Stroper schreef:Als een deel van de bevolking vaccins weigert
De oplossing is dan vaccinatiebereidheid aanwakkeren wan nood breekt wet:
- om te beginnnen: opname zonder vaccinatie (tenzij er medische redenen zijn om iemand niet te vaccineren) = alles zelf betalen. De maatschappij heeft al genoeg fnancieel opgedraaid voor de dwazigheden van zovelen
- verder: geen vaccinatie = geen toegang meer tot publieke evenementen / gebouwen + bij overtreding, fikse boetes à 500 euro per persoon, lijkt me redelijk + bij herhaling = rechtbank
- geen vaccinatie-attest = BeglIë niet buiten, noch binnen + boetes à 1000 euro p.p. bij overtredingen.
Alternatief = vaccinatie verplichten zoals dit nu ook voor andere aandoeningen verplicht is.
Als men op reis gaat voor "the fun" naar exotische bestemmingen, is de eerste vraag: "welke vaccins moet ik krijgen". Nu dat het gaat om een zaak van belang voor de volksgezondheid en de economie aarzelelen of niet laten vaccineren, stuit bij mij op compleet onbegrip.
Nogmaals, in de gezondheidszorg vedienen we ook respect voor ons werk net zoals iedereen. En een minimum aan medewekerking qua preventie is m.i. een elementaire blijk van respect. Affiches, applauzen, taarten en ander lekkers schenken, is wat mij betreft dikken bullshit en hypocrisie. Dus stop aub dat gezeik en doe iets om ons als gezondheidswerkers een volgende golf te besparen.
Naar wie dit niet snapt, zal ik ook "in gedachte" toch eens een bepaalde vinger opsteken ...