Ik heb een update naar Android 11 gekregen op mijn Nokia eergisteren. Verleden jaar ging de update van 9 naar 10 zonder noemenswaardige problemen. Deze keer kreeg ik gewoon een melding om te updaten omdat het al meer dan een week geleden was, dus geen backup gemaakt...
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Op het eerste zicht geen problemen tot ik naar mijn foto's wilde kijken. Geen enkele was nog te openen, filmpjes ook niet , teksten ook niet.
Wat rondgekeken online en blijkt dat bij meerdere merken dezelfde problemen zijn opgedoken. Mijn SD-kaartje stond als adopted memory geformatteerd en dat zou de oorzaak zijn na de 11-update. Nochtans waren er bij van 9 naar 10 geen problemen en stond de kaart toen ook al zo ingesteld.
Een deel van mijn foto's stond wel op Drive, maar enkele emotioneel belangrijke had ik nog niet veilig gesteld, mijn fout.
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Ik heb ondertussen al enkele programma's uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Zelfs een online decrypter antwoordt met "Is niet versleuteld" als ik probeer de jpg te uploaden.
Het toeval wil dat ik van enkele foto's een "onbeschadigde" versie op mijn pc heb staan.
Als ik in Total Commander deze twee bestanden laat vergelijken zijn ze nog steeds even groot, maar zien ze er allebei anders uit.
Begrijp ik het goed dat er geen enkele mogelijkheid meer is om zo een jpg terug in beeld te krijgen?
Ik heb twee foto's bijgevoegd als er een brave ziel toch eens naar wil kijken. Degene met extensie *txt werd niet aanvaard hier als jpg en moet dus hernoemd worden naar *jpg.