Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Dizzy schreef:Uiteraard is er hier ook miserie en problemen maar er is ook vaak nog een vangnet.
En ook op de gevangenisbelevenissen... offtopic as hell... de positieve ervaring is misschien dat ik toch nog een dag heb maar vrij ver gezocht.

Beetje letterlijk vangnet en niet al teveel vrijheidsberoving maar nog niet zo heel lang geleden ook een week tussen vier muren mogen doorbrengen. Op spoed onder politiebewaking wachten (direct streetcred bij de rest). Na tijdje werd besloten dat vluchtrisico toch vrij klein was en kon ik alleen blijven. Beetje weg van de rest van de wachtenden en paar keer de 'uitgang na sluitingsuren' bestudeerd. Daarna tussen 4 muren, eigen kamertje en algemeen zaaltje met lotgenoten waar je niet zonder begeleiding buiten mag. De vorige 'inwoner' van mijn celletje was naar andere afdeling. De rest verwachtte niet dat hij nog ooit zou terug komen. Een andere inwoner kreeg waarschijnlijk enkeltje naar permanente opname. Er werd gewoon niet gesproken hoe en waarom iemand er terecht gekomen was. Het enige wat we hadden was een gemeenschappelijke thermos koffie, ik denk ook tv maar kan me niet herinneren dat die opgestaan heeft. (nu toch wel... Bean movie... geen kijkers en ook maar naar kamer getrokken).
In cuckoo's stijl medicatie onder toezicht innemen. Controle 's nachts (maar dat weet je niet omdat je verwacht wordt te slapen). Enkel buiten afdeling onder begeleiding verpleging, op zich positief want enige manier om in de meest duistere regionen van UZ niet verloren te lopen. Soms achter gelaten voor onderzoek maar bij rondwandelen is het duidelijk dat er toch toezicht is. (minimaal, ivgl met gevangenis denk ik wel dat ik hier zonder problemen kon ontsnappen). Puur statistich zal ik er waarschijnlijk nog terug komen (in wat ik op dit moment beschrijf als het beste geval) maar ikzelf en ook het sociale vangnet doen wel moeite om dat te voorkomen. Een half jaar nadien zou ik de nodige labels krijgen en officieel (niet altijd even prettig) gestoord.
Ik denk wel dat er personen zijn die zo gewend zijn aan opsluiting dat het hun geen f*** meer uit maakt, je raakt aan alles gewoon. Voor 'normale' mensen is het toch niet zo'n luxevakantie. (hoewel het hier dus ziekenhuis en niet gevangenis was)
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

tien schreef:Ik denk wel dat er personen zijn die zo gewend zijn aan opsluiting dat het hun geen f*** meer uit maakt, je raakt aan alles gewoon.
Sterker nog, ik heb nog met een aantal gedetineerden gesproken die na vele jaren (10+) hun vrijlating zagen dichterbij komen die hier echt tegenop zagen. Ze waren bang om weer naar buiten te gaan. 'geïnstitutionaliseerd' zoals men zegt.
Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Half negatief, half positief.
Donderdagavond begeeft de muis van de laptop het. Geen probleem, CB bestelling dus vrijdag nieuwe in huis... niet dus. Vrijdagmorgen "onderweg met de bezorger" tot 's middags "door onvoorziene omstandigheden..." enz... "we doen onze best om de eerstvolgende werkdag uw pakje te bezorgen". "Eerstvolgende" als in "na het lange WE" :-(
Plan getrokken (muis bewoog nog maar microswitch om te klikken werkte niet meer dus daarvoor touchpad gebruikt).
Vanmorgen was de bezorger weer onderweg en om 9u werd er al aan de deur gebeld. Eerste positieve ervaring van de dag.
Ik had ook aan CB gemeld dat er iets mis liep en zij zagen vrijdag dat het pakket verkeerd gesorteerd was en dus terug naar het sorteercentrum was gestuurd. Vandaag dan gemeld dat pakket was aangekomen en een bon van €5 gekregen. Niet verwacht of gehoopt maar toch tweede positieve ervaring van de dag :-D

Ik besef dat het voor CB niet veel uitmaakt (ze waren wss tevreden dat ik een tijdje terug een draagbare beamer die ik niet besteld had teruggestuurd heb) maar het is het gebaar dat telt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Niet om je positieve ervaring te minimaliseren, maar die 5 EUR bon krijg je altijd als je bestelling vertraging heeft opgelopen én je de klantendienst daarvoor contacteerd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

tien schreef: Beetje letterlijk vangnet en niet al teveel vrijheidsberoving maar nog niet zo heel lang geleden ook een week tussen vier muren mogen doorbrengen. Op spoed onder politiebewaking wachten (direct streetcred bij de rest).
WTF heb je uitgespookt
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Gedwongen opname leid ik af...
Niet iedereen spoort altijd 100% in het bolleke :wink:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Dit maakt meer dan mijn dag:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210525_97748624

Ik ga het afprinten en in de auto's leggen. Je weet maar nooit voor wat het nog van pas komt.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Mogelijk ben je blij met een dode mus. Er zijn nochtans al massa's boetes wél aanvaard, ook in hoger beroep.

En mogelijks gokt de regering ook op een (logische, maar verwerpelijke) logica dat je voor €250 boete geen rechtszaak ten gronde wil aangaan.
Ik herinner me iemand hier op UB die een parkeerboete ging aanvechten, op wat bladvulling na, is er nooit iets van gekomen. Niet onlogisch gegeven het futiele bedrag van de boete (retributie, whatever) en de kost van een zaak (en dan spreken we nog niet over de tijd die het zou kosten).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Mogelijk ben je blij met een dode mus. Er zijn nochtans al massa's boetes wél aanvaard, ook in hoger beroep.

En mogelijks gokt de regering ook op een (logische, maar verwerpelijke) logica dat je voor €250 boete geen rechtszaak ten gronde wil aangaan.
Ik herinner me iemand hier op UB die een parkeerboete ging aanvechten, op wat bladvulling na, is er nooit iets van gekomen. Niet onlogisch gegeven het futiele bedrag van de boete (retributie, whatever) en de kost van een zaak (en dan spreken we nog niet over de tijd die het zou kosten).
Alweer een ad-hominem reactie die niks toevoegt

Dat ging toen om een veel lager bedrag dan die 250 euro, en bepaalde corona boetes zijn nog veel duurder.

De 7e wordt een interessante dag:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/20 ... van-state/

"Er is enige spoed gemoeid met de pandemiewet omdat de Brusselse rechtbank van eerste aanleg de huidige wettelijke basis van de coronamaatregelen eind maart onwettig heeft genoemd. Het hof van beroep spreekt zich daar ten laatste op 7 juni definitief over uit."

Waarom deze uitspraak zo interessant is:
Het afgelopen jaar zijn zeer veel burgers die hun corona boete niet betaald hadden, gedagvaard voor de Politierechtbank.
Velen zijn veroordeeld ( omdat ze geen verweer hebben laten gelden of .... niet het juiste verweer ). Anderen zijn daarentegen volledig vrij gesproken. Onder andere in Charleroi, Brussel en Kortrijk omdat ze wèl het juiste verweer hebben voorgebracht en de rechter hen in dat verweer is gevolgd.
De maatregelen zijn door deze politierechters ongrondwettelijk verklaard.
Dit is de aanzet geweest voor nog meer rechtspraak op het niveau van de rechtbanken van eerste aanleg. Op 31.03.2021 heeft de kortgeding rechter eerste aanleg Brussel de Ministeriële Besluiten buiten toepassing verklaard bij gebreke aan een wettelijke grondslag en de regering 30 dagen tijd gegeven om te voorzien in een wettelijke kader ( dat er nog altijd niet is ).
Een maand later is er een tweede vonnis geveld door een andere rechter in eerste aanleg in Brussel, waarbij de sluiting van de horeca als volkomen illegaal is beschouwd en de regering opnieuw een termijn van 30 dagen is gegeven om te voorzien in een wettelijk kader. Deze termijn is ook al voorbij.
Vandaag is een vonnis kenbaar gemaakt van de Kortrijkse Correctionele rechtbank ( = de beroepsrechter die oordeelt over een beroep tegen een vonnis van de politierechtbank ) die een eerdere veroordeling in eerste graad van een burger die de coronaregels geschonden had, ongedaan heeft gemaakt en geoordeeld heeft dat de maatregelen niet grondwettelijk zijn. Ze zijn buiten toepassing verklaard en de persoon is vrij gesproken.
Er is steeds meer rechtspraak die de Ministeriële Besluiten en de hieruit voortvloeiende maatregelen ongrondwettelijk verklaart of oordeelt dat er geen wettelijke grondslag is.
Tot op heden heeft Annelies Verlinden deze rechtspraak stelselmatig genegeerd en zich verscholen achter rechtspraak van de bestuurlijke kamer van de Raad van State die, op vordering van diverse burgers ( oa ivm de avondklok ), geoordeeld heeft dat er wel voldoende wettelijke grondslag is terwijl die wettelijke grondslag nooit onderzocht is door de wetgevende kamer van de Raad van State ( ook niet in haar eerste en enige advies omtrent het M.B. van 24.04).
Nu word het hoogst interessant.
Als het Openbaar Ministerie ( die de Belgische Staat vertegenwoordigt ) een Cassatieberoep instelt tegen het vonnis van de correctionele rechtbank van Kortrijk, zal het Hof van Cassatie zich dienen te buigen over het Grondwettelijk karakter van de Ministeriële Besluiten. Het Hof van Cassatie is het opperste gerechtshof dat nagaat of de wetten en de Grondwet zijn gerespecteerd.
Op 07.06.2021 wordt (ook ) door het Hof van Beroep van Brussel het arrest geveld inzake het beroep van Annelies Verlinden tegen de beschikking van de kortgedingrechter van 31.03.2021 ( procedure van de Ligue des Droits Humains waarin de Liga voor Mensenrechten is tussen gekomen ).
In haar tussenarrest van mei ll. heeft het Hof al duidelijk laten verstaan hoe zij de zaken ziet.
Daarnaast wachten wij op een uitspraak van het Grondwettelijk Hof inzake de vordering tot schorsing van het Decreet van 18.12.2020 inzake de pcr testen en de verplichte quarantaine. Het beroep nietigverklaring loopt nog. Wij wachten ook op een uitspraak van de Raad van State inzake het beroep tegen het uitvoeringsbesluit van 12.01.2021 omtrent het Decreet van 18.12.2020.
De " pandemiewet " stond vorige week donderdag op agenda voor stemming in de plenaire vergadering. Het ontwerp werd na stemming met de vereiste meerderheid naar de wetgevende kamer van de Raad van State verzonden voor (tweede ) advies.
Er is nog een sluitstuk in de maak, maar dat is voor later.
Het worden boeiende tijden
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 26 mei 2021, 18:09, in totaal 1 gewijzigd.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer

woutervh schreef:Gedwongen opname leid ik af...
Niet iedereen spoort altijd 100% in het bolleke :wink:
EPSI - psycho spoed.
Nog niet echt gedwongen, enkel beetje lichte dwang en uitdrukkelijk verzoek. De zoektocht naar wat er precies allemaal mis ging +- een half jaar voor het einde opgegeven.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Android 11 sinds afgelopen nacht op de Oppo Reno 2
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Mijn vriendin haar opa zit sinds kort in een rusthuis, minder goed nieuws natuurlijk, de man is al 96.
Aan de schoonvader en broer had hij laten vallen van zijn huis leeg te maken en asap te verkopen.
Hun plan was een container of twee te vullen en alles weg te gooien.

Daar stond een dressoir die we graag thuis hadden zien staan. Helaas hebben we niet genoeg plaats voor dus voorgesteld ze via 2dehands te verkopen.
Op 10 min was ze samen met tafel en stoelen voor een mooi bedrag verkocht. Ondertussen heeft hij ze voor 2400 EUR te koop staan.

Bij afhaling vroegen ze wat we met de rest van de inboedel en hadden er ook interesse voor. We zijn nu een paar dagen verder en het huis is leeg en daar kwam geen druppel zweet aan te pas. :mrgreen:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Deze game docu

[youtube]poKPUS7pu5Y[/youtube]

Nooit fan geweest van de eerste twee, voor mij is het echt begonnen met San Andreas die ik voor PC kocht, dat spel liep dan nog in 1920x1200 op een zware laptop ergens midden 200X
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

GTA 3 en Vice City waren ook fantastisch als je die nooit gespeeld hebt. De mappen waren wel veel kleiner en hun graphics zijn nu gedateerd, maar de radio was veel leuker -- GTAV was een beetje teleurstellend op radiovlak, imo.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Mijn zakelijke EU contacten zitten tegenwoordig allemaal op Signal & Whatsapp (en sommigen willen niet switchen, dus dan heb ik maar beide), dus geen reden meer om m'n Base Pro Europe te behouden - die 45 ex per maand kost.

Dus gedowngrade naar NEW PRO CONTACT voor 20 per maand.
Ik geraak zelden aan 2 GB per maand, dus met die 10 GB kom ik royaal toe.

Via apps bellen wordt nog de dood voor klassiek bellen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Meikevers in de tuin :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

De shredder loslaten op de gentech uitnodigings brief, heb hem zelfs niet geopend.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

ub4b schreef:De shredder loslaten op de gentech uitnodigings brief, heb hem zelfs niet geopend.
Je kan online aangeven, "ik wil niet gevaccineerd worden". Dat spaart iedereen tijd, moeite en papier !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

cptKangaroo schreef:GTA 3 en Vice City waren ook fantastisch als je die nooit gespeeld hebt. De mappen waren wel veel kleiner en hun graphics zijn nu gedateerd, maar de radio was veel leuker -- GTAV was een beetje teleurstellend op radiovlak, imo.

Vice City zal altijd een van mijn favoriete games blijven. Dat spel had zo veel stijl.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

boran_blok schreef:Vice City zal altijd een van mijn favoriete games blijven. Dat spel had zo veel stijl.
Een Vice City remake met 2021 graphics en RTX zou wel leuk zijn, hopelijk komt er ooit een GTA VI
NFS heat had wel een wereld die op Miami trok, maar die was erg leeg.

Ik denk dat Rockstar eerst gaat inzetten op een PS5 versie van GTA V .... maar ben GTA V een beetje beu, hoe goed de graphics ook mogen worden.
Ik speel niet online, dus ik had gehoopt op een story expansion maar die is er nooit gekomen.
antutu
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Mijn Orange nummer is overgedragen naar Proximus dus heb nu weer het Unlimited 5G plan. :-D Vorige keer ben ik moeten weggaan door aanhoudend gestalk door oplichters op 2 gloednieuwe nummers (blijkbaar houdt Proximus inactieve nummers niet lang genoeg aan de kant en 'erf' je dus de rotzooi van de vorige eigenaar), maar deze keer heb ik dus mijn Orange nummer meegenomen waar ik geen stalkers op heb.

Ben overigens positief verrast. Een tijdje geleden schreef ik al eens dat ik het netwerk van Orange toch iets beter vond op de plek waar ik woon omdat hier 4g+ beschikbaar was bij Orange en bij Proximus niet tijdens mijn korte test dat ik het had de vorige keer (ik woon vrij afgelegen / landelijk)

Maar blijkbaar schakelt zich dat pas in als je iets doet waarvoor een snellere verbinding verreist is. D'oh, dat wist ik dus niet. :bang:

En inderdaad, er blijkt hier dus toch 4g+ beschikbaar te zijn. Ik krijg 107 Mbps op 4g+ en 12,2 Mbps op 4g. Bij Orange kreeg ik 22,1 Mbps op 4g+ (en daar was ik ook al heel tevreden mee, dus de 107 Mbps is zeker een leuke kers op de taart :)).

De upload bij Orange blijkt dan wel weer sneller (18,2 Mbps vs 5,12 Mbps nu) maar persoonlijk heb ik daar geen last van. Het zwaarste wat hier ooit buitengaat is eens een foto zo nu en dan. :lol:

Awesome!!! :banana: :banana:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

devilkin schreef:Meikevers in de tuin :)
Ik heb er ook. Maar... vele jaren geleden waren die beesten een plaag. Ze vraten alles kapot. Had je het ongeluk dat er in uw grond engerlingen zaten dan was meestal de enige remedie: de boel afgraven.
Dit gezegd zijnde: dit jaar heb ik er meer dan vorige jaren. En als er overdag al eens eentje zichtbaar zit in de serre of vensterbank of... dan pak in die op en zet die op een plek in de tuin met losse grond. Dan kunnen die beesten zich ingraven. Want dat doen ze overdag. Het is pas savonds dat ze rondvliegen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik heb er ook sinds enkele jaren. Zou het kunnen dat dit (engerlingen) de oorzaak zijn dat wij tijdens een bepaalde periode vreemde kleine bolvormige vlekken in het gazon hebben? Die gaan na een tijd vanzelf weg en het gazon groeit goed toe.

De kevers vliegen bij avond rond de beukenhaag maar van veel kapotmaken heb ik nog niets gemerkt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Totaal onverwacht een verlaten industrieel gebouw kunnen bezoeken en dan iets zien zoals:
Afbeelding
:beerchug:

Oh, en woensdag de uitnodiging ontvangen voor mijn vaccin. 8)
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Oh, wow. Impressionant!
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Minstens 4 pimpelmeesjes in de tuin, die pas het ouderlijk nestkastje verlaten hebben!

Leuk om te zien hoe de twee naarstige oudjes hen nog steeds komen azen.
Ver moesten die twee nooit om eten gaan zoeken, immers, de overijverige buxusmotten hadden hun werk terug zo goed gedaan, dat alle buxussen hier overvol zaten met hun sakkerse nakomelingen.

Dit is nu al het derde jaar dat die rupsen hun buik hier volvreten.
Het eerste jaar herstelden de planten quasi volledig, het tweede jaar was dat al wat minder en nu, het derde jaar dus, zullen m’n buxussen het niet meer te boven komen en volledig ten onder gaan, ze zijn compleet uitgeput, spijtig genoeg.

De motten en de rupsen met vergif (of een biologisch alternatief) bestrijden heb ik nooit willen doen, speciaal voor alle vinken, ringmussen en kool- en pimpelmeesjes die, eens ze wisten dat er voedsel te vinden was op de buxussen, er niet meer van weg te slaan waren, prettig was het om te zien hoe ze de rupsen uit de struiken kwamen sleuren.

Helaas is het plezier nu gedaan en moet ik naar een alternatieve plant zoeken om de straks lege perken opnieuw toonbaar te maken, want eerlijk, nu ziet het er niet uit!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

12,5 kg afgevallen sinds december. Nu nog gaan voor een extra 8,5 kg :banana:
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Dizzy schreef:Ik heb er ook sinds enkele jaren. Zou het kunnen dat dit (engerlingen) de oorzaak zijn dat wij tijdens een bepaalde periode vreemde kleine bolvormige vlekken in het gazon hebben? Die gaan na een tijd vanzelf weg en het gazon groeit goed toe.
Engerlingen of emelten, de laatsten vreten uwe gazon kapot, met de plekken die je beschrijft. Op te lossen, maar dan ga je ook andere larven vernietigen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

De plekken gaan vanzelf weg en zijn redelijk klein. Ik ga er dus niets aan doen. De meikevers doen ook niet teveel verkeerd.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sinds de activatie van ipv6 in m'n netwerk had ik last van een obscure bug in Opnsense - bij het herconfigureren van een interface + VIP werd de radvd configuratie foutief weggeschreven.

Vandaag even wat graafwerk gedaan in de broncode en de oorzaak gevonden, en een PR gemaakt om het te fixen ;)
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

boonpwnz schreef:12,5 kg afgevallen sinds december. Nu nog gaan voor een extra 8,5 kg :banana:
good job!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:12,5 kg afgevallen sinds december. Nu nog gaan voor een extra 8,5 kg :banana:
Knap!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

En wat heb je gedaan?

Ik ben zelf op voeding beginnen letten en ik documenteer alles wat ik eet + elke dag wegen, doe sinds corona veel meer sport en ben terug beginnen fietsen en doe nu zeer veel MTB
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik vooral bewegen en vooral op gelet op mijn eten dat was het voornaamste.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Ik heb veel recht van spreken, want mijn gewicht is een beetje aan het jojoen. Maar voor gewicht af te vallen komt het er inderdaad voornamelijk op aan om minder te eten.

Sport is goed voor de conditie en kan je algehele metabolisme wat naar omhoog brengen, maar we spreken over kleine percentages. Als je gewicht kwijt wil is het vooral de input die omlaag moet.

Ik heb het ebook van the hackers diet gelezen, en ik gebruik zijn tool om de gewichtsgrafiek op te stellen, wat wel (de)motiverend kan werken.
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Mijn garmin forerunner kapot gedaan na 3,5 jaar. Hij deed het nog prima maar de unit van het horloge was afgebroken waar het bandje inklikt -> niet meer aan de pols te bevestigen.
Vriendelijk een mail naar garmin gestuurd dat dit volgens mij eigenlijk niet zou mogen breken op die plaats. Hij is ondertussen retour en een (refurbished) horloge wordt morgen geleverd :banana:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Fietsen met deze backdrop, terwijl de meesten naar den TV zitten te kijken.
Ben daar 1 loper tegengekomen en voor de rest niemand ;) Wat een luxe alle trails voor mij alleen nu er voetbal is LOL.

Kort na deze foto zag ik in de verte een opkomend onweer met oranje bliksemschichten dus dat heeft me gemotiveerd om nog sneller terug te fietsen.
Bijlagen
fietsen.jpg
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

ub4b schreef:Fietsen
Zonder hoogtemeters blijkbaar :-D . Waar ik woon daarentegen.... :eek:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

phildww schreef:
ub4b schreef:Fietsen
Zonder hoogtemeters blijkbaar :-D . Waar ik woon daarentegen.... :eek:
Op 26 km van hier heb ik hoogste punt van de Vlaamse Ardennen (La Houppe), hangt af in welke richting ik uitrij LOL.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”