Verklaar je nickname

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Op Irc en icq e.d. was het Fluppe. Een weinig originele afgeleide van mijn naam Filip. Was al een roepnaam en waarschijnlijk (en gebrek aan creativiteit) heb ik het daarom gekozen. Waarom het hier Fluppeke is, is vermoedelijk omdat iemand anders ( wrs ikzelf die zijn pasw kwijt was?) ermee weg was. Even in de gebruikerslijst van het forum gekeken en Flup is ook van mij (2004) (en werkt nog :) ).
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Een diehard UB fan dus :wink:
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

De mijne komt uit mijn studententijd. Bij een of andere bijeenkomst van de kotgenoten begon men na menig pintje naar een allitererende (is that even a word?) omschrijving te zoeken voor iedereen. Dat resulteerde in combinaties als Marginale Mieke, Walgelijke Wout, ... Voor mij (Bram) vond men blijkbaar niets beters dan Bollewolle Bram, een beetje refererend naar Hollebolle Gijs :) For some reason it stuck en ben ik het ook op het Net beginnen gebruiken.
lirec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Afkomstig van mijn droomauto in mijn tienerjaren: Little Red Corvette => LiReC => Lirec
Voorheen stond ik bekend als Hoticed, waarvan ik de origine al niet maar weet.
xming
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Commander Xwing + mijn voornaam begint met ming -> xming
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

17 jaar geleden experimenteerden we eens met groene substantie tussen tabak, de eerste ervaringen waren nogal stevig.. van de ene onnozelheid kwam de andere en kwam de nickname The Frog aka Dfrog ;)
ps: het groen is er ondertussen ook weer 12 jaar uit, jeugdsentiment :angel:
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hi,

Origineel is mijn nick hier zeker niet. Ik heb een aantal nicks. Maar deze (Gent32m) komt op de technische fora het meeste voor. Deze nick zijn oorsprong, is op de chat geboren, ik kwam daar in aanraking met de term ASL (Age, Sex/Gender, Location). Was toen woonachtig te Gent (ondertussen ben ik een klein beetje uitgeweken, op Daniel Termont kan ik niet meer stemmen :wink: ). Had de leeftijd van 32 jaar, bij registratie op userbase en ja, ik ben een man (geen vrouw :wink: ). Zodoende werd de niet-orginele nickname Gent32m geboren.

De leeftijd en locatie (zoals gezegd) kloppen ondertussen niet meer. Maar het geslacht gelukkig nog wel. Heb deze morgen even vlug gecontroleerd. En ja, alles nog steeds ok, daar beneden :wink:

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Afgeleid van een spel op Commodore 64, dat in 1989 op Commodore 64 (en enkele andere) platform(en) werd uitgebracht door Hewson Consultants.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Stormlord

Nick gekozen omwille knappe muziek van Maniacs of Noise a.k.a. MON (Johannes Bjerregaard, Jeroen Tel credited)

Zie ook : http://www.giantbomb.com/profile/buzz_c ... ord/84557/

Commodore 64 scene handle, ben voormalig megaswapper/cracker/coder van groep Warriors Of The Wasteland (WOW) en Antic .

Commodore scener info:
http://csdb.dk/scener/?id=973

Heeft niks te maken met de Italiaanse metalband Stormlord (http://www.stormlord.net/, of ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Stormlord_(band))
Afbeelding
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Per toeval stuit ik op dit leuke topic, en vind het toch wel de moeite om het vanonder het stof te halen.

Mijn nickname heeft voor een buitenstaander wel niet zoveel betekenis, maar eigenlijk geldt dat voor alle namen die hier gekozen worden denk ik.
Een heel erg goede vriendin haar eerste zoontje noemt Sander, dat vormt dus meteen het eerste deel van mijn nick.
Het tweede deel komt van Schubert, de componist die ik het meest van allemaal adoreer.

Fijn hier eens te kunnen grasduinen en de naamzetting en de opmerkingen van voorgangers te bekijken.

@honda4life: alhoewel ik er zelf nooit een gehad heb kan ik jouw opmerking over de Honda Camino volmondig beamen, inderdaad wat een machine was me dat. :-D
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

honda4life, omdat gek was Honda brommers in m'n apenjaren:
Honda PXR, Camino, Wallaroo, CBF125 ;-)

Schone tijden... waar de ge de naftbak zag zakken stationair met een 21mm carbu en en 80cc er onder op z'n hoogtepunt, wat een geluidje.
Gelukkig nooit gepakt geweest, want de trekkracht en topsnelheid was toch wel best heftig.
10.000+ km op een jaar was geen uitzondering.

Werder heeft Honda "geen" waarde meer.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Garpenlov, tgohhh

Begin jaren 2000 was er een 3D animated serie genaamd "Heavy Gear" op vt4 of kanaal2, superslechte serie!
Maar in die show was er een sniper die noemde "Garpenlov", dat vond ik een coole naam. :D

Altijd blijven plakken.

Afbeelding
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
streulma
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

"streulma" klinkt een beetje Hollands, maar zijn de eerste 6 letters van mijn familienaam en de eerste 2 van mijn voornaam.
Dit was toen der tijd mijn login bij de Vlaamse overheid.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik was ooit fan van de Anime Serie Naruto, en Sasuke was daar de ‘coole’ kerel ... wordt ook enkel op UB gebruikt :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Boon was eerder iets kinderachtig toen in 2007(12 jaar) was het omgekeerde van Noob en een Nederlandstalig woord. Pwnz is een oudgebruikte term in games komt van pwnage. :banana:
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Mijn nickname is al zolang ik het weet mijn roepnaam in de familie.

Afkorting van Dieter. Ja en de 79 erachter kan je wellicht raden...

We woonden toen in Duitsland (ben er ook geboren), in die tijd was Dieter "Didi" Hallervorden in er erg bekend. Wellicht zijn mijn ouders mij daardoor al vroeg zo beginnen noemen.
Heel de familie en al wie dicht bij ons staat, noemt me nu nog altijd didi.

Funny anekdote: in bepaalde landen is "didi" een vrouwelijk woord. Geen idee of het een vrouwennaam is of slang voor meisje. Maar dat zorgde soms voor hilarische toestanden op IRC vroeger. Ik werd nogal vaak aangesproken door types uit het midden-oosten (denk ik). Heb er veel moeten teleurstellen.

Nog eentje: Toen mijn ouders terug naar België kwamen - ik was zo'n 10 jaar oud - eiste ik dat de meester mij didi zou noemen. Anders ging ik waarschijnlijk nooit geluisterd hebben...
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

In ben in 2004 een bedrijfje in bijberoep begonnen. Het ding moest een naam hebben.
Mijn vrouw heeft iets met meeuwen als symbool voor vrijheid, en van de film Jonathan Livingston Seagull.
Nu is Seagull mijn management vennootschap.
PS: Ik had toen nog niet van seagull management gehoord. :roll:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
antutu
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

De welbekende benchmarking app
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik heb mijn nickname eigenlijk niet zelf gekozen.
Eind jaren '80 en jaren '90 was ik support en teamleader bij Bull voor de PC/server afdeling.
Mijn collega's noemden mij toen 'Superkeu' en later 'Turbokeu' (mijn familienaam is DeCEUninck) wegens mijn kennis/ervaring en mijn gedrevenheid (het moet vooruitgaan!).
Heb trouwens sinds 2001 mijn eigen domeinnaam Turbokeu.com maar doe er actueel niet zoveel meer mee (behalve foto-hosting op fora en ftp'en).
Website is al jaren niet meer geupdated maar heb toch nog altijd veel visits/jaar (ca. 80.000) met Nederland op de eerste plaats en de USA op de tweede.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Ik was begin jaren 90 een OS/2 Warp betatester.
Door de 2 om te draaien kwam ik bij Warpos/2, sindsdien ben ik Warpozio ;)

Afbeelding
Ratface
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb gewoon een lelijk bakkes....
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Ik zocht iets dat paste bij Day of Defeat als axis in 2002.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

warpozio2 schreef:Ik was begin jaren 90 een OS/2 Warp betatester.
Pfff... ik herinner me de tijd nog met ganse stapels diskettes 8)
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

PFuHu was m'n eerste nickname.

Door de jaren heen er nog enkele andere versleten:
Brakkepie
TM115 (voor de agrarische liefhebbers)
SaVaGe (of SaVaaSJ als SaVaGe al bezet was op een forum)

Maar uiteindelijk terug naar PFuHu gekeerd.

Waar die vandaan komt: In de jaren 90 toen ik internet ontdekte boos dat alle eventuele nicknames die ik wou gebruiken op een chat al bezet waren. Dan maar beslist met ogen dicht 5 letters in te typen en pfuhu was het resultaat :)
lirec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Bij de opkomst van p2p download-tijdperk, specifiek edonkey => was er een server "Little Red Corvette" waar ik actief op was.

Dat werd wat verkort naar LiReC

edonkey: https://nl.wikipedia.org/wiki/EDonkeynetwerk
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

Mijn guild in de Quake2 competities was Aliance of Fallen Angels (AfA), en mijn nick was eerst G. Toen we internationaal gingen vond ik Afag niet zo goed klinken ;-). Toen veranderd naar Afa-X.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

In een vorig leven heb ik in de petrol gewerkt. En als fan van Front242 was er toen snel een nickname gevonden 8) Maar hedendaags ga ik op andere platformen als Alfamuze door het leven.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik zal wel de saaiste uitleg hebben :D. Ongetwijfeld verrassend voor sommigen die mijn opmerking lazen ivm privacy van stofzuigrobots, gebruik ik op elk forum gewoon een totaal uit mijn duim gezogen nickname, wat meestal ergens iets gemeen heeft met waar de site over gaat of de naam van de site, maar alleszins niets met mezelf :p. Idee was ook dat niemand dan info van me kan correleren van verschillende forums 8) .
Van Userbase kan ik me echter totaal niet meer herinneren hoe ik dan bij Tomby terechtkwam, en vraag me af of het ergens van een voorganger van Userbase zou komen.
Laatst gewijzigd door Tomby 02 maa 2021, 15:48, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

***.be :|
openaf
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer