Sasuke schreef:Wel, de muziek academie is een officieel erkende school en de opleiding die ze volgt hangt vast aan bepaalde regels.
Oei oei oei
Uiteraard is het geen vrijblijvend onderwijs, maar mij lijkt dat "
ongewettigde afwezigheden" toch getuigt van een overdreven strenge benadering. Er wordt - voor zover ik weet -
geen enkele wet overtreden als het kind een les mist in het deeltijds KSO (itt voltijds KSO). Afwezigheid mits overmacht - en die is er - volstaat ruimschoots om "wettelijk" in orde te zijn want er is geen leerplicht van toepassing. Dat het ingaat tegen de regels van de school maakt het nog niet "ongewettigd" en is ook op zich ook geen reden om het diploma niet toe te kennen als men voldoet aan de vereisten, het is aan de school om dan de reglementaire disciplinaire procedure te starten waar uiteraard ook onafhankelijk beroep bij mogelijk is, maar het is niet alsof dat gerapporteerd moet worden aan Ben Weyts. Maar zover komt het zelden, niemand heeft daarbij te winnen, ook de school niet want elke leerling is subsidie.
Ik snap wel waarom de school zo doet - men wilt vermijden dat het vrijblijvend wordt want dat maakt het moeilijk om te organiseren - en je moet ook niet voor de minste pietluttige reden het kind de les laten overslaan, maar ik denk dat de vergissing die je gemaakt hebt is van het nog serieuzer te nemen dan zij doen.