heist_175 schreef:
Vruchteloos omdat jij het ontkent, dat is zeker
.
Het is niet omdat men 1 foto van een leeg rayon toont en zegt dat er overal lege rayons zijn, dat het ook zo is. Vreemd dat jij dezelfde kritische blik tegenover mijn foto niet hanteert tegenover die van pakweg HLN, gekend voor de betrouwbare berichtgeving
.
De analyse in De Tijd is een pàk genuanceerder!
heist_175 schreef:Ik ben zeker van wel.
Ik zou nog eens het artikel van De Tijd lezen dan. In Noord-Ierland geen problemen met brandstof. Niet omdat men er meer chauffeurs heeft. Wel omdat er geen rush is. Zijn Noord-Ieren nuchterder of is men gerust omwille van de "open grens", dat kan ik niet zeggen.
heist_175 schreef:Als de EU daarop toegeeft, steken ze alsnog hun broek af.
De EU heeft in een vorm van "get-home-itis" al veel meer toegegeven dan ze hadden moeten doen. Sinds 1 oktober nog maar is het voor ons weer moeilijker geworden om naar het VK te reizen, want ze aanvaarden er de Europese ID Cards niet meer. Omgekeerd is er niets veranderd. Ze hebben daar idd geen IDK, maar de EU had bv als reciprociteit een soort van "reistoestemming" a la ESTA kunnen opleggen (iets wat het VK nog wel zal doen, mark my words).
Het is altijd een tweesnijdend zwaard, hier in casu bijvoorbeeld bemoeilijken extra formaliteiten het toerisme wat de economie schaadt, maar door niets te doen evolueert het VK steeds meer naar de positie die ze verlangt: wel de voordelen van de EU, niet de nadelen. En let op, dit is slechts een voorbeeld, dezelfde logica kan je op heel wat andere domeinen toepassen waarin de EU veel toegegeven heeft om economische redenen of "om er vanaf te zijn".
heist_175 schreef:
En dat allemaal uit schrik om een intern dispuut binnen de partij van Cameron niet binnenskamers op te lossen, maar "de burger" te laten beslissen.
De Britse burger heeft beslist in een referendum, in een verkiezing, en ook vandaag prefereert hij obv de polls nog steeds met ruime marge de Brexit-man. Je kan blijven beweren dat de meerderheid anti-Brexit is, maar de cijfers spreken het gewoon tegen. Dat het het VK compleet gepolariseerd heeft, dat is wel waar, maar niet zoals in de VS met een quasi 50-50 tegenstelling. Ik zie het VK dan ook niet in oorlog gaan voor de VS dat doet, en dat laatste is nog niet voor meteen.