Verklaar je nickname

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Omdat ik het nu toch een beetje beu ben altijd maar af te vragen waarom wie zijn nick gekozen heeft, bij deze:

- Waarom heb je de nickname, die je hier gebruikt, gekozen?

Mijn nick, Splitter, is eigenlijk gekomen jaren geleden toen ik eigenlijk van quakenet (gamer-jaren) weg ben gegaan,
en mijn gamers nickname onder het stof heb gelegd.
Toen ging ik naar kreynet en moest dus een iets meer bruikbare nick hebben (euh... maar misschien was deze net iets té ?)

Op dat moment stond ik eigenlijk niet stil bij het hele adsl-splitter gedoe enzo,
maar dat geeft natuurlijk als resultaat dat mijn nick eigenlijk vrij goed verborgen is op google,
dankzij het hele "te populair en teveel betekenissen" gedoe... in principe niet zo slecht.

splitter.be - hoewel al ages niet meer gebruikt, is ook daaraan gelinkt - net zoals een hele hoop emailadressen.
doorheen de jaren is het zo gaan "plakken" dat ik niet onmiddelijk van deze nickname afgeraak (hoeft ook niet perse),
maar als ik het achteraf bekijk had ik liever mijn gamersnick toch overgenomen.

anyway: Splitter heeft dus niets te maken met adsl-splitters of enig ander soort filter :p
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Splitter schreef:Toen ging ik naar kreynet en moest dus een iets meer bruikbare nick hebben

Hoeveel mensen van hier hebben ook op kreynet gezeten? Ik ieder geval ook.

Mijn nickname komt door een tennisracket die ik heb gekregen van men peter net voor hij overleed. Daar stond Donnay "TiTanium" op. Vond dit goed klinken en was niet te lang voor kreynet toen en sindsdien gebruik ik die al jaar en dag. dat is dus de geschiedenis achter men nickname.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Mijn nick was vroeger "Shaidar Haran", later "Shaidar", en daarna "Selder" maar tegenwoordig gewoon "GeertCu" of iets dergelijks...

Shaidar Haran was een naam van 1 van de eerste bots in Quake (1). Maar daar kreeg ik na een tijdje teveel commentaar à la "kom jij van Turkije?" op, dus werd het Selder...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Mijn volledige naam is Mathias Claeys, creativiteit is niet mijn sterkste kant dus ben ik voor MClaeys gegaan. Ik tracht deze naam overal in te palmen, af en toe is deze jammer genoeg al in gebruik (bvb op Twitter door een non-actieve account).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bruce Willis die "Statler Brothers - Flowers on the Wall" zingt in Pulp Fiction: videoke. Captain Kangaroo was een kinderprogramma op de Amerikaanse tv maar mijn nickname is gewoon op de film gebaseerd. Ik denk dat ik 'm voor het eerst gebruikte op torrentsite accounts, vermoedelijk op mijn PirateBay account eerst (begin 2004). En op CoD2 servers werd je tussen 2005-2007 afgeknald door cptK :P
Laatst gewijzigd door cptKangaroo op 30 mar 2013, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

mijn naam is Reinhard. Ik ben getrouwd met een buitenlandse vrouw die mijn naam (de R dan) niet echt vlot kon uitspreken. hardy lukte haar beter.

In die begintijd van ons huwelijk had je ook nog mIRC en daar had ik een scriptje op : Hardyscript.

Het is dus al een lange tijd dat ik deze nick gebruik. t'is gewoon de mijne :-)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Terug in de tijd, naar het jaar 1995, toen ik met 3 vrienden besloot om een website te creëren genaamd Games Obsession! Het was de tijd van de internetbubbel en er waren best veel bedrijfjes met stuff erin. Go-Stuff was geboren, komende enerzijds van de initialen van mijn echte naam en anders van de initialen van Games Obsession.

Mijn vrienden en ik werden steeds meer 'geobsedeerd' van de gamereeks command and conquer en meer bepaald van Red Alert 1. Dat was toen bijna uitsluitend single player, hoewel ik af en toe met een vriend via de modem op elkaars lijn inbelde om samen te spelen, tot grote frustratie van mijn ouders wiens telefoon dan bezet was.

Anyway, Red Alert had enerzijds de alies en anderzijds de Soviets. Als grote liefhebber van die laatste zijde, werd Go-Stuff Goztow (op zijn Russisch). Ik vond het goed klinken en dat is gebleven. Is later ook nog korter vaak Gozy geworden. In red alert 2 zelfs ook Goury (Yuri zijde).

Men vindt mij er wel makkelijk op terug want het is niet alledaags ;p.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Ik vrees dat ik ook niet veel inspiratie had. Gewoon genoemd naar mijn favoriete browser. Die van Meon vind ik goed gevonden, maar dat laat ik hem zélf uitleggen uiteraard :wink:

@Splitter: net nu ik dacht dat dit met je werk te maken zou kunnen hebben :-D
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Opus is naam va de poes.
Reeds in gebruik sinds een jaar of 14. Ook in gebruik is scaramanga wegens bond fan en ook omdat ik net zoals het personage 3 tepels heb. Vroeger altijd suc6 verzekerd bij de meisjes als ze dat zagen lol. Die 3de kreeg het meeste aandacht.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Mijn vorige nick was een beetje te commonplace, en in den tijde van Diablo (1) had je een creature, devilkin... vandaar komt ie ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

vuurvos schreef:Die van Meon vind ik goed gevonden, maar dat laat ik hem zélf uitleggen uiteraard :wink:

meon = Mijn Eigen Originele Nickname :)
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Nogal weinig origineel wegens gewoon mijn voornaam maar omdat het een ongewone voornaam is valt het toch wat op en is het meestal ook beschikbaar.

Vroeger ook nog veel op Krey gezeten onder de nick Matje maar eigenlijk paar jaar terug redelijk resoluut overgeschakeld naar mijn echte naam.

Ik heb wel nog een aantal nicks op WoW, maar die zijn meer in het Warcraft-genre en worden enkel daar gebruikt.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Mijne is ook nogal stom. Is van ongeveer 15jaar geleden, wanneer ik nog veel fps games speelde. Daar was het mijne nickname. Metal -> ondoordringbaar :oops:
Spijtig genoeg kon ik die niet echt waarmaken want ik heb er altijd redelijk in gesucked. Dus Metal is bij mij niet afkomstig van het muziekgerne
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Silencer: stille pc (je hoort hem echt niet, enkel de monitor zoemt een beetje). Toen echt veel tijd in gestoken (verschillende fans getest op irritante geluiden en Db niveau, hdd cases, kast, ...).
Had vroeger een andere nickname, ik verander af en toe.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

meon schreef:
vuurvos schreef:Die van Meon vind ik goed gevonden, maar dat laat ik hem zélf uitleggen uiteraard :wink:

meon = Mijn Eigen Originele Nickname :)


Of in't spaans... iemand die veel moet pissen ;P
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

^ ROFLOL :banana:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Astralon, heb ik jaren geleden gekozen en is de naam van een copolymeer (kunststof) :oops: .
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

technieker : blijkbaar heb ik de simpelste nickname :-)
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Jij bent de beenhouwer van dienst dus ? :beerchug:
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Initialen van mijn naam T.B., enkel de puntjes vervangen door "ee"
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Mijn allereerste e-mailadres dat ik kreeg was [email protected], nostalgie, was ergens in 1996....

Jan
Afbeelding
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

96? Ik was in 97 één van de eerste technische support medewerkers aldaar en volgens mijn geheugen was Planet Internet toen nog maar net gestart :eek:
Dus maw in 96 werd er slechts nagedacht om planetinternet.be op te starten;)

Ivm mijn nickname: http://en.wikipedia.org/wiki/Fry's_Electronics

Een legendarische electronica keten in de US ... een of andere herinnering aan een reis naar California :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Daar ik, toen ik nog uitermate klein was, mijn voor- en familienaam niet goed kon uitspraken werd dit bombas, meer bepaald pip bombas. Aangenaam.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

De mijne komt van http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_huis_van_wantrouwen. Toen waren we nog jong...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Ik werk als kapitein op een schip, zodoende...
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Deze nickname is m'n all-round nickname voor de meeste registraties,... en is zeker niet zo uniek.
Maarja soms blijf je op een forum plakken zoals userbase en is m'n tweede nickname vaak meer gebruikt dan mijn eerste nickname :lol:

honda4life komt in de tijd van de Camino's... man toch waar is de zaligen tijd, da was een snel machien :-D
Nog steeds veel wisselstukken liggen, maar de waarde van wisselstukken is enorm aan het stijgen en een Camino wordt terug een ferm duur brommerke.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

fryelectro schreef:96? Ik was in 97 één van de eerste technische support medewerkers aldaar en volgens mijn geheugen was Planet Internet toen nog maar net gestart :eek:
Dus maw in 96 werd er slechts nagedacht om planetinternet.be op te starten;)

ook 97 geweest zijn
Afbeelding
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

jan28 schreef:Mijn allereerste e-mailadres dat ik kreeg was [email protected], nostalgie, was ergens in 1996....

Jan

Héhé, ik had in 1998 ook een @planetinternet.be mailadres :wink: Kreeg ik gelukkig toch een alias: @pi.be. Daarna was het @worldonline met alias @wol. Maar het stopte niet met de overnames dus werd het @tiscali.be. Werden die dan toch wel niet opgekocht door Scarlet zekers :!:

Joe de Mannen schreef:De mijne komt van http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_huis_van_wantrouwen. Toen waren we nog jong...

J.

Eén van de allerbeste reeksen ooit ! Maar het was wel Yo De Mannen. Andere klassiekers waren "Ik dank u voor uw wàààndacht" met Herman Brusselmans. Met op een bepaald moment als afsluiter een gestrekte pink i.p.v. een gestrekte middelvinger. Het volgende was namelijk gebeurd:

In Waagstuk liet de vakman Appermont één keer een steek vallen. Hij sprak de naam van het dichterscollectief Pink Poets in het Nederlands uit in plaats van in het Engels, wat hem enige aandacht opleverde in de rubriek ‘Klare taal' die Herman Brusselmans verzorgde in het legendarische Uytterhoeven-vehikel Het huis van wantrouwen. Dook hij toch eens op in een spraakmakend programma.


[youtube]HsYLkYM8Ze8[/youtube]
Laatst gewijzigd door vuurvos op 31 mar 2013, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Jack Daniels behoeft geen verdere uitleg zeker? Ben die nick beginnen gebruiken sinds ik chatrooms en chatprogramma's ontdekte vele jaren geleden. Ik wou een nick die ik niet om de haverklap wenste te veranderen. Aangezien ik man ben zocht ik naar een "mannelijke" nick. Verder drink ik nogal graag alcohol. Geen bier, maar het sterke spul: gin, vodka, rum, jenever... Op die manier was de link nogal rap gelegd met Jack Daniels. Tussen haakjes: ik lust mijn eigen niet, de smaak is niet aan mij besteed.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tja mijn eigen naam is Kris. En op de Chiro waar ik van mijn 6 tot mijn 21 jaar heb in gezeten noemden ze mij snel Krisken. Toen de IRC periode begon, was de nick dan ook snel gekozen :) En ja, voor de hand liggend :) En jawel, krisken.be en .net is ook van mij :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

meon schreef:meon = Mijn Eigen Originele Nickname :)

Oh nee, dat brengt herinneringen op aan het M.E.G.A.-project van de politie. De afkorting staat voor Mijn Eigen Goed Antwoord.

Mijn nick is een kruising van Kenwood (het merk waarvan ik toen een muziekinstallatie had staan), en het woord w00t. Erg origineel is het dus niet en ik ben eigenlijk geen fan van Kenwood ofzo. Ik kon gewoon niks beter vinden. :-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Eerste gedeelte 'MacE' (traangas) verwijst naar een 'attribuut' uit een vorig professioneel leven, '501' verwijst naar Levi Strauss, waar ik eveneens een vijftal jaar gewerkt heb. Origineel? Ik vind van wel.. 8)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Komt nog van de tijd dat ik UT & Q3 speelde & naar black metal luisterde :lol:
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jul 2010, 18:05
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

nickname "kan dat nog" (kandanog) komt voort uit de tijd dat enkele helpdesk(ers)(sters) de gebruikers van het internet als hoenen aanzien. :evil: (BTW het gaat hier zeker niet over belgacom !!!)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Afbeelding

dan staat dat voor je neus als je een username moet invullen :lol:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Geïnspireerd door een Nederlander die ooit stelde: in den beginnen wist ik niets :wink:
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Mijn nickname komt van de Korg Electribe:

Afbeelding

Heel leuk speelgoed! ;)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

In mijn jeugd was ik nogal een gamer.
De computerspellen van die tijd die ik liefst speelde waren : Galaxian, Galaga, Ms Pac-Man, Ladybug, Space Pilot enz.
Eerst speelde ik in het lunapark, maar na een hele tijd sparen kon ik mij een spelconsole kopen : de CBS Colecovision.
Helaas duurde de pret niet lang, want er kwam een grote crisis aan in de videospellen sector, vanwege een overaanbod van gamesconsoles.
Dan maar een huiscomputer gekocht : een Schneider CPC 6128 met kleurenscherm.
Er waren weinig spellen die ik echt graag speelde, maar een van de weinigen was : "Boulder Dash", met een figuurtje dat rotsblokken moest ontwijken, en door een doolhof moest lopen op zoek naar diamantjes.
De naam is ook goed gekozen, want een "boulder" in het Engels is een rotsblok, en een "dash" kan een sprint betekenen, maar ook een klap.
Je moest inderdaad snel lopen om de rotsblokken te ontwijken, indien niet kreeg je een klop op je hoofd :-D
Bijlagen
cpc6128.jpg
De Schneider CPC6128
(59.44 KiB) 1244 keer gedownload
boulder-dash.png
Boulder Dash op de CPC6128
(3.19 KiB) 1250 keer gedownload
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Afbeelding

1987.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”