koenraaddeconinck schreef:Voor mij blijft het handhaven van de avondklok een conditio sine qua non wil men terwijl het vaccinatietempo op zijn zachtst gezegd "hapert", een derde golf vermijden en dit met heropening van de HORECA in het vooruitzicht tot liefst minsten oktober / november.
De taferelen hier in de stad waren vorige zomer duidelijk: tot 5 à 6 uur parties met personen in een toestand die ik u niet hoef te beschrijven en navenant gedrag waarbij men het begrip "social distancing" al niet meer zou kunnen uitspreken. Trouwens bij velen bedroeg deze letterlijk 0 cm.
Ook 's avonds nog bij goed weer terrassen waarbij men niet niet op mekaars schoot zat en dit blijkbaar tot in de late uren.
Dit alles los van alle andere overlast.
Neen, HORECA openen zonder avondklok is gewoon dom en dwaas ...
De door u beschreven taferelen zijn ongeacht het uur waarop deze plaatsvinden te verbaliseren door andere corona maatregelen zoals het samenscholingsverbod, reglementering betreffende social distancing alsook het klassieke openbare dronkenschap, etc.
Kan je mij eens een voorbeeld geven van een specifieke situatie dewelke niet door andere reglementering geverbaliseerd kan worden en de noodzakelijkheid van de avondklok kan aantonen? Dit mag gerust zonder het gebruik van keukenlatijn hoor kwestie van het gemakkelijk leesbaar te houden voor de dom en dwazen onder ons.
Als je dit forum doorleest begin ik stilaan de mening te krijgen dat voor sommigen hier het doel heiligt de middelen niet vergenoeg kan gaan. Al zeker indien de beperkingen hun zelf niet treffen! Het zou ons allen sieren moesten we soms eens verder kijken dan onze eigen situatie vooraleer we een oordeel vellen over de legitimiteit om na 24u nog buiten te komen.
Ik mag toch hopen dat het kritisch denken nog steeds zijn bestaansrecht heeft en dat zelfs wanneer er onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs bestaat dat sommige maatregelen kunnen helpen we nog in staat zijn om ons gezond verstand te gebruiken en deze niet achteloos in te voeren. Ik zal mij verduidelijken, een zeer efficiënte maatregel genomen tijdens een virologische epidemie bij vee en pluimvee is de euthanasering van alle dieren in dat bedrijf of zelfs in de omstreken van dat bedrijf. Desondanks de efficiëntie vind ik het toch niet wenselijk om dit principe ook in de maatschappij te gaan invoeren.
X aantal besmettingen in een gemeente = heel de gemeente gaan euthanaseren.
Ah ja want hoe extremer de regels hoe sneller we ervan verlost zijn toch.
Wel idem met de avondklok, niemand zal betwisten dat deze geen effect kan hebben. Maar de vraag is eerder welke meerwaarde deze heeft bovenop de reeds andere reglementeringen en of dit genoeg is om het te verantwoorden.
Ik kan mij nagenoeg geen enkel scenario bedenken die een virologische impact heeft, niet te verbaliseren is volgens de andere reglementeringen en zich dan nog afspeelt tussen 24u en 5u
Dat staat dan nog los van de legitimiteit van de avondklok. Er is een algemeen vertekend beeld ontstaan na het arrest van de Raad van State dat de avondklok wettelijk zou zijn. De realiteit is dat er hierover nog geen uitspraak is gedaan. Ze hebben zichzelf uitstel gegeven door de schorsing bij hoogdringendheid van tafel te vegen waarop alles op de lange baan geschoven wordt. Mogelijks zelfs tot dat deze uitspraak niet eens meer relevant is en de RVS zichzelf zo volledig heeft ingedekt tegen alle publieke aansprakelijkheid.
Maar wat een geluk dat er toch hoogdringendheid voor handen was:
-om naar de hoeren te mogen
-om naar de kerk te mogen
-om te gaan kamperen
Kwestie van de prioriteiten toch op orde te hebben