Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Steek het maar op de niet gevaccineerden. Het is niet het falen van de overheid, de falende respons en vooral niet ons gedrag. Ik laat het volledig aan jou over. Denk er het jouwe over. We zullen half november nog eens klappen. Ik hoop voor jou dat je de derde hopeloze prik gehad hebt dan om je gemoedsrust te sussen.
Heeft efkes geduurd, maar we zijn hier weer met de vakbondsklap. Alles is slecht, het is de schuld van iedereen, maar een oplossing geven die vandaag toepasbaar is, ha neen dat doen we niet. We breken alleen de bestaande oplossing steeds tot op de grond af.

Derde booster prik zorgt mogelijks voor jarenlange bescherming volgens de virologen.
Alles is terug open en men verwacht een beperkte vierde golf.
Die er niet zou komen als de vaccinatiegraad 100% benaderde.
De cijfers van de Pedro zijn daar zeer duidelijk.

Ik ben het vierkant beu om gegijzeld te worden door een groepje idioten die het altijd beter weten dan de virologen en zich niet laten vaccineren.

Ik houd afstand waar mogelijk, blijf weg van massa event, neem geen vliegtuig, ik geef geen handjes of vuistjes aan Jan en alleman en ik heb in het verleden de lockdowns en andere maatregelen nagenoeg strikt gerespecteerd.
Maar ik zet wel regelmatig een stapje in de wereld nu het opnieuw kan dankzij de huidige vaccins.

De huidige vaccins werken voorlopig goed genoeg, er zijn gewoon nog veel te weinig gevaccineerden…
5 minuten politieke moed nog, waar we hopelijk wel zullen geraken …
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:[
1207 schreef: Uit de rusthuizen komt nochtans niets momenteel, her en der zijn er besmettingen maar geen bloedbaden
Misschien toch eens 'de cijfers' er bij halen? Laatste week "30(!) uitbraken in de WZC..
hoeveel uitval bij personeel? hoeveel ziekenhuisopnames onder patienten? hoeveel rusthuisbewoners op ic? hoeveel sterfgevallen onder de bewoners?

in een discours dat vaccins niet/onvoldoende werken is de term "uitbraak" natuurlijk beter geschikt. Zoals gezegd, laat men het virus los zullen bewoners, bezoekers, personeelsleden uiteraard besmet raken. Het vaccin beschermd de bewoners, personeelsleden en bezoekers

De kans op opname is blijkbaar 10x kleiner en de complicaties zijn ook veel kleiner. De kans om besmet te raken is ook kleiner net zoals je kans om het virus door te geven. zoals gezegd kun je je er inderdaad blijven achter verstoppen dat er nergens 100% bescherming is, dat klopt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

1207 schreef: De kans op opname is blijkbaar 10x kleiner en de complicaties zijn ook veel kleiner..
Graag de illusie dat gevaccineerden op de een of andere manier gespaard blijven niet langer verspreiden, want dat is misinformatie, ook al heeft de regering ons wijsgemaakt dat we er met 2 prikjes vanaf gingen zijn. Het is zeker niet zo bij de groep die eerst gevaccineerd werd en voor wie het nu ook het meeste uitgewerkt is. Daar maken gevaccineerden al meer dan de helft uit van de opnames.

Wat ik niet snap is dat je de klik niet maakt met vaccinatiedatum ipv enkel oudere leeftijd of verzwakte immuniteit in rekening te nemen (het vaccin zou die mensen trouwens ook moeten beschermen). Onthou, Pfizer heeft gezegd dat 6 maanden na de tweede prik hun vaccin niet eens half zo effectief meer is. Dus wie voor eind april de tweede prik kreeg heeft het nu vlaggen, en daar zullen nog niet veel jongere mensen bij zijn, maar wel degene die nu gevaccineerd in het ziekenhuis belanden.

Binnen een goede maand mag je die uitspraak dus al bijstellen naarmate we weer niets of de verkeerde dingen doen om de verspreiding te beperken (ezel - steen) en het vaccin bij jongere mensen ook weer begint uit te werken. Tenzij men een derde prik zou geven (en daarna een vierde, een vijfde) waar federaal nog geen fiat voor is en wat enige tijd in beslag zal nemen + armere landen meer kansen op vaccin ontzegt.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

CCatalyst schreef: + armere landen meer kansen op vaccin ontzegt.
Toch even verduidelijken, want je blijft dat maar herhalen. Enerzijds zeg je dat vaccins "niet werken" anderzijds zeg je dus dat ze in de arme landen wél werken ??

Strange :bang:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

CCatalyst schreef:
Graag de illusie dat gevaccineerden op de een of andere manier gespaard blijven niet langer verspreiden,
hoe vaak heb ik ondertussen herhaald dat het vaccin geen 100% werkt en ik me daarvan bewust ben?
in 1 op zoveel miljoen gevallen kun je tromboses krijgen en in evenveel gevallen, 1 op zoveel miljoen, kun je er zelfs aan doodgaan.
zonder vaccin is de kans op doodgaan, tromboses ettelijke procenten ipv 1 op zoveel miljoen

de realiteit bewijst dat vaccins werken en men ze best verplicht. 1,5 miljoen Belgen zoner vaccin is teveel vh goede en die zullen de ziekenhuizen in de problemen brengen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:Toch even verduidelijken, want je blijft dat maar herhalen. Enerzijds zeg je dat vaccins "niet werken" anderzijds zeg je dus dat ze in de arme landen wél werken ??
Ze werken goed voor zes maanden. Daarna werken ze nog maximaal ongeveer half zo goed. Over het volgende verloop weten we nog niets, want tjah de onderzoeken lopen nog.

Degene die nu gevaccineerd in het ziekenhuis belanden zijn, getuige de leeftijd, degene die eerst aan bod kwamen voor het vaccin. Ik vind het triest voor die mensen dat iemand als Facon zo laf is om het op hun leeftijd of hun ziektes te steken, want de overheid had beloofd dat de vaccins die mensen even goed gingen beschermen als een ander.
1207 schreef: in 1 op zoveel miljoen gevallen kun je tromboses krijgen en in evenveel gevallen, 1 op zoveel miljoen, kun je er zelfs aan doodgaan.
Maar over die zeldzame bijwerkingen gaat het toch helemaal niet. Het gaat over de 6 maanden na de tweede prik. Of de bijwerking die in 100% van de gevallen voorkomt: afnemende effectiviteit na 6 manden.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 24 okt 2021, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

CCatalyst schreef: Het is zeker niet zo bij de groep die eerst gevaccineerd werd en voor wie het nu ook het meeste uitgewerkt is. Daar maken gevaccineerden al meer dan de helft uit van de opnames.
Dus hadden we de 15% weigeraars ook gevaccineerd dan was de bezetting nu slechts de helft.
Voor de -65 zelfs maar 1/10 de
En met derde booster is het weer opgelost.

Huidige Vaccins werken voorlopig goed genoeg punt.
Men moet gewoon iedereen vaccineren NU !
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

duizend schreef:En met derde booster is het weer opgelost.
Ik verwijs naar petrol242 die hier al meermaals degelijk met argumenten en bronnen aangetoond heeft dat een derde booster helemaal niets structureel "oplost". Het is niets anders dan kicking the can down the road en zo blijft dat virus onze maatschappij maar domineren.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

duizend schreef: Huidige Vaccins werken voorlopig goed genoeg punt.
Men moet gewoon iedereen vaccineren NU !
Graag een studie en/of andere wetenschappelijke bewijzen (geen HLN of een overheidsbron die niet te peer reviewen is) dat de huidige vax ( die gebaseerd is op een niet langer bestaande stam ) nog steeds goed werkt tegen de delta.

Kan je de absolute werkingspercentages ook even opgeven dan, want die waren typisch maar 1 a 2% (indrukwekkend !!). Benieuwd hoe die nu tegenover de delta zijn
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

voor jou zijn empirische waarnemingen uiteraard volledig onwetenschappelijk en frauduleus
je ziet het vaccin in actie, elke dag opnieuw

lange termijnstudies is lastig voor medicatie dat amper een jaar bestaat. dat is ook de reden dat men moeilijk kan zeggen dat het vaccin jaren werkt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:Heeft efkes geduurd, maar we zijn hier weer met de vakbondsklap.
Een mens zou voor minder al eens zijn geduld verliezen bij het lezen van totaal verkeerde uitspraken. Wat dat met vakbondsklap te maken heeft is me niet helemaal duidelijk maar soit. Ik denk dat ik al genoeg herhaald heb wat we nu best dan wel doen.
duizend schreef: Ik houd afstand waar mogelijk, blijf weg van massa event, neem geen vliegtuig, ik geef geen handjes of vuistjes aan Jan en alleman en ik heb in het verleden de lockdowns en andere maatregelen nagenoeg strikt gerespecteerd.
Toch iets waar we het dan eens over zijn. Dat is momenteel het beste dat je kan doen en is een betere oplossing dan het verheerlijken van vaccins die de spreiding niet tegen houden.
duizend schreef:De huidige vaccins werken voorlopig goed genoeg, er zijn gewoon nog veel te weinig gevaccineerden…
Zelfs als in een utopische wereld (en dit is gelijk één van de zwaktes van vaccinatie) waar iedereen gevaccineerd is met de huidige covid-19 vaccins gaat dat de pandemie niet stoppen want ze houden SARS-CoV-2 niet tegen. Ik denk dat dat ondertussen toch al duidelijk zou moeten beginnen worden. Alle klinische onderzoeken wijzen in die richting.
duizend schreef:5 minuten politieke moed nog, waar we hopelijk wel zullen geraken …
Algemene verplichting gaat er nooit komen want dan zou de verantwoordelijkheid van de burger naar de overheid verschuiven. Stel dat ze het verplichten en er komen lange termijn problemen? Of dat ze iets verplichten en dan achteraf niet blijkt te doen wat we ervan verwachten, zoals nu het geval is?
In plaats daarvan zijn ze met pesterijen de bevolking aan het oplichten want bijna niemand met een paske houdt afstand waar mogelijk, gaat zeker naar massa events, neemt het vliegtuig en geeft handjes en vuistjes aan Jan en alleman. Dat is de realiteit waar we mee te maken krijgen.
phil48 schreef:Enerzijds zeg je dat vaccins "niet werken" anderzijds zeg je dus dat ze in de arme landen wél werken ??
Dat zegt hij toch helemaal niet? Wat ik wel lees is dat het immoreel is om te blijven boosteren tegen afnemende respons terwijl een pak in de wereld nog nergens beschermd is.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Het is niets anders dan kicking the can down the road en zo blijft dat virus onze maatschappij maar domineren.
Stel - gelukkig is het hypothetisch - dat bij ons nog bijna niemand gevaccineerd was, zoals in pakweg Roemenië - hoeveel doden / ic cases zouden we dan nu niet hebben?

En wie zouden jullie daarvan de schuld geven?

@ petrol

Hij zegt dat ze na zes maand niet meer werken, wat "mogelijk" bij heel oude mensen en zij met onderliggende aandoeningen inderdaad zo is. Vandaar die booster om ze over de moeilijke wintermaanden te helpen.

De 10 procent niet gevaccineerden ook vaccineren zou daarbij ook helpen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Die discussie laat ik aan CCatalyst over. Maar ik begrijp heel goed wat hij bedoeld.

Niemand ontkent dat de covid-19 vaccins erger hebben voorkomen. Maar als er iemand waarschuwt om niet blindelings in de vaccins te vertrouwen voor een langdurige oplossing in de toekomst te verkrijgen is het kot te klein?
Die nuance wil er bij een aantal maar niet in en spijtig genoeg is Jan Modaal helemaal niet op de hoogte want de overheid gaat het hem niet vertellen. In plaats daarvan krijgen we vage opmerkingen dat het misschien toch beter is om die mondmaskers nog niet direct af te zetten en horen we Van Klucht zeggen dat de vierde golf toch wel steviger doorzet dan verwacht werd.
Als dat geen tekenen aan de wand zijn dan weet ik het ook niet meer.
willde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2020, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

de overheid had beloofd dat de vaccins die mensen even goed gingen beschermen als een ander
Ik ben het gezanik van alle would-be virologen grondig beu.
De vaccins werden ontwikkeld tegen de oorspronkelijke variant, wat stellen jullie voor dat de overheid nu doet? Ze niet meer gebruiken? Er zelf ontwikkelen?
Beschuldig de overheid maar, dat is altijd het gemakkelijkst. We moeten zelfs een en ander onthouden in het stemhokje!
Uiteraard waren we met de machtige breinen van de oppositie nooit in deze situatie van wereldwijde problemen beland.
Wat een zielige en politiek-geobsedeerde prietpraat.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Hoeveel onzin hebben wij al van onze excellenties te horen gekregen? Wie heeft het kot in brand gestoken? Velen vergeten zulke dingen blijkbaar heel snel.
Ik hoor Maggie De Block destijds nog zeggen op het tekort aan beschermingsmateriaal dat 'de markt' haar werk wel zou doen en tegelijk hoopte ze dat de onzichtbare hand ons tot de gewenste situatie zou brengen. Ge kunt al even goed een schietgebedje houden zoals ze in La Palma doen.

De enen blunder na de andere maken we nu al mee in die twee jaar. Het communautair gekakel overstemt de virologen. De laatste blunder was om alles los te laten. Ik heb het er mee gehad met die bende knoeiers waarvan sommigen in den bak thuis horen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

duizend schreef: Huidige Vaccins werken voorlopig goed genoeg punt.
Men moet gewoon iedereen vaccineren NU !
Volledig akkoord "duizend", tenzij er bij mensen aangetoonde tegenindicaties zijn. Maar nogmaals "moeten" is tegenwoordig een vies woord. Idem met "disicpline". Ik zie er elke dag de gevolgen van.
Als ze uit de middelbare school komen, kunnen ze met moeite een deftige sollicititatiebrief schrijven, laat staan dan nog zonder taalfouten. Ik heb een vriend, ingenieursopleiding het leger, die na 18 jaar het onderwijs vaarwel gezegd heeft. In het 5° en 6° jaar, moest hij al jaren de stof van de voorgaande jaren, ja jaren, herhalen want ze was niet / onvoldoende gekend. Hij kon gewoon niet verder.
Bij tekorten werd hij door de ouders op de vingers getikt dat zijn manier van les geven misschien niet deugde. Want ja, "mijn kind, schoon kind" en naast de school moet het ook nog naar de sportclub, ballet en muziekles om liefst toch 2 instrumenten te bespelen. Ofte hij kon zich verantwoorden voor de rechtbank wegens ingespand proces. Hij is terug naar het leger en is nu na een burn out een gelukkig man.

Het niveau van afgestudeerden - en ik participeer regelmatig aan aanwervingsgespreken terwijl ik, omwille van het abominabele niveau, weiger nog eindwerken te ondervragen in hogescholen (want ze voldoen niet er wordt toch altijd gedelibereerd).

Alles moet kunnen en mogen en "ik" ben de norm.

Neen, ik ben niet off-topic. Wan dat trekt zich ook door naar gedrag in crisissituaties, zoals corona met het door mij voorspelde, evidente en logische gevolg van een vierde golf.

Dus ja iedereen vaccineren en ja, de pas direct invoeren.

En de politici die beweren tegen de pasjesmaatschappij te zijn, zijn enorme hypocrieten alhoewel dit een tautologie is want politici zijn per definitie hyporcriet. Ze hebben zelf de pasjesmaatschappij ingevoerd. Nogmaals, het zoeken naar een overheids- of andere job kan uitermate gefaciliteerd worden door:
- een pasje als bewijs van lidmaatschappij van "de parij"
- liefst aangevuld met een pasje van dezelfde kleur waaruit het lidmaatschap blijkt van dezelfde mutualitiet
- én om het geheel compleet te maken en de kansen echt maximaal te benutten, ook nog een kaartje van de vakbond die aanleunt bij de rest.

Walgelijk, degoutant, getuigend van een niveau ver beneden zero. Maar dat allemaal is synoniem voor "politiek". En daarbij nog eens een zwalpende bevolking. De toeomst is verzekerd :beerchug: :bang:
willde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2020, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik zeg toch niet dat er hier geen fouten zijn gemaakt? En De Block, echt, kom je daar nog mee af?
We zijn alleen zo geobsedeerd door onze (politieke) situatie hier, dat we niet meer verder kijken.
Er wordt dan maar wat gezanikt over vaccins. Sommigen menen ook blijkbaar dat we als klein land (misschien liefst nog de helft kleiner) met een goede leiding alles zouden aankunnen. We zouden tegelijkertijd de "hub" van Europa zijn, maar ook een eiland waar corona niet bestaat!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

@ Koenraad : Is onderwijs geen Vlaamse bevoegdheid? Dus als het niveau van onze kinderen abominabel is, wie zijn verantwoordelijkheid is dat dan? Maar dat mag niet benoemd worden?

@wilde : als een debat over vaccins gezannik is, wat zitten we hier dan eigenlijk te doen in dit forum? Ja, De Block om maar één van de vele voorbeelden te geven. De lijst is ellenlang.
willde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2020, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Een debat over vaccins zou er gewoon geen mogen zijn: ze zijn (voorlopig) de enige die we hebben en ze moeten correct en door iedereen gebruikt worden.
Correct wil ook zeggen: niet als alleen-zaligmakend middel, maar nog altijd samen met de nodige andere maatregelen ivm hygiëne en afstand.
Daar focus je terecht op, maar nu word je driftig bijgetreden door een hele horde vaccin-twijfelaars en politiek-haters die louter met hun eigen agenda bezig zijn.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

petrol242 schreef: In plaats daarvan zijn ze met pesterijen de bevolking aan het oplichten want bijna niemand met een paske houdt afstand waar mogelijk, gaat zeker naar massa events, neemt het vliegtuig en geeft handjes en vuistjes aan Jan en alleman. Dat is de realiteit waar we mee te maken krijgen.
Daarnet schoot het me te binnen dat "covid spread ticket" bij de afkorting CST goed past (zeker voor nieuwe events die enkel mogen met een CST, die voor de komst van de CST niet mochten), terwijl "covid safe ticket" eerder misleidend is.

Opmerkelijk dat de fact checkers zo'n kans hebben laten liggen, gezien de experten het nogal weten te verbloemen:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/22 ... coronapas/
“Het woord ‘safe’ suggereert dat je nergens meer rekening mee hoeft te houden, maar dat is te optimistisch.”
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

duizend schreef: Derde booster prik zorgt mogelijks voor jarenlange bescherming volgens de virologen.
Komt die voorspelling niet van dezelfde man die ons beloofde dat 12 dagen na vaccinatie wij niet meer besmettelijk zouden zijn.
We weten ondertussen allemaal wel welke waarden we aan zijn woord mogen hechten!!
koenraaddeconinck schreef: Dus ja iedereen vaccineren en ja, de pas direct invoeren.

En de politici die beweren tegen de pasjesmaatschappij te zijn, zijn enorme hypocrieten alhoewel dit een tautologie is want politici zijn per definitie hyporcriet. Ze hebben zelf de pasjesmaatschappij ingevoerd. Nogmaals, het zoeken naar een overheids- of andere job kan uitermate gefaciliteerd worden door:
- een pasje als bewijs van lidmaatschappij van "de parij"
- liefst aangevuld met een pasje van dezelfde kleur waaruit het lidmaatschap blijkt van dezelfde mutualitiet
- én om het geheel compleet te maken en de kansen echt maximaal te benutten, ook nog een kaartje van de vakbond die aanleunt bij de rest.

Walgelijk, degoutant, getuigend van een niveau ver beneden zero. Maar dat allemaal is synoniem voor "politiek". En daarbij nog eens een zwalpende bevolking. De toeomst is verzekerd :beerchug: :bang:
Dus uw oplossing voor een falende politiek is de oprichting van een dystopisch totalitair regime?
Dit allemaal omdat sommigen hunzelf zouden kunnen blijven voorliegen dat het veilig is. Walgelijk!!
Dus segregatie gaan invoeren terwijl de huidige vaccins nauwelijks effect hebben op de verspreiding is niet hypocriet volgens u?
Wat is dan uw volgend voorstel indien blijkt dat dit niet werkt?
- Toegang tot grootwarenhuis ontzeggen?
- Hun job en inkomen ontzeggen?
- Toegang tot zorgverlening ontzeggen? (Dat wou u al reeds in uw vorige posts)
- Of misschien gratis verblijf na treinritje en verplichte douche?
Kwestie van eens duidelijk te maken hoever u dit wilt drijven.

Uw denkwijze en deze van sommige anderen hier heeft een serieus Deja Vu moment voor mij.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

ZeroCool schreef: Dus segregatie gaan invoeren terwijl de huidige vaccins nauwelijks effect hebben op de verspreiding is niet hypocriet volgens u?
Wat is dan uw volgend voorstel indien blijkt dat dit niet werkt?
- Toegang tot grootwarenhuis ontzeggen?
- Hun job en inkomen ontzeggen?
- Toegang tot zorgverlening ontzeggen? (Dat wou u al reeds in uw vorige posts)
- Of misschien gratis verblijf na treinritje en verplichte douche?
Kwestie van eens duidelijk te maken hoever u dit wilt drijven.

Uw denkwijze en deze van sommige anderen hier heeft een serieus Deja Vu moment voor mij.
Een aantal van deze zaken zijn al van toepassing in sommige landen. Ze gaan hun falend beleid nooit toegeven.

De maatregelen zijn niet logisch, en als je kijkt naar de "mass formation" zoals uitgelegd door UGent prof Mattias Desmet, dan is dit allemaal deel van de mass formation. Een onderdeel van de mass formation is dat er kampen tegen mekaar opgezet worden, en dat het kritisch denken bij een groot deel van de bevolking komt te vervallen.

Een mooi voorbeeld: ik ben besmet ondanks het dubbel vaccin en heb dit gekregen van iemand anders die ook dubbel vaxxed is, geef mij desnoods 10 spuiten tot het werkt ....
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

@wilde : Ik begrijp wat je bedoelt. Het is mij al eerder verweten dat ik anti-vaxxers zou 'inspireren'. Maar het is niet mijn fout dat er verkeerd geïnterpreteerd wordt. Ik vind de vaccin verheerlijking een even gevaarlijk uiterste in het tabelletje dat ik hier al eens gepost heb.

Maar debat is meer dan nodig omdat er informatie naar de burger mankeert. Ik hoop alleen dat mensen wat kritischer omgaan met wat er ons verteld wordt, ook in de zogenaamde reguliere pers. Ik begrijp ook dat de overheden voorzichtig moeten zijn, maar de bedoelingen die er achter zitten zijn niet altijd helemaal eerbaar te noemen.
Tijdens de lockdown hadden we die dubbele moraliteit tussen privé en werk. Veel mensen konden niet telewerken, zijn gewoon hun werk blijven doen maar mochten tegelijkertijd hun dierbaren amper zien. Dus dan weet je waar de prioriteiten van de overheden liggen.
Het is een opeenstapeling van zaken die gebeurd zijn, ingevoerd zijn en gezegd zijn. Als dan diezelfde overheid met haar vaccinatiecampagne staat te zwaaien en niet de volledige waarheid verteld word ik daar boos over.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:Veel mensen konden niet telewerken, zijn gewoon hun werk blijven doen maar mochten tegelijkertijd hun dierbaren amper zien. Dus dan weet je waar de prioriteiten van de overheden liggen.
Wat was de oplossing ? Contacten à volonté, want niet iedereen kon thuiswerken ?

Of wie ging werken ook maar binnen houden, zodat de supermarkten e.d. ook maar moesten sluiten ?

Als het allemaal zo simpel is :roll:

Trouwens, wie verheerlijkt hier vaccins ? Ze zijn een noodzakelijk kwaad, maar behoeden grote bevolkingsgroepen om op ic te belanden. Als dat verheerlijking is ? Een stap in de goeie richting zou zijn om alle lagere school kinderen ook te vaccineren, want blijkbaar komen 50 procent van de uitbraken via hen ? Of willen we dat de kinderen hun (kwetsbare) grootouders weer niet meer zien ?
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Ik blijf erbij de Coronapas is veel te gevaarlijk voor op evenementen. En ik zal u eens zeggen waarom: een gevaccineerde mag gewoon binnen maar kan wel het Coronavirus dragen terwijl iemand die negatief is getest weet je zeker van dat die het virus niet heeft. Dus een gevaccineerde die met coronapas gewoon binnen mag en niet weet dat hij het coronavirus op dat moment heeft kan het op een evenement of ergens anders gewoon het virus doorgeven aan iemand die negatief heeft getest of gevaccineerd is. Dus u coronapas is gewoon een gevaar voor iedereen ook wie gevaccineerd is. Want gevaccineerd zijn is niet bewezen dat je het virus niet kunt krijgen en doorgeven. En zeker met de nieuwe varianten die er komen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Bonk er op Data technicus!
phil48 schreef: Wat was de oplossing ? Contacten à volonté, want niet iedereen kon thuiswerken ?
Wie zegt dat? Niemand toch? Maar snap je de dubbele moraal niet? Op veel werkvloeren bestond corona niet, maar tegelijk werden die mensen privé wel aan banden gelegd. Zolang de fabrieken maar bleven doordraaien hé. Snapt g'em? Zo lang ge maar kon blijven werken, want dat is de rede waarom overheid en patronaat wil dat we niet ziek worden maar ik zal daar maar over zwijgen want anders komen de vakbondbashers weer op de proppen.
phil48 schreef:Ze zijn een noodzakelijk kwaad, maar behoeden grote bevolkingsgroepen om op ic te belanden.
Dat doen ze inderdaad en dat wordt ook niet ontkend. Vaccins meer krediet toeschrijven dan ze verdienen, zeggen dat 100% vaccinatiegraad ons uit de pandemie gaat helpen en pertinent blijven beweren dat ze ons beschermen tegen besmetting is wel degelijk verheerlijking. En zo lopen er hier een paar rond hé.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Een onwetende gevaccineerde die het doorgeeft aan een andere gevaccineerde is geen probleem, het zijn vooral de niet-gevaccineerden die er mogelijks problemen mee kunnen krijgen.
Daarom moet men het CovidSafeTicket juist uitbreiden naar de werkvloer, openbaar vervoer, alle winkels,... en voor de rest alle maatregelen zoveel mogelijk stopzetten.
Een vaccinweigeraar kan zich dan blauw betalen aan testen.
Terwijl de rest terug kan naar het oude normaal.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

petrol242 schreef:Maar debat is meer dan nodig omdat er informatie naar de burger mankeert. Ik hoop alleen dat mensen wat kritischer omgaan met wat er ons verteld wordt, ook in de zogenaamde reguliere pers. Ik begrijp ook dat de overheden voorzichtig moeten zijn, maar de bedoelingen die er achter zitten zijn niet altijd helemaal eerbaar te noemen.
De merendeel van de mensen ligt er niet wakker van. Debat? Da's de hele kleine minderheid die daarin is geïnteresseerd. De anderen willen gewoon zo snel mogelijk naar het oude terug. Met de minste moeite.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik begrijp toch niet goed waarom die drukte over dat zogezegd veilige pasje dat niet veilig is. De helft van de mensen die nu de ziekenhuizen binnenkomen hebben dergelijk pasje. Ik heb sinds juni dit pasje en heb vorige dinsdag corona opgelopen door met de wagen mijn dochter van het station gaan af te halen.(18jaar en zij had ook een pasje) Ik had erna contact met een collega(ook met een pasje) en die man staat dan enkele uren later te feesten in de Ethias Arena met 10 duizenden anderen. Waar stopt het ??
Het virus blijft een vreemd iets dat weet ik wel. Ik heb nog twee nachten bij mijn man geslapen en die is negatief getest. Voor mij was dat autoritje voldoende om besmet te geraken.
Ik hoop enkel dat ik nu beloond zal worden met een extra weerstand tegenover dit virus want leuk is het zeker niet.

Verder zal er zeker ook een verschil van kwaliteit zijn tussen de vaccins van de fabrikanten wat nu ook merkbaar begint te worden.
Het J&J vaccin dat ons met één prik ging redden heeft toch niet gewerkt zoals het zou werken lijkt me. Dat er dan plots op topniveau in dat bedrijf iemand zijn kop moet rollen zegt al genoeg denk ik.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Zelfs als in een utopische wereld (en dit is gelijk één van de zwaktes van vaccinatie) waar iedereen gevaccineerd is met de huidige covid-19 vaccins gaat dat de pandemie niet stoppen want ze houden SARS-CoV-2 niet tegen. Ik denk dat dat ondertussen toch al duidelijk zou moeten beginnen worden.
Jij blijft maar vastzitten in het zoeken naar een 100% oplossing en naar uitroeing van het virus. Die 100% oplossing is er vandaag uiteraard niet.

Maar moet je daarom steeds de vaccins blijven afkraken?

De vaccins doen wat ze moeten doen, maken dat je met een paar simpele voorzorgen terug de maatschappij kan laten draaien zonder dat de ziekenhuizen overspoelt worden.
De huidige vaccins doen dit meer dan goed genoeg, de cijfers van de Pedro zijn duidelijk.
Er zijn alleen vandaag nog veel te weinig mensen gevaccineerd.

Met continu te zoeken en te roepen naar “waarom zou het niet kunnen werken” zonder met een werkbare oplossing te komen, gaan we er zeker niet uitgeraken.
En dat is dan weer typische vakbondsmentaliteit.
willde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2020, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

De vaccins helpen wel degelijk, maar tegelijk moeten we onze contacten beperken en veilig laten verlopen.
Dat is blijkbaar zo ingewikkeld dat heel wat mensen het niet kunnen begrijpen. Veel politici duidelijk ook niet én ze willen zich populair maken door alles open te gooien. Daarbij kunnen sommigen het ook niet laten de communautaire toer op te gaan, want "wij" doen het veel beter dan "zij".
Ondertussen staat het huis spijtig genoeg toch weer in brand...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

willde schreef: Ondertussen staat het huis spijtig genoeg toch weer in brand...
Voor de vierde keer al in anderhalf jaar. En nog steeds heeft hij niet geïnvesteerd in blusmateriaal. :bang:
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Dertig procent leerlingen in Wommelgem test positief
Het zou mij niet verbazen dat dit op veel scholen zo is, misschien zelfs in de maatschappij (waar het dankzij het vaccin minder opvalt bij de volwassenen).
Bij ons in de kleuterschool moesten we via onze eigen kleuter te horen krijgen dat zijn beste vriendje al bijna een hele week in quarantaine zit omwille van zijn ouders die positief hebben getest. Dat net in een week waarop de helft van de kinderen wel eens thuis zijn gebleven wegens 'ziek', ook die van ons... Je zou denken dat ze zoiets wel wat duidelijker zouden communiceren, kwestie dat iedereen voorzichtig(er) kan zijn :roll:

Ondertussen probeert Vandenbroucke zijn debiele pas verder op te dringen, een pas die volgens mij meer aan de oorzaak van de 4de golf zal liggen dan dat hij een oplossing heeft geboden.

Add: Het valt mij trouwens meer en meer op dat CO2 ppm meters her en der niets staan te doen. Ze staan lekker rood/hoog te wezen, maar niemand die er nog om geeft... wat zijn we goed bezig.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Was onlangs in een grote stadsbibliotheek (met twee verdiepingen, waar de ramen niet open kunnen). Ik vroeg - toen net die mondmasker plicht was afgeschaft - één van de medewerkers of ze eigenlijk ook dergelijke meters hebben.

En jawel hoor, ze hebben er één. Zo'n en mobiele. Telkens als de chef het té druk vindt, loopt daar een collega mee rond om te kijken of de lucht nog okay is. Vroeg me af wat ze dan doen als het niet okay is, maar heb het maar zo gelaten :twisted:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Bij mijn zus op school hebben ze de test gedaan. Het is een nieuwbouw, met ventilatie.
Een aantal klassen met de ramen open en een aantal klassen met de ventilatie aan, telkens met CO2 meters.
De klassen met ventilatie doen het stukken beter dan met de ramen open.

Anyway, ik ben curieus hoe er nu - zowat iedereen die wil gevaccineerd worden, is gevaccineerd - verstrengd gaat worden.
Hier en daar mondmaskers terug?
Wat vaker CST afdwingen (mét mondmaskerplicht)? Bv theater, cinema, ...
Terug meer telewerk?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Resultaten algemene coronatest in scholengroep Wijnegem zijn binnen.

Positiviteitsratio = 30%

Enkele scholen gaan dicht, waar het nog kan gaan enkele klassen dicht.

Steek kinderen aub niet bij grootouders nu of in de herfstvakantie - parlement heeft verlof voor deze omstandigheden gestemd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

CCatalyst schreef:Resultaten algemene coronatest in scholengroep Wijnegem zijn binnen
Positiviteitsratio = 30%
Enkele scholen gaan dicht, waar het nog kan gaan enkele klassen dicht.
Steek kinderen aub niet bij grootouders nu of in de herfstvakantie - parlement heeft verlof voor deze omstandigheden gestemd.
dit is logisch en hiervoor heeft men het vaccin ontwikkeld
als men nu hetzelfde protocol uitrolt alsof er geen vaccin is ...
wat had men verwacht als je alles opent?

speciaal voor Petrol
neen, de vaccins beschermen geen 100% :)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

NuKeM schreef:Dertig procent leerlingen in Wommelgem test positief
Het zou mij niet verbazen dat dit op veel scholen zo is
Enkele weken/maanden geleden beweerde enkele hier toch dat kinderen/scholen totaal geen probleem waren :roll:

Trouwens ik wil wel eens weten hoeveel feestende studenten op de Oude Markt in Leuven besmet zijn...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

DarkV schreef:
Trouwens ik wil wel eens weten hoeveel feestende studenten op de Oude Markt in Leuven besmet zijn...
De impact van dat virus op die groep is nihil, waarom zou je hun vrijheid opgeven ?
Dat was een paar maand geleden toch uit solidariteit met de bomma, niet ? Ondertussen ligt die bomma gewoon gevaccineerd en wel, terug in de kliniek.
Weg vrijheid, weg hoop voor die bomma.
De enige die moest beschermd worden was die bomma, niet die kleuter op de speelplaats of die student aan de Overpoort.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

En laat dat nu net hetgeen zijn dat we vandaag niet kunnen: enkel de Bomma beschermen.
Er is natuurlijk meer aan de hand, de ziekenhuizen liggen niet vol met bommas maar dat negeer je.
Wat is trouwens jouw super oplossing om de bomma te beschermen als al de rest Corona heeft omdat we die groep volledig los laten?

En uitbraak bij kinderen, ja de delta variant is veel besmettelijker he, de petrol herinnert er ons dagelijks aan. Nu zie je pas echt wat die variant kan aanrichten bij een groep die NIET gevaccineerd is. Beter bewijs dat de vaccins ook transmissie serieus beperken ga je niet vinden.

Ik mag alleen hopen dat ze niet enkel de school dichtgooien, maar zeker eerst de naschoolse activiteiten, anders lost dat scholen sluiten nougabollen op.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”