Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

on4bam schreef: Alternate reageert opnieuw met "we kunnen niets doen tot er 10 dagen verstreken zijn" :nono:
Ondertussen is Alternate wakker geworden, heeft gisteren een onderzoek laten starten bij Bpost en liet vandaag weten dat het pakket niet meer terug te vinden is. Ze gaan terugbetalen.
De zoon heeft een nieuwe bestelling gedaan in NL( 15 Euro goedkoper dan nog) en die wordt maandag (op een feestdag) geleverd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

cadsite schreef: Daar lig je toch niet van wakker... :roll:
Idd, negeren. Als ze er daarna moeilijk over doet haar persoonlijk aanspreken of het bij de directie aankaarten. Maar zover komt het meestal niet.
on4bam schreef: Ondertussen is Alternate wakker geworden, heeft gisteren een onderzoek laten starten bij Bpost en liet vandaag weten dat het pakket niet meer terug te vinden is. Ze gaan terugbetalen.
Heeft veel te lang geduurd en maakt de slechte customer service niet goed.
on4bam schreef:De zoon heeft een nieuwe bestelling gedaan in NL( 15 Euro goedkoper dan nog) en die wordt maandag (op een feestdag) geleverd.
Zeker van? :P In NL is het geen feestdag op 1 november, dus houdt hun kalender daar wel rekening mee?
Laatst gewijzigd door CCatalyst 29 okt 2021, 18:40, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:Zeker van? :P
Hij zegt van wel. Straks T&T. Maakt niet uit, zelfs als ze dinsdag leveren is het nog beter dan bij Alternate :angel:
Bye, Maurice
Robrecht
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Mensen die na een tijdje hun posts verwijderen door ze te bewerken.... Beperk dat eens zodat je maar x aantal procent kan aanpassen....
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

cadsite schreef: So?
Daar lig je toch niet van wakker... :roll:
Wel, de muziek academie is een officieel erkende school en de opleiding die ze volgt hangt vast aan bepaalde regels. Ongewettigde afwezigheden kunnen er dus voor zorgen dat ze haar jaar niet mag overgaan e.d.

Allez, dat staat toch zo in de communicatie die we elk jaar krijgen. En als brave ouders willen we ons kind niet voor schut zetten dan.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:Wel, de muziek academie is een officieel erkende school en de opleiding die ze volgt hangt vast aan bepaalde regels.
Oei oei oei :!:

Uiteraard is het geen vrijblijvend onderwijs, maar mij lijkt dat "ongewettigde afwezigheden" toch getuigt van een overdreven strenge benadering. Er wordt - voor zover ik weet - geen enkele wet overtreden als het kind een les mist in het deeltijds KSO (itt voltijds KSO). Afwezigheid mits overmacht - en die is er - volstaat ruimschoots om "wettelijk" in orde te zijn want er is geen leerplicht van toepassing. Dat het ingaat tegen de regels van de school maakt het nog niet "ongewettigd" en is ook op zich ook geen reden om het diploma niet toe te kennen als men voldoet aan de vereisten, het is aan de school om dan de reglementaire disciplinaire procedure te starten waar uiteraard ook onafhankelijk beroep bij mogelijk is, maar het is niet alsof dat gerapporteerd moet worden aan Ben Weyts. Maar zover komt het zelden, niemand heeft daarbij te winnen, ook de school niet want elke leerling is subsidie.

Ik snap wel waarom de school zo doet - men wilt vermijden dat het vrijblijvend wordt want dat maakt het moeilijk om te organiseren - en je moet ook niet voor de minste pietluttige reden het kind de les laten overslaan, maar ik denk dat de vergissing die je gemaakt hebt is van het nog serieuzer te nemen dan zij doen.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

‘T zal ook de laatste keer zijn dat ik mij dit laat opleggen … ben er echt serieus de pist van in
Afbeelding
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Start uur van een afspraak dat wordt verzet door de organisator zonder boe of ba, enkel een lijntje ergens in een pdf waar je het kan achterhalen.
Als je er dan een opmerking over maakt ben je natuurlijk de boeman.

Duidelijk en upfront communiceren, het is toch velen niet gegeven.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Sasuke schreef:
cadsite schreef: So?
Daar lig je toch niet van wakker... :roll:
Wel, de muziek academie is een officieel erkende school en de opleiding die ze volgt hangt vast aan bepaalde regels. Ongewettigde afwezigheden kunnen er dus voor zorgen dat ze haar jaar niet mag overgaan e.d.

Allez, dat staat toch zo in de communicatie die we elk jaar krijgen. En als brave ouders willen we ons kind niet voor schut zetten dan.
Komaan…
Zelfs in het secundair moet je al heel wat meer doen voordat er effectief consequenties aan vast hangen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:
CCatalyst schreef:Zeker van? :P
Hij zegt van wel. Straks T&T. Maakt niet uit, zelfs als ze dinsdag leveren is het nog beter dan bij Alternate :angel:
Voila, geleverd.
Bye, Maurice
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

cadsite schreef: Komaan…
Zelfs in het secundair moet je al heel wat meer doen voordat er effectief consequenties aan vast hangen.
Ik denk dat je de titel van deze thread niet goed doorhebt hé :-) Het is een 'kleine frustratie' ... ik ben lastig omdat 1. de school zich duidelijk niet druk maakt om de corona maatregelen en zelfs voor buitenschools onderwijs nog niet eens wat flexibel wil zijn voor bezorgde ouders en 2. dat wij inderdaad te makkellijk hebben toegegeven omdat we ergens ook wel 'berusten' in de school maatregelen. Het komt dan extra hard aan als onze 'vrees' toch gegrond bleek te zijn.

Ter info ... ondertussen ben ik ziek(jes) :-(
Afbeelding
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Net geland in Zaventem. Welkom in België.
Politie stiptheidsacties door PLFcontrole bij het verlaten van het vliegtuig.
Die gaan zo traag dat het vliegtuig niet vlot kan leeglopen en mensen moeten aanschuiven in de slurf. Foert Social Distancing.
Jammer ook voor wie nog moet vertrekken met dat vliegtuig.
En de agenten zijn ook duidelijk zeer geïrriteerd en onvriendelijk alsof alle reizigers misdadigers zijn of persoonlijk besparingen bij de politie hebben ingevoerd. Bovendien worden ook tegenstrijdige instructies geroepen die je dus onmogelijk kan opvolgen.
Vlak voor de bagage reclaim volgt dan nog eens de normale PLFcontrole. Duidelijk bewijs dat die eerste controle een pure syndicale pesterij is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef:Die gaan zo traag dat het vliegtuig niet vlot kan leeglopen en mensen moeten aanschuiven in de slurf. Foert Social Distancing.
Nee, dat is de fout van het cabinepersoneel. Zij moeten het vliegtuig laten leeglopen ifv de capaciteit op de jetway (niet "slurf"). Dus eerst de eerste x rijen, dan de volgende x rijen etc. Er is geen excuus hiervoor, het cabinepersoneel zijn de enigen die het overzicht hebben over de drukte in de jetway EN de cabine.
R2D2 schreef:Duidelijk bewijs dat die eerste controle een pure syndicale pesterij is.
Dat wel. Welkom in België, inderdaad. Onbegrijpelijke en zinloze actie.
on4bam schreef:Voila, geleverd.
Goed dat het een dienst met zaterdaglevering is want ik denk ik niet dat je op 1 november iemand gezien zou hebben. Het is een Romaanse feestdag, geen Germaanse, dus niet in NL en hun kalender houdt daar waarschijnlijk geen rekening mee.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Vandaag ook 2 pakketjes geleverd gekregen, die volgens de bestelling én bevestiging achteraf pas op 2/11 zouden aankomen.
:banana:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb het donderdag gehad. Bestel ik donderdag met levertermijn 3 werkdagen dus 03-11 aankomst. Komt het aan de dag nadien :banana:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

...dat grote bedrijven er nog altijd niet in slagen mij de juiste taal voor te schotelen in applicaties, websites, etc... zelfs al heb ik al tig keer aangegeven dat ik geen FR wil.

Nu alweer, in Windows 11 toont de Store app enkele icons aan de linkerkant in het Frans. Er staat wel 'Applications', 'Library' en 'Gaming', maar er staat ook 'Accueil' en 'Films et TV'. Microsoft is overigens het bedrijf waar ik al het meest ongewenst her en der Frans zien opduiken heb.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Microsoft is daar inderdaad een ramp in, ook al meermaals aan geërgerd :(
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Het Nederlands is de moedertaal van ongeveer 60% van de ruim 11 miljoen inwoners van België. Bovendien gaat het om een kapitaalkrachtigere groep dan de overige 40%.

En toch blijft Frans vaak de default optie voor Belgie. En nee, het is niet omdat men geen Nederlandse vertalingen heeft. Het is puur uit onwetendheid, in het (verdere) buitenland ga je makkelijk mensen vinden die - als ze ons land al kennen - denken dat iedereen (of toch zeker de grote meerderheid) hier Frans spreekt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Frans heeft een veel grotere verspreiding dan Nederlands. De meeste mensen kunnen het amper herkennen en als ze al gokken in de richting dan komen ze uit bij Duits. Mijn kleine frustratie op reis is dan ook vaak dat we voor Duitsers genomen worden. Ik antwoord dan altijd no problem, you can mention the war :wink:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

..."and the great war of civilisation" nooit vergeten ook...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb dat probleem op iOS, bepaalde apps installeren zich in het Frans. Oa Plantronics Hub en pCloud, nergens in de settings vind ik iets om de taal te wijzigen.
Quid pro quo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

Al eens gecheckt of Frans niet staat bij

Instellingen
Algemeen
Taal en regio
Volgorde Voorkeurstalen

Ik had dat ook bij bepaalde iOS apps en nadat ik Frans eruit heb gehaald was het opgelost
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Als ik naar amd.com surf kom ik ook standaard op een Franstalige site :lol:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Vooral bij multinationals staat België bekend als een Franstalig land.
Die dotcom bedrijven hebben echt geen idee dat België in meerderheid Nederlandstalig is. En Vlamingen hebben niet snel de gewoonte om daarvoor te gaan klagen.
En dus is de default taal zeer dikwijls Frans.
Een geruststelling misschien voor mensen die bang zijn voor hun privacy en vrezen dat die bedrijven zo veel over je persoonlijke leven weten... ze weten nog niet eens welke taal je spreekt. Of dat dat misschien wel zeer gevoelig ligt.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Mensen die plots hun posts beginnen te verwijderen en enkel "censuur" laten staan. :roll: :nono:
Bye, Maurice
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Mijn eerste bestelling bij een nog niet nader genoemde webshop, 1 bestellling, 2 artikels, telkens 2 stuks.
2 leveringen, telkens 1 van de 2 die het niet doet zoals het hoort. pfft.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

De reacties op de Facebookpost van Connor naar aanleiding van zijn spoedoperatie zijn gewoonweg hallucinant. Sommige mensen zouden ze beter opsluiten in kooien zoals sommige dieren. Van beschaving kan je bij sommigen nog onmogelijk spreken. Waar the f*** is the empathie gebleven in onze samenleving?

En met alles wat op ons nog afkomt zal het er niet op beteren. Ik krijg soms het gevoel dat we in een vicieuze cirkel zijn terecht gekomen waar we niet meer zullen uit geraken de komende generaties.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Wat sommige mensen nodig achten te posten op 'sociale' media.
Precies of dat interesseert iemand ook maar een beetje...
luukske
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

Dat is ook hier, kijk alleen maar eens hoe de Groen-kiezer hier door sommigen wordt weggezet.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

luukske schreef:Dat is ook hier, kijk alleen maar eens hoe de Groen-kiezer hier door sommigen wordt weggezet.
Dat hebben die aan de partij te danken. Net zoals kiezers van andere partijen ook 'worden weggezet'. Dit geldt voor zowat alle partijen. Iedereen voelt zich geviseerd ...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De voorbije week tweemaal een notificatie op onze LG tv gezien, niet om te waarschuwen voor iets maar gewoon ordinaire reclame voor een Apple+ app. Ze hebben dat vroeger nog eens gedaan voor Disney, geloof ik.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

10 dagen corona opsluiting wegens positief zonder noemenswaardige symptomen achter de rug. En vandaag kon ik geen zakdoek droog houden. Het is dus nog niet achter de rug :-(
Oja, en onze jongste die het ook heeft zitten, heeft nu nog de windpokken gekregen ook
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Meer oprechte verbazing dan frustratie.

Ongeveer 10 jaar geleden verlieten wij TN, eerst naar Scarlet, dan EDPnet.
Na al die jaren ben ik met m'n intussen bejaarde papa nog eens langs gegaan in de lokale electrozaak, annex Telenet center.
Een beetje tegen m'n goesting voor vragen over "TV met een kaartje". Een doordeweekse dinsdagmorgen, "het zal wel kalm zijn zeker?".

Alsof ik terug gekatapulteerd werd naar 2011 of zo. Diezelfde wachtrij van 6 brave mensen. Diezelfde twee stressbestendige medewerkers die intussen grijs en gerimpeld staan te multitasken. Linkeroor luisterend naar het geklaag van de klant. Rechteroor luisterend door de telefoon naar de wachttoon van Telenet waar ze nog de vraag van de vorige klant aan het indienen zijn. De vragen van de mensen nog steeds in het genre:
"Ik heb al 4 keer gebeld naar Telenet en het is nog niet opgelost".
"M'n mail komt niet meer toe op m'n gsm, kan je dat eens oplossen".
"M'n bakske werkt niet meer".

Enfin. Ik stond er ook tussen. Met open mond.

Respect voor die medewerkers.
De tijd is toch blijven stil staan.
Misschien is dat ook een geruststelling,
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Tja, de bevolking wordt alleen maar ouder. En het probleem: deze generatie 'ouderen' heeft al meer het gevoel met alles mee te willen zijn als de vorige generatie die er niet eens aan begon.

Wij gaan later misschien ook zo zijn :)
stybola
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Een bosch easyheat 500 gekocht op zaterdag in de Gamma.

Dat ding zegt zondag, bij het tweede gebruik, letterlijk POEF.
Vandaag terug naar de winkel... sturen ze dat ding terug en moet ik wachten op herstelling.

Bestaat die directe omruilgarantie van 10 dagen ofso niet meer?

Hopelijk is die inderdaad binnen een week terug want ik ben serieus mijn handen af.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

stybola schreef:Bestaat die directe omruilgarantie van 10 dagen ofso niet meer?
Als je online koopt wel, dan stuur je het "POEF"-apparaat terug en klaar.
Een "gewone" winkel geeft zulke service niet en de Gamma al helemaal niet.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Gelukkig is Bosh wel vrij snel (toch rechtstreekts, via Gamma geen idee). Een tijd geleden boormachine naar hen gestuurd waarvan de boorkop vast zat. Binnen de week terug hersteld. (en groene Bosch altijd registreren op hun site, dan heb je een jaar extra garantie).
stybola
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Daarnet een telefoontje gekregen, ik mag vandaag een nieuwe afhalen. Blijkbaar mogen ze dat toch direct omruilen maar wisten ze dat niet aan de infobalie.

Eind goed al goed, een frustratie minder en snel doorwerken. :)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

En als er nu 1 plek is in zo'n winkel waar je van verwacht dat ze 'alles' weten, is het toch de infobalie... :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Weten wat je moet doen om iets uit je hoofd te halen maar niet weten hoe.(een gedachte, gevoel die zorgt voor veel onrust)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”