duizend schreef:
6. mogelijke oplossing 1: mobiliteitsbudget voor iedereen zodat er nu eindelijk echt eens een shift komt naar minder autogebruik
Op den BASF zijn ze toch volop nieuwe wagens aan het bestellen via hun cafetaria plan, goedkoper dan eigen wagen. En dat zijn gewoon operators die in shift staan hé, is dus nog af te wachten wat die shift juist zou inhouden als ge dat gaat toepassen op de rest, daar waar er reeds 2 wagens in het gezin bestaat de meeste kans om er ene buiten te zwieren.
Ik in ieder geval niet, het is mijn enigste gezinswagen, met 20k/jaar,90% buiten de spitsuren en waarvan 10% woonwerk verkeer. En volgend jaar moet ik er een nieuwe kiezen, zal een shift worden naar een duurzamer model en/of kleiner waarschijnlijk, I don't care. Schaf je alles af, dan koop ik terug een oud krel en blijf daar mee rondcrossen(er zal dan gewoon een pak minder geld gaan naar de rest van de economie, want sparen doe ik bijna niet momenteel met de verbouwing dus dat moet dan richting auto gaan)
duizend schreef:
7. mogelijke oplossing 2: belasting op arbeid globaal verlagen door allerhande "constructies" af te schaffen
Kan ik mij totaal in vinden, maar wel op een sociaal eerlijke manier :
1. ALLE constructies
2. de behaalde belastingverlaging van onderuit, dus de belastingvrije sommen, zodat iedereen evenveel bijkrijgt, ongeacht je loon
3. indexaanpassing behouden, op dezelfde manier, geen 2% maar een vast bedrag, anders loopt de betere verdieners steeds verder uit