Als je als doel hebt je risico patienten als eerste te vaccineren dan weet een klein kind zelfs dat je daar geen AZ voor moet gebruiken vanwege de lange periode. Iedereen kan uitrekenen waar je terecht komt als je 12 weken moet wachten, daarvoor moet je geen "beste stuurlui" zijn.johan.devos schreef:De beste stuurlui zitten aan wal want om het even welk scenario gebruikt wordt voor de vaccinatie zal we wel voor zorgen dat bepaalde mensen zich benadeeld voelen ipv. tevreden te zijn dat er uberhaupt al een vaccin beschikbaar is.
Je dacht... maar je kent de feiten dus niet. De aanpassing is pas later ingegaan... aangezien ik m'n uitnodiging al had ontvangen (en zelfs nog niet eens m'n eerste prik had ontvangen) kon men deze niet meer aanpassen, dus zelfs mensen die vandaag eveneens AZ krijgen zullen nog steeds sneller zijn dan een groot deel van de risico patienten !johan.devos schreef:Ik dacht trouwens dat de period van 12 naar 8 weken was verkort voor AstraZenica? Als je nu je vaccinatie gekregen hebt is het maar 8 weken meer.
Ik ben op 18 mei gevacinneerd en moet wachten tot 9 augustus (10 weken). Iemand die vandaag AZ krijgt (al zullen de meeste Pfizer krijgen) zal dus nog steeds sneller zijn.johan.devos schreef:Als je vóór half mei je vaccinatie kreeg is het nu nog max. 10 weken...
Dit staat los van de volledige vaccinatie (trouwens de bescherming van AZ is ook pas volop werkzaam na 28-34 dagen... ook daar zijn mensen met Pfizer dus sneller).johan.devos schreef:Stel dat er morgen een nieuwe dominante mutatie de kop opsteekt en enkel AstraZenica hiertegen een bescherming biedt, dan zijn de rollen opeens omgedraaid...
Dus nogmaals... wil je iemand snel een volledige bescherming geven dan doe je dat niet met een vaccin dat zowel een lange tijd nodig heeft om werkzaam te worden, als een lange tussentijd nodig heeft. Doe je dat wel dan ben je wat mij betreft iemand die niet weet waar hij mee bezig is (maar over Corona kan je in Belgie ondertussen een gans blunderboek schrijven, zelfs één met meerdere volumes).