Versleutelde jpg's

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Ik had het even vermeld in een ander berichtje, maar dat ging over een ander onderwerp.
Ik heb een update naar Android 11 gekregen op mijn Nokia eergisteren. Verleden jaar ging de update van 9 naar 10 zonder noemenswaardige problemen. Deze keer kreeg ik gewoon een melding om te updaten omdat het al meer dan een week geleden was, dus geen backup gemaakt... :-(
Op het eerste zicht geen problemen tot ik naar mijn foto's wilde kijken. Geen enkele was nog te openen, filmpjes ook niet , teksten ook niet.
Wat rondgekeken online en blijkt dat bij meerdere merken dezelfde problemen zijn opgedoken. Mijn SD-kaartje stond als adopted memory geformatteerd en dat zou de oorzaak zijn na de 11-update. Nochtans waren er bij van 9 naar 10 geen problemen en stond de kaart toen ook al zo ingesteld.
Een deel van mijn foto's stond wel op Drive, maar enkele emotioneel belangrijke had ik nog niet veilig gesteld, mijn fout. :cry:
Ik heb ondertussen al enkele programma's uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Zelfs een online decrypter antwoordt met "Is niet versleuteld" als ik probeer de jpg te uploaden.
Het toeval wil dat ik van enkele foto's een "onbeschadigde" versie op mijn pc heb staan.
Als ik in Total Commander deze twee bestanden laat vergelijken zijn ze nog steeds even groot, maar zien ze er allebei anders uit.
Begrijp ik het goed dat er geen enkele mogelijkheid meer is om zo een jpg terug in beeld te krijgen?

Ik heb twee foto's bijgevoegd als er een brave ziel toch eens naar wil kijken. Degene met extensie *txt werd niet aanvaard hier als jpg en moet dus hernoemd worden naar *jpg.
Bijlagen
TC vergelijking.jpg
kapotte oude fotos Fam Stevens_0002_0001.txt
(306.7 KiB) 21 keer gedownload
oude fotos Fam Stevens_0002_0001.jpg
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Misschien dit eens bekijken al lijkt het me maar een rare suggestie... https://forums.androidcentral.com/samsu ... -plus.html

Trouwens emotioneel belangrijke foto's die enkel op je smartphone staan ? (al besef je ondertussen ook wel dat dit niet echt slim is).
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

DarkV schreef:Misschien dit eens bekijken al lijkt het me maar een rare suggestie... https://forums.androidcentral.com/samsu ... -plus.html

Trouwens emotioneel belangrijke foto's die enkel op je smartphone staan ? (al besef je ondertussen ook wel dat dit niet echt slim is).
Bedankt voor de link. Ik had die ook al eens bekeken. Maar bij mijn Nokia vind ik die optie nergens.
Ik kon/kan enkel kiezen voor Formatteren als intern of extern. In ieder geval nu staat ze als extern.
Maar ik heb dat wel geprobeerd, terug naar extern, naar intern, maar zonder resultaat.
Ik heb die foto's nu op pc staan, mocht er ooit toch een oplossing opduiken.

Enkele weken nog zoiets voorgehad met het migreren van de oude Android 5 Samsung van mijn echtgenote naar Nokia met Android 11. Ik had van alles een backup gemaakt. Bleek dat onder Android 5 SMSjes niet automatisch een backup kregen op haar Google account...
En nu dus ikzelf, maar zoals ik al zag op heel wat forums ben ik niet de enige. Nokia support kent het probleem, maar heeft er ook geen oplossing voor momenteel.
Een ezel stoot...(hopelijk) :wink:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Edward schreef:Ik heb die foto's nu op pc staan, mocht er ooit toch een oplossing opduiken.
De encryption key zit in je Android toestel... dus met louter de files te copieren zal je dit nooit opgelost krijgen.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Om te encrypteren heb je een encryptiesleutel nodig. Echter, als je de foto's zelfs niet openkrijgt op je toestel (gebruik géén geinstalleerde app, maar de native photo's app), dan lijkt er mij toch iets mis te zijn gegaan in het upgrade proces van Android of de fabrikant. In dat laatste geval vrees ik ervoor dat je je data kwijt bent.

PS: Ik heb dit ooit eens voorgehad, toen ik nog Android had, door via een MDM policy encryptie van de SD kaart af te dwingen. Na een upgrade was ik ook data kwijt. Sindsdien haalde ik de SD card er altijd uit alvorens te upgraden.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Sasuke schreef:Om te encrypteren heb je een encryptiesleutel nodig. Echter, als je de foto's zelfs niet openkrijgt op je toestel (gebruik géén geinstalleerde app, maar de native photo's app), dan lijkt er mij toch iets mis te zijn gegaan in het upgrade proces van Android of de fabrikant. In dat laatste geval vrees ik ervoor dat je je data kwijt bent.

PS: Ik heb dit ooit eens voorgehad, toen ik nog Android had, door via een MDM policy encryptie van de SD kaart af te dwingen. Na een upgrade was ik ook data kwijt. Sindsdien haalde ik de SD card er altijd uit alvorens te upgraden.
Bedankt voor de reacties.

@ Sasuke: Inderdaad, er zijn meerdere gebruikers die dit na die update gemeld hebben bij Nokia, Motorola, Samsung... Bij sommigen werkte zelfs hun camera niet meer. Het blijft natuurlijk ook mijn eigen fout door geen back-up van die specifieke foto's te maken. Maar omdat het de andere keren probleemloos lukte werd ik wat lui...
Ik zal in ieder geval nooit meer updaten met de kaart in het toestel...

@ DarkV: Ik las inderdaad op dat forum dat die key in het toestel zit, maar vermoedelijk door de update ook verloren is gegaan.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Sasuke schreef:(gebruik géén geinstalleerde app, maar de native photo's app)
Heb je deze tip van Sasuke al geprobeerd trouwens ?
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

DarkV schreef:
Sasuke schreef:(gebruik géén geinstalleerde app, maar de native photo's app)
Heb je deze tip van Sasuke al geprobeerd trouwens ?
Ja, ik gebruik eigenlijk altijd de native apps.
Ik heb enkel ook Total Commander erop staan. Dat gebruik ik ook al 35 jaar op de pc als bestandsbeheer. :-D
Maar om de foto's te bekijken gebruik ik de ingebakken app. Het is dáár ook dat ik eergisteren opmerkte dat er wat fout zat. Ik kreeg enkel de namen en een pictogram te zien i.p.v. een miniatuurtje van de foto's. Ik zal me er bij moeten neerleggen vrees ik.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als dat SD kaartje een andere opslagstructuur heeft dan wat de updater verwachtte, is er misschien een vorm van bitshift geïntroduceerd?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

cptKangaroo schreef:Als dat SD kaartje een andere opslagstructuur heeft dan wat de updater verwachtte, is er misschien een vorm van bitshift geïntroduceerd?
Als de bestandnaam ed. nog leesbaar zijn heeft er duidelijk een encryptie puur op file-level plaatsgevonden... volgens mij moet hier dan toch een oplossing voor zijn als de TS niet de enige is met dat probleem.

Trouwens in andere postings lees ik dezelfde oplossing... https://r2.community.samsung.com/t5/Gal ... -p/6977018 Misschien toch eens zoeken hoe je je SD kaartje van Encrypten/Decrypten.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

cptKangaroo schreef: is er misschien een vorm van bitshift geïntroduceerd?
Eerder nieuwe beveiliging van android die uw geliefde foto’s moet vrijwaren. Daar sta je dan met je app die niet meer aan zijn oude locatie mag met de nieuwe policy’s.
edwin.d
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 8 keer

Worden je foto's niet gesynchroniseerd met de cloud?

Als ze gesynchroniseerd worden zouden ze daar nog wel kunnen staan.
Ga naar de zoekmachine van Google op je PC
Tik rechtsboven op het icoontje om in te loggen.
Log in met je Google account van je smartphone.
Onder de negen puntjes vind je dan je foto's terug.

Maar dan moet synchronisatie wel opstaan op je telefoon.

Mvg
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Bedankt iedereen om mee te denken.

@edwin.d: Om de één of andere reden stond synchronisatie uit. Ik vermoed van de vorige update van 9 naar 10. Als ik zie wat er op Google staat klopt dat ongeveer. Ik kan me echter niet meer herinneren of ik dat zelf heb gedaan. Was verleden jaar rond april. En daar stoppen de foto's dan ook. :oops:
Enkele heb ik nog wel kunnen recupereren omdat ik ze naar mijn dochter had gestuurd via Whatsapp.

@DarkV: Dat hoopte ik ook omdat er zoveel meldingen waren bij verschillende merken. Ik
zie dus gewoon de bestanden staan met hun naam en de extensie *jpg. Ik ben hierin een totale leek, maar dat van versleuteling op file-level ben ik vandaag ook tegengekomen. Maar een echte oplossing voor mij is er niet vrees ik.
Bij Samsung kunt ge blijkbaar zelf de kaart versleutelen. Ik kan dat niet, tenminste ik vind het nergens terug. Er is blijkbaar ook een verschil tussen adopted memory en de kaart versleutelen. Als ik zo een jpg-file van die kaart probeer de decrypten staat er:"niet versleuteld".
Het enige wat ik op mijn toestel vind is te zien op bijgevoegd image. Als ik op "Telefoon versleutelen" klik kom ik in een ander menuutje , maar staat gewoon dat hij is versleuteld en ik kan niet verder of iets wijzigen.
Bijlagen
Screenshot_20210510-222008.png
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Misschien Nokia eens contacteren... https://www.nokia.com/phones/nl_be/supp ... nformation (Live chat of mail)
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

DarkV schreef:Misschien Nokia eens contacteren... https://www.nokia.com/phones/nl_be/supp ... nformation (Live chat of mail)

Dat heb ik gedaan onmiddellijk nadat ik het forum van Nokia had afgeschuimd.
De eerste drie mails werd ik vriendelijk geholpen door ene Irina die heel wat tips gaf voor een eventuele oplossing.
De laatste twee mails kwamen van iemand anders en legden eigenlijk de fout bij mij.
Ik heb natuurlijk de grote fout gemaakt om geen back-up te maken, waarvoor ik mezelf al drie dagen verwenst heb. Maar dat de upgrade fout is gegaan kunnen ze mij toch moeilijk in de schoenen schuiven... :wink:

Het blijft gewoon moeilijk om te berusten bij het feit dat ik ze kwijt ben. En toch vermoed ik dat er wizzkids rondlopen die dit kunnen oplossen.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Is er geen mogelijk om te downgraden naar 10 ?
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Tim H. schreef:Is er geen mogelijk om te downgraden naar 10 ?
Die is er wel, maar door een foutje in de upgrade naar 11 is ook de sleutel in het toestelgeheugen verdwenen die nodig is om de bestanden te kunnen openen. Bij de upgrade van 9 naar 10 ging alles probleemloos en bleven de bestanden op het adopted-memory sd-kaartje ongewijzigd.

En zeggen dat ik automatische updates al had uitgeschakeld. Learned my lesson the hard way. :bang:

Ik hoop dat er door de vele gebruikers die dit probleem hebben toch iemand bij Nokia Support en HDM eens naar het probleem wil kijken, maar weinig hoop...
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Wat doet dat SD-kaartje als je dat in je PC steekt? Kan je de file(names) ook nog zien? Of totaal onleesbaar?
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

dupondje schreef:Wat doet dat SD-kaartje als je dat in je PC steekt? Kan je de file(names) ook nog zien? Of totaal onleesbaar?
Ik heb het kaartje onmiddellijk nadat ik de problemen zag in de pc gedaan en gekopiëerd.
Ook daar zijn de bestandsnamen niet gewijzigd. Het ziet er allemaal normaal uit. Ze zijn enkel niet te bekijken. Bij het openen een foutmelding :"beschadigd of te groot".
Het bestand heeft exact dezelfde grootte en naam als voor de update. In mijn eerste post staan twee bestanden, waarvan ik nog een kopie op de pc had staan. Daarom dacht ik ze eens te vergelijken. De grootte is dus identiek, maar de inhoud ziet er dus helemaal anders uit in Total Commander.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ik zou zeggen, post een encrypted jpg en laat de wereld het proberen te decoderen :D

Ook al geprobeerd SD-kaartje eruit te halen, downgrade te doen, en dan er weer in te steken?
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

dupondje schreef:Ik zou zeggen, post een encrypted jpg en laat de wereld het proberen te decoderen :D

Ook al geprobeerd SD-kaartje eruit te halen, downgrade te doen, en dan er weer in te steken?
Heb ik ook al aan gedacht. In plaats van in de USA de pijpleidingen plat te leggen zou dat wel een goed daad zijn... :-D
Als ik de tips i.v.m downgraden lees zou dat niet gaan, allemaal vanwege die verdwenen key in het toestel voor het adopted memory.
glorang
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 mei 2012, 18:17
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 24 keer

Zoals eerder aangehaald, je moet de orginele keys zien te bemachtigen uit de Android keystore.

In een (korte) zoektocht kwam ik wel deze tegen : https://security.stackexchange.com/ques ... -to-encryp

Zie dat je zeker zelfde PIN gebruikt als voorheen, als dat werkt worden keys in de keystore vermeodelijk gelinkt aan de pin code.
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

glorang schreef:Zoals eerder aangehaald, je moet de orginele keys zien te bemachtigen uit de Android keystore.

In een (korte) zoektocht kwam ik wel deze tegen : https://security.stackexchange.com/ques ... -to-encryp

Zie dat je zeker zelfde PIN gebruikt als voorheen, als dat werkt worden keys in de keystore vermeodelijk gelinkt aan de pin code.
Dat heb ik ook al gelezen, maar gaat mij niet helpen vrees ik.
Ik heb geen pin-code moeten ingeven toen ik verleden jaar mijn nieuw sd-kaartje in mijn nieuwe telefoon als adopted memory/ intern geheugen formatteerde. Daarna kreeg ik een maandje later update van 9 naar 10, zonder problemen met de data op de kaart. Het enige wat ik zelf kan doen is een beveiligde map met pin-code maken, maar dat heb ik nooit gedaan.
Bovendien ben ik niet zo onderlegd om de weg van jouw link te proberen. Veel gelezen over rooten, etc, maar het doen is wat anders voor een gepensioneerde bakker... :wink:
glorang
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 mei 2012, 18:17
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 24 keer

Die PIN gaat over de "algemene" vergrendel methode van je telefoon, kan ook een swipe patroon zijn bv, niet specifiek gerelateerd aan die SD kaart. Het is gewoon belangrijk dat je die niet verandert of verwijdert.

Ik vermoed toch dat die link je beste kans is, volgende zou sowieso veilig moeten zijn om uit te proberen:

- Kopier alle bestanden naar je computer
- Steek een nieuwe/andere SD kaart in je telefoon (zeker niet de orginele)
- Via settings zoek naar "Encrypt SD card"
- Kopieer de bestanden van je computer naar je SD
- Zie of je nu "Decrypt SD card" hebt staan bij Settings > Security

Zie of je ze nu wel kan openen. Het zou kunnen dat het nog niet werkt en dat de key ook (mee) bepaald wordt door je orginele SD kaart maar dan zou ik je aanraden om er eerst een low level backup van te (laten) nemen.

't is allemaal niet zo simpel... als je er niet aan uitgeraakt beter iemand zoeken die er wat van kent voor het definitief te laat is :-)

Het lijkt er dus in elk geval wel op dat hetzelfde toestel altijd dezelfde sleutel(s) genereert, in dat opzicht is er dus nog hoop :-)
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

@glorang

Ik ga dat nu onmiddellijk proberen, maar ik vind in ieder geval nergens terug in geen enkel menu van mijn instellingen om de sd-kaart de versleutelen.
Wat ik kan doen is kiezen in Instellingen\opslagruimte'\sd-kaart\ 1. formatteren als inwendig geheugen of 2.formatteren als draagbaar.
Dat heb ik al geprobeerd en daarna de foto's er terug opgezet, zonder resultaat.
Nu ga ik dus eens een andere kaart proberen.

Dat is dus ook niet gelukt.
glorang
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 mei 2012, 18:17
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 24 keer

Ik heb het hier eens snel getest op mijn S7, lijkt zowaar te werken. Helaas geen 2e SD kaartje hier dus heb het moeten testen met 1tje.

Voor de volledigheid, de volledige procedure:

- (Orginele) SD kaart in je computer steken
- Alle bestanden van je SD kopieren naar je computer
- (Nieuwe) SD kaart formatteren op PC als FAT32
- SD kaart in je GSM steken
- Via Settings > Lock screen & security > "Encrypt SD card" selecteren
- SD kaart terug in je computer steken
- Geencrypteerde bestanden kopieren naar SD kaart
- SD kaart in je GSM steken
- Via Settings > Lock screen & security > "Decrypt SD card" selecteren

Zit vermoedelijk wel klein verschil in de menu opties tussen Samsung en Nokia maar onderliggende functionaliteit zou toch dezelfde moeten zijn (vemroed ik).
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Bedankt om het te proberen.

Ik kan en heb de stappen gevolgd, maar ik kan in het Security menu en in geen enkel ander menu kiezen voor encrypt/versleutel sd-kaart.
Ik kan enkel bij opslag\ sd-kaart kiezen voor gebruiken als inwendig geheugen of draagbaar/extern geheugen. Dan wordt ze ook versleuteld. Maar ik vrees dat dit twee verschillende dingen zijn.
Ik kan enkel bij Beveiliging/Security nog iets verder naar Versleuteling en Gegevens. Als ik daar op klik staat er Telefoon versleuteld, maar ik kan er niets wijzigen.
Als ik na het formatteren dan de bestanden er terug op zet, de kaart dan in de telefoon steek, kan ik enkel weer kiezen voor gebruiken als intern of extern en gaat hij ze opnieuw formatteren.

Het lijkt er gewoon op dat de mogelijkheid bij Samsung om de kaart vanuit Security te versleutelen niet bij Nokia bestaat.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Nog vrije ruimte op de telefoon? X-plore misschien?

https://www.google.be/amp/s/androidcomm ... 10201/amp/
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

@9livesuni.
Ziet er leuk uit, maar mijn telefoon is niet rooted, het meeste kan ik ook zien in Total Commander.
En in redelijk wat forums zie ik in verband met adoptable storage/ intern geheugen voor een sd-kaart:

Never do the following or your data will be lost:

Format the card
Set your phone back to factory default (destroys your encryption key)
Make the phone to forget/unmount the storage location (also destroys encryption key)
upgrade to a newer version of Android (or any other major system update).

Zonder dat er eerst een back-up is gemaakt van de sd-kaart, en dat is dan mijn fout geweest. :bang:


Ik hou de bestanden voorlopig nog op mijn pc, maar zonder veel hoop.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Die root heb je wellicht dan nodig voor de keys. Dat was mijn waterkansje als leek.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Edward schreef:Never do the following or your data will be lost:
upgrade to a newer version of Android (or any other major system update).
Dat lijkt me wel een bizar statement... eigenlijk totaal onaanvaardbaar dat zoiets kan gebeuren :bang:
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

DarkV schreef:
Edward schreef:Never do the following or your data will be lost:
upgrade to a newer version of Android (or any other major system update).
Dat lijkt me wel een bizar statement... eigenlijk totaal onaanvaardbaar dat zoiets kan gebeuren :bang:
Inderdaad, daarom is het ook duidelijk dat er upgrade is verstuurd vol fouten. Sommigen klagen dat er na de upgrade hun camera niet meer werkt, anderen hebben problemen met Whatsapp.
Terwijl de vorige update van 9 naar 10 enkel een probleem gaf bij Whatsapp dat bij mij geen notificaties meer liet horen. Ik moest zelf checken of er een bericht was gekomen. Niet echt handig, maar dat is opgelost met een kleinere update.
Het geval met de foto's is echter onherroepelijk vrees ik, en natuurlijk gedeeltelijk ook mijn fout wegens geen back-up gemaakt en Google Foto's op één of andere manier inactief stond.
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

Iemand die het opgelost kreeg blijkbaar? Wel op een Samsung..

https://forums.androidcentral.com/samsu ... -plus.html
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kaartje formatteren voor intern gebruik, uithalen, files terugcopieren, testen?

De vergrendeling van je gsm wel op de oude pin code zetten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

@680x0:
Draadje heb ik ook gelezen. Maar zoals ik al eerder zei denk ik dat er een verschil is tussen de Samsung-methode en hetgeen er in mijn Nokia gebeurt.
Ik kan dus enkel kiezen voor extern of intern formatteren. Ik kan dus niet zoals bij Samsung de kaart in Security versleutelen en dat ongedaan maken tenminste niet op die manier en al zeker niet met een pin-code.

@Devilkin:
Ook geprobeerd, zonder resultaat.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Als je wat bekend bent met Linux...

https://nelenkov.blogspot.com/2015/06/d ... e.html?m=1
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

We lezen blijkbaar zowat dezelfde artikels... :-D

Ik krijg het wel gelezen, maar met Linux heb ik in de praktijk helemaal geen ervaring.
Het verst dat ik ben durven gaan met mijn eerste smartphone indertijd in 2009, een Qtek S200, is via ADB (geloof ik) het werkgeheugen wat opkrikken. :lol: En dat was nog in Windows Mobile 5.
Maar dit gaat me toch boven mijn petje. Ik heb slechts 1 telefoon en dus durf ik rooten etc niet aan.
Schrik dat het een papiergewichtje wordt...

Bedankt om te blijven meedenken.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Voor zover ik lees is root niet vereist op je toestel. He zou het een pak eenvoudiger maken, daar niet van.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”