Verklaar je nickname
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Omdat ik het nu toch een beetje beu ben altijd maar af te vragen waarom wie zijn nick gekozen heeft, bij deze:
- Waarom heb je de nickname, die je hier gebruikt, gekozen?
Mijn nick, Splitter, is eigenlijk gekomen jaren geleden toen ik eigenlijk van quakenet (gamer-jaren) weg ben gegaan,
en mijn gamers nickname onder het stof heb gelegd.
Toen ging ik naar kreynet en moest dus een iets meer bruikbare nick hebben (euh... maar misschien was deze net iets té ?)
Op dat moment stond ik eigenlijk niet stil bij het hele adsl-splitter gedoe enzo,
maar dat geeft natuurlijk als resultaat dat mijn nick eigenlijk vrij goed verborgen is op google,
dankzij het hele "te populair en teveel betekenissen" gedoe... in principe niet zo slecht.
splitter.be - hoewel al ages niet meer gebruikt, is ook daaraan gelinkt - net zoals een hele hoop emailadressen.
doorheen de jaren is het zo gaan "plakken" dat ik niet onmiddelijk van deze nickname afgeraak (hoeft ook niet perse),
maar als ik het achteraf bekijk had ik liever mijn gamersnick toch overgenomen.
anyway: Splitter heeft dus niets te maken met adsl-splitters of enig ander soort filter
- Waarom heb je de nickname, die je hier gebruikt, gekozen?
Mijn nick, Splitter, is eigenlijk gekomen jaren geleden toen ik eigenlijk van quakenet (gamer-jaren) weg ben gegaan,
en mijn gamers nickname onder het stof heb gelegd.
Toen ging ik naar kreynet en moest dus een iets meer bruikbare nick hebben (euh... maar misschien was deze net iets té ?)
Op dat moment stond ik eigenlijk niet stil bij het hele adsl-splitter gedoe enzo,
maar dat geeft natuurlijk als resultaat dat mijn nick eigenlijk vrij goed verborgen is op google,
dankzij het hele "te populair en teveel betekenissen" gedoe... in principe niet zo slecht.
splitter.be - hoewel al ages niet meer gebruikt, is ook daaraan gelinkt - net zoals een hele hoop emailadressen.
doorheen de jaren is het zo gaan "plakken" dat ik niet onmiddelijk van deze nickname afgeraak (hoeft ook niet perse),
maar als ik het achteraf bekijk had ik liever mijn gamersnick toch overgenomen.
anyway: Splitter heeft dus niets te maken met adsl-splitters of enig ander soort filter
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Hoeveel mensen van hier hebben ook op kreynet gezeten? Ik ieder geval ook.Splitter schreef:Toen ging ik naar kreynet en moest dus een iets meer bruikbare nick hebben
Mijn nickname komt door een tennisracket die ik heb gekregen van men peter net voor hij overleed. Daar stond Donnay "TiTanium" op. Vond dit goed klinken en was niet te lang voor kreynet toen en sindsdien gebruik ik die al jaar en dag. dat is dus de geschiedenis achter men nickname.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Mijn nick was vroeger "Shaidar Haran", later "Shaidar", en daarna "Selder" maar tegenwoordig gewoon "GeertCu" of iets dergelijks...
Shaidar Haran was een naam van 1 van de eerste bots in Quake (1). Maar daar kreeg ik na een tijdje teveel commentaar à la "kom jij van Turkije?" op, dus werd het Selder...
Shaidar Haran was een naam van 1 van de eerste bots in Quake (1). Maar daar kreeg ik na een tijdje teveel commentaar à la "kom jij van Turkije?" op, dus werd het Selder...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Mijn volledige naam is Mathias Claeys, creativiteit is niet mijn sterkste kant dus ben ik voor MClaeys gegaan. Ik tracht deze naam overal in te palmen, af en toe is deze jammer genoeg al in gebruik (bvb op Twitter door een non-actieve account).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Bruce Willis die "Statler Brothers - Flowers on the Wall" zingt in Pulp Fiction: videoke. Captain Kangaroo was een kinderprogramma op de Amerikaanse tv maar mijn nickname is gewoon op de film gebaseerd. Ik denk dat ik 'm voor het eerst gebruikte op torrentsite accounts, vermoedelijk op mijn PirateBay account eerst (begin 2004). En op CoD2 servers werd je tussen 2005-2007 afgeknald door cptK
Laatst gewijzigd door cptKangaroo 30 maa 2013, 19:53, in totaal 1 gewijzigd.
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
mijn naam is Reinhard. Ik ben getrouwd met een buitenlandse vrouw die mijn naam (de R dan) niet echt vlot kon uitspreken. hardy lukte haar beter.
In die begintijd van ons huwelijk had je ook nog mIRC en daar had ik een scriptje op : Hardyscript.
Het is dus al een lange tijd dat ik deze nick gebruik. t'is gewoon de mijne
In die begintijd van ons huwelijk had je ook nog mIRC en daar had ik een scriptje op : Hardyscript.
Het is dus al een lange tijd dat ik deze nick gebruik. t'is gewoon de mijne
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Terug in de tijd, naar het jaar 1995, toen ik met 3 vrienden besloot om een website te creëren genaamd Games Obsession! Het was de tijd van de internetbubbel en er waren best veel bedrijfjes met stuff erin. Go-Stuff was geboren, komende enerzijds van de initialen van mijn echte naam en anders van de initialen van Games Obsession.
Mijn vrienden en ik werden steeds meer 'geobsedeerd' van de gamereeks command and conquer en meer bepaald van Red Alert 1. Dat was toen bijna uitsluitend single player, hoewel ik af en toe met een vriend via de modem op elkaars lijn inbelde om samen te spelen, tot grote frustratie van mijn ouders wiens telefoon dan bezet was.
Anyway, Red Alert had enerzijds de alies en anderzijds de Soviets. Als grote liefhebber van die laatste zijde, werd Go-Stuff Goztow (op zijn Russisch). Ik vond het goed klinken en dat is gebleven. Is later ook nog korter vaak Gozy geworden. In red alert 2 zelfs ook Goury (Yuri zijde).
Men vindt mij er wel makkelijk op terug want het is niet alledaags ;p.
[ Post made via mobile device ]
Mijn vrienden en ik werden steeds meer 'geobsedeerd' van de gamereeks command and conquer en meer bepaald van Red Alert 1. Dat was toen bijna uitsluitend single player, hoewel ik af en toe met een vriend via de modem op elkaars lijn inbelde om samen te spelen, tot grote frustratie van mijn ouders wiens telefoon dan bezet was.
Anyway, Red Alert had enerzijds de alies en anderzijds de Soviets. Als grote liefhebber van die laatste zijde, werd Go-Stuff Goztow (op zijn Russisch). Ik vond het goed klinken en dat is gebleven. Is later ook nog korter vaak Gozy geworden. In red alert 2 zelfs ook Goury (Yuri zijde).
Men vindt mij er wel makkelijk op terug want het is niet alledaags ;p.
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Ik vrees dat ik ook niet veel inspiratie had. Gewoon genoemd naar mijn favoriete browser. Die van Meon vind ik goed gevonden, maar dat laat ik hem zélf uitleggen uiteraard
@Splitter: net nu ik dacht dat dit met je werk te maken zou kunnen hebben
@Splitter: net nu ik dacht dat dit met je werk te maken zou kunnen hebben
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Opus is naam va de poes.
Reeds in gebruik sinds een jaar of 14. Ook in gebruik is scaramanga wegens bond fan en ook omdat ik net zoals het personage 3 tepels heb. Vroeger altijd suc6 verzekerd bij de meisjes als ze dat zagen lol. Die 3de kreeg het meeste aandacht.
Reeds in gebruik sinds een jaar of 14. Ook in gebruik is scaramanga wegens bond fan en ook omdat ik net zoals het personage 3 tepels heb. Vroeger altijd suc6 verzekerd bij de meisjes als ze dat zagen lol. Die 3de kreeg het meeste aandacht.
- devilkin
- Elite Poster
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Mijn vorige nick was een beetje te commonplace, en in den tijde van Diablo (1) had je een creature, devilkin... vandaar komt ie
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Nogal weinig origineel wegens gewoon mijn voornaam maar omdat het een ongewone voornaam is valt het toch wat op en is het meestal ook beschikbaar.
Vroeger ook nog veel op Krey gezeten onder de nick Matje maar eigenlijk paar jaar terug redelijk resoluut overgeschakeld naar mijn echte naam.
Ik heb wel nog een aantal nicks op WoW, maar die zijn meer in het Warcraft-genre en worden enkel daar gebruikt.
Vroeger ook nog veel op Krey gezeten onder de nick Matje maar eigenlijk paar jaar terug redelijk resoluut overgeschakeld naar mijn echte naam.
Ik heb wel nog een aantal nicks op WoW, maar die zijn meer in het Warcraft-genre en worden enkel daar gebruikt.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Mijne is ook nogal stom. Is van ongeveer 15jaar geleden, wanneer ik nog veel fps games speelde. Daar was het mijne nickname. Metal -> ondoordringbaar
Spijtig genoeg kon ik die niet echt waarmaken want ik heb er altijd redelijk in gesucked. Dus Metal is bij mij niet afkomstig van het muziekgerne
Spijtig genoeg kon ik die niet echt waarmaken want ik heb er altijd redelijk in gesucked. Dus Metal is bij mij niet afkomstig van het muziekgerne
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Silencer: stille pc (je hoort hem echt niet, enkel de monitor zoemt een beetje). Toen echt veel tijd in gestoken (verschillende fans getest op irritante geluiden en Db niveau, hdd cases, kast, ...).
Had vroeger een andere nickname, ik verander af en toe.
Had vroeger een andere nickname, ik verander af en toe.
- devilkin
- Elite Poster
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Of in't spaans... iemand die veel moet pissen ;Pmeon schreef:meon = Mijn Eigen Originele Nicknamevuurvos schreef:Die van Meon vind ik goed gevonden, maar dat laat ik hem zélf uitleggen uiteraard
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
technieker : blijkbaar heb ik de simpelste nickname
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
Mijn allereerste e-mailadres dat ik kreeg was [email protected], nostalgie, was ergens in 1996....
Jan
Jan
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
96? Ik was in 97 één van de eerste technische support medewerkers aldaar en volgens mijn geheugen was Planet Internet toen nog maar net gestart
Dus maw in 96 werd er slechts nagedacht om planetinternet.be op te starten;)
Ivm mijn nickname: http://en.wikipedia.org/wiki/Fry's_Electronics
Een legendarische electronica keten in de US ... een of andere herinnering aan een reis naar California
Dus maw in 96 werd er slechts nagedacht om planetinternet.be op te starten;)
Ivm mijn nickname: http://en.wikipedia.org/wiki/Fry's_Electronics
Een legendarische electronica keten in de US ... een of andere herinnering aan een reis naar California
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
De mijne komt van http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_huis_van_wantrouwen. Toen waren we nog jong...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Deze nickname is m'n all-round nickname voor de meeste registraties,... en is zeker niet zo uniek.
Maarja soms blijf je op een forum plakken zoals userbase en is m'n tweede nickname vaak meer gebruikt dan mijn eerste nickname
honda4life komt in de tijd van de Camino's... man toch waar is de zaligen tijd, da was een snel machien
Nog steeds veel wisselstukken liggen, maar de waarde van wisselstukken is enorm aan het stijgen en een Camino wordt terug een ferm duur brommerke.
Maarja soms blijf je op een forum plakken zoals userbase en is m'n tweede nickname vaak meer gebruikt dan mijn eerste nickname
honda4life komt in de tijd van de Camino's... man toch waar is de zaligen tijd, da was een snel machien
Nog steeds veel wisselstukken liggen, maar de waarde van wisselstukken is enorm aan het stijgen en een Camino wordt terug een ferm duur brommerke.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Héhé, ik had in 1998 ook een @planetinternet.be mailadres Kreeg ik gelukkig toch een alias: @pi.be. Daarna was het @worldonline met alias @wol. Maar het stopte niet met de overnames dus werd het @tiscali.be. Werden die dan toch wel niet opgekocht door Scarlet zekersjan28 schreef:Mijn allereerste e-mailadres dat ik kreeg was [email protected], nostalgie, was ergens in 1996....
Jan
Eén van de allerbeste reeksen ooit ! Maar het was wel Yo De Mannen. Andere klassiekers waren "Ik dank u voor uw wàààndacht" met Herman Brusselmans. Met op een bepaald moment als afsluiter een gestrekte pink i.p.v. een gestrekte middelvinger. Het volgende was namelijk gebeurd:Joe de Mannen schreef:De mijne komt van http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_huis_van_wantrouwen. Toen waren we nog jong...
J.
[youtube]HsYLkYM8Ze8[/youtube]In Waagstuk liet de vakman Appermont één keer een steek vallen. Hij sprak de naam van het dichterscollectief Pink Poets in het Nederlands uit in plaats van in het Engels, wat hem enige aandacht opleverde in de rubriek ‘Klare taal' die Herman Brusselmans verzorgde in het legendarische Uytterhoeven-vehikel Het huis van wantrouwen. Dook hij toch eens op in een spraakmakend programma.
Laatst gewijzigd door vuurvos 31 maa 2013, 15:13, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Jack Daniels behoeft geen verdere uitleg zeker? Ben die nick beginnen gebruiken sinds ik chatrooms en chatprogramma's ontdekte vele jaren geleden. Ik wou een nick die ik niet om de haverklap wenste te veranderen. Aangezien ik man ben zocht ik naar een "mannelijke" nick. Verder drink ik nogal graag alcohol. Geen bier, maar het sterke spul: gin, vodka, rum, jenever... Op die manier was de link nogal rap gelegd met Jack Daniels. Tussen haakjes: ik lust mijn eigen niet, de smaak is niet aan mij besteed.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tja mijn eigen naam is Kris. En op de Chiro waar ik van mijn 6 tot mijn 21 jaar heb in gezeten noemden ze mij snel Krisken. Toen de IRC periode begon, was de nick dan ook snel gekozen En ja, voor de hand liggend En jawel, krisken.be en .net is ook van mij
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Oh nee, dat brengt herinneringen op aan het M.E.G.A.-project van de politie. De afkorting staat voor Mijn Eigen Goed Antwoord.meon schreef:meon = Mijn Eigen Originele Nickname
Mijn nick is een kruising van Kenwood (het merk waarvan ik toen een muziekinstallatie had staan), en het woord w00t. Erg origineel is het dus niet en ik ben eigenlijk geen fan van Kenwood ofzo. Ik kon gewoon niks beter vinden.
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Eerste gedeelte 'MacE' (traangas) verwijst naar een 'attribuut' uit een vorig professioneel leven, '501' verwijst naar Levi Strauss, waar ik eveneens een vijftal jaar gewerkt heb. Origineel? Ik vind van wel..
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 6 keer
nickname "kan dat nog" (kandanog) komt voort uit de tijd dat enkele helpdesk(ers)(sters) de gebruikers van het internet als hoenen aanzien. (BTW het gaat hier zeker niet over belgacom !!!)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
In mijn jeugd was ik nogal een gamer.
De computerspellen van die tijd die ik liefst speelde waren : Galaxian, Galaga, Ms Pac-Man, Ladybug, Space Pilot enz.
Eerst speelde ik in het lunapark, maar na een hele tijd sparen kon ik mij een spelconsole kopen : de CBS Colecovision.
Helaas duurde de pret niet lang, want er kwam een grote crisis aan in de videospellen sector, vanwege een overaanbod van gamesconsoles.
Dan maar een huiscomputer gekocht : een Schneider CPC 6128 met kleurenscherm.
Er waren weinig spellen die ik echt graag speelde, maar een van de weinigen was : "Boulder Dash", met een figuurtje dat rotsblokken moest ontwijken, en door een doolhof moest lopen op zoek naar diamantjes.
De naam is ook goed gekozen, want een "boulder" in het Engels is een rotsblok, en een "dash" kan een sprint betekenen, maar ook een klap.
Je moest inderdaad snel lopen om de rotsblokken te ontwijken, indien niet kreeg je een klop op je hoofd
De computerspellen van die tijd die ik liefst speelde waren : Galaxian, Galaga, Ms Pac-Man, Ladybug, Space Pilot enz.
Eerst speelde ik in het lunapark, maar na een hele tijd sparen kon ik mij een spelconsole kopen : de CBS Colecovision.
Helaas duurde de pret niet lang, want er kwam een grote crisis aan in de videospellen sector, vanwege een overaanbod van gamesconsoles.
Dan maar een huiscomputer gekocht : een Schneider CPC 6128 met kleurenscherm.
Er waren weinig spellen die ik echt graag speelde, maar een van de weinigen was : "Boulder Dash", met een figuurtje dat rotsblokken moest ontwijken, en door een doolhof moest lopen op zoek naar diamantjes.
De naam is ook goed gekozen, want een "boulder" in het Engels is een rotsblok, en een "dash" kan een sprint betekenen, maar ook een klap.
Je moest inderdaad snel lopen om de rotsblokken te ontwijken, indien niet kreeg je een klop op je hoofd
- Bijlagen
-
- cpc6128.jpg
- De Schneider CPC6128
- (59.44 KiB) 1244 keer gedownload
-
- boulder-dash.png
- Boulder Dash op de CPC6128
- (3.19 KiB) 1250 keer gedownload
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...