Recent zijn we op het werk geswitched van Px naar Telenet voor mobiele telefonie ICM samsung s20.
Geen idee welk product het juist is maar ik heb 8GB per maand + onbeperkt rest.
Het issue is dat het mobiel internet dieptriestig traag verloopt. Inloggen op apps/sites laden/youtube kijken duurt veel langer of verloopt met gigantische vertraging + soms faalt dit gewoon. Van zodra ik switch naar mijn 2e simkaart (Mobile vikings) of op de wifi ga verloopt alles uiterst vlot. Ook als ik de landsgrens passeer verloopt het ineens uiterst vlot. Dit gedrag zie ik overal van boerengat tot stad waardoor ik slecht bereik op één tot meerdere toevallige locaties wel kan uitsluiten. Het is overal.
Na het uitvoeren van een speedtest zie ik vreemd gedrag. De DL-test start heel traag (~ 6 Mbit) om zeer snel te eindigen. De upload is om te huilen.
Ik vermoed dat er hier toch heel stevige traffic shaping en/of packet loss aan de gang is. Los van het ethische kan me dat niet bommen maar ik wil er geen merkbare hindernis van ondervinden elke keer ik mijn gsm vast neem.
Om een voorbeeld te geven: het openen van een nieuwspagina duurt soms al 15 seconden langer dan via een andere verbinding. Ook bij gebruik van de gsm als hotspot is mijn verbinding vreselijk traag of zelfs niet werkend.
Enkele jaren terug genoeg op het BASE netwerk vertoeft. Hoewel dit nooit een topper was heb ik nooit deze achterlijkheden gehad. Zijn er nog mensen die deze frustraties meemaken?
Zeer traag mobiel internet
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Probeer een server die packet loss info ondersteunt mss?
Maar eerlijk, ondanks dat ik niet de grootste fan van TN ben, ben ik echt heel blij met hun 4G.
Voor mij overal snel, overal ( zelf in ons boerengat) 4G op hoge frequentie en naar mijn ervaring vaak veruit de hoogste upload van de 3..
Maar eerlijk, ondanks dat ik niet de grootste fan van TN ben, ben ik echt heel blij met hun 4G.
Voor mij overal snel, overal ( zelf in ons boerengat) 4G op hoge frequentie en naar mijn ervaring vaak veruit de hoogste upload van de 3..
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Probeer eens alleen 3g/3g+ toen ik TN had was het toch merkbaar beter. 4g was niet werkbaar.
Natuurlijk de 4G snelheid loop je dan wel mis
Natuurlijk de 4G snelheid loop je dan wel mis
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 21 keer
Qua bereik zijn ze nog niet de beste, maar qua snelheid heb ik nooit problemen gehad. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd wel ineens momenten heb dat niks laadt (meestal met 1 a 2 streepjes wel) op m’n werk bijvoorbeeld of thuis, waar dit vroeger nooit was.
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Exact dit! Klinkt zeer herkenbaar helaas.
Ik vermoed dat ze netwerk technisch echt iets hebben verdraait.
Het forceren op 3G lijkt wel enorm te helpen!
Bedankt voor de reacties verder
Ik vermoed dat ze netwerk technisch echt iets hebben verdraait.
Het forceren op 3G lijkt wel enorm te helpen!
Bedankt voor de reacties verder
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Super dat het 3g voorstel hielp, het heeft mij zelf ook enorm geholpen toen ik TN netwerk gebruikte.
PS let maar op je batterij ze zal langer meegaan met beter bereik
PS let maar op je batterij ze zal langer meegaan met beter bereik
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Die extra batterijduur is zeker welkom! Zeer ontevreden van die samsung s20, moet 2 keer per dag aan de kabel Jammer genoeg is het dat of Iphone volgens de werkgever.
Over een weekje zal ik laten weten of ik nog storingen heb gehad!
Over een weekje zal ik laten weten of ik nog storingen heb gehad!
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ik heb ooit iets gelijkaardigs voorgehad toen het nog BASE was, alles ging super traag ongeacht de verbonden cell, de fenomenen die jij dus ook merkt. Na wat mailen & bellen met de support (en speedtests vanop verschillende locaties door te sturen) toen een van hun (2nd/3nd) engineers aan de lijn gehad die het uiteindelijk gefixt kreeg, no idea wat de root cause was toen eigenlijk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
- Bedankt: 2 keer
Ik heb soortgelijk probleem gehad bij overstappen naar een andere provider. Bleek dat je ergens de instellingen van de ANP moest aanpassen.
Toegangspunt (APN): telenetwap.be
MCC (Mobile Country Code/Landcode): 206
MNC (Mobile Network Code/Netwerkcode): Binnenland: 05
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt (APN): default (kleine letters) of internet/normaal (bij een keuzemenu)
Toegangspunt (APN): telenetwap.be
MCC (Mobile Country Code/Landcode): 206
MNC (Mobile Network Code/Netwerkcode): Binnenland: 05
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt (APN): default (kleine letters) of internet/normaal (bij een keuzemenu)
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Helaas blijkt 3G weliswaar beter maar niet vrij van problemen...
Afgrijselijk gewoon. Ook elke keer ik de BE grens over ga is er 5 min gewoon geen connectie. Maar éénmaal over de grens werkt roaming heerlijk.
Ik ben nu zo ver dat ik met mijn privésim meer data koop om vrij te zijn van problemen.
Afgrijselijk gewoon. Ook elke keer ik de BE grens over ga is er 5 min gewoon geen connectie. Maar éénmaal over de grens werkt roaming heerlijk.
Ik ben nu zo ver dat ik met mijn privésim meer data koop om vrij te zijn van problemen.
Goede tip! Ik heb dit zonet proberen aanpassen maar mijn Samsung toont de aangepaste settings gewoonweg niet meer als optie voor die simfmcstaartmees schreef:Ik heb soortgelijk probleem gehad bij overstappen naar een andere provider. Bleek dat je ergens de instellingen van de ANP moest aanpassen.
Toegangspunt (APN): telenetwap.be
MCC (Mobile Country Code/Landcode): 206
MNC (Mobile Network Code/Netwerkcode): Binnenland: 05
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt (APN): default (kleine letters) of internet/normaal (bij een keuzemenu)