Vreg voert vanaf 2022 capaciteitstarief in

ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

In die grafiek zitten toch alle heffingen en taksen?

Ik betaal ook minder en minder. En daar draait het om.
Even gecheckt wat ik effectief betaald heb. En telkens per maand +- eindafrekening. Altijd bij Engie, alleen elektriciteit:

2016 -1588
2017 -1767
2018 -1321
2019 -1344

En voor 2020 ga ik weer lager zitten waarschijnlijk, per maand nu €97. (en sinds november is de elektrische wagen weg)
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

ddd schreef: (en sinds november is de elektrische wagen weg)
Waarom deed je hem weg als ik zo curieus mag zijn?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Vervangen door 2 elektrische fietsen. Hebben em 8 jaar gehad, een renault fluence ZE.
En heb nog een bedrijfswagen.
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Weet er iemand of we ook extra belast gaan worden als de injectiepiek van de zonnepanelen te hoog ligt??
Momenteel hebben wij een vrij lage piek in afname door de panelen + wij koken op gas en verwarmen op gas. Onze panelen zijn puur voor ons elektriciteitsverbruik. In de zomer hebben wij wel wat overschot omdat wij dan een jacuzzi hebben en daar dus meer panelen voor legden ter compensatie voor de winter. Nu de terugdraaiende teller wegvalt is dat dus al een nadeel. Hopelijk worden we niet als grootverbruiker gezien als we een hoge injectie in de zomer hebben...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Cecemel schreef:Weet er iemand of we ook extra belast gaan worden als de injectiepiek van de zonnepanelen te hoog ligt??
Nu nog niet.
Maar de VREG is duidelijk van plan de decentrale energie-opwekking (consumenten-PV dus) kapot te maken, dus dat komt er zeker wel.

Vraag maar aan uw installateur dat het injecteren beperkt kan worden op de omvormer. Ik wil enkel een omvormer waar de injectie op 0 gezet kan worden. Je ziet het al gebeuren hé:
- vergoeding voor overtollige PV-elektriciteit: 5 c€/kWh (dat krijg jij)
- vergoeding om het net te mógen gebruiken om uw overschot te dumpen: c€ 10/kWh (dat betaal jij dan)
Netto: 4 c€/kWh betalen om uw overschot kwijt te spelen. Daar bedank ik voor, dan zet ik mijn omvormer op "injectie = 0%".
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Hoe kan je omvormer weten dat je aan het injecteren bent en niet direct verbruiken ?
De omvormer kan toch nooit weten wat jij verbruikt.
Is er een koppeling met de digitale meter ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

lacer schreef: Is er een koppeling met de digitale meter ?
Klopt, de digitale meter leest alles uit.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Cecemel schreef:
lacer schreef: Is er een koppeling met de digitale meter ?
Klopt, de digitale meter leest alles uit.
Klopt niet helemaal.
De omvormer hangt niet aan de DM. (Wel elektrisch, maar niet op communicatie gebied)
Bij solaredge heb je bv een eigen digitale energie meter die via modus aan de omvormer en batterij hangt.
Deze meet je afname, verbruik, opbrengst, ... op basis daarvan kan die dan de injectie beperken.
Ik weet alleen niet of dat met die modus effectief op 0 gezet kan worden.
Maar dat is alleszins het idee van zo een meter.
De DM van Fluvius is een domme meter die alleen de meterstand digitaal doorstuurt, voor de rest is daar niets slimaan of doet die niks.
sdke
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Dat piekvermogen, dat is de hoogste piek in die maand e?

Ik heb bijvoorbeeld als ik kijk via Mijn Fluvius een piek van 1,008 kwh in 1 kwartier. Gaan ze dan van die waarde uit?
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Dat moet je dan x4 doen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ontbijt met zware VREG-belasting

U ziet:
- er wordt thee gezet (zowel voor mij als voor mijn vrouw, nadien gaat de thee in een thermos naar mijn telewerkbureau)
- er wordt spek gebakken op vrijdag + dampkap (afzuiginstallatie)
- er wordt thee van de avond voordien opgewarmd in de microgolfoven
- de broodbakmachine is bijna klaar, dus is echt aan het bakken (~ 800W)
- verlichting in keuken en living (TL + spaarlampen GU10)
- toiletbezoeken die telkens een regenwaterpomp van 800W doen draaien (halve minuut per spoelbeurt)
- achtergrond: diepvries, koelkast, wifi, DECT, laptop/GSM opladen

Afbeelding

In de toekomst moeten we dus aan de VREG gaan vragen wanneer we het toilet mogen spoelen :lol:
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Wat is die piek van 10+kw?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

devilkin schreef:Wat is die piek van 10+kw?
Geen flauw idee. Ik was toen aan het lopen in de regen :).
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

devilkin schreef:Wat is die piek van 10+kw?
Ik denk een artefact van de Flukso website. In de realiteit was de piek lager. Nogal lastig dus :).
We weten wat de spike veroorzaakt heeft, want ik heb het kunnen "nabootsen": de waterkoker. Die trekt 3kW en wordt al dusdanig ook door zowel Eltako gemeten als Flukso geregistreerd. De weergave op de website is echter fout. Het gekke is dat het enkel bij dat toestel misgaat.
De "day" weergave is correcter, want geeft geen onterechte spike.

Hetzelfde ontbijt dus, nog steeds een dikke VREG-belasting :-(
Afbeelding

En de piek 's nachts is de combinatie van 2 broodmachines (2 * 800W) en de vaatwasser (max 2,4kW)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Is op die laatste grafiek 1 meetpunt een kwartier?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Ik begrijp uw zorgen eigenlijk niet hoor. Ten eerste klopt je grafiek al niet blijkbaar, en ten tweede is hier nergens een kwartiermaximaal te bekijken. Bovendien weet je nog niet eens wat het tarief exact gaat zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ddd schreef:Is op die laatste grafiek 1 meetpunt een kwartier?
Ja
Zorba schreef:Ik begrijp uw zorgen eigenlijk niet hoor. Ten eerste klopt je grafiek al niet blijkbaar, en ten tweede is hier nergens een kwartiermaximaal te bekijken. Bovendien weet je nog niet eens wat het tarief exact gaat zijn.
Allemaal waar, maar dat is natuurlijk de VREG-strategie. Om de zoveel tijd wat informatie lossen, zodat iedereen berust in hun maffiapraktijken ipv het niet normaal te vinden dat we plots Italiaanse toestanden krijgen qua betaling en Afrikaanse toestanden als je niet wil betalen (plannen wanneer je thee mag zetten of de vaatwasser mag starten).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:En de piek 's nachts is de combinatie van 2 broodmachines (2 * 800W) en de vaatwasser (max 2,4kW)
Dit is exact waar heel het systeem dus overduidelijk in de mist gaat.
Dat capaciteitstarief moet ervoor zorgen dat we niet allemaal tegelijk te veel trekken van het net, maar ze kunnen me echt niet wijsmaken dat een piek zoals deze ook maar iets van gevolg heeft voor het net. Toch wordt dit op exact dezelfde manier afgestraft als een piek op 18u.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

heist_175 schreef:
ddd schreef:Is op die laatste grafiek 1 meetpunt een kwartier?
Ja
Die "10kw" piek is geen bug ofzo, dat wordt gewoon uitgevlakt als je uitzoomt.


Dat het een ridicule manier van heffing is, zijn we het hier al lang over eens... 8)
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Hoe wordt dat berekend ? Ik neem aan dat het uitgedrukt is in kWh en niet in W ? Maw, dat men dus eigenlijk de meterstand aan het begin van ieder kwartier opslaat en dan het volgende kwartier de huidige meterstand aftrekt van de vorige ?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Een grote display in elke kamer om te zien wat het huidige verbruik is... maar dat verstookt natuurlijk ook ellentrik...
Een batterij is een pleister op de wonde maar niet zaligmakend.
Een watertoren in den hof zal ook wel niet mogen...
Een andere netbeheerder kiezen kunnen we niet.
...we zijn gejost, Frans.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

cadsite schreef:
heist_175 schreef:En de piek 's nachts is de combinatie van 2 broodmachines (2 * 800W) en de vaatwasser (max 2,4kW)
Dit is exact waar heel het systeem dus overduidelijk in de mist gaat.
Dat capaciteitstarief moet ervoor zorgen dat we niet allemaal tegelijk te veel trekken van het net, maar ze kunnen me echt niet wijsmaken dat een piek zoals deze ook maar iets van gevolg heeft voor het net. Toch wordt dit op exact dezelfde manier afgestraft als een piek op 18u.
Ik blijf erbij dat energie (+distributiekosten) net zoals bij de grootverbruikers op kwartierbasis vermarkt moet worden.
Wil je energie verbruiken op de moment deze schaarser is... doe maar :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

heist_175 schreef: In de toekomst moeten we dus aan de VREG gaan vragen wanneer we het toilet mogen spoelen :lol:
Jammer dat ik de Flukso niet eerder ontdekt heb, dat had ik mogelijk wel aangeschaft.
Nu wacht ik op de digitale meter, en schaf ik me zo'n dingetje aan voor €30: https://www.homewizard.nl/shop/energy/h ... i-p1-meter
Crazy2
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 09 mar 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Zorba schreef:Ik begrijp uw zorgen eigenlijk niet hoor. Ten eerste klopt je grafiek al niet blijkbaar, en ten tweede is hier nergens een kwartiermaximaal te bekijken. Bovendien weet je nog niet eens wat het tarief exact gaat zijn.
Hopelijk maken ze een API beschikbaar zodat we elk kwartier de prijs van het huidige tarief kennen en hier rekening mee kunnen houden in het sturen van apparaten. Bij het hoogste tarief zou ik de vloerverwarming op afwezig zetten want deze verbruikt in de wintermaanden gemiddeld 175 Watt.
Less is more
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

honda4life schreef:
Ik blijf erbij dat energie (+distributiekosten) net zoals bij de grootverbruikers op kwartierbasis vermarkt moet worden.
Wil je energie verbruiken op de moment deze schaarser is... doe maar :wink:
De energie is niet schaarser, het net zou die hoeveelheid energie niet kunnen distribueren!
HET probleem van de DNB en niet de leverancier
Hopelijk maken ze een API beschikbaar zodat we elk kwartier de prijs van het huidige tarief kennen en hier rekening mee kunnen houden in het sturen van apparaten.
So what?
Ga je dan tijdens goedkopere tarief (energieleverancier) plots wel bereid zijn om de hoge piekfactuur van de DNB te betalen? Want tot op heden heeft de DNB laten weten dat er voor de distributie maar 1 tarief meer geldig is samen met een piektax.

Maar om verdere uitspraken te kunnen doen hebben we een tarief nodig van de DNB's voor iets dat binnen 11 maand in voege treed.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb de "bug" gevonden. De Eltako kWh meter werkt correct, maar elke puls wordt 2 keer geteld. Ik zal dat wel verkeerd ingesteld hebben.
Dus elke kW is eigenlijk maar een halve kW. Ik ga het niet aanpassen, anders wordt de data moeilijk te vergelijken over de verschillende jaren.

Daarnet nog wat gekookt, een veel eenvoudigere menu dan vorige week:
- posteleinsoep
- ajuin, paprika, tomaat & worstjes met rijst

Tegelijkertijd was er ook nog een witte was (30°) aan het draaien en nadien een "kleurwas", ook op 30°.
Desondanks zat ik 2 keer langere tijd boven de grens van de VREG.
Om iets voor 12u was de rijst gaar, de "spike" om 11u20 is de "boost" stand om het water voor de rijst te doen koken, waarna die een dik half uur gekookt heeft (volle rijst :)). Straks gaat de VREG ons verplichten om halfgekookte witte rijst te kopen :nono: :roll: .

Afbeelding
X-as: 1minuut
Y-as: aangepaste kW waarden :)

Als er hier nu nog zijn die geloven dat je met 2,5kW deftig kan leven, zijn ze ziende blind.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Enkele foute aannames:
- 2.5kw is de ondergrens, dus ook al blijf je er een maand onder, zal je voor 2.5kw voor die maand aangerekend worden.
Het gemiddelde zou 3.15kw zijn (volgens VREG)
- Hoeveel je meer gaat betalen, of besparen, hangt ook af van uw huidig verbruik. Het zit nu bij in de kWh prijs, wat dus voor iedereen anders is.
- Het is niet "een kwartier boven de lijn zitten", maar elk kwartier start er een nieuwe meting. Uw piek van 9.15 tot 9.30, zit voor een deel nog onder de 2.5kw lijn. Ook de daaropvolgende.

Zijn er hier met een DM die de echte kwartierwaardes kunnen uitlezen?

Voorbeeld van VREG:
"Een gemiddeld gezin met een jaarlijkse afname van 3.500 kWh betaalt in 2020 € 381 aan distributienettarieven. Met gebruik van de klassieke huishoudelijke toestellen bedraagt het maandelijks piekvermogen volgens onze initiële steekproefgegevens 3,15 kW. Met een digitale meter
zal dit gezin in 2022 volgens onze huidige inschattingen ongeveer € 50 euro minder betalen."



(dit wil niet zeggen dat ik de nieuwe berekening fair vind)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ddd schreef:Uw piek van 9.15 tot 9.30, zit voor een deel nog onder de 2.5kw lijn. Ook de daaropvolgende.
Je hebt gelijk, maar ik denk dat het "aggregate" voor die periode toch boven de 2,5kW gaat uitkomen, maar moeilijk vast te stellen zonder echt zuiver data met dit doel.
Morgen is het een uitgebreidere menu, dan zal ik nog eens een fotootje maken :).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Zeker voor grootverbruikers kan het goedkoper gaan uitdraaien: https://intellisol.be/capaciteitstarief-2022/
Iemand die per jaar aan 14.000 kWh zit en kwartierpiek van 16 kW gaat met de nieuwe berekening nog besparen: € 1.532 -> € 1.417
Als die zijn piek op 6kW krijgt, is het zelfs maar: € 1.045

Vooral de kleine verbruikers gaan meer mogen betalen. Dan heb je in't verleden al zo uw best gedaan om zo weinig mogelijk te verbruiken..
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Weer een bende kwieten, die niet snappen waar het over gaat en gewoon de VREG propaganda overneemt.
Als we de spits kunnen spreiden, hebben we minder treinen etc. nodig en dalen de kosten.
Als ik om 5u 's morgens 2 broden aan het bakken ben en tegelijk een vaatwasser heb die start, zorg ik voor een piek die ik moet betalen, hoewel het helemaal niet "druk" is op/in de aanvoerkabels van de DNB's.
Daarom wordt met het capaciteitstarief het spreiden van de pieken financieel aangemoedigd.
Echt waar. Zucht. Het spreiden wordt niet aangemoedigd:
- eens je een piek gehad hebt, is er geen incentive meer om nog een piek te voorkomen
- een onvermijdbare piek (koken) kost altijd geld, ongeacht of die piek nu gespreid werd tov "de buren" of niet

Afbeelding
Ze moeten al veel moeite doen om het "doorsnee gezin" met 3500kWh per jaar goedkoper te doen uitkomen. Een piek van 3,15kW f**ers, dat geloven jullie toch zelf niet. :nono: :bang:

Zo veel onzin bij elkaar gesprokkeld op 1 pagina, moet je kunnen :roll: ...

Het is gewoon een DNB-taks, niet meer of niet minder. Verschuiving, my ass.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Zoals ik zei, vooral de grootverbruikers gaan er goed mee zijn...

Uw 2 broden en vaatwas, dat was toch nog met foute/dubbele kW?
(ik zou in 2022 dan de vaatwas 2u rapper starten :-) )

Vooral bij het koken 's avonds ga ik er over gaan denk ik.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dat ze die tabel durven gebruiken om dat systeem goed te praten! :bang: :bang: :bang: "

Kleine verbuiker? -> ge zijn gejost!
Grote verbruiker? -> goe bezig, hier is uw korting.

:roll:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ddd schreef:Uw 2 broden en vaatwas, dat was toch nog met foute/dubbele kW?
(ik zou in 2022 dan de vaatwas 2u rapper starten :-) )
True :)
De piek was toen ook 10+kW, wat nu nog steeds 5+kW zou zijn ...
Crazy2
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 09 mar 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Hopelijk maken ze een API beschikbaar zodat we elk kwartier de prijs van het huidige tarief kennen en hier rekening mee kunnen houden in het sturen van apparaten.
So what?
Ga je dan tijdens goedkopere tarief (energieleverancier) plots wel bereid zijn om de hoge piekfactuur van de DNB te betalen? Want tot op heden heeft de DNB laten weten dat er voor de distributie maar 1 tarief meer geldig is samen met een piektax.


Het doel is om tijdens het duurste tarief zo weinig mogelijk te gebruiken. Natuurlijk heeft dit als gevolg dat het piekvermogen lager gaat zijn. Dus een win win.
Natuurlijk ga ik geen droogkast onderbreken als het piekvermogen te hoog is of het duurste tarief van toepassing is. Enkel de mogelijkheid om dit te starten uitschakelen
Less is more
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

heist_175 schreef:
ddd schreef:Uw 2 broden en vaatwas, dat was toch nog met foute/dubbele kW?
(ik zou in 2022 dan de vaatwas 2u rapper starten :-) )
True :)
De piek was toen ook 10+kW, wat nu nog steeds 5+kW zou zijn ...
1,5 ipv 3 bedoel je? :-)
Bonnie
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jan 2021, 10:18

heist_175 schreef: Ik heb de "bug" gevonden.
heist_175 schreef: Ik ga het niet aanpassen, anders wordt de data moeilijk te vergelijken over de verschillende jaren.
in plaats van eenmalig de fout op te lossen
kies je er bewust voor om het foutief te laten registreren?

:bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Bonnie schreef:
heist_175 schreef: Ik heb de "bug" gevonden.
heist_175 schreef: Ik ga het niet aanpassen, anders wordt de data moeilijk te vergelijken over de verschillende jaren.
in plaats van eenmalig de fout op te lossen
kies je er bewust voor om het foutief te laten registreren?

:bang:
Het is nogal makkelijk om te delen door 2 hé :). Dat kan ik nog wel net.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

heist_175 schreef:
Bonnie schreef:
heist_175 schreef: Ik heb de "bug" gevonden.
heist_175 schreef: Ik ga het niet aanpassen, anders wordt de data moeilijk te vergelijken over de verschillende jaren.
in plaats van eenmalig de fout op te lossen
kies je er bewust voor om het foutief te laten registreren?

:bang:
Het is nogal makkelijk om te delen door 2 hé :). Dat kan ik nog wel net.
Export, bewerken en import?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

honda4life schreef:Export, bewerken en import?
Ik zie nergens bij Flukso een import, alleen een export.
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

ddd schreef: Zijn er hier met een DM die de echte kwartierwaardes kunnen uitlezen?
Ik heb hierbij mijn kwartierpiek van vorige week toegevoegd. Wij zitten momenteel dus een serieus stuk onder de grens van 2,5 zo te zien.
Bijlagen
kwartierpiekeindjan2020.PNG
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”