Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
In NL en Spanje mag je al binnen zonder certificaat
Nu nog Frankrijk en Duitsland ....
https://www.hln.be/reizen/vlamingen-mog ... ~a9dde8f7/
Nu nog Frankrijk en Duitsland ....
https://www.hln.be/reizen/vlamingen-mog ... ~a9dde8f7/
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Mogelijks zitten we op een hoogtepunt van "reizen zonder zorgen".
In Portugal en UK zijn er al terug zware problemen, zo erg dat Duitsland de vluchten naar PT stopzet (wat dan weer tot relletjes in de EU leidt).
Met de voetbalsupporters die overal carte blanche krijgen én de corrupte UEFA regels rond stadionbezetting, zou ik voorzichtig zijn met voorspellingen voor de maand juli. Als je zorgeloos op reis wil, zou ik niet te lang wachten.
In Portugal en UK zijn er al terug zware problemen, zo erg dat Duitsland de vluchten naar PT stopzet (wat dan weer tot relletjes in de EU leidt).
Met de voetbalsupporters die overal carte blanche krijgen én de corrupte UEFA regels rond stadionbezetting, zou ik voorzichtig zijn met voorspellingen voor de maand juli. Als je zorgeloos op reis wil, zou ik niet te lang wachten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Vanmorgen gezien dat we mogelijk opnieuw wat normale journaals gaan krijgen (daarom was het gisteravond zo stil buiten). Hopelijk dus geen kwartier "ze zijn gaan wandelen en hebben al kaka gedaan" meer voor het echte nieuws er aan komt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Dat dacht je maar. Pech de eerste 15min moet iedereen die denkt iets te weten of wie zich moet verantwoorden nog even zijn ei leggen. En dan nog even iedereen opmonteren met goeie prestaties van de laatste weken zodat ze toch niet als sukkelaars noch loosers de geschiedenis zouden ingaan.on4bam schreef:Vanmorgen gezien dat we mogelijk opnieuw wat normale journaals gaan krijgen (daarom was het gisteravond zo stil buiten). Hopelijk dus geen kwartier "ze zijn gaan wandelen en hebben al kaka gedaan" meer voor het echte nieuws er aan komt.
En dan moeten de prof nog uitleg komen geven waarop weer een aantal anderen ook weer commentaar op zullen hebben.
We zijn er niet van verlost.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Nieuwe mediabox nu nog een nuttig toepassing vinden.
Waar ik mij meestal in allerlei bochten moest wringen ( VPN,….) ben ik per toeval op een leuke gestoten. Enkel bevestigen dat je rechthebbend bent en geen europees onderdaan.
Leuke benadering, benieuwd hoelang het gaat duren eer ze me de toegang ontzeggen.
Waar ik mij meestal in allerlei bochten moest wringen ( VPN,….) ben ik per toeval op een leuke gestoten. Enkel bevestigen dat je rechthebbend bent en geen europees onderdaan.
Leuke benadering, benieuwd hoelang het gaat duren eer ze me de toegang ontzeggen.
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Een kwartiertje geleden heb ik de donkergrijze bewolking in een fractie van een seconde zien omschakelen naar een oranje/rode gloed, met waarschijnlijk bliksems erachter maar dan zeer snel flashend (doch slechts nauwelijks zichtbaar) en ook enigszins pulserend, zonder donder. De weerradar toont voorlopig geen blikseminslagen. De rode wolkengloed duurde enkele minuten en werd dan even snel weer donkergrijs. Zou het een red sprite geweest zijn? In ieder geval de eerste keer dat ik dit zie.
-
- Elite Poster
Het heeft wat moeite gekost maar het is nogmaals gebleken dat Twitter een boost geeft bij het probleemoplossen.
Na een paar keer proberen om een refund te krijgen van onze tickets bij Ethiopian waar we steevast "sorry, non-refundable tickets" als antwoord kregen was het hen blijkbaar opgevallen dat ik al enkele keren op hun positieve tweets had gereageerd met "no refund for cancelled flights, #neveragain ".
Gisteren vroegen ze extra info te sturen via DM en na enkele berichten heen en weer vroegen ze om (nogmaals) alle info door te mailen.
Deze morgen had ik een mail terug "sorry for the inconvenience" en binnen de twee weken zou het volledige bedrag van onze drie tickets terug gestort worden op on CC.
Wordt vervolgd. Nu nog de twee B&B voorschotten die weliswaar beloofd zijn dat ze gaan terugbetalen en de balans is weer in evenwicht. Gezien er absoluut zero overheidssteun is in Namibië en ze daar al lang zonder inkomsten zitten hebben we nog wel even geduld.
In elk geval zijn de grootse bedragen (rental car, 2 duurdere logementen en nu vluchten, al gerecupereerd).
Na een paar keer proberen om een refund te krijgen van onze tickets bij Ethiopian waar we steevast "sorry, non-refundable tickets" als antwoord kregen was het hen blijkbaar opgevallen dat ik al enkele keren op hun positieve tweets had gereageerd met "no refund for cancelled flights, #neveragain ".
Gisteren vroegen ze extra info te sturen via DM en na enkele berichten heen en weer vroegen ze om (nogmaals) alle info door te mailen.
Deze morgen had ik een mail terug "sorry for the inconvenience" en binnen de twee weken zou het volledige bedrag van onze drie tickets terug gestort worden op on CC.
Wordt vervolgd. Nu nog de twee B&B voorschotten die weliswaar beloofd zijn dat ze gaan terugbetalen en de balans is weer in evenwicht. Gezien er absoluut zero overheidssteun is in Namibië en ze daar al lang zonder inkomsten zitten hebben we nog wel even geduld.
In elk geval zijn de grootse bedragen (rental car, 2 duurdere logementen en nu vluchten, al gerecupereerd).
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
LFE scene in Black widow in Atmos, waar heel die sneeuwmassa naar beneden komt bij die helicopter redding ...
-
- Elite Poster
Een oude primo veegrobot kunnen fixen met een nieuwe batterij, voor 30 euro ex-btw rijdt het ding weer vrolijk door de hall en keuken.
En dan ontdekt dat een oude 36V Gardena grasmaaier batterij meerdere taps had (die nieuw 200 euro kost zucht), waar 20 Volt af te tappen valt, exact het voltage wat mijn kleine Scythe versterker nodig heeft. En dan 2x 20 Watt op hoog rendement all weather horn speakers van Klipsch, 't was weer een proof of concept & repair feestje vandaag
En dan ontdekt dat een oude 36V Gardena grasmaaier batterij meerdere taps had (die nieuw 200 euro kost zucht), waar 20 Volt af te tappen valt, exact het voltage wat mijn kleine Scythe versterker nodig heeft. En dan 2x 20 Watt op hoog rendement all weather horn speakers van Klipsch, 't was weer een proof of concept & repair feestje vandaag
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Jeeee:
Userbase heeft bij folding de 1 miljard punten bereikt ( 1,000,021,266 ).
https://stats.foldingathome.org/team/34517
Bedankt aan allen die hebben bijgedragen en bij deze nog eens een warme oproep aan iedereen om mee te doen en uw CPU/GPU/overtollige zonnestroom voor iets nuttig in te zetten, ipv te minen naar nutteloze en energieverslindende coins!
Userbase heeft bij folding de 1 miljard punten bereikt ( 1,000,021,266 ).
https://stats.foldingathome.org/team/34517
Bedankt aan allen die hebben bijgedragen en bij deze nog eens een warme oproep aan iedereen om mee te doen en uw CPU/GPU/overtollige zonnestroom voor iets nuttig in te zetten, ipv te minen naar nutteloze en energieverslindende coins!
-
- Elite Poster
Yesssss!! Eindelijk het volledige bedrag teruggestort op onze CC.on4bam schreef:Na een paar keer proberen om een refund te krijgen van onze tickets bij Ethiopian waar we steevast "sorry, non-refundable tickets" als antwoord .......
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Cruise control, zo zalig
Niet de neiging om sneller te rijden als er ene in mijn gat zit te boren, ook niet de neiging om te vertragen als er ene in mijn gat zit te boren, en ook niet de neiging om op een verlaten baan door te vlammen. Geen boetes, frustraties enkel voor mijn achterliggers
Niet de neiging om sneller te rijden als er ene in mijn gat zit te boren, ook niet de neiging om te vertragen als er ene in mijn gat zit te boren, en ook niet de neiging om op een verlaten baan door te vlammen. Geen boetes, frustraties enkel voor mijn achterliggers
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Volledig akkoord, en ondertussen hebben de meeste modellen met CC ook de optie voor snelheidslimiet, waardoor je nog steeds zelf gas geeft (want automatische gas is op sommige plekken compleet onverantwoord want gevaarlijk) maar nooit onbewust boven de grens gaat; ideal om te rijden op gewestwegen met een limiet van 70km/u.MichelJ schreef:Cruise control, zo zalig
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Yep, dat mis ik wel. Toen ik mijn wagen kocht was die limiet niet beschikbaar, enkel CC.
Dankzij CC kan ik mijn verbruik ook merkelijk lager krijgen.
Ik heb er bijvoorbeeld geen problemen mee om lange ritten aan 95 à 100 te rijden, maar zonder CC vind ik dat heel lastig.
Dankzij CC kan ik mijn verbruik ook merkelijk lager krijgen.
Ik heb er bijvoorbeeld geen problemen mee om lange ritten aan 95 à 100 te rijden, maar zonder CC vind ik dat heel lastig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Het gevaarlijkst is vooral het herinschakelen van de CC, als die nog op een hogere stand staat na remmen, geeft die volop gas natuurlijk.JamesEarlGray schreef:... (want automatische gas is op sommige plekken compleet onverantwoord want gevaarlijk) maar nooit onbewust boven de grens gaat; ideal om te rijden op gewestwegen met een limiet van 70km/u.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Mijn nieuwe wagen heeft adaptive cruise control, dus volgen van de snelheid van de voorligger tot aan de ingestelde limiet. Maar ook bordenherkenning, dus je CC staat op 70 en je passeert een 50km/h bord en de CC past zich aan.
Alleen jammer dat het geen automaat is...
J.
Alleen jammer dat het geen automaat is...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb een paar maand geleden 3 maanden Streamz gehad voor een appel en een ei.
Erna gewoon stop gezet.
Na een paar weken krijg je een bedelmail om je terug te halen met een heel kleine korting.
Ik heb dat genegeerd en nu kan ik een maandje nemen voor €1. Kijk, dat vind ik een gepast tarief.
Erna gewoon stop gezet.
Na een paar weken krijg je een bedelmail om je terug te halen met een heel kleine korting.
Ik heb dat genegeerd en nu kan ik een maandje nemen voor €1. Kijk, dat vind ik een gepast tarief.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Drug dealer strategie.cadsite schreef:Ik heb een paar maand geleden 3 maanden Streamz gehad voor een appel en een ei.
Erna gewoon stop gezet.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik kreeg net ook een email met een activatiecode voor 6 maanden, omdat ik ergens een nieuwe account geopend had.Dizzy schreef:Will Tura heeft er een nummer over gemaakt, Hopeloos!
En dan rapporteren ze elk kwartaal 400K users.
Hoeveel (volle pot) betalende gebruikers zijn dat...?
-
- Elite Poster
Ik heb dit feature sinds vandaag op m'n Ford bestelwagen. Hij herkent bvb wel bordjes 30, maar niet bij bvb afdraaien in een nieuwe straat of het nog van toepassing blijft. De adaptive cruise werkt easy peasy, je zet hem bvb op 120 op de autostrade, en hij vertraagt vanzelf, en je kan de afstand tov de voorligger instellen.
De ECO stand is ook opmerkelijk, het lijkt er op dat hij zich dan baseert op de max uitgelezen snelheid
Enige nadeel is dat ding een rijdende stralingsbom is, moet hem nog eens uitmeten
De ECO stand is ook opmerkelijk, het lijkt er op dat hij zich dan baseert op de max uitgelezen snelheid
Enige nadeel is dat ding een rijdende stralingsbom is, moet hem nog eens uitmeten
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Je hebt daar enkel last van als je gevaccineerd bent. Geen probleem dus.ub4b schreef:Enige nadeel is dat ding een rijdende stralingsbom is, moet hem nog eens uitmeten
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
ub4b schreef:Enige nadeel is dat ding een rijdende stralingsbom is, moet hem nog eens uitmeten
Ok, ik verdenk ub4b ervan zeer bewust zulke praat te verkopen, en wij maar happen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Adaptive cruise control vind ik anders maar mottig. Opeens hang je dan 50m achter een slak op de autostrade zonder dat je doorhebt dat je maar 100 meer rijdt. Geef mij dan maar gewone cruise control. Dan zie je tenminste dat je dichter komt en beter opschuift om in te halenub4b schreef:Ik heb dit feature sinds vandaag op m'n Ford bestelwagen. Hij herkent bvb wel bordjes 30, maar niet bij bvb afdraaien in een nieuwe straat of het nog van toepassing blijft. De adaptive cruise werkt easy peasy, je zet hem bvb op 120 op de autostrade, en hij vertraagt vanzelf, en je kan de afstand tov de voorligger instellen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Borden'herkenning' is ook relatief, volgens mij werkt het niet altijd op 'zicht' maar ook met andere (GPS?) informatie.
Zeker niet feilloos hoor maar wel een leuke feature als hij werkt. Bijkomende ook nog ontdekt dat de auto vertraagt als de gps aangeeft dat je moet afslaan...
Wat straling betreft, ik vind al dat ik er zo bleek uitzag de laatste tijd en mijn vrouw zij ook al: gij geeft precies licht.
Maar als dat echt een probleem is voor u, dan meet je dat toch VOOR je de auto koopt en niet erna... tenzij je je gewoon "interessant" wilt maken op een forum natuurlijk, dan doet ge domme dingen en schept er ook nog over op onder het mom van 'ik ben slimmer dan gijlie dommerikken en durf me niet tegenspreken want dan ga ik bleiten bij de forumbeheerder'...
J.
Zeker niet feilloos hoor maar wel een leuke feature als hij werkt. Bijkomende ook nog ontdekt dat de auto vertraagt als de gps aangeeft dat je moet afslaan...
Wat straling betreft, ik vind al dat ik er zo bleek uitzag de laatste tijd en mijn vrouw zij ook al: gij geeft precies licht.
Maar als dat echt een probleem is voor u, dan meet je dat toch VOOR je de auto koopt en niet erna... tenzij je je gewoon "interessant" wilt maken op een forum natuurlijk, dan doet ge domme dingen en schept er ook nog over op onder het mom van 'ik ben slimmer dan gijlie dommerikken en durf me niet tegenspreken want dan ga ik bleiten bij de forumbeheerder'...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Adaptieve CC in combinatie met 1-pedal driving is ook zalig(er). Gisteren rit van bijna 50km gedaan en de rem niet aangeraakt, auto remt zelf af bij voorligger of stoptekens e.d. en trekt zelf op bij pinken en rijstrook te veranderen of als de voorligger weg is. Werkt goed !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Daarvoor moet je natuurlijk geen 1-pedal hebben, gewoon een automaat is genoeg. Ik vind het ook wel handig op mijn huidige wagen, terwijl ik vroeger ‘normale’ CC nooit gebruikte wegens te gevaarlijk (en had ook manuele versnellingsbak toen).Sasuke schreef:Adaptieve CC in combinatie met 1-pedal driving is ook zalig(er). Gisteren rit van bijna 50km gedaan en de rem niet aangeraakt, auto remt zelf af bij voorligger of stoptekens e.d. en trekt zelf op bij pinken en rijstrook te veranderen of als de voorligger weg is. Werkt goed !
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Oneplus 6 Android 11 update is beschikbaar [emoji846]
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Herkent hij ook de witte borden bebouwde kom dus 50km/uJoe de Mannen schreef:Borden'herkenning' is ook relatief, volgens mij werkt het niet altijd op 'zicht' maar ook met andere (GPS?) informatie.
J.
De mijne herkent dat niet, wel vervelend
-
- Elite Poster
Nope, van zodra we uit de parking van de Ford Store reden had mijn vriendin al het welbekende stralingsgevoel, maar wou me dit niet zeggen om mijn dag niet te verpesten. Bij het avondeten heeft ze dit wel opgebiecht. Ik had het gevoel ook, maar omdat ik de laatste dagen lange dagen heb gehad, kon vermoeidheid ook meespelen.JamesEarlGray schreef:ub4b schreef:Enige nadeel is dat ding een rijdende stralingsbom is, moet hem nog eens uitmeten
Ok, ik verdenk ub4b ervan zeer bewust zulke praat te verkopen, en wij maar happen.
Ik was bijna van plan om morgen met de bestelwagen terug te rijden en te eisen dat ze de klote modem er uit sloopten of de zekering van de modem er uit haalden. Maar toen kwam ik op een beter plan, om de momenteel erg goede relatie met de dealer niet te verzieken.
Dus zijn we net een plek gaan zoeken ver weg van huizen, gelukkig is er in m'n gemeente een stukje wat als mijn "drag strip" fungeert, en daar ergens gaan staan.
Dan met de Gigahertz Solutions HF35c beginnen meten. Zaken in de sync die we kunnen aan en uitzetten:
- bluetooth
- wifi
- ford pass (gebaseerd op een 4G modem)
Eerste deed niks maar er was ook geen gekoppelde telefoon, en alle telefoons stonden uit. Bluetooth is voor mij nooit echt een probleem, enkel met mijn JBL BT koptelefoon heb ik soms wat last maar dat ding gaat hier gewoon door 2 muren heen, dus waar ik de GSM ook in de villa leg dan kan ik tot in de tuin bellen.
Ik vond het al raar dat bij de Transit connect er een haaievin antenne net boven de bestuurder zat, ik dacht eerst dat het om de radio antenne ging, maar dan nog eens goed gekeken en de radio antenne is zo'n lange spriet die vooraan in het midden zit.
Als we wifi uitzetten in de sync, en dan even later terug aan, geeft hij een korte maar sterke piek, en dan blijft er een noise komen uit de speaker
Als we echter de fordpass uit en terug aanzetten, meten we best wel sterke straling en horen we de typische GSM interferentiepatronen uit de speaker van de meter komen
Het is dan nog erg dat de dealer aan het pushen was om de Fordpass aan te zetten en te koppelen met de app. Je kan dan weten waar de auto zich bevindt, je kan zelfs de deur op afstand openen, en vermoedelijk weet Ford ook dan alles remote. Nog erger is dat de straling van de haaievin door het dak heen gaat, dus vermoedelijk zit er een opening in het dak die niet deftig is afgeschermd.
Ik gruwel al van de toekomst waar je enkel nog auto's gaat kunnen aanschaffen met een 24/7 dataverbinding, waarbij er toch een aanzienlijk deel van de straling in de auto blijft 'plakken' door slechte afscherming van de antenne zoals in mijn nieuwe wagen. Voor mij is het hele OTA gebeuren zowel een privacy als gezondheidsdowngrade.
Maar het goede nieuws is dat de transit connect in lange sport versie meer rijdt als een sportauto, dan als m'n oude volvo. De mountain bike ging er vlot in met slechts drie spanriemen zat hij stevig geklemd zonder speciale extra investeringen zoals speciale fietsstaanders voor bestelwagens. Dan in de vlaamse ardennen bochtjes gaan doen om te kijken of de fiets blijft zitten, en geen rare dingen gehoord.
Dus al bij al een goede dag gehad.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 11 aug 2021, 23:26, in totaal 1 gewijzigd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ik heb de indruk van wel, maar zoals gezegd denk ik niet dat het allemaal visuele herkenning is.duizend schreef:Herkent hij ook de witte borden bebouwde kom dus 50km/uJoe de Mannen schreef:Borden'herkenning' is ook relatief, volgens mij werkt het niet altijd op 'zicht' maar ook met andere (GPS?) informatie.
J.
De mijne herkent dat niet, wel vervelend
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik hoor van men ma zeggen dat bordenherkenning hier in België niet zo soepel werkt als in Nederland dat heeft ze gehoord bij haar monteur. Blijkbaar staan alle borden in Nederland veel strikter op de juiste afstand dan hier.