Enkel merken die ik hier en daar tegenkom... waar leef jij, de jaren zeventig?
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
AMD is beter dan Intel ja, want Intel heeft reeds bewezen dat ze smeerlapperij uithalen en aldoende zowel alle consumenten als hun concurrenten een kloot afdraaien en hen op te zadelen met jáááren stagnatie en te hoge prijzen. AMD heeft de kans nog niet gehad om zoiets uit te halen, dus gun ik hen het voordeel van de twijfel—iets dat niet meer lukt voor Intel want ze hebben het verpest.
Philips heeft (voor de producten waarin ik geïnteresseerd ben) geen kans om de monopolist uit te hangen, want daarvoor is hun marktaandeel te klein.
Soit, tuurlijk is reclame part of our world, maar er is een groot verschil tussen statische reclameborden die buiten staan enerzijds en anderzijds uw film- of serieavond om de vijf botten zien onderbroken worden met luidruchtige en irritante videoclips. Volgens mij gaat 'reclame' in dit topic vooral over dat laatste, niet over publiciteit in het algemeen. Luidruchtige en irritante videoclips is waarover het hier gaat en het zou leuk zijn moest je je stellingen daartoe beperken en niet de algemene leer ende feiten der publiciteit erbij sleuren met de haren.
Dus ja, enig fanatisme kan ik wel aan de dag leggen, dat helpt mij ook om grote IT-bedrijven als Google en Facebook te vermijden voor zo ver dat kan.
Inderdaad, veel mensen kopen (gelijk een arm schaap dat niet voor zichzelf kan nadenken) wat ze al kennen en zijn bang van het onbekende. Ok, menselijke eigenschappen, maar dat zijn dezelfde niet-onderbouwde instincten die de mens andere slechte dingen doet doen, zoals stemmen voor het VB, dus laten we die vooral niet goedpraten of misbruiken, zou ik dan denken. Het is de mens gegeven én verplicht om zichzelf te verrijken met zo veel mogelijk informatie om een betere kijk te hebben op de wereld en om weldoordachtige keuzes te maken.
Wanneer iemand een persoon oplicht is het illegaal, reclame dat psychologisch zwakke mensen beïnvloedt mag blijkbaar wel, beetje twee maten twee gewichten.