen toch handiger. Zeker omdat je toch specifieke infrastructuur hebt. En je haalt heel wat verkeer van een oververzadigd wegennet.lacer schreef:Een reeds werkende oplossing voor vrachtwagens : The trolley truck
Maar niet geschikt voor de last mile.
Of met een bescheidener gevaarte de weg op ? Je gaat camperen he, niet op hotel...Ordon schreef:Voor de caravans: met een batterij nog minder laadvermogen.
Mobilhome: idem.
Dat is nu al erg vaak een probleem met een B(E) rijbewijs.
Alleman een C wegens verhoogd leeggewicht?
De turbo? Dan ben ik jaloers!q-tec schreef:Ik heb een Audi 200 quattro uit 1988 gekocht en ga daar lekker mee rijden zolang ik nog mag!
Neen hoor, maar die camperaars zoeken nogal veel de grens van hun rijbewijs op en roepen dan moord en brand als ze met overgewicht aan de kant gezet worden.Wotere schreef:Stond de azijn in promotie?Joe de Mannen schreef:
Of met een bescheidener gevaarte de weg op ? Je gaat camperen he, niet op hotel...
J.
Waarom spreek je dan ook niet over hotelgasten die naast 5 inzittende ook nog hun hebben en houden meeslepen in een overladen auto?Joe de Mannen schreef:Neen hoor, maar die camperaars zoeken nogal veel de grens van hun rijbewijs op en roepen dan moord en brand als ze met overgewicht aan de kant gezet worden.Wotere schreef:Stond de azijn in promotie?Joe de Mannen schreef:
Of met een bescheidener gevaarte de weg op ? Je gaat camperen he, niet op hotel...
J.
Met een kleinere camper gaat het ook.
J.
SpecialK schreef:De turbo? Dan ben ik jaloers!q-tec schreef:Ik heb een Audi 200 quattro uit 1988 gekocht en ga daar lekker mee rijden zolang ik nog mag!
Ik dacht trouwens dat men naar aanleiding van elektrische voertuigen (zeker bestelwagens) aan het bekijken is hoe relevant de 3,5 ton limiet vandaag de dag nog is. Die beperking dateert uit een tijd van trommelremmen waarbij zware voertuigen echt wel wat extra skills vereisten. Vandaag de dag rijdt een meer dan 3,5 ton wegende bestelwagen niet meer zo anders dan een gewone auto.
Iemand voelt zich duidelijk aangesproken.Wotere schreef:Waarom spreek je dan ook niet over hotelgasten die naast 5 inzittende ook nog hun hebben en houden meeslepen in een overladen auto?Joe de Mannen schreef:Neen hoor, maar die camperaars zoeken nogal veel de grens van hun rijbewijs op en roepen dan moord en brand als ze met overgewicht aan de kant gezet worden.Wotere schreef:Stond de azijn in promotie?Joe de Mannen schreef:
Of met een bescheidener gevaarte de weg op ? Je gaat camperen he, niet op hotel...
J.
Met een kleinere camper gaat het ook.
J.
Beetje goedkope azijn van jou...
Eerst zeur je over de omvang van campers en caravans, om nadien te zeuren dat je eigenlijk bedoelde om te zeuren over de laadvermogens?Joe de Mannen schreef:
Iemand voelt zich duidelijk aangesproken.
Maar om te antwoorden op je opmerking, het ging over het laadvermogen van caravans en mobilhomes.
J.
Bedenk je eens hoeveel traditionele panelen je nodig hebt op het dak van je huis om de wagen op te ladenWalterB1 schreef:In verband met opladen;
Dit concept kan een flink stuk helpen;
https://sonomotors.com/en/sion/
Een auto met ook een heleboel zonnepanelen verwerkt in de body.
Wat wil je als je je beleid het weekend voor vertrek naar een mondiaal congres nog bijeen moet sprokkelen vanuit uw vakantieoordhonda4life schreef:Ik denk dat ze totaal nog niet nagedacht hebben hoe dit elektrisch moet werken van productie tot distributie.
Waterstof is nu al wel mogelijk als we het idee van efficiëntie opzij willen zetten. Energie verdwijnt niet zomaar volgens de wetten van de thermodynamica. Dus het zogenaamde verlies kan je wel degelijk gebruiken. En er wordt veel werk verzet zoals in de PEM technologie.Dizzy schreef: Waterstof is momenteel geen oplossing omdat het meer energie kost dan dat het opbrengt. Hier moet dus nog veel werk aan gebeuren.
Daar ben ik absoluut niet mee akkoord. Een aspect waar we meer en meer mee te maken krijgen is transport van elektriciteit. Daar verliezen we enorm veel capaciteit, zeker op langere afstanden. Duitsland komt nu al in de problemen met zijn windenergie die in het noorden geoogst wordt door capaciteitsgebrek op de hoogspanningskabels.Stroper schreef:Waterstof aanmaken is een verschrikkelijk inefficiënte manier om energie op te slaan.
Het is hoogstens bruikbaar bij vliegtuigen en zware vrachtwagens.
Daarom staan onze kerncentrales dan ook allemaal in zeeOrdon schreef:Ja, liever productie op zee.
Direct voorstander.
Als het ontploft is het toch "ver weg".
Ai, een tsunami al scheuren sommigen vanzelf of worden ze gesaboteerd door niet te vinden personenOrdon schreef:Die zijn veilig.
Geen enkele ontploft.
Zou je dat over aardgas ook zeggen? Veel huisjes waar dat steekt en pakken gevaarlijker is dan waterstof.Ordon schreef:Ja, liever productie op zee.
Direct voorstander.
Als het ontploft is het toch "ver weg".