Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Tomby schreef:
Van wat ik gelezen heb, kun je met One nog altijd perfect extra decoders bijhuren.
Ik weet het niet zeker, maar meen me te herinneren hier gelezen te hebben dat TV Box met de cloud werkt en digicorders met HD en dat je dus niet onderling kunt programma's bekijken, ze "werken niet samen". Kan me vergissen natuurlijk.

@bollegijs

Ik kan me vergissen, maar eens corona onder controle is (september of zo) gaan de mensen toch niet meer de hele dag "streamen", dan zitten ze op terrasjes of gaan ze langs bij vrienden/familie - verloren tijd inhalen - wat ben je dan met die 3 TB ? Dat is echt voor een heel beperkte groep.
Laatst gewijzigd door phil48 op 27 apr 2021, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Tomby schreef:Sommige specs gaan omhoog, andere naar beneden, maar blijkbaar kijk je alleen naar deze laatste om dan te argumenteren dat je met een duurder product moet vergelijken.
Persoonlijk vind ik het niet normaal dat sommige specs omlaag gaan in een competitieve markt, laat staan in technologie... en ergens denk ik zelfs dat je het ook niet normaal vindt maar puur vanwege de prijs wel de stap omlaag zet (maar dat is prima, alleen jij kan oordelen over jou prioriteiten).
Tomby schreef:Ik durf wedden dat de grote massa One gaat nemen en niet One Up, want het enige extra bij deze laatste is de hogere snelheden
De grote massa beseft ook wel dat het een platte prijsverhoging is en een product waarin ze gedwongen worden (vanwege het volume). Trouwens echt wel zielig voor Telenet welke steeds "SNELHEID" als grote differentiator met andere providers gebruikte (en nu diezelfde andere providers achterna loopt met eindelijk een "onbeperkt" product maar dan wel aan snelheden die niet veel hoger liggen dan bij xDSL).

Straks gaan we ons nog afvragen waarom men in Nederland volop investeringen doet in fiber... daar zie ik bij geen enkele provider sommige specs krimpen.
Tomby schreef:Het verbaast me eigenlijk een beetje dat er niet meer differentiatie zit tussen One en One Up, maar voor mij is het in elk geval prima.
Het verbaast me totaal niet... net dat gebrek pushed mensen naar bepaalde abonnementen. Dat het forum hier vol lof is over One geeft trouwens aan dat TN z'n huiswerk goed gedaan heeft want het had twee kanten kunnen uitgaan.
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

phil48 schreef:
Tomby schreef:
Van wat ik gelezen heb, kun je met One nog altijd perfect extra decoders bijhuren.
Ik weet het niet zeker, maar meen me te herinneren hier gelezen te hebben dat TV Box met de cloud werkt en digicorders met HD en dat je dus niet onderling kunt programma's bekijken, ze "werken niet samen". Kan me vergissen natuurlijk.
dat je met de ene geen opnames van de andere kan bekijken is logisch, maar geen reden dat je ze niet binnen 1 huishouden zou kunnen gebruiken, met elk hun eigen opnames en live view....
i will live forever.... or die trying!
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

phil48 schreef:Ik weet het niet zeker, maar meen me te herinneren hier gelezen te hebben dat TV Box met de cloud werkt en digicorders met HD en dat je dus niet onderling kunt programma's bekijken, ze "werken niet samen".
Voor zover ik begrepen heb is digitale TV met een een TV-box een "ander" product dan digitale TV met een Digicorder. Eén van de bijverschijnselen is dan waarschijnlijk dat als je een extra zenderpakket of bv Play bijbestelt, dat het dan maar op één van de twee producten beschikbaar is. Ik veronderstel dat dat de reden is waarom Telenet niet toelaat een TV-box te combineren met een Digicorder, om discussies over "ik kan die zender niet op die TV bekijken" te vermijden.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

TRiSS schreef: dat je met de ene geen opnames van de andere kan bekijken is logisch, maar geen reden dat je ze niet binnen 1 huishouden zou kunnen gebruiken, met elk hun eigen opnames en live view....
Het voordeel van twee digicorders was natuurlijk dat je een programma dat je in de living begon later in bed verder kon uitkijken. Als het beide aparte producten zijn, moet je het al op twee plaatsen gaan opnemen :)
DarkV schreef:
Dat het forum hier vol lof is over One geeft trouwens aan dat TN z'n huiswerk goed gedaan heeft want het had twee kanten kunnen uitgaan.
Het forum is natuurlijk niet representatief voor de gemiddelde Telenet-klant.
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

phil48 schreef:
TRiSS schreef: dat je met de ene geen opnames van de andere kan bekijken is logisch, maar geen reden dat je ze niet binnen 1 huishouden zou kunnen gebruiken, met elk hun eigen opnames en live view....
Het voordeel van twee digicorders was natuurlijk dat je een programma dat je in de living begon later in bed verder kon uitkijken. Als het beide aparte producten zijn, moet je het al op twee plaatsen gaan opnemen :)
Kan best zijn, ik heb dat soort luxeproblemen niet dus kan me er niet over uitspreken ;-)
i will live forever.... or die trying!
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

DarkV schreef: De grote massa beseft ook wel dat het een platte prijsverhoging is en een product waarin ze gedwongen worden (vanwege het volume). Trouwens echt wel zielig voor Telenet welke steeds "SNELHEID" als grote differentiator met andere providers gebruikte (en nu diezelfde andere providers achterna loopt met eindelijk een "onbeperkt" product maar dan wel aan snelheden die niet veel hoger liggen dan bij xDSL).

Het verbaast me totaal niet... net dat gebrek pushed mensen naar bepaalde abonnementen. Dat het forum hier vol lof is over One geeft trouwens aan dat TN z'n huiswerk goed gedaan heeft want het had twee kanten kunnen uitgaan.
BINGO !
(daarom zit ik ook al enkele jaren bij die andere provider :wink:
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Klopt, Proximus geeft 350 down / 30 up op hun laagste abonnement, dus meer dan 2x de snelheid van TN:

Afbeelding

Herinner je je nog de Grote Netwerf van Telenet? De tarieven van alle klanten werden verhoogd, zodat het netwerk geupgrade kon worden naar 1Gbps. Nu moet je wel 20 euro per maand méér dokken om daarvan gebruik te kunnen maken... 150mbps/15mbps up is echt niet top in 2021 imo, zelfs via VDSL kan je meer dan dubbel die upload hebben via EDP...

Ook opvallend dat tv niet meer standaard is bij een provider die zich vooral op tv focust (qua tv is Telenet voor mij nochtans wel nog altijd de #1 aanbieder.. vooral wat de kwaliteit betreft).
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

waar staat de info van de vorige poster zie enkel 100M b download bij proximus geen 350
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

fibrbuzz1 schreef:Klopt, Proximus geeft 350 down / 30 up op hun laagste abonnement, dus meer dan 2x de snelheid van TN:

Afbeelding

Herinner je je nog de Grote Netwerf van Telenet? De tarieven van alle klanten werden verhoogd, zodat het netwerk geupgrade kon worden naar 1Gbps. Nu moet je wel 20 euro per maand méér dokken om daarvan gebruik te kunnen maken... 150mbps/15mbps up is echt niet top in 2021 imo, zelfs via VDSL kan je meer dan dubbel die upload hebben via EDP...

Ook opvallend dat tv niet meer standaard is bij een provider die zich vooral op tv focust (qua tv is Telenet voor mij nochtans wel nog altijd de #1 aanbieder.. vooral wat de kwaliteit betreft).
Ik ben het met je eens dat 150mbit niet meer van deze tijd is en een serieuze stap achterwaarts is. Hopelijk herbekijken ze dit nog in de toekomst als er genoeg mensen over klagen. Dat Proximus 350mbit download biedt is puur theoretisch. Je moet waarschijnlijk al geluk hebben om deze snelheid te halen waar Telenet toch meestal wel de beloofde snelheid kan halen (Hier in mijn regio toch). Een collega van mij haalt met zijn nieuwe aansluiting deze week bij Proximus met een vaste verbinding toch wel maximum 25mbit. Dat is pas prehistorisch.

One zal voor de ene klant goedkoper uitvallen en voor de andere duurder. Ik had nog Whoppa en krijg nu meer voor minder geld. Enkel mijn snelheid is gezakt naar 150mbit ipv 200mbit maar in het gewoon surfen ga ik dat zeker niet merken. Dus voor mij komt het wel goed uit :-). Positief is dat terugkijk tv nu standaard is en niet meer bij Streamz zit.
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

waar vind ik bij proximus die 350 Mb download terug
Zie enkel 100 mb download
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

fibrbuzz1 eerlijkshalve moet je zeggen dat die snelheden van proximus maar voor 5% van de bevolking telt
en met wat geluk 70% kan 100/20 halen

terwijl telenet 95% van zijn klanten 1000/40 kan aanbieden
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Dat is fiber @glda
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Voor het geval dat er nog mensen zouden twijfelen dat er niet genoeg tv boxen zijn, foto vd maat int telenet center waar hem werkt:

glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

sorry vind het nergens heb de packs gevonden
waar staat de snelheid
En fiber is wel 1gigabyte
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Glda heb net gezegd dat het fiber is. Dat is een apart deel van de proximus website :roll:
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

@boompwnz geef eens de link
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik weet niet of dat kan als je nog geen fiber hebt in je straat.

Ik weet ook niet of ik die link kan delen zonder men persoonlijke adres op straat te gooien.

https://www.proximus.be/en/id_cr_fiber/ ... -home.html

en nu genoeg off topic :banana:
k995
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2015, 16:51

Overschakelen duurt wel lang precies? 2 dagen en nog niks ontvangen of gezien. Zit nog steeds op wigo.
TonySuperPony
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2020, 11:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

k995 schreef:Overschakelen duurt wel lang precies? 2 dagen en nog niks ontvangen of gezien. Zit nog steeds op wigo.
Je zou beter bellen.. Anders kan je lang wachten. Hun systemen lopen soms vast..

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Geduld...
Mijn moeten ze nog geld en ik kreeg dit als antwoord:
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

k995 schreef:Overschakelen duurt wel lang precies? 2 dagen en nog niks ontvangen of gezien. Zit nog steeds op wigo.
Valt ze lastig op messenger.
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb 3 dagen geleden ook de overstap gedaan naar one up+, maar ik heb hier nog geen bevestigingsmail van gehad, maar wel al mails over ' haal meer uit je one up"

Trouwens, ik heb een modem CH7465nogiets, die moet toch Gigabit aankunnen? Ik haal max 380? Upload is wel naar de 40 gegaan, maar downloadsnelheid blijft wel serieus achter? Is er een andere manier om dit te testen dan via pc?
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Acemath schreef:Ik heb 3 dagen geleden ook de overstap gedaan naar one up+, maar ik heb hier nog geen bevestigingsmail van gehad, maar wel al mails over ' haal meer uit je one up"

Trouwens, ik heb een modem CH7465nogiets, die moet toch Gigabit aankunnen? Ik haal max 380? Upload is wel naar de 40 gegaan, maar downloadsnelheid blijft wel serieus achter? Is er een andere manier om dit te testen dan via pc?
Je zal hem moeten omruilen voor de laatste nieuwe hgw. Ofwel online ofwel in de winkel.
Hier bleef de download ook steken op 380. Na de nieuwe modem geinstalleerd te hebben is het zo goed als altijd 1000...
"ONEup -> 1000/40"
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Yargo schreef:One zal voor de ene klant goedkoper uitvallen en voor de andere duurder. Ik had nog Whoppa en krijg nu meer voor minder geld. Enkel mijn snelheid is gezakt naar 150mbit ipv 200mbit maar in het gewoon surfen ga ik dat zeker niet merken.
Je mist iets subtiels... je krijgt niet MEER voor minder, je krijgt iets ANDERS !

Het blijft trouwens grappig dat voordien iedereen de snelheid belangrijk vond en nu is het plots niet meer belangrijk :roll:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

"iedereen"?
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Converted schreef:
Acemath schreef:Ik heb 3 dagen geleden ook de overstap gedaan naar one up+, maar ik heb hier nog geen bevestigingsmail van gehad, maar wel al mails over ' haal meer uit je one up"

Trouwens, ik heb een modem CH7465nogiets, die moet toch Gigabit aankunnen? Ik haal max 380? Upload is wel naar de 40 gegaan, maar downloadsnelheid blijft wel serieus achter? Is er een andere manier om dit te testen dan via pc?
Je zal hem moeten omruilen voor de laatste nieuwe hgw. Ofwel online ofwel in de winkel.
Hier bleef de download ook steken op 380. Na de nieuwe modem geinstalleerd te hebben is het zo goed als altijd 1000...
Dat zijn die vierkante bakken? Ik ben naar telenet center geweest en daar zeggen dat degene die ik heb goed is voor gigabit, want dat waren de modems die ze meegaven voor mensen die de speedboost hadden? Ook als je de specs naleest staat er toch duidelijk bij dat hij tot 1Gb/s aankan.

Ik heb namelijk niet de plaats om die vierkante bak te installeren?
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Acemath schreef:
Converted schreef:
Acemath schreef:Ik heb 3 dagen geleden ook de overstap gedaan naar one up+, maar ik heb hier nog geen bevestigingsmail van gehad, maar wel al mails over ' haal meer uit je one up"

Trouwens, ik heb een modem CH7465nogiets, die moet toch Gigabit aankunnen? Ik haal max 380? Upload is wel naar de 40 gegaan, maar downloadsnelheid blijft wel serieus achter? Is er een andere manier om dit te testen dan via pc?
Je zal hem moeten omruilen voor de laatste nieuwe hgw. Ofwel online ofwel in de winkel.
Hier bleef de download ook steken op 380. Na de nieuwe modem geinstalleerd te hebben is het zo goed als altijd 1000...
Dat zijn die vierkante bakken? Ik ben naar telenet center geweest en daar zeggen dat degene die ik heb goed is voor gigabit, want dat waren de modems die ze meegaven voor mensen die de speedboost hadden? Ook als je de specs naleest staat er toch duidelijk bij dat hij tot 1Gb/s aankan.

Ik heb namelijk niet de plaats om die vierkante bak te installeren?
Klopt. Op netweters is er zelfs iemand die voor oneup de optie speedboost had met die modem en 900 down haalde. Sinds oneup haalt hij maar 380max.
Moest je geen plaats hebben, kan je altijd die e router nemen. Die is even groot als je modem nu. Is wel zonder wifi dan.
En is idd die vierkanten bak lol.
"ONEup -> 1000/40"
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Na deze aanpassing stellen de business abbonementen niet veel voor. Als ik hetzelfde wil zit ik zelf 100€ duurder…
Internet 1gbit / 2 gsm abbonementen / 80gb mobiel data / extra datasim / tv
Mag van telenet ook niet als firma die abbonementen pakken…
Dan maar prive pakken en met onkosten nota werken. Wat een zever…
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

amedeeus schreef:Na deze aanpassing stellen de business abbonementen niet veel voor. Als ik hetzelfde wil zit ik zelf 100€ duurder…
Internet 1gbit / 2 gsm abbonementen / 80gb mobiel data / extra datasim / tv
Mag van telenet ook niet als firma die abbonementen pakken…
Dan maar prive pakken en met onkosten nota werken. Wat een zever…

is algemeen geweten dat de business klanten altijd een paar weken later komen.
Was zo met wigo en was zo met upgrade wigo die ze dan klik noemden.
Moesten we onzen tijd nemen om te zoeken hier in de verschillende traeds zou je wel merken :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Acemath schreef:Ook als je de specs naleest staat er toch duidelijk bij dat hij tot 1Gb/s aankan.
Er is een verschil in het aantal kanalen... de Eurodocsis 3.1 modems met 24*8 kanalen kunnen het verkeer maximaal spreiden.

Als je een ouder model hebt ga je minder kanalen hebben en ook al kan je daarmee theoretisch 1 Gbps halen... je zal in de "file staan".
Converted schreef:Op netweters is er zelfs iemand die voor oneup de optie speedboost had met die modem en 900 down haalde. Sinds oneup haalt hij maar 380max.
Meer klanten nu die 1 Gbps abonnement hebben... in combinatie met overbooking gaat er inderdaad voor zorgen dat je trager bent.

Ik vrees dat Telenet z'n prijzen nog wat zal moeten verhogen om een Netwerf 2.0 uit te voeren :roll:
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

proximusboyke schreef: is algemeen geweten dat de business klanten altijd een paar weken later komen.
Was zo met wigo en was zo met upgrade wigo die ze dan klik noemden.
Moesten we onzen tijd nemen om te zoeken hier in de verschillende traeds zou je wel merken :-D
Leuke zin btw: "Is algemeen geweten", ik heb dit even voor u aan 5 andere bedrijfsleiders hier gevraagd en die vonden die info niet zo algemeen geweten.
Blijkbaar heb jij meer tijd als ik :-D
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Converted schreef:
Acemath schreef:Ik heb 3 dagen geleden ook de overstap gedaan naar one up+, maar ik heb hier nog geen bevestigingsmail van gehad, maar wel al mails over ' haal meer uit je one up"

Trouwens, ik heb een modem CH7465nogiets, die moet toch Gigabit aankunnen? Ik haal max 380? Upload is wel naar de 40 gegaan, maar downloadsnelheid blijft wel serieus achter? Is er een andere manier om dit te testen dan via pc?
Je zal hem moeten omruilen voor de laatste nieuwe hgw. Ofwel online ofwel in de winkel.
Hier bleef de download ook steken op 380. Na de nieuwe modem geinstalleerd te hebben is het zo goed als altijd 1000...
Kan je mij het typenummer van de laatste nieuwe HGW waar je deze snelheden mee kan behalen?
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

fieldoxide schreef:Kan je mij het typenummer van de laatste nieuwe HGW waar je deze snelheden mee kan behalen?
Ook al heb je de nieuwste modem wat in mijn geval de CV8560E is, zelf dan hangt het enorm af waar je woont.

Ik haal alleen maar s'nachts 1gbit,in de dag haal ik meestal deze snelheid:
Afbeelding
k995
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2015, 16:51

Yargo schreef:
Ik ben het met je eens dat 150mbit niet meer van deze tijd is en een serieuze stap achterwaarts is. Hopelijk herbekijken ze dit nog in de toekomst als er genoeg mensen over klagen. Dat Proximus 350mbit download biedt is puur theoretisch. Je moet waarschijnlijk al geluk hebben om deze snelheid te halen waar Telenet toch meestal wel de beloofde snelheid kan halen (Hier in mijn regio toch). Een collega van mij haalt met zijn nieuwe aansluiting deze week bij Proximus met een vaste verbinding toch wel maximum 25mbit. Dat is pas prehistorisch.
Gemiddelde download in belgie is iets van een 50 mbit , ik ga van 300->150 mbit (en game/dowload/bekijk) veel ik zal zien of dat genoeg is. Voor zover ik zie zal dat geen probleem zijn. Telenet had altijd wat dat probleem ze steken zo ver boven de conurentie uit dat het geen voordeeld meer is om nog te versnellen.


One zal voor de ene klant goedkoper uitvallen en voor de andere duurder. Ik had nog Whoppa en krijg nu meer voor minder geld. Enkel mijn snelheid is gezakt naar 150mbit ipv 200mbit maar in het gewoon surfen ga ik dat zeker niet merken. Dus voor mij komt het wel goed uit :-). Positief is dat terugkijk tv nu standaard is en niet meer bij Streamz zit.
Idd zelfde hier, meer volume mobile/vast, geen onnodige streamz en een veel lagere prijs.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

amedeeus schreef:
fieldoxide schreef:Kan je mij het typenummer van de laatste nieuwe HGW waar je deze snelheden mee kan behalen?
Ook al heb je de nieuwste modem wat in mijn geval de CV8560E is, zelf dan hangt het enorm af waar je woont.

Ik haal alleen maar s'nachts 1gbit,in de dag haal ik meestal deze snelheid:
Afbeelding
Ik ben even gaan kijken en heb het volgende model : CH7465LG-TN
Ik vermoed dat dit het laatste model is en dat eveneens wordt meegegeven aan de mensen die de One Up wensen?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

diederik schreef:Hier is one up ondertussen geactiveerd.
Hebben recht op nieuwe modem blijkbaar, zal dan eens langsgaan bij een Telenet center.
Ik heb een EMTA modem van TN. Ik vermoed dat er geen recentere meer zijn ... ?
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

fieldoxide schreef:
amedeeus schreef:
fieldoxide schreef:Kan je mij het typenummer van de laatste nieuwe HGW waar je deze snelheden mee kan behalen?
Ook al heb je de nieuwste modem wat in mijn geval de CV8560E is, zelf dan hangt het enorm af waar je woont.

Ik haal alleen maar s'nachts 1gbit,in de dag haal ik meestal deze snelheid:
Afbeelding
Ik ben even gaan kijken en heb het volgende model : CH7465LG-TN
Ik vermoed dat dit het laatste model is en dat eveneens wordt meegegeven aan de mensen die de One Up wensen?
Ik heb dezelfde als jij en ik kom niet boven de 380 uit :(. Upload kom ik wel aan de beloofde 40. Dus ergens ligt de fout toch bij Telenet?
TonySuperPony
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2020, 11:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

fieldoxide schreef:
amedeeus schreef:
fieldoxide schreef:Kan je mij het typenummer van de laatste nieuwe HGW waar je deze snelheden mee kan behalen?
Ook al heb je de nieuwste modem wat in mijn geval de CV8560E is, zelf dan hangt het enorm af waar je woont.

Ik haal alleen maar s'nachts 1gbit,in de dag haal ik meestal deze snelheid:
Afbeelding
Ik ben even gaan kijken en heb het volgende model : CH7465LG-TN
Ik vermoed dat dit het laatste model is en dat eveneens wordt meegegeven aan de mensen die de One Up wensen?
Volgens mij is laatste modem de CH8568LG
Deze is de docsis3.1.
Dat zou we snelste moeten zijn, samen met de CV8560E(geen wifi)

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

TonySuperPony schreef:
fieldoxide schreef:
amedeeus schreef:
fieldoxide schreef:Kan je mij het typenummer van de laatste nieuwe HGW waar je deze snelheden mee kan behalen?
Ook al heb je de nieuwste modem wat in mijn geval de CV8560E is, zelf dan hangt het enorm af waar je woont.

Ik haal alleen maar s'nachts 1gbit,in de dag haal ik meestal deze snelheid:
Afbeelding
Ik ben even gaan kijken en heb het volgende model : CH7465LG-TN
Ik vermoed dat dit het laatste model is en dat eveneens wordt meegegeven aan de mensen die de One Up wensen?
Volgens mij is laatste modem de CH8568LG
Deze is de docsis3.1.
Dat zou we snelste moeten zijn, samen met de CV8560E(geen wifi)

De kans is natuurlijk klein dat ze mijn huidige CH7465LG-TN gaan omruilen voor het nieuwere model in een Telenet center.

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”