@petrol: ik hou er absoluut niet van dat men dingen uit de context trekt om er dan een eigen betekenis aan te geven. Als ik zeg dat je geen last hebt van een besmetting als je er niets van merkt dan is dat niet hetzelfde als besmettingen promoten. Dat ik VOOR de strijd tegen besmettingen ben heb ik al zo vaak herhaald, dat negeer je, waarom?
Punt is dat er een juridisch precedent is bij verplichting, kortom het bestaat al dus het als onmogelijk voorstellen klopt feitelijk niet. Polio is inderdaad niet te vergelijken met nu want nu is de noodzaak... nog veel groter
Men is bezig met de verplichting voor de zorg en elders gaat men nog verder, ik denk dus niet dat de overheden ook maar enig probleem zullen hebben. Ook de controle is geen probleem, niet-gevaccineerden hebben hogere kans om ziek te worden en dan volgt de controle vanzelf. Daarnaast is er het CST wat aanspoort tot vaccinatie.
Kiezen is verliezen, je kan niet het vlees van de koe en de melk van de koe hebben. Vaccinatie weigeren kan maar dan zijn de gevolgen voor degene die dat gekozen heeft, zuiverder kan niet.
Vandaag lees ik nog wat zaken die mijn mening ondersteunen:
- Niet gevaccineerden zijn besmettelijker dan anderen, ook bij delta.
- De kans dat een gevaccineerde het virus doorgeeft, is ruwweg half zo groot als bij een niet-gevaccineerde persoon.
- Uit een recente studie, die de deltavariant al in rekening brengt, blijkt dat de virale lading bij gevaccineerden veel sneller en vrij volledig afbouwt.
- Het tijdsvenster waarin iemand besmettelijk is, wordt door het vaccin zowat gehalveerd.
- Bij 18- tot 65-jarige gevaccineerden lag het risico op besmetting 59% lager, voor jongeren was dat zelfs 87%.
- In absolute cijfers stromen dan wel meer gevaccineerden binnen in de ziekenhuizen, relatief gezien is het risico bij alle leeftijdsgroepen een pak lager. De laatste twee weken waren er per 100.000 gevaccineerde 65-plussers 25 nieuwe hospitalisaties met Covid-19. Bij niet-gevaccineerde leeftijdsgenoten waren dat er 80.