Minister Gatz wil doorspoelen reclame verbieden

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

heist_175 schreef:
MaT schreef:Waarom zou voo die mogelijkheden niet hebben?
VOO is een Waals bedrijf, onderhevig aan de Waalse en niet de Vlaamse reglementitis :).
Het is toch duidelijk dat dit er komt door de incestueuze relatie tussen zenders (DPG, SBS), provider (Telenet) en de politiek?
Nergens heb ik gelezen dat het vanuit de politiek zou komen, laat staan dat het vanuit de politiek verplicht werd.
De topic-titel is al 3 jaar oud ondertussen he.

Dit lijkt me puur een onderonsje tussen telenet en de zenders te zijn. Andere providers zullen gepusht worden door de zenders om hetzelfde te doen.

Staat trouwens los van of voo wel of niet de mogelijkheid heeft. Die hebben ze wel degelijk.
Als de waalse zenders dit ook willen dan heeft voo perfect alle mogelijkheden om dit te doen.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Het zou interessant zijn om te weten of er een definitie is van 'reclame' in deze context.

Zo'n reclameblok bestaat uit meer dan reclame. Daar zit ook een aanzienlijke brok interne reclame tussen. Over het volgdende programma. Of dat komende zondag in programma X persoon Z gaat een gast zijn. Dat men zich kan inschrijven voor een of ander programma. Dat men een VTM-cruise kan boeken. Misschien nog iets over een van hun radiozenders.

IMHO zou dat niet onder reclame mogen vallen en doorspoelbaar zijn. Ik vrees dat dit niet zo zal zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

MaT schreef:Nergens heb ik gelezen dat het vanuit de politiek zou komen, laat staan dat het vanuit de politiek verplicht werd.
Tussen de regels lezen is voldoende.

Eerst was Telenet tegen, het zou zelfs zelfmoord zijn. Na de aankoop van de zenders en het fiasco van Streamz begint het te nijpen en is men ineens de eerste om het in te voeren. Uiteraard zou dit nog slechter vallen mocht Proximus als echte concurrent zeggen van wij doen hier niet aan mee. Zij hebben geen zenders en treiteren enkel hun klanten met iets wat ze niet willen. Vandaar de invloed van de politiek. De minister, nog altijd als overheid een aandeelhouder bij Proximus, kan hen dwingen om "solidair" te zijn. De kak delen maw.

Om de commerciële zenders helemaal hun zin te geven moet ook VRT, een zender zonder al te veel reclame, ook "solidair" zijn.

Zonder politieke druk zou noch Proximus, noch VRT hieraan meewerken maar kijk in het medialandschap in Vlaanderen telt wat de kijker wil niet, hij zal verdomme vreten wat er geserveerd wordt en er nog voor betalen ook. Alweer een prachtig voorbeeld van de vooruitgang als Vlaanderen het voor het zeggen heeft.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ondertussen is de mail van TN er ook.

Terugkijk TV
Kan je bij Terugkijk TV enkel het programma doorspoelen, de reclameblokken niet. Bij de VTM-zenders kan je binnenkort dus wel het programma zelf doorspoelen, dit was hiervoor niet mogelijk.


Dat laatste is wel weer een goede aanpassing.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Eigenlijk is dit ergens grappig/pijnlijk want zeggen ze hiermee nu zelf niet dat de reclame belangrijker is dan hun programma's want die mag je wel doorspoelen als ware het een drol in het toilet. Eigenlijk is dat vaak zelfs een juiste vergelijking als je er langer over nadenkt :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Is gewoon een truckje om bedrijven nog meer te laten betalen voor een premium reclameblok van 20 seconden.

Premium niet doorspoelbaar, maar wel dubbel zo duur als de gewone zendtijd van 20 seconden.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Voor eigen opnames kan je bij telenet het DVB-C "compact signaal" gebruiken zonder kaart (en eigen ontvanger) aangezien dit ongecodeerd is, en ze hier niets kunnen op verplichten van DRM.
Tenzij ze dit gaan stopzetten natuurlijk...

tvvlaanderen zou volgend jaar hun ci+ kaart gaan verplichten. Mogelijk kunnen ze dan bij afspelen eigen opnames op een satelliet ontvanger dan een minuutje automatisch zappen naar een 24/7 reclamekanaal van hun ofzo?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Dizzy schreef:Eerst was Telenet tegen, het zou zelfs zelfmoord zijn. Na de aankoop van de zenders en het fiasco van Streamz begint het te nijpen en is men ineens de eerste om het in te voeren.
Klopt, dus waar hier de politieke druk zit ontgaat mij. De belangen van telenet zijn simpelweg veranderd nu ze zelf eigenaar zijn van zenders.
Dizzy schreef:De minister, nog altijd als overheid een aandeelhouder bij Proximus, kan hen dwingen om "solidair" te zijn. De kak delen maw.
Dat kan, maar politieke druk is hier ook niet vereist om toch mee te gaan. De druk kan van de zenders zelf komen en als proximus ziet dat de klanten het slikken en het goed geld in het laatje brengt zullen ze er ook niet te lang mee wachten.

Ik zie nog steeds geen rechtstreekse invloed van de politiek op de beslissing van telenet om er mee te beginnen. De enige invloed van de politiek op proximus zou zijn dat ze via hun aandeelhoudschap ook meer opbrengsten willen zien via dit reclamesysteem.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ja, Proximus en VRT gaan tegen de markt en hun eigen belang in wat meedoen met Telenet uit solidariteit en de houding van Dalle is gewoon toeval. :roll:

De zenders hebben dit nooit geweldig gevonden maar de providers hielden dat altijd moeiteloos af, hoezo druk.

Omdat Telenet zijn klanten wegjaagt moet Proximus dat ook doen? Neen, net om de overstap naar PX te verhinderen moet er wel politieke druk zijn om allemaal hetzelfde te doen, ook VRT moet solidair zijn want anders wordt hun reclame-arm aanbod interessanter tov commerciële zenders.

Of de providers hier veel mee gaan winnen betwijfel ik. Klanten zeggen hun tv-abo op en nemen enkel nog internet af. De zenders verliezen hierdoor nog meer klanten en kunnen hun reclame dus nog slechter kwijt. Hoe je het ook draait of keert het is een dwaze beslissing tegen de markt in. Ze behandelen hun klanten als koeien, die voer je ook wat je zelf wil. En de boerenbond kijkt toe.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Het staat zelf letterlijk in het artikel op tweakers:
Belgische zendergroepen vragen telecomproviders als Telenet daarom om een aangepast, uniform model door te voeren voor tv-reclame. Telenet is de eerste die daar in meegaat. De zendergroepen zijn nog in gesprek met andere providers over het doorvoeren.
En het artikel van demorgen:
Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren.
Lijkt me vrij duidelijk:
-Zenders vragen (waar telenet eigenaar is van enkele).
-Telenet gaat erop in (als eerste).

Wat is de houding van Dalle? IK vind daar niets van terug in elk artikel dat ik zie. Ik vind zelf geen tweet oid over dit onderwerp van Dalle.
Vind hij dit prima? Mogelijks wel, maar dat wil niet zeggen dat hij of iemand anders uit de politiek de rechtstreekse aanleiding is hiervan.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat de zenders dat vragen is de discussie niet, ze vragen dit al meer dan 10 jaar.

Waarom de providers nu ineens plooien terwijl ze voorheen mordicus tegen waren DAT is de vraag. Telenet heeft 2 ijzers in het vuur maar Proximus/VRT moeten enkel mee omdat "iemand" hun dat oplegt. Wie zit er aan de knoppen bij Proximus en VRT? De politiek en minister Dalle is daar de verantwoordelijke. Dat dit zonder zijn medeweten zou gebeuren is gewoon onmogelijk.

Uiteraard hoor je hem nu niet want hij weet verdomd goed dat velen -lees kiezers- deze beslissing betreuren. Hij had kunnen ingrijpen door deze overeenkomst onmogelijk te maken of te lekken zoals men dat meestal doet in de politiek maar hij kiest om zich voor dood te houden.

Dit staat er in DS vandaag:
DPG Media en SBS hebben een overeenkomst bereikt met Telenet over een nieuw reclamemodel. Eigenlijk is er een princiepsakkoord tussen álle Belgische zenders, ook de Franstalige, en álle Belgische kabeldistributiemaatschappijen, maar Telenet is de eerste provider die het nieuwe model zal implementeren, vanaf eind september (Proximus deelt voorlopig liever geen concrete planning mee).
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 10 keer

Wat gaat Proximus en TV Vlaanderen doen?
Volgen ze de vraag van de tv zenders, of negeren ze dit nog even?

Zou hun concurrentiepositie tegenover telenet kunnen verhogen, maar wel de goodwill bij de zenders verspelen wat bij onderhandelingen rond uitzendrechten dan weer nadelig kan zijn. Bvb DPG haalt een van zijn vtm zenders uit het aanbod bij Proximus en programmeert daarop het voetbal, speelt daar de nieuwste series e.d.

Ben benieuwd wat er de komende tijd zit aan te komen…
*-*
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Wat Proximus gaat doen staat vandaag al in de krant. Ze laten Telenet de hete aardappel uit het vuur halen net zoals de banken. Telkens mag een andere bank de tariefverhoging of ander slecht nieuws als "primeur" aankondigen.

En de zenders die Proximus zouden afdreigen is een grap. Ze staan al met de rug tegen de muur want deze dwaze eis komt van hen. Zij zijn degene wiens (reclame)inkomsten bedreigd zijn. Proximus kan er ook aan verliezen als hun klanten minder TV-abo's afnemen.

Het is in het belang van de zenders dat er zoveel mogelijk mensen naar kijken zodat de reclame zo duur mogelijk kan verkocht worden. Proximus uitsluiten is dus alweer een schitterend schot in eigen voet... en Proximus weet dat uiteraard ook.

De vraag van de zenders was laat ons toe om de kijkers reclame verplicht te bekijken. Dalle ging daarin mee en daarom moest uiteraard Proximus en VRT ook in het bad. De commerciële zenders worden dus bediend en de kijker is de melkkoe, opnieuw. Merci mr Dalle.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MaT schreef:Klopt, dus waar hier de politieke druk zit ontgaat mij. De belangen van telenet zijn simpelweg veranderd nu ze zelf eigenaar zijn van zenders.
Mocht het alleen maar dat zijn, dan zou Telenet dus de enige zijn die dit gaat doen, maar Proximus gaat het ook doen, en ik denk Orange ook.

Ik denk dat het gewoon is dat het die zenders het water aan de lippen staat, omdat ze hun reclame-inkomsten zien wegsmelten.
Ik hoor regelmatig zeggen: "dat ze dan maar verdwijnen".
Volgens mij beseffen de meesten niet, dat als de zenders verdwijnen en er alleen nog Netflix en co overblijft, dat je dan per maand massa's geld gaat uitgeven aan TV, terwijl in de huidige situatie de 2 systemen nog naast elkaar bestaan.
Wie een hekel heeft aan commerciële zenders, hoeft niet te kijken.
Hij kan ook zijn abonnement op kabel, Proximus TV, TV Vlaanderen of Orange opzeggen, want hij kijkt er toch niet naar.

Ik vind het eerder jammer dat er geen optie voorzien wordt om reclame te kunnen skippen tegen een kleine meerprijs.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik zou dat ook een goede optie vinden. Reclamevrij als optie.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Dizzy schreef:Wat Proximus gaat doen staat vandaag al in de krant.
Bron?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het staat achter de paywall van DS van vandaag: Elfde gebod: gij zult geen reclame doorspoelen

De quote die ik gaf komt er letterlijk uit en is duidelijk, alle zenders en providers doen mee. Telenet komt ermee af, waarschijnlijk omdat de rest bang is van de reactie en zij het meest winnen. Als Telenet de storm doorstaan kun de rest gewoon aansluiten.

Natuurlijk is een optie betalen voor reclamevrij beter dan dit opdringen en wegjagen van klanten MAAR dan zitten de reclamemakers in de shit. Men wil dus niet af van de reclame maar wel van die stoute mensen die reclame skippen. Gij zult geen reclame doorspoelen is dus een perfecte titel en samenvatting van de situatie.

Ik heb niets tegen de zenders, ook niet de commerciële maar men moet niet doen alsof ze het enige aanbod zijn dat men kan opdringen. Ik denk ook niet dat mensen die zenders kapot willen maar wel dat ze rekening houden met de veranderende eisen en gewoontes zoals opnemen en doorspoelen. Men wil kijken wanneer men wil en de tijd is schaars. Men is gewoon doorgeslaan met de hoeveelheid reclame en nu is TV niet meer te aanzien en ben je er teveel tijd mee kwijt. Reclame voor een programma, OK maar moet er voor een programma van 50 minuten 4 keer reclame zijn??? Denken ze nu echt dat iedereen gewoon al die reclametijd erbij gaat pakken en ander bezigheden gaat stoppen?

Een hoop mensen gaat alweer afhaken en hun basis slinkt alweer. Gaan ze dan opnieuw meer reclame tonen en de verplichting verstrengen?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boulder schreef:Ik denk dat het gewoon is dat het die zenders het water aan de lippen staat
Dat zijn toch diezelfde zenders die "bumper profits" aankondigen, nee?

https://www.dpgmedia.be/nl/nieuws/dpg-m ... uitzichten
In 2020 maakte DPG Media een omzet van 1,766 miljard euro (+8%). Deze omzetgroei vertaalde zich in een EBITDA-groei van 31% naar 339 miljoen euro. De bedrijfswinst klokte af op 254 miljoen euro. Na een belastinglast van 61 miljoen euro kwam de netto-groepswinst uit op 178 miljoen euro (+39%).
Tja, als je maar 200miljoen winst boekt, moet je dringend de politiek voor uw kar spannen om méér winst te scoren. Het tegenovergestelde zou jammer zijn, niet?

Nou, iedereen ziet dat DPG slecht boert:
Afbeelding
Ik vind het eerder jammer dat er geen optie voorzien wordt om reclame te kunnen skippen tegen een kleine meerprijs.
Je betaalt toch al voor TV, via uw kabelabonnement?
Langs hoeveel kassa's wil DPG nóg passeren?
- inkomsten van de providers (Proximus, Telenet, TVV)
- inkomsten van reclame
- inkomsten door de VRT via de politiek te verplichten hun content op het DPG-platform Streamz te plaatsen
En jij wil zélf nog bíjkomend betalen? Bovenop alle bestaande betalingen/vergoedingen? Wow, DPG moet wel héél goeie content maken, dat je er bovenop nóg eens wil betalen :).

En dan zijn we nog "The Trusted Web" vergeten, wat neerkomt op het koppelen van data van alle media-onderdelen van DPG. Zo'n beetje wat we Google & Facebook verwijten, weet je wel. Dus als je op Tweakers.net uw emailadres hebt gebruikt (hoe kan je anders een account aanmaken), koppelt DPG dat met plezier aan HLN, DeMorgen, MijnEnergie, VTM-Go, Streamz, ... om zo uw data nóg beter als een goeie Big Brother te verpatsen voor zeep- en automerken.

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... s/hebzucht
Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Zoals een PX-manager ooit correct wist te melden: de Belgen betalen graag.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Marsmillo schrijft: ...Bvb DPG haalt een van zijn vtm zenders uit het aanbod bij Proximus...

En de VRT/Proximus tandem doet iets gelijkaardigs tegenover Telenet!? Mooi, dan hebben we eindelijk de poppen aan het dansen bij de monopolisten... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

De naamgeving van al die zenders is toch een vreemde zaak. Het is nu allemaal VTM $ of Play $ .

Verwarrende zaak. Ik kan Magriet Hermans helemaal begrijpen.
https://www.goplay.be/video/het-rad/mar ... ere-zender
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Vanaf nu gebruik ik reclamebladen als wc papier. Niemand die mij zal verbieden om die reclame door te spoelen!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:
boulder schreef:Ik denk dat het gewoon is dat het die zenders het water aan de lippen staat
Dat zijn toch diezelfde zenders die "bumper profits" aankondigen, nee?

https://www.dpgmedia.be/nl/nieuws/dpg-m ... uitzichten
In 2020 maakte DPG Media een omzet van 1,766 miljard euro (+8%). Deze omzetgroei vertaalde zich in een EBITDA-groei van 31% naar 339 miljoen euro. De bedrijfswinst klokte af op 254 miljoen euro. Na een belastinglast van 61 miljoen euro kwam de netto-groepswinst uit op 178 miljoen euro (+39%).
Dat is wel wat demagogisch.
Ik kan hier niet uit afleiden hoeveel er verdiend is met het TV gedeelte, als ze bijv. meer verdiend hebben met krantenverkoop en online, moet je dat niet zomaar bij het TV gedeelte rekenen.
Ik merk dat ze over het TV gedeelte zeer weinig zeggen.
Ze zeggen dat ze in Streamz gestapt zijn, spreken over The Masked Singer en QMusic.
Bitter weinig over TV dus.
Wel wat verder dat de reclamemarkt terugloopt.
Als het TV gedeelte het wel goed zou gedaan hebben, weten ze dat toch opvallend goed te verbergen.
Over andere delen vermelden ze wel extra winst.
Merk ook op dat Covid voor de TV sector een beetje een tweesnijdend zwaard was: meer mensen zaten thuis en keken TV, maar anderzijds was er veel minder sport.
heist_175 schreef:- inkomsten van de providers (Proximus, Telenet, TVV)
- inkomsten van reclame
- inkomsten door de VRT via de politiek te verplichten hun content op het DPG-platform Streamz te plaatsen
En jij wil zélf nog bíjkomend betalen? Bovenop alle bestaande betalingen/vergoedingen? Wow, DPG moet wel héél goeie content maken, dat je er bovenop nóg eens wil betalen :).
Bij een bedrijf is het niet correct om zomaar alles samen te gooien, dat is wel interessant, maar als je op één divisie weinig winst of verlies boekt, dan moet je je afvragen of het nog loont om die divisie te blijven doen.
Jij gooit alles samen en zegt dan van "dan moeten ze maar blijven zaken doen, ook als die niet veel opbrengen, als het totaal maar goed is".
Je kijkt ook alleen naar inkomsten, maar daar staan ook uitgaven tegenover.
Als ze bij een autobedrijf plots ook moto's maken, dan verdienen ze daar vanzelfsprekend geld mee (na een aantal jaar), maar dat is toch de logica zelve?
Maar stel dat je als bedrijf ziet dat je winstmarge op je moto's zakt, ga je toch eens denken of het nog wel loont om die te produceren.
Als je geld binnenkrijgt van Streamz, dan moet je wel eerst producties maken om op Streamz te zetten.
Ik ken de cijfers niet, maar het feit is dat steeds meer mensen die reclames doorspoelen, een evolutie die al lang aan de gang is.

Ik voel ook een zekere afgunst voor bedrijven die het goed doen.
Je gunt dat precies wel aan een Amerikaanse reus, maar niet aan een Vlaams bedrijf.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

boulder schreef:Je gunt dat precies wel aan een Amerikaanse reus, maar niet aan een Vlaams bedrijf.
Als er érgens te hard bedrijven verheerlijkt worden, dan is het wel in de VS. Dus nee, welke gek zou dat doen?

EDIT: Trouwens, als er ergens een reactie afgunst uitstraalt is het wel de uwe. :twisted: "Maar, maar, ... en ikke dan?" Bleh.
Laatst gewijzigd door JamesEarlGray op 12 aug 2021, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

heist_175 schreef:
Ik vind het eerder jammer dat er geen optie voorzien wordt om reclame te kunnen skippen tegen een kleine meerprijs.
Je betaalt toch al voor TV, via uw kabelabonnement?
Langs hoeveel kassa's wil DPG nóg passeren?
- inkomsten van de providers (Proximus, Telenet, TVV)
- inkomsten van reclame
- inkomsten door de VRT via de politiek te verplichten hun content op het DPG-platform Streamz te plaatsen
En jij wil zélf nog bíjkomend betalen? Bovenop alle bestaande betalingen/vergoedingen? Wow, DPG moet wel héél goeie content maken, dat je er bovenop nóg eens wil betalen :).
En de "content" die (niet door hun zelf) gemaakt wordt is dan ook nog allemaal gesubsidieerd door Europa en/of Vlaanderen.
Ze willen enkel veel te veel en geld komt niet van hun 'klanten' dus kan hun (voorlopig nog) totaal niet schelen dat die gaan lopen. Proximus en telenet bewijzen elk half jaar dat die echt niet zo snel gaan lopen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boulder schreef: Je kijkt ook alleen naar inkomsten, maar daar staan ook uitgaven tegenover.
Ik kijk naar de winst, die ze overigens zelf rapporteren, en die is fors gestegen. Veel sterker gestegen dan de omzet.
Vandaar hebzucht: het gaat super goed met DPG, ze boeken gigantisch veel winst meer en toch gaan ze wenen bij de overheid en schuilen bij een provider om nóg meer winst te maken.
Dat de provider dat wil, geloof ik graag. Verticale integratie zorgt voor nóg meer winst en vooral een marktconcentratie.
Dat de regulator dat zomaar laat gebeuren (Telenet had nooit in Streamz etc mogen stappen) én dat de politiek dat volmondig steunt (notabene met "liberalen" in de regering) is hallucinant.

cijfers 2019
Afbeelding
omzet: +4%
bedrijfswinst: +9%

cijfers 2020
Afbeelding
omzet: +8%
bedrijfswinst: +38%
Als je geld binnenkrijgt van Streamz, dan moet je wel eerst producties maken om op Streamz te zetten.
Een betere strategie is nog om via de politiek uw concurrent te dwingen om hun content ook op uw platform te zetten.
En de regels van de regulator aan uw gat vegen om content die niet op een betaalplatform mag verschijnen, daar toch op te zetten. Natuurlijk krijg je ook hier rugdekking van de regering, zodat de regulator u wel veroordeelt, maar geen boete oplegt (stel u voor dat we dat in het verkeer gaan toepassen...).
Ik ken de cijfers niet, maar het feit is dat steeds meer mensen die reclames doorspoelen, een evolutie die al lang aan de gang is.
In 2019 haalden ze 4% minder omzet uit advertenties, in 2020 5% minder.
Conclusie: paniek!

Ondertussen harken ze, net als Facebook & Google, klanteninformatie bij elkaar vanop al hun bedrijven (The Trusted Web). Zo stellen ze een profiel op dat ze verkopen aan adverteerders. Wat we Facebook & Google verwijten, zouden we plots wel goed vinden omdat het een Vlaamse bedrijf is?
Ik voel ook een zekere afgunst voor bedrijven die het goed doen.
Ik voel geenszins afgunst voor bedrijgen die het goed doen.
Wel voor bedrijven die het goed doen, omdat ze de politiek voor hun kar spannen en daardoor consumentenrechten met de voeten treden (Facebook), wetgeving omzeilen (DPG met Streamz content) en aan concurrentievervalsing doen (DPG door via de politiek de VRT te verplichten).
Je gunt dat precies wel aan een Amerikaanse reus, maar niet aan een Vlaams bedrijf.
Ik gun iedereen winst, behalve als het niet op eigen kunnen is. Level playing field, weet je wel?

Ik heb niets met de cultuursector, maar als die subsidies krijgen schreeuwen er veel moord en brand. Als een Vlaams bedrijf dat geen zier geeft om uw privacy via de overheid "subsidies" krijgt, is er niets aan de hand? Voor de hardhorigen: de VRT dwingen hun content op Streamz te zetten is een verdoken subsidie voor dat DPG/Telenet platform natuurlijk.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Het is voor mij toch simpel hoor. De moment dat het doorspoelen niet zonder reclame kan, dan gaat mijn Orange box gewoon lekker terug naar de winkel. :)
Laatst gewijzigd door SPR op 12 aug 2021, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

In een normale omgeving zorgt kwaliteit dat klanten uw product willen. Je moet overtuigen dat uw product beter is dan dat van een ander.

TV is echter een vreemde omgeving in België. Er is de openbare omroep die een aantal politieke eisen moet voldoen en deels via publieke middelen betaald wordt. Er zijn de commerciëlen die naast subsidies van hun commerciële activiteiten moeten leven. Die commerciële activiteiten zijn echter meer dan louter reclame. Het gaat bvb ook om inkomsten uit verkoop van eigen producties, merchandising, evenementen,... Daarnaast zijn de zenders vaak onderdeel van bedrijven die actief zijn in andere vormen van media of zelfs distributie. Dat is een keten waarbij onderdeel 1, reclame maakt op print voor onderdeel 2 en dat verdeeld wordt door onderdeel 3. De delen hangen dus wat van elkaar af maar een deel afstoten betekent ook dat de rest minder interessant wordt want ze zijn nauw verbonden.

We stellen nu vast dat reclame op TV onder druk staat. Dat zou de schuld zijn van de kijkers maar is dat echt zo? We hebben nooit meer reclame te zien gekregen dan vandaag. Ondanks de dalende trend bij lineair kijken is TV nog altijd zeer populair en dalen de uren TV amper maw er wordt meer naar reclame gekeken dan ooit.

Tweede punt ivm de stoute doorspoelers. Doorspoelen is bij ons niet echt doorspoelen want de inhoud wordt om de zoveel seconden bevroren zodat er telkens toch beelden te zien zijn. Deze week vernam ik dat de clips zo opgenomen worden dat merken of keyframes goed in beeld komen. Onderzoek wees ook uit dat de doorspoelers deze beelden wel degelijk bekeken en zelfs beter onthielden dan gewone kijkers! Kortom als je doorspoelt let je extra op want je wil niet in uw programma hervatten maar net op het juiste moment, ondertussen heb je de merken zien passeren en heb je je shot reclame ook gehad, alleen wat sneller.

Derde punt. De kijker krijgt geen gratis product in ruil voor reclame, integendeel we betalen in België relatief veel voor TV EN we krijgen nog een hoop reclame erbovenop. Dat systeem wordt online steeds minder gangbaar, het is eerder gratis maar reclame of betalen zonder reclame, een model dat wereldwijd aanslaat. Deze keuze wenst de Belgische TV-wereld echter niet, het is EN betalen EN reclame vreten.

Dan het punt kwaliteit. We moeten reclame kijken want anders krijgen we geen kwaliteit meer gaat het riedeltje. Welke kwaliteit? De programma's die de moeite waard zijn en geen copie of bewerking van reeds bestaande formats zijn op een hand te tellen. De grote meerderheid is regelrechte troep die hersenen doet afsterven op een sneller tempo dan het snelste doorpspoelen van reclame. Die programma's zitten dan nog eens vol met product placement, een duur woord voor reclame. Dan heb je programma's die eigenlijk promotie zijn zoals de huizenprogramma's die een showroom zijn voor makelaarskantoren, of B&B's. Dan heb je praatprogramma's die eigenlijk vol zitten met promotie voor nieuwe films, boeken, CD's... en eigen programma's. Spelprogramma's als bvb het rad zijn gewoon excuses om producten in the picture te plaatsen en als cadeau te vermommen. Als je het eens overloopt merk je snel dat bijna alles (deels) reclame is.

De zenders klagen dat ze onvoldoende kwaliteit kunnen bieden met de teruglopende reclame-inkomsten maar ze kunnen wel -tig zenders bijmaken. Al deze zenders moeten gevuld worden. Als je onvoldoende kwaliteit hebt en deze over -tig zenders gaat uitsmeren gaat de kwaliteit per zender niet toenemen maar het doet wel de kosten stijgen en het aantal kijkers/zender dalen.

Dit alles is enkel mogelijk omdat de politiek dit mogelijk maakt. VRT wordt steevast met de vinger gewezen terwijl ze het, vergeleken met veel landen, goed doen. Er is veel meer inhoud te zien op VRT die niet reclamegerelateerd is dan elders en dat is ook hun rol. De VRT wordt echter door de politiek gedwongen hun beste content af te staan aan een commercieel vehikel van een deel van de commerciële zenders/distributeurs dat ze zelfs aan 1 eur niet aan de straatstenen kwijt geraken. Dat komt omdat de kwaliteit waarover men zevert nu al amper bestaat en onvoldoende is om mee te doen met internationale spelers die bovendien een pak goedkoper zijn.

De zenders hebben het moeilijk omdat lineaire TV gewoon deels een zaak van het verleden is. Mensen willen zelf kiezen wanneer ze naar iets kijken en tijd is kostbaarder dan ooit. Mensen reclame doen fretten tegen hun zin zal nooit werken omdat dwang niet werkt, zeker als er alternatieven zijn. Deze reflex van de zenders is veroorzaakt door het jarenlange monopolie en bescherming door de politiek. Als je je altijd alles kon veroorloven geef je dat niet zomaar op. Kijkvee wordt zodanig behandeld. Koeien moeten in hun weide gedreven worden en gras fretten. De TV-boer kijkt nu vreemd op dat zijn koeien uitbreken.

Mochten de zenders ECHT voor kwaliteit gaan dan was het veel eenvoudiger. Hun kwaliteit zou mensen aanspreken, ook buiten onze kleine markt. Die goede producten zouden dus geld waard zijn en verkocht kunnen worden aan grote internationale streamers en buitenlandse zenders. Dit zou de productie van deze content weer stimuleren en kijkers enthousiast maken voor TV. De zogenaamde bedreiging kan maw ook een kans zijn maar dan moet je wel ECHT werken aan kwaliteit ipv pulp proberen opdringen.

Mijn indruk is echter dat zenders niet bezig zijn met kwaliteit maar vooral het reclamemodel op zich willen verdedigen. Het gaat niet om kwalitatieve content maar om platte commerce en verkoop van producten die niets met content te maken heeft. Het gaat om de reclamewereld, adverteerders, productiehuizen. Die staan onder druk en de kijker moet met het excuus van kwaliteit de rekening betalen... ook al betalen we nu al betrekkelijk veel voor weinig kwaliteit.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

heist_175 schreef:Ik heb niets met de cultuursector, maar als die subsidies krijgen schreeuwen er veel moord en brand. Als een Vlaams bedrijf dat geen zier geeft om uw privacy via de overheid "subsidies" krijgt, is er niets aan de hand? Voor de hardhorigen: de VRT dwingen hun content op Streamz te zetten is een verdoken subsidie voor dat DPG/Telenet platform natuurlijk.
btw... DPG krijgt ook réchtstreekse subsidie van Vlaanderen, bijna 1mio euro.

Bovenop de federale subsidie, nl korting op de B-Post-kost voor krantenbedeling.
Te betalen met jouw en mijn belastingen :roll: ...
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Het is wel een Vlaams topbedrijf die internationaal moet doorbreken, dan is het normaal dat Van Thillo poen krijgt van Bartje om het Nederlands medialandschap te verkrachten.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Is dit nu zo erg?
We gaan het toch niet kunnen tegenhouden of wel?

Enkele bedenkingen die gisteren aan de bedrijfslunchtafel naar voor kwamen:

Het doorspoelen is niet 100% gezien je anders terug in het programma zit en je terug moet spoelen of je ziet toch een stukje reclame

Indien reclame dan doe je een sanitaire stop en of zit je even op een ander schel. Lees frequent wordt de pauzeknop ingedrukt op t eind van de reclame om die andere activiteit af te ronden

Maar interessanter was, heb je dan nog een digicorder nodig? Er is namelijk geen verschil meer met de online content.
Sterker nog heb je dan nog een digitaal TV abonnement nodig? Je kan immers alles online bekijken (uitgezonderd Discovery channel).
En maken ze het te bont met reclame moet je zelfs geen abonnement opzeggen je kijkt gewoonweg niet meer

Besluit van het middaggesprek was schieten ze niet in hun eigen voet (Telenet) waardoor er meer cable cutters zullen zijn?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

bruma schreef:Is dit nu zo erg?
We gaan het toch niet kunnen tegenhouden of wel?
Dit is nu eens een mooi voorbeeld waarom in België de prijzen hoog zijn. De Belg betaalt graag en is veel te braaf waardoor men dit accepteert.

Het klopt inderdaad dat doorspoelen helemaal niet zo slecht is voor de reclame en dat niet-doorspoelers misschien zelfs minder reclame zien. Wie in de keuken de worst en kaasblokkjes zit te snijden of een pak chips gaat zoeken ziet niets van de reclame. Misschien komt er nog een systeem om te meten of je wel voor je TV zit waardoor de reclame pauzeer zolang je op het gemak zit :lol:

Een digicorder is nooit nodig geweest. Men kon het signaal altijd al via het web doorsturen. Dat kastje is een andere manier om nog eens geld te vangen, ofwel bij verkoop ofwel bij huur dit x keer langer loopt dan de kostprijs van het bakje. Ook nu kan je weer omruilen voor 50 EUR per bakje. Vroeger had je geen bakje. Je kon zelf je bakje kiezen waarmee je kon opnemen wat je wou en zo lang bewaren als jij zelf wou, dat noemde we toen een videorecorder. Toen kwam de grote verbetering met digitale TV waarmee je ook kon opnemen maar slechter en doorspoelen. Dat werd toen een voordeel genoemd, nu is het des duivels!

Het kastje houdt ook de klanten bij de verdeler want al dat gedoe met overstappen, zo denkt de brave Belg.

In principe kan alles online MAAR omdat in België alles verbonden is wordt niet alles online gezet. Ook zijn er geen apps voor elk systeem waardoor de klant aan zijn bakje blijft hangen. Herinner je het verzet tegen een goed initiatief als VRTnu?

Je hebt wel een punt dat ze in eigen voet schieten want uiteindelijk zal dit voor minder TV-abo's zorgen. Dat lossen ze wel op door de prijs voor de internetabo's op te trekken tot het niveau van de huidige + TV-abo. Waarom ook niet? Is dat zo erg? Kunnen we dat tegenhouden? De Belg betaalt toch graag en voor die geweldige kwaliteit betalen we nog liever.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Is al gekend wat proximus zal doen? Eindelijk een punt waarop ze zich kunnen positief onderscheiden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Telenet neemt een redelijk risico denk ik,zeker als Proximus niet vlug zou volgen dan is het afwachten of alle Telenet klanten dit gaan slikken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

En of zij een risico lopen, want de tandem VRT/Proximus heeft alles in huis om eindelijk de strijdbijl op te graven... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Goztow schreef:Is al gekend wat proximus zal doen? Eindelijk een punt waarop ze zich kunnen positief onderscheiden.
Volgens DS is een principeakkoord met ALLE verdelers, dus ook Proximus, om dit systeem toe te passen. Telenet moet enkel als eerste dit aankondigen omdat zijn het meeste voordeel hebben. Als de kritiek beperkt blijft hebben we het vlaggen.

Dalle heeft alle afval van de overstromingen over de strijdbijl laten dumpen, vergeet het dus maar.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

tomw schreef:Vanaf nu gebruik ik reclamebladen als wc papier. Niemand die mij zal verbieden om die reclame door te spoelen!
Verbieden niet maar wel sterk af te raden, reclamebladen door de WC spoelen is om problemen vragen nl dat de WC zal verstopt zal raken en mag je dan ofwel de loodgieter of de ontstoppingsdienst bijhalen wat dus een gepeperde factuur zal opleveren. :nono:
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

apestaart schreef:wat dus een gepeperde factuur zal opleveren. :nono:
Kans is zelf klein dat het een gepeperde factuur zal opleveren, dit wordt bijna altijd betaald met de lokale belastingen. Hier in Gent is het toch de gewoonte in de buurt om frietvet in de putjes te gooien. Idem sluikstort. Stad heeft hier zelf een vaste ronde om sluikstort op te halen omdat het anders niet te doen is. En 2 maal per jaar vet uitzuigen.

Bij deze vraag ik me af hoelang het duurt voor men volledig 'ingeburgerd' is :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De laatste stuiptrekkingen van de fossiele media :angel:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

JamesEarlGray schreef:EDIT: Trouwens, als er ergens een reactie afgunst uitstraalt is het wel de uwe. :twisted: "Maar, maar, ... en ikke dan?" Bleh.
Dat is nu toch je reinste onzin.
Ik gun die bedrijven hun inkomsten, en dat maakt mij dan afgunstig? :lol:
heist_175 schreef:"Ik kijk naar de winst
Dat is wel heel simplistisch.
Stel dat iemand 2 winkels heeft : een videotheek en een café.
Stel dat het café massa's winst doet, en de videotheek massa's verlies, maar omdat de winst van het café nog een factor groter is dan die van de videotheek is het totaal nog steeds een mooie winst.
Dan moet die mens gewoon maar doordoen volgens u, omdat het totaal een grote winst oplevert?
Wie iets van economie weet, zal beseffen dat die videotheek niet rendeert, en als je daar niets aan doet dat het verlies groter kan worden.
Bovendien, zelfs al zou het verliest perfect stabiel blijven, dan nog wordt er in die videotheek een heel jaar gewerkt voor niets...
Daarom zie je ook bedrijven structureel verlieslatende afdelingen sluiten of herstructureren.
heist_175 schreef:die ze overigens zelf rapporteren, en die is fors gestegen. Veel sterker gestegen dan de omzet.
Vandaar hebzucht: het gaat super goed met DPG
Dat is dus gewoon simplisme.
heist_175 schreef:In 2019 haalden ze 4% minder omzet uit advertenties, in 2020 5% minder.
Conclusie: paniek!
Dus het gaat al meerdere jaren slecht met de inkomstenbron van zenders als VTM.
Logisch dat ze daar iets aan doen, dat noem jij dan "paniek", dat is gewoon management.
Als jij denkt dat bedrijven in een fantasiewereld leven, waar het de bedoeling is van net break-even te draaien, dan ben je goed bezig.
heist_175 schreef:Ik voel geenszins afgunst voor bedrijgen die het goed doen.
Wel voor bedrijven die het goed doen, omdat ze de politiek voor hun kar spannen en daardoor consumentenrechten met de voeten treden (Facebook), wetgeving omzeilen (DPG met Streamz content) en aan concurrentievervalsing doen (DPG door via de politiek de VRT te verplichten).
VTM is indertijd opgericht precies onder politieke druk van de liberalen omdat ze de VRT te weinig neutraal vonden.
Dat zij nu de politiek onder druk zetten, daar geloof ik niet veel van.
heist_175 schreef:Ik gun iedereen winst, behalve als het niet op eigen kunnen is. Level playing field, weet je wel?
Level playing field, dan zou dat willen zeggen dat je ofwel de VRT hun overheidsinkomsten afneemt, en dan moeten zij ook van reclameinkomsten leven, ofwel geef je ook overheidssubsidies aan VTM en co, en dan schaf je daar de reclame af.
In het andere geval bestaat uw level playing field niet.
heist_175 schreef:Ik heb niets met de cultuursector, maar als die subsidies krijgen schreeuwen er veel moord en brand. Als een Vlaams bedrijf dat geen zier geeft om uw privacy via de overheid "subsidies" krijgt, is er niets aan de hand? Voor de hardhorigen: de VRT dwingen hun content op Streamz te zetten is een verdoken subsidie voor dat DPG/Telenet platform natuurlijk."
Al eens van VRTnu gestreamd?
Je moet daar ook een profiel aanmaken.
Wat gebeurt er met die gegevens?...
Jij wilt er altijd zo'n zwart/wit verhaal van maken, de goeie tegen de slechte.
Zo simpel zit het leven niet in elkaar.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”