Cat6A 10Gbit netwerk failure

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Hoi,

Ik heb in een preflex een nieuwe CAT6A kabel getrokken en afgewerkt met CAT6A keystones. Op de switch heb ik een gewone CAT6 utp connector gekrimpt ... ik dacht dat genoeg was, want ik zie niet veel verschil met CAT6A connectors

Op 1Gbit switch krijg ik meteen een goeie 111MB/s ... dik OK dus
Op een 10 Gbit switch krijg ik héél slechte verbinding ... navigeren op m'n NAS folders gaat traag, copy speed +- 20MB/s
De ethernet adapter is nochtans verbonden aan 5Gbit (mijn usb-c adapter kan maar tot 5Gbit)

Met een dedicated patch CAT6A kabel lukt het wel prima op 5Gbit

Zit daar zoveel verschil in die CAT6A connectors ? :|
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Ja, maar kwaliteit van materiaal en wijze van afwerking is ook belangrijk.

Cat6A materiaal gebruiken maakt er nog geen Cat6A netwerk van. Cat6A is een standaard, die haal je maar als je voldoet aan alle parameters. Dit test je niet door even in gebruik te nemen en hopen dat het werkt. Enige manier om te weten of je Cat6A haalt is middels een network certifier... kost snel een 10.000 euro ;-)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Misschien geeft de switch of andere kant ook wat meer info (aantal fouten op de verbinding enzo).
Welke kabel (merk) werd gebruikt en wat is de afstand?
Hier kan ik 40-50m overbruggen aan 5GBit/s (soms 10 als ik er wat meters afhaal) en dat is met twee connectoren tussen via CAT6.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Het is een unmanaged switch, dus veel detail kan ik niet zien.
Afstand is 11m
Merk staat er niet echt op, is deze: https://www.netwerkkabel.eu/nl/utp-cat6 ... blauw.html
Kabel is solide koper, voelt best wel stevig aan.

En ik heb er zo 2 door m'n preflex getrokken, zou nu wreed moeten lukken dat ik ze beide slecht afgewerkt hebt

'k Zal mij snel zo'n 10Gbit testerke halen, 10.000€ is geen geld niwaar :lol:

EDIT: gevonden! Het was het kant en klaar CAT6A patchkabelke dat ik erbij gekocht had om van de keystone naar m'n netwerkadapter te gaan. Go figure ... ik maak zelf een patch kabelke met een restje, en 't werkt perfect 8)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”