- heb laptop van werk , waarmee ik zonder problemen van thuis uit werk
- zit voor privéredenen af en toe in het buitenland (EU, waarvan uit ik ook wil werken). ben er zeker van dat ze er op het werk een probleem mee hebben, als ik van daar probeer in te loggen (geen precedent scheppen, veiligheid, enz). inloggen zou moeten lukken, maar het wordt geregistreerd, en ik wil niet dat IT verdachte zaken vindt of vermoedt dat ik gehackt word bv. als je in belgië inlogt, komt het gewoon in de registry maar krijgt IT er geen concrete melding van, anders dus wel.
- doe m'n werk graag dus wil geen verdere problemen maar ik moet ook écht vanuit het buitenland kunnen werken, zonder 'verdachte' bewegingen.
technische info:
- laptop met windows 10,
- vpn via checkpoint end security + smscode op gsm
- provider thuis is scarlet (sagem VDSL2 modem, WPA)
al geprobeerd:
- een vpn-service met belgische server, maar denk dat het veiligst is als die bij mij in de buurt van dendermonde/geraardsbergen/gent zou staan, en niet in brussel, zoals alle vpn-services die ik geprobeerd heb.
- vriend van me raadde aan om een raspberry pi thuis te installeren, die verbonden is met mijn werk en waarmee ik inlog als ik in het buitenland zit. goed idee?
- of is een vpn router een mogelijke optie?
bedankt om me eventueel beetje vooruit te helpen!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)