SPR schreef: De bevindingen stammen uit de periode vóór de deltavariant dominant werd in België.
Dat is uiteindelijk de essentie. Dat heb ik hier ook heel duidelijk meegegeven. Mocht je in januari van dit jaar mij verteld hebben dat de vaccins de viruscirculatie niet tegen houden, had ik daar ook een andere stelling over gehad dan nu. Dat heb ik hier letterlijk geschreven maar dat willen sommigen niet lezen.
Het was ook toen dat men zei dat een vaccinatiegraad van 70% genoeg was om een groepsimmuuniteit op te bouwen. We weten nu spijtig genoeg dat dat dus niet het geval is.
Je mag niet vergeten dat de afweer uit verschillende antilichamen en systemen bestaat die in werking treden in verschillende fasen van de besmetting. Ik wil dat wel eens uit de doeken doen maar dan gaat het hier wat lang worden. Zaak is dat een aantal leden van de delta lijn (B.1.617) een 'escape' mutatie bevatten die een aantal monoclonale en polyclonale antilichamen omzeilen. Dat is ook de rede waarom het een pak besmettelijker is geworden en vooral ook sneller circuleert dan zijn (andere delta) voorgangers.
Tegelijk moet je, zeker als het over de vaccins gaat, een duidelijk onderscheid maken tussen het virus SARS-CoV-2 en de ziekte covid-19. Dat zijn wel degelijk twee heel verschillende zaken.
heist_175 schreef:Is dat uw interpretatie?
Nee, dat zegt de vakliteratuur. Het is inderdaad zo dat ouderen in het algemeen initieel een zwakkere immuun respons hebben die ook sneller verdwijnt in de tijd. Dat is de rede waarom er nu al voor die groep over een derde prik wordt nagedacht. Maar ook bij mensen met een sterkere respons, iedereen dus ook, is die respons niet oneindig en ook nu al een pak minder geworden. Iedereen een derde prik? Daar wagen ze niet aan omdat het gewoonweg pervers is.
boonpwnz schreef:Ik vind het heel verkeerd dat petrol direct gaat schermen met te denken dat iedereen die zijn mening niet heeft direct een linkse hater is.
Waar zeg ik dat iedereen die mijn mening niet zou volgen een linkse hater is? Je weet goed genoeg over wie het gaat en je moet eens heel goed lezen wat er dan wel al geschreven is. Ik zou dingen uit mijn l
inkse duim zuigen en nog wat van die onnozele persoonlijke aanvallen omdat mijn mening niet past in een eng denken om vaccins op een sokkel te zetten. Wat dat tenslotte met mijn linkse ideologie te maken heeft is mij ook een raadsel maar dat toont dan wel aan dat het niet altijd over mijn mening wat betreft corona gaat, maar dat sommigen hier een probleem hebben met mijn ideologie en dan geen zuiver beeld meer kunnen vormen van wat ik uiteindelijk in dit topic neer schrijf.