Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

cadsite schreef:Zo? Denk het echt niet.
ik twijfel er geen seconde aan

in de huidige tijdsgeest en volgens de geldende wokey-internetregels mag ik terug gaan tot de dag van je geboorte
als bloedgeile, 24/7 goesting hebbende tiener zult ge gegarandeerd heel vaak vol over de schreef zijn gegaan in uitingen mbt het andere geslacht.
dik vond gij niet "iets minder aantrekkelijk" ...
uiteraard zijt ge sindsdien totaal niet geëvolueerd en hebt ge wu mening veranderd, da's in de huidige tijdsgeest ook een evidentie anno 2021

of ge nu man of vrouw zijt speelt geen rol.
als da ni zo zijn mankeert ge iets :)
Nog efkes en ze hangen hem aan een schandpaal en mag hij door de goegemeente gestenigd worden. :roll:
twitter is de brandstapel vd 21e eeuw?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

We gaan nu al een 50-jarige sportjournalist gaan vergelijken met een pubers qua gedrag. Hoe ver gaan we nog gaan om dit goed te praten :bang:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

1207 schreef:
cadsite schreef:Zo? Denk het echt niet.
ik twijfel er geen seconde aan
Ik ben zelf gepest geweest als kind/puber.
Ik weet wat dat doet met iemand. Ik ga echt met meer respect om met mensen.

Je kan gedrag van 20 jaar geleden trouwens niet vergelijken met gedrag van vandaag. Tijden veranderen. Er komen inzichten bij.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

quovadis schreef:We gaan nu al een 50-jarige sportjournalist gaan vergelijken met een pubers qua gedrag. Hoe ver gaan we nog gaan om dit goed te praten :bang:
ik vergelijk niets

ik beweer gewoon dat iedereen, zonder uitzondering, zich in zijn leven aan dit soort gedrag en uitingen schuldig heeft gemaakt (en nog schuldig aan zal maken)
dus ook de twitteraars die nu het hardste om ontslag roepen en over mekaars voeten struikelen om zo streng mogelijk te zijn.
Dus ook de meiden van de cats. Uiteraard hebben die het af en toe over dat dik wijf of die papzak die in de tribune stond te springen en dat da geen zicht is.

gewoon des mensen
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Zonder me over dit specifiek geval uit te spreken, vind ik dat we naar een triestige maatschappij evolueren.

Niemand verdraagt nog iets van elkaar, men is dadelijk op zijn tenen getrapt.

Laatste 2 voorbeelden van zulke evolutie.

- professor biologie van Harvard universiteit kreeg een lading kritiek omdat die in een conversatie zei ‘zwangere vrouwen’.
Dat mag blijkbaar niet meer, het moest zwangere mensen zijn.
(Het kwam er op neer dat ze daar niet mee akkoord was omdat Biologisch gezien zijn er maar 2 soorten zijn, de mannekes en de vrouwtjes)

- de serie Allo-Allo nu een waarschuwing krijgt dat het gedateerd is, en de moppen of conversatie niet meer van deze tijd zijn, en de mensen er aanstoot aan zouden kunnen nemen.

Waar zijn we in godsnaam mee bezig.
Triestig dat het zover moet komen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dat mis ik inderdaad ook wel.
Humor door een ander eens tegen de schenen te schoppen. Alo alo, fawlty towers, the simpsons, allemaal voorbeelden van prachtige dingen die nu niet meer zouden mogen.
Het probleem is dat de slinger aan het doorslaan is.
Maar goed, een slinger gaat heen en weer.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik keur de woorden van Demarez zeker niet goed. Zijn uitspraken waren duidelijk erover en doordat ze publiek werden en zijn publieke status een schande. Dat de man een sanctie van zijn werkgever krijgt is logisch gezien zijn gedrag niet strookt met de waarden die zijn werkgever wil uitdragen.

De uitspraken die de man deed zijn echter HELAAS geen uitzonderlijke zaken. Verandering en aanvaarding van verandering gaat zeer traag en velen kunnen of willen niet volgen. Dat is een belangrijk verschil want de intentie van de woorden is belangrijk.

Dat ze onrespectvol waren is duidelijk maar wat wou Demarez met zijn uitspraken bereiken is belangrijker om de ware toedracht van zijn woorden te kennen. Is de man een vrouwenhater? Heeft hij louter iets tegen lesbische vrouwen of wou hij eerder wat stoer doen tegenover collega's? Ik ken de man niet dus ik kan daar niet over oordelen. Bij het horen van de uitspraken dacht ik eerder aan het laatste want hij vond het zelf blijkbaar reuze grappig. Hij besefte niet dat hij zich net (inter)nationaal belachelijk had gemaakt.

Twitter is inderdaad soms een gerecht naast het gerecht en als de verontwaardiging groot is staan ze met drommen in de rij om nog net iets verder te gaan in hun verontwaardiging. Terwijl, is er iemand verbaasd dat er mensen zijn met dergelijke achterlijke ideeën over vrouwen geaardheid? Ik niet. Wat me wel verbaasde was dat dit blijkbaar binnen de redactie als "aanvaardbaar" wordt gezien. Eddy zelf had er geen kwaad oog in en werd uitverkocht door degene die de knop (toevallig?) liet open staan. De man verdient een straf voor zijn onprofessioneel gedrag en zijn lompigheid maar ontslag is na de publieke executie van zijn ego wel overdreven voor mij.

Het lost ook niets op want Demarez is helaas niet de enige met dit soort "inzichten". Ik zie veel liever dat men dit triest feit gebruikt om ook iets te doen aan wat de oorzaak is van deze slip of the tongue nl het heersende klimaat in sommige omgevingen waar mannen zich veel mogen permitteren. Demarez zou de uitspraken waarschijnlijk niet gedaan hebben mocht bvb Imke Courtois naast hem gezeten hebben. Een signaal dat diversiteit ook in geslacht op vele plaatsen een verrijking kan zijn. De zaak Demarez is iets dat dagelijks voor komt in kantines van bedrijven en elders. Dat maakt het niet goed maar toont wel aan dat men verder moet kijken dan deze idioot die nu betrapt wordt op wat velen normaal vinden. Het doet me denken aan de wielrenner die verguisd wordt voor dopinggebruik terwijl de collega's die hem mee afmaken vaak aan dezelfde infuzen hangen, hoe hypocriet kan je zijn.

En de grond van de zaak: wat maakt het uit met wie de dames het bed delen? Heeft dat iets te maken met hun prestaties op het basketveld? Doet het iets af aan hun prestatie op de OS? Dit soort uitspraken zijn inderdaad triestig maar niet voor degenen waarover men spreekt maar de zwakke figuren die zich verlagen tot dit soort "visie". Om in sporttermen te blijven men scoorde een pracht van een own goal.

Humor en seksisme zijn gelukkig 2 verschillende dingen. Men mag met lesbische vrouwen lachen maar het moet wel grappig bedoeld zijn. Vandaar mijn verwijzing naar de intentie. Als je naar een comedyshow gaat weet je op voorhand dat het niet serieus bedoeld is, de intentie is anders. Als je mensen uitlacht enkel en alleen om de geaardheid is dat niet grappig en met kwade bedoelingen of uit eigen achterlijkheid. Het doet me denken aan een komiek die gestopt was met raciale grappen. Niet omdat ze geen succes hadden, integendeel, hij kreeg steeds meer de indruk dat een deel van het publiek er niet mee lachtte omdat het grappig was maar omdat ze het meenden. Een Geubels maakte zijn vrouw in zijn shows ook compleet af maar ik denk niet dat die man nog zou getrouwd zijn als hij die grappen meende. Humor kan dus wel degelijk nog en zal altijd kunnen zolang de bedoeling is te lachten ipv te kwetsen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dizzy schreef:Als je mensen uitlacht enkel en alleen om de geaardheid is dat niet grappig en met kwade bedoelingen of uit eigen achterlijkheid.
Het was ook gewoon niet grappig.
Ik weet niet met wie hij daar aan het lullen was, maar je voelde toch ook aan dat de gesprekspartner eerder ongemakkelijke lachjes aan het maken was dan aan het mee doen.
Dat maakte het voor mij extra hard.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

SpecialK schreef:Is dit dan zo anders?

https://www.clint.be/sport/deze-vrouwel ... en-lijken/
Artikel stond ook in HLN en andere kranten.
Ik stel voor dat we ook de redacteur en eindredacteur van HLN op staande voet ontslaan.
Minstens even erg.

Mannekes waar gaat dat naar toe met de woker dan woke houding. :bang:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Dizzy schreef:Dat ze onrespectvol waren is duidelijk maar wat wou Demarez met zijn uitspraken bereiken is belangrijker om de ware toedracht van zijn woorden te kennen. Is de man een vrouwenhater? Heeft hij louter iets tegen lesbische vrouwen of wou hij eerder wat stoer doen tegenover collega's? Ik ken de man niet dus ik kan daar niet over oordelen. Bij het horen van de uitspraken dacht ik eerder aan het laatste want hij vond het zelf blijkbaar reuze grappig. Hij besefte niet dat hij zich net (inter)nationaal belachelijk had gemaakt.
Als ik de uitspraken nogmaals rustig beluister dan lijkt me dit eerder een soort foutieve humor dan echt een genderhaat of problemen met lesbische vrouwen. Het is niet correct maar persoonlijk ook niet om iemand z'n leven te vernietegen wat mij betreft (uiteindelijk zal hij hier de rest van z'n leven soieso mee moeten leven).

Ik denk dat Demarez ondertussen al ruim heeft afgezien van z'n uitspraken en zou z'n straf creatiever trachten in te vullen dan domweg ontslag (uiteindelijk heeft niemand daar wat aan denk ik dan).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

DarkV schreef:Als ik de uitspraken nogmaals rustig beluister dan lijkt me dit eerder een soort foutieve humor dan echt een genderhaat of problemen met lesbische vrouwen.
Het doet er niet toe - die persoon kan gewoon niet langer commentaar leveren bij prestaties van damesteams met de schijn van onpartijdigheid. Laat dat nu net ook een essentieel deel van zijn job zijn bij de VRT.
DarkV schreef:Het is niet correct maar persoonlijk ook niet om iemand z'n leven te vernietegen
Als je zo oordeelt kan je nooit iemand ontslaan. Een ontslag vernietigt geen leven. Voor sommigen was het ontslag een kans om hun leven een nieuwe, betere wending te geven.
DarkV schreef:Ik denk dat Demarez ondertussen al ruim heeft afgezien van z'n uitspraken en zou z'n straf creatiever trachten in te vullen dan domweg ontslag (uiteindelijk heeft niemand daar wat aan denk ik dan).
Ik denk dat de leden van de Cats, en mevrouw Biles trouwens ook, duidelijk hebben laten merken dat zij *wel* iets zouden hebben daaraan. Niet uit persoonlijke wrok tegen een man zelf, wel tegen hetgeen waar hij voor staat, want hij is zeker niet alleen. Een ontslag is de beste waarschuwing naar zijn collega's toe dat ze zo'n uitspraken voortaan voor zichzelf houden, en dat er op de VRT ook professionalisme en respect voor de missie en waarden wordt verwacht wanneer men niet "on air" is of denkt te zijn.
SpecialK schreef:Is dit dan zo anders?

https://www.clint.be/sport/deze-vrouwel ... en-lijken/
Media die op advertentiegeld draaien, die doen m.i. wat ze wil. Het is zelfregulerend: de adverteerder - die niet geassocieerd wil worden met bepaalde zaken - zal wel zijn conclusies trekken.

Wat er zo anders is, is dat het hier over een met belastingsgeld gesubsidieerde openbare omroep gaat. Dan geldt er een andere - veel hogere - standaard en is er ook sprake van een voorbeeldfunctie. Dat weten de VRT en haar medewerkers trouwens goed genoeg.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 09 aug 2021, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:Niet uit persoonlijke wrok tegen een man zelf, wel tegen hetgeen waar hij voor staat, want hij is zeker niet alleen.
Kan jij mij dan eens uitleggen waar hij precies voor staat?

't Is toch niet omdat hij (boertig) zegt dat het lesbo's zijn, dat hij lesbo's verfoeit? Hij heeft toch nergens gezegd dat ze die lesbo's allemaal moeten kapotmaken ofzo?
Moest hij dat laatste gezegd hebben, dan ben ik akkoord met die oproep tot ontslag. Maar nu? Compleet belachelijk.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

SpecialK schreef:Is dit dan zo anders?
https://www.clint.be/sport/deze-vrouwel ... en-lijken/
Inderdaad. Ik had zelfs nog niet aan dat artikel gedacht (dat ook gewoon in alle kranten stond), maar bedacht me toch ook dat ik zeker al vaker een opmerking in sportverslaggeving gehoord had dat een vrouwelijke sporter meer op een man geleek. Nu het ineens over een Belgian Cat gaat, wordt het een probleem. Toegegeven, het is natuurlijk de hele praat van ED die niet door de beugel kan, maar om dan te zeggen dat hij homofoob e.d. is, is er toch over.

Trouwens, ik vond het wel een interessante vaststelling. Hoe komt het dat zoveel vrouwelijke sporters lesbienne zijn. Of omgekeerd, hoe komt het dat zoveel mannen in de mode en media homo zijn ? Moet toch ergens ook met hormonen van het andere geslacht te maken hebben, niet ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Nob schreef:Kan jij mij dan eens uitleggen waar hij precies voor staat?
Hij staat voor de trend van toenemende discriminatie obv homofobie en misogynie in ons land. Vrouwen afrekenen op hun uiterlijk en hen ridiculiseren omdat ze zich op een "mannendomein" begeven, zonder oog te hebben voor al het werk dat ze geleverd hebben en al de barrières die ze hebben moeten overwinnen om daar te raken. Dat kan gewoon NIET gebeuren door een werknemer op de openbare omroep.

Let wel: er kan daar wel over gepraat worden. Men kan ook mensen in beeld brengen die er zich toe verlagen (maar die niet op de payroll staan) alhoewel het ook niet mag vervallen tot propaganda. Maar een werknemer op de openbare omroep zelf mag er zich zelf niet toe verlagen, ongeacht of hij "on air" is of niet. Het druist immers in tegen de waarden en missie van de VRT die respect moet tonen voor iedereen, iets wat de werknemer ongetwijfeld heeft moeten onderschrijven, en waarbij hij de optie had om zelf op te krassen als hij daar niet akkoord mee ging.

Clint, HLN, VTM en co draaien op privaat geld en zijn niet gebonden door zoiets.
Tomby schreef: Trouwens, ik vond het wel een interessante vaststelling. Hoe komt het dat zoveel vrouwelijke sporters lesbienne zijn. Of omgekeerd, hoe komt het dat zoveel mannen in de mode en media homo zijn ? Moet toch ergens ook met hormonen van het andere geslacht te maken hebben, niet ?
Stigmatisering en stereotypering spelen een rol in wat je beschrijft, en ook het typische overnemen van elkaars "flair" binnen een bepaalde groep of gemeenschap en het feit dat hun geaardheid aanvaard wordt in die gemeenschap waardoor ze het niet langer gaan verbergen. Maar je haalt ze er ook gemakkelijker uit, omdat je denkt van "ah zij is een sporter ze zal wel een lesbienne zijn" of "hij zit in de mode dat zal een homo zijn", je vertrekt dus al van een vooroordeel dat overigens niet altijd correct zal zijn.

Binnen zorgberoepen zijn er ook lesbiennes, binnen het professionele voetbal, IT/ingenieursberoepen zijn er ook homo's, maar je vertrekt niet van die veronderstelling dus je zal ze ook veel minder snel (menen) te zien, de aanvaarding ligt ook lager waardoor men vaker gaat discreet blijven, en zij nemen ook gewoon de "flair" van de gemeenschap over, zelfs als je daar een typisch "hetero"-waardeoordeel zou aan geven.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

CCatalyst schreef:Hij staat voor de trend van toenemende discriminatie obv homofobie en misogynie in ons land.
Wat mij betreft is dat geen homofobie maar eerder een soort framing... uiteindelijk laat hij nergens enige vorm van haat ten op zichte van lesbische vrouwen horen.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Pengu schreef:Heel dat woke gedoe gaat nog de ondergang worden van onze moderne beschaving, misschien zelfs de mensheid. Want als we ons gaan bezig houden met zo'n kleine akkefietjes terwijl er veel grotere problemen op ons afkomen (klimaat, overbevolking, geopolitiek,...) dan tekenen we met zijn allen het einde. Punt.
We zullen anders nog eens luisteren naar BDW over hoe graag hij wel niet Vlaanderen bij Nederland voegt, of zo? Dat is belangrijker dan overstromingen en andere acute miserie.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Toenemende discriminatie ??! Excuseer … je bedoeld de voortdurende groei van woke- ism ? Tegenwoordig moet je al zeer taalvaardig zijn om iemand zijn correcte gender benaming te geven zonder iemand aanstoot te geven.

Misschien dat we better gender labels dragen zodat er minder fouten gebeuren ? :bang:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:Hij staat voor de trend van toenemende discriminatie obv homofobie en misogynie in ons land.
Over mensen in hokjes duwen gesproken...

Door vrouwen (op een boertige manier) lesbisch te noemen, ben je toch niet homofoob?
CCatalyst schreef:Binnen zorgberoepen zijn er ook lesbiennes, binnen het professionele voetbal, IT/ingenieursberoepen zijn er ook homo's, maar je vertrekt niet van die veronderstelling dus je zal ze ook veel minder snel (menen) te zien, de aanvaarding ligt ook lager waardoor men vaker gaat discreet blijven, en zij nemen ook gewoon de "flair" van de gemeenschap over, zelfs als je daar een typisch "hetero"-waardeoordeel zou aan geven.


Ach kom het is een publiek geheim dat vrouwen die voetballen bvb veelal lesbisch zijn. Binnen zorgberoepen zal dat ook wel voorkomen (zoals overal in de maatschappij), maar de kans zal al veel kleiner zijn.
Ik heb daar geen enkel probleem mee, maar laat er ons ook niet kneuterig over doen.
'k Heb vroeger een lesbische collega gehad (toffe peer (pun intended :-) ) trouwens, 'k ben nog naar haar trouwfeest geweest), en die voetbalde ook en die gaf dat gewoon toe dat de overgrote meerderheid van de voetballende vrouwen lesbisch was. So What?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Ik denk dat CCatalyst aanstoot neemt aan het gebrek aan respect voor de personen waarover sprake, alsok gebrek aan respect voor zichzelf, want welke man van (hoe oud is hij?) praat alsof hij vetzakkerij verkoopt op de speelplaats van de middelbare school? How zeker, dat moet een volwassen mens toch beter kunnen? Of verwacht ik nu te veel?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Op knack

De dieptreurige humor van Demarez is polariserend. De reacties daarop zijn dat evenzeer. Hij werd meteen publiekelijk op de vingers getikt, maar dat was niet voldoende. Hij moet zijn job verliezen en riskeert bovenop nog gerechtelijke procedures.

Men vergeet hierbij dat men tolerantie niet kan afdwingen met het mes op de keel en dat meningen, hier niet moedwillig openbaar gemaakt, niet automatisch veranderen door mensen keihard aan de schandpaal te nagelen. De angst voor wie anders is, homofobie, misogynie, de systemische problematisering van seksualiteit en onverdraagzaamheid hangen onlosmakelijk met elkaar samen en zitten diepgeworteld in ons systeem. Theoretische discours, hoogdravende verklaringen en het zo openbaar mogelijk opofferen van zondebokken veranderen daar niks aan - wel integendeel: ze blokkeren de verhoudingen en duwen groepen uit elkaar. Wat kan verandering brengen? Enkel echte communicatie met elkaar, in authentieke verbinding komen met onszelf, ook met onze donkere kanten, en vandaaruit met de ander.

Daar kan ik de verslaggever wel in volgen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

JamesEarlGray schreef:dat moet een volwassen mens toch beter kunnen? Of verwacht ik nu te veel?

mja
heeldere bedrijfssectoren draaien op sexisme
wanneer hebben de mannelijke twittersoldaten zich de laatste keer op porno afgetrokken of een mannenblad gekocht? is lesboporn, ik ben een oude zak, neit nog steeds 1 vd meestbezochte zoektermen op pornhub en co?

Ik vraag me anders ook af hoe de reacties zouden zijn moesten de 2 heren zich alleen maar positief over het uiterlijk vd basketdames hebben uitgesproken?
zou er dan een evengrote rel zijn geweest?

Ik heb enorm veel respect voor Ann wauters haar vaardigheden, talent, carrière en persoonlijkheid maar het is geen schone madam. Omgedraaid zal zij mij nog veel lelijker vinden.
Voor de camera en in mijn gezicht zal zij dat anders formuleren als onder vriendinnen. Hoe komt het dat mensen daar verbaasd over zijn? is zij een heterofoob als zij met haar heterovriendinnen de kleine pietjes van die hun exen mee bespreek/er namen voor verzintt? Ik zou zeggen van niet :)

in rusland vliegt een homo in den bak en hier willen mensen dat ge voor de rechter verschijnt als ge over homo's durft praten.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Porno staat volgens mij niet gelijk aan sexisme, het bestaat puur om een (natuurlijke?) drang te bevredigen. Ondertussen worden er geen oordelen gemaakt en geen negatieve opmerkingen gedaan.

Als men positieve uitspraken doet over het uiterlijk van iemand is dat misschien minder wraakroepend, maar volgens mij moet dat nog steeds niet gebeuren in een live-uitzending. Wat heeft het uiterlijk te maken met iemands kwaliteiten als atleet? Dikke bollen nougat, zo veel.

En nu zijt ge weer bezig over het uiterlijk van Ann Wauters. Waarom toch? Niet belangrijk en niet relevant met haar prestaties als atleet.

Nu worden er veronderstellingen gemaakt over hoe iedereen wel vetzakkerij verkondigt in privé. Sommige mensen doen dat dus effectief nooit he, omdat ze het niet nodig vinden (om het mooi uit te drukken) om een ander de grond in te boren of zich ook maar iets aan te trekken van de irrelevante eigenschap over hoe iemand vreemd eruitziet.

Er misschien een gedacht over vormen? Prima. Maar uw mening delen? Niemand die daar nood aan heeft, dus hou die voor u.

Anders kunnen we beginnen iedereen te beoordelen op hun uiterlijk hé? Maggie de block is toch een dik vet varken! BDW heeft toch van die degoutante tranerige, puilende kikkerogen! JMDD is ook een dik vet varken die alleen maar zweet als hij op de tv komt! En Charles Michel is ocharme al kletskop op die jonge leeftijd. En Eddy Demarez ziet eruit gelijk een pooier, met zijn sikje. Wie heeft hier nu nood aan? Niemand, toch? Dus zwijgt erover. Zéker op tv of op livestreams die publiek worden uitgezonden.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Streamz die me geen euro aanrekent.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De meeste reacties zijn hoopgevend want ze vinden de woorden niet kunnen terwijl een minderheid aandringt op de strengste straf (ontslag). Zo ver zijn we toch al gekomen. Het offeren van 1 individu is zelden de aanzet naar structurele verbetering, Demarez zal respect voor andere geaardheden niet oplossen als hij op straat staat. Straffer zelfs, zijn kop op TV zal de herinnering veel levendiger houden al zal hij niet snel weer verslag uitbrengen van vrouwensporten.

Dat er meer lesbische personen bepaalde sporten beoefenen kan best zijn maar betekent dat dan automatisch dat het OK is om onrespectvol over hen te spreken? Gaan we kappers ook beledigen omdat er misschien verhoudingsgewijs een oververtegenwoordiging is?

Bovendien speelt net het milieu en aanvaarding een enorm grote rol. Wie gelooft dat er in het mannenvoetbal echt geen enkele homo speelt is toch wel enorm naïef. Het is net door gedrag zoals Demarez dat mensen nog altijd niet durven uitkomen voor hun geaardheid ook al heeft dat totaal geen invloed op hun prestaties.

De maatschappij evolueert en zaken die voorheen getolereerd werden, worden dat niet meer in andere tijden. Dat is al eeuwen een POSITIEVE evolutie. Er is geen recht op beledigen of discrimineren. Je mag je eigen persoonlijke mening hebben maar als deze achter ligt op maatschappelijke evoluties dan is dat voor uw persoonlijke rekening en niet de fout van heel de samenleving die niet meer met uw boertigheid wil verder doen. Als publiek figuur of op professioneel vlak kom je logischerwijze nog harder in problemen als je toch een boer wil blijven. De defensieve kramp is eerder een teken van het niet kunnen/willen aanpassen aan normen en waarden en dan maar de schuld op anderen steken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

JamesEarlGray schreef:maar volgens mij moet dat nog steeds niet gebeuren in een live-uitzending
Het was dan ook niet tijdens een live-uitzending... die was namelijk reeds afgelopen. Er is vanwege technische omstandighden dus "stiekem" meegeluisterd naar een privé gesprek en ik denk dat we dit soort slechte humor bij veel mannen EN vrouwen die onderling grappen zouden horen als we "stiekem" zouden meeluisteren.

Iemand aan de schandpaal nagelen en ontslaan gaat daar trouwens niets aan veranderen !
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Tja, helaas wordt van publieke personen (en al zéker publieke personen betaald door de overheid) verwacht beter hun best te doen dan Jan Modaal en zullen die met meer strenge criteria beoordeeld worden als er dan toch iets foutloopt.

Of in deze situatie de schandpaal de correcte manier is, daar spreek ik mij niet over uit, maar het moet niet weggezet worden als een fait divers of verdoezeld te worden met uitspraken als "maar bijna iedereen doet het!", want enkel als bijna iedereen als publiek figuur betaald met mijn belastingsgeld zulke uitspraken doet ga ik die gelijk beoordelen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

De man wordt hier professioneel en openbaar aan de schandpaal genageld omwille van een privé-gesprek.
Excuses zijn blijkbaar niet goed genoeg. De wraaklust vraagt meer. Hij wordt geslachtofferd omwille van een mentaliteit die wellicht in de hele redactie leeft maar nooit openbaar gemaakt werd.
Het is niet zo dat Eddy D. dit in het openbaar gezegd heeft of bewust was dat er luistervinken waren.

Maar hij heeft het gezegd. De menigte vraagt pek en veren. Aangemoedigd door DPG, collega's en ex-collega's en door al wie al zere tenen had.

Ann Wauters was misschien nog de wijste persoon: laat dit even bekoelen. Want blijkbaar zijn er zeer veel frustraties, ook door mensen die niet benoemd werden en zich toch slachtoffer voelen. En nu de pot overkookt moet 1 persoon het blijkbaar ontgelden.

Dat "belastinggeld" heeft hier dus niets mee te maken.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Ik vind het erger dat Peter Van Asbroeck vanzeleven ooit een fietser heeft doodgereden nadat hij door een rood licht reed, maar daarover horen we ook niemand iets zeggen.

De media is selectief, komkommertijd, hoe kan het ook anders met de rotte DPG als vaandeldrager voor binnenlandse media? Amai, als caféklap kan dees wel tellen, als zeg ik het zelf. 8)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het gesprek was onbedoeld (voor Demarez toch) live. Door een technische fout bleef het gesprek hoorbaar. De professionele fout van Demarez was dus gekoppeld aan nog een andere fout, al dan niet bewust door anderen. Zijn reactie toen dat voor hem duidelijk werd, zegt genoeg.

Eigenlijk maakt dat weinig uit want de woorden zijn duidelijk. Het maakt wel uit wat de intentie en echte mening van de man zijn. Hij heeft geen hoge pet op van vrouwensport en andere geaardheden en dat is in strijd met de waarden van zijn werkgever. Door de technische fout is iedereen nu op de hoogte hiervan. Wat zijn bedoeling was weet enkel hijzelf maar het zal niet geweest zijn om vrouwensporten of andere geaardheden naar waarde te schatten.

Uiteraard zijn er veel mensen met deze mening en ongetwijfeld nog anderen bij de VRT maar dat doet niets af aan de professionele fout en imagoschade voor zijn werkgever. De man zijn geloofwaardigheid is serieus aangetast want welke vrouwensport kan hij nog ernstig verslaan? Zijn daden louter afdoen als een grappig bedoelde fait divers is dus even fout als de man zijn houding.

Ik ben wel van mening dat de man gewoon dumpen niets oplevert buiten wraak voor zij die hem op de brandstapel willen. Veel liever zie ik dat men bewuster wordt van deze mentaliteit en dat het besef groeit dat dit niet meer kan. Niemand wil in de storm als deze terecht komen. Uiteindelijk is het doel vooruitgang boeken en iemand ontslaan en gewoon verder doen is dat niet.

Iemand omver rijden doe je niet opzettelijk en iemand daarvoor ontslaan zal ook de verkeersveiligheid niet doen toenemen. Zo'n zaken kunnen het publieke bewustzijn wel vergroten voor het echte probleem helaas kiest de media liever voor het smeuïge verhaal dat meer verkoopt dan structurele maatregelen ter preventie.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Dizzy schreef:De meeste reacties zijn hoopgevend want ze vinden de woorden niet kunnen terwijl een minderheid aandringt op de strengste straf (ontslag).
maar dat geldt voor beide kanten
De cats kunnen ook zeggen dat ze de excuses aanvaarden en klaar, een basketmatch is ook geen schoonheidswedstrijd
De Vrt zet hem dan een paar maanden aan een bureau en pakt 1 of 2 grote tornooien of een sportzomer af.
zal pijn geneog doen
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

ik heb intussen het fameuze gesprek gehoord.

mijn samenvatting:

Dit is het "koffiezetgesprek", zoals er op elke werkvloer wel een gebeurt. iemand die zelfs daar niet vrijuit durft spreken leeft in een werkplek waar ik niet wil zijn.

Over de onderwerpen:
1) hij spreekt, samen met enkele collega's over het al-dan-niet lesbisch zijn van de equipe. deze wel, die niet. ==> ik wist niet dat dat niet mocht? waar is geschreven dat ik wel of niet mag overlopen met iemand wie homo is, , wie hetero is, etc... "coming out" is toch net dat: aankondigen dat je niet hetero bent, etc. mag ik ook niet, samen met een collega, overlopen of iemand gehuwd is, gescheiden, samenwonend, alleen, kinderen heeft, etc? tegen welke ongeschreven of welgeschreven regel gaat dit in?

2) hij constateert dat er gevierd zal worden "zonder te poepen".. ==> technisch gezien zal dit allicht een correcte samenvatting zijn., voortvloeiend uit de redenering van hierboven.

3) roddels over de fysieke gestalte van bepaalde personen.. los erover. Maar DAAROVER ging het niet in de mediarel die erop volgt.

zie ik het nu zo fout?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Het komt er op neer dat dit ook niet meer kan aan het koffiemachien, of op café, of op de bouwwerf.

Je mag die dingen niet meer zeggen of niet meer denken. De gedachtenpolitie is onverbiddelijk.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Nabije buren die het een schitterend idee vonden om een haan in huis te halen. :|
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

profke schreef:zie ik het nu zo fout?
Het verschil is dat dit niet een koffiezetgesprek was maar live uitgezonden op een zender die voor een inclusieve maatschappij wil gaan. Je zou het kunnen vergelijken als je op het werk de speakers opzet in alle lokalen en daar dan deze boodschap gaat geven. Uiteraard was het voor hem onbewust maar dat maakt de inhoud niet beter. Het is een tweede professionele fout. Iemand die vaak met een micro rondloopt zou dit risico moeten begrijpen.

Zijn uitlatingen zijn misschien wel gangbaar bij sommigen maar zeker niet positief naar deze personen die wel meer krediet verdienen van iemand die sport wil verslaan op nationaal niveau. Dat er meisjes lesbisch zijn weet iedereen, daar gaat het niet over. Het gaat erover dat dhr Demarez dat een item vindt als hij denkt dat men niet luistert. Zijn eigen opvattingen botsen dus met deze van zijn werkgever.

Een sanctie is dus op zijn plaats maar een ontslag lijkt me net te veel voor de dwaasheid die vooral een grote invloed op zijn eigen leven zal hebben.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

boonpwnz schrijft: ...Men vergeet hierbij dat men tolerantie niet kan afdwingen met het mes op de keel...

Dit is zonder meer een schitterende uitspraak, en zou als motto moeten dienen voor de eerstvolgende regeringsvorming!!!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Dizzy schreef:De man zijn geloofwaardigheid is serieus aangetast want welke vrouwensport kan hij nog ernstig verslaan?
Heb jij dan ergens bewijzen dat zijn verslaggeving over de sportprestaties op zich van de Belgian Cats niet correct/neutraal waren ?

De vaststelling van hem dat het voornamelijk lesbische dames zijn staat volgens mij volledig los van hun sportieve prestaties.

Het feit dat mijn kapper al dan niet homo zou zijn maakt hem toch ook niet beter/slechter in zijn beroep ?

Volgens mij haal je twee dingen door elkaar.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

DarkV schreef:Heb jij dan ergens bewijzen dat zijn verslaggeving over de sportprestaties op zich van de Belgian Cats niet correct/neutraal waren ?
Hij heeft het over de perceptie, niet over of dat echt zo is. (En ja, dat is belangrijk, pas op met deze can of worms te openen)

Elke keer Eddy sinds zijn uitspraken een vrouwensport verslaat zal in het achterhoofd blijven spelen hoe hij denkt over die vrouwen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

JamesEarlGray schreef: Elke keer Eddy sinds zijn uitspraken een vrouwensport verslaat zal in het achterhoofd blijven spelen hoe hij denkt over die vrouwen.
ik heb geen idee hoe hij over al die vrouwen in de verschillende vrouwensporten denkt
Hij weet dat sommige lesbisch zijn en sommige meisjes vindt hij niet mooi, iets met smaken. zijn toehoorder was neit het publiek maar een collega die hij misschien al 30j kent.

zoals ik vandaag ergens las
Demarez îs geen communistische apparatsjik die 24/7 vrt moet leven en ademen. Dit was off-record getetter met een mannelijke collega, niet bedoeld voor het publiek.
1 minuut geblunder en domheid veegt 30j goede journalistiek niet weg, behalve als ge een moord pleegt of op kinderen kruipt en dat soort dingen.

vandaag lees je dan ook heel wat onzin over de spotza redactie. ik denk dat er in de afgelopen sportzomer nog nooit zoveel nieuwe vrouwen op hun scherm zijn opgedoken.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

1207 schreef:behalve als ge een moord pleegt of op kinderen kruipt en dat soort dingen.
Volgens mij ben je dan nog beter af... hier moet men duidelijk pek en veren zien.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”