iceke schreef:
ff zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, is dat niet het grootste probleem ?
Een hoop van die 2.000.000 tijdbommen kunnen perfect een stukje gezonder gaan leven ipv het probleem(?) op te lossen met een spuitje ?
Dat spuitje lost hoge bloeddruk niet op, hee.
Bovendien, wie zegt dat ik zoveel ongezonder leef dan anderen?
Hoge bloeddruk heeft vaak te maken met overgewicht, wel, ik kan u zeggen dat om een paar kilo's af te vallen je heel veel moeite moet doen.
Ik ben bezig met diëten op dit moment, maar dit voelt vaak als honger lijden aan.
Ik eet nu zo'n 100g vlees bij de warme maaltijd, en ook minder aardappelen, minder brood, weinig smeersel, en toch zakt dat gewicht maar heel traagjes.
Het is ook niet dat ik heel veel overgewicht heb, geen sixpack, maar echt dik ben ik ook niet.
Ik denk dat veel mensen die van zichzelf denken dat zij gezond eten, veel meer snoepen, zout of vet eten dan ik.
Vraag is ook hoe lang je zoiets volhoudt.
Als ik de vorige berichten wat gelezen heb dan zie ik toch een enorm simplisme.
Ten eerste: tussen overwicht en obesitas zit nogal wat.
Je hoeft ook geen obesitas te hebben om een te hoge bloeddruk te hebben.
Het is ook niet nodig om hele dagen pizza te eten om overwicht te hebben.
Ik heb nog nooit een maaltijdbox gebruikt, ik houd niet van het systeem dat een ander gaat bepalen wat ik moet eten.
Ik kook ook zelf, met verse ingrediënten.
Om u een idee te geven : deze morgen at ik 3 bruine boterhammen met aardbeienconfituur (zelfgemaakt, met suiker 1:3, dus de minst zoete variant).
Halverwege de voormiddag : verse tomatensoep.
's Middags pyrex potje opgewarmd in de microgolf.
De inhoud?
2 stronken witlof, 100g varkensvlees, en 1 aardappel.
Als dessert een sinaasappel.
Deze avond nog eens een tas verse tomatensoep, 3 bruine boterhammen, 2 daarvan met kaas, en eentje met een klein beetje ham.
Straks waarschijnlijk nog wat witte yoghurt, met een klein beetje suiker.
Drank tijdens de dag is water en koffie.
Dat is dus met dieet.
Net eens mijn bloeddruk gemeten, die staat dus nu normaal, maar ik neem dus wel bloeddrukverlagers...
Dit zelf samengesteld dieet doe ik nu sedert januari of zo.
In totaal ben ik een kilo of 6-7 afgevallen.
Als je er niets moet voor doen, is het natuurlijk makkelijk praten.
En met al deze maatregelen is mijn BMI nog altijd 25.77.
Daarvoor was het 27.77.
Beiden staan onder de noemer overgewicht, niet bij obesitas, daarvoor moet je boven de 30 zitten.
Aan alle wijsneuzen hier stel ik mij de vraag, wie zou dat aankunnen?
En vroeger kon ik veel meer eten dan nu, en ik was slank.
Het is meestal uit onwetendheid dat mensen andere beoordelen, ze denken dat omdat zij slank zijn zij gezond eten, en die andere dan ongezond.
Ik eet nu veel minder dan 20 jaar geleden, terwijl ik toen slank was, nu heb ik overgewicht...
petrol242 schreef:De druk van de maatschappij is vrij hoog en we zien zelfs hier in dit forum al hoe sommigen niet-gevaccineerden als paria willen gaan behandelen.
Er is toch wel tussen mensen die niet-gevaccineerd zijn omdat ze die keuze nog niet gekregen hebben en diegene die bijv. allergisch zijn aan een bestandsdeel van een vaccin enerzijds en zij die doelbewust vaccinatie weigeren.
Op een bepaald moment wil je de maatschappij opnieuw op gang krijgen, dat is moeilijk als een grote groep zich niet wil laten vaccineren, want je hebt dan geen groepsimmuniteit.