En dus komt de postbode met uw pakketje aan en krijgt ie het er niet meer in gestoken? Dat hebben wij constant voor. Hun automaten dateren nog van pre-corona hé
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wel het is heel bizar. Op een andere dag 3 pakjes laten leveren in de automaat(elk apart vak) en geen probleem. Nu 2 en maar 1 die erin kan. Misschien dat mensen op sommige dagen meer bestellen.heist_175 schreef:De pakketautomaat zit waarschijnlijk constant vol?
Heb soms het gevoel dat de nieuws kant ook meer een gamersforum aan het worden is, krijg soms het gevoel dat er niet veel anders meer in IT gebeurd. Als er dan toch eens 'voor pro' nieuws is, zitten de commentaren vol met 'pro gamers' die denken dat omdat ze eens gestreamd hebben weten hoe de filmwereld in elkaar zitNickG schreef:wel, het Tweakers forum is soms ook wel mijn kleine frustratie van de dag. Die reacties als: en wat heb je zelf al onderzocht? Heb je al met x of y gebeld?
Komt soms nogal hautain & elitair over, dat forum
Of je het wil is iets anders... maar jij mag gewoon je Office 365 licentie van je werk thuis ook gebruiken.boulder schreef:Doordat ik met de Covid ook mijn Microsoft account vanop het werk af en toe thuis gebruik voor Teams, heeft de upgrade van vannacht blijkbaar gewoon die account genomen voor mijn Office, het gevolg is dat ik plots op een 365 Enterprise licensie zat, wat dus niet is wat ik wilde.
Dat zou kunnen, maar ik houd niet van die abonnementsystemen.DarkV schreef:Of je het wil is iets anders... maar jij mag gewoon je Office 365 licentie van je werk thuis ook gebruiken.boulder schreef:Doordat ik met de Covid ook mijn Microsoft account vanop het werk af en toe thuis gebruik voor Teams, heeft de upgrade van vannacht blijkbaar gewoon die account genomen voor mijn Office, het gevolg is dat ik plots op een 365 Enterprise licensie zat, wat dus niet is wat ik wilde.
kijk eens of uw werk account niet staat geconnecteerd in School or Work accounts in uw Windows. Zoja verwijder die en na een reboot zou dit niet meer mogen gebeurenboulder schreef:Dat zou kunnen, maar ik houd niet van die abonnementsystemen.DarkV schreef:Of je het wil is iets anders... maar jij mag gewoon je Office 365 licentie van je werk thuis ook gebruiken.boulder schreef:Doordat ik met de Covid ook mijn Microsoft account vanop het werk af en toe thuis gebruik voor Teams, heeft de upgrade van vannacht blijkbaar gewoon die account genomen voor mijn Office, het gevolg is dat ik plots op een 365 Enterprise licensie zat, wat dus niet is wat ik wilde.
Ik houd er ook niet van dat ik zomaar plots op een andere versie van Word, Excel en co zit.
Ik denk dat sinds de versie van Word voor Windows '95 nauwelijks nieuwe functionaliteit van Word nodig gehad heb, idem ditto voor Excel, privé dan.
Het enige extra zijn de nieuwe bestandsformaten, maar dat is een keuze van Microsoft geweest om die te introduceren.
Het is ondertussen opgelost, maar ik heb die werk account ook wel nodig.quovadis schreef: kijk eens of uw werk account niet staat geconnecteerd in School or Work accounts in uw Windows. Zoja verwijder die en na een reboot zou dit niet meer mogen gebeuren
Normaal als je hem niet in windows ingeeft enkel in teams zou dat niet mogen gebeuren. Maar soit je privé pc gebruiken om te werken zou ook niet mogen gebeuren, als je werkgever je doet telewerken is het minste wat hij moet doen jou van de middelen voorzien, ik zou dus eens een laptop aan de baas vragen. Volgende stap als je op bureau komt werken, breng maar je eigen pen en papier mee want die heb je thuis ook liggen. Pffft.boulder schreef:Het is ondertussen opgelost, maar ik heb die werk account ook wel nodig.quovadis schreef: kijk eens of uw werk account niet staat geconnecteerd in School or Work accounts in uw Windows. Zoja verwijder die en na een reboot zou dit niet meer mogen gebeuren
Als ik Teams doe via Terminal Services, dan werkt mijn headset niet, dus moet die wel locaal draaien, daarvoor heb ik dan mijn Microsoft account nodig.
Wij hadden bij de laatste nieuwe PC de keuze: ofwel een laptop ofwel een desktop.Tomsworld schreef:Normaal als je hem niet in windows ingeeft enkel in teams zou dat niet mogen gebeuren. Maar soit je privé pc gebruiken om te werken zou ook niet mogen gebeuren, als je werkgever je doet telewerken is het minste wat hij moet doen jou van de middelen voorzien, ik zou dus eens een laptop aan de baas vragen. Volgende stap als je op bureau komt werken, breng maar je eigen pen en papier mee want die heb je thuis ook liggen. Pffft.
So what, zolang je dat niet zelf moet betalen ?boulder schreef:Dat zou kunnen, maar ik houd niet van die abonnementsystemen.
Ik werk nu al enkele jaren met Office 365 maar ik heb nog nooit het gevoel gehad "plots" een andere versie te hebben. Af en toe heb je wel wat wijzigingen maar dat is eerder een evolutie (die je trouwens in veel andere software ook hebt) dan een revolutie.boulder schreef:Ik houd er ook niet van dat ik zomaar plots op een andere versie van Word, Excel en co zit.
Zo lang, ja, maar wat daarna? Niks meer om op terug te vallen, en da's een vuil idee: voor eeuwig gekluisterd aan software die enkel met maandelijkse betaling beschikbaar is.DarkV schreef:So what, zolang je dat niet zelf moet betalen ?
Hmm, ik zal dat nog eens testen, maar het zou mij verwonderen dat het hier op die manier werkt.JamesEarlGray schreef:Als je via remote desktop (bv. over vpn) verbindt, dan kan hij perfect de headset gebruiken die is aangesloten op de bak vanwaar je de verbinding hebt gemaakt. Belangrijk is wel dat je eerst je headset aansluit en daarna pas (opnieuw) de rdp-verbinding opzet want anders blijft hij het oude gemapte audio device gebruiken.
Ik heb het maanden zo gedaan, werkte prima, alleen jammer dat de headset pas herkend wordt na de sessie opnieuw op te starten.
Daar zit hem de clou, je tekent feitelijk in op iets waar je totaal de toekomst niet van weet.JamesEarlGray schreef:Zo lang, ja, maar wat daarna? Niks meer om op terug te vallen, en da's een vuil idee: voor eeuwig gekluisterd aan software die enkel met maandelijkse betaling beschikbaar is.
Voor sommige software vind ik een abonnementsformule wel logisch: denk aan antivirus en firewall software, waar continu updates nodig zijn, om nieuwe virussen en gevaren te kunnen detecteren en verhelpen.JamesEarlGray schreef:Da's voor mij persoonlijk de reden waarom ik software met een maandelijks recurrente kost niet eens begin te gebruiken, puur om er niet gewend aan te geraken om het nadien kost wat (op lange termijn héél véél) kost te kunnen blijven gebruiken omdat ik niks anders meer wil of kan gebruiken. Om het zeer gekleurd uit te drukken: uzelf beschermen tegen de drugsdealers van de softwarewereld door nooit het gratis staaltje te gebruiken.
Hij heeft toch een Home & Student licentie... die kan hij daarna alsnog installeren als hij wil.JamesEarlGray schreef:Zo lang, ja, maar wat daarna? Niks meer om op terug te vallen, en da's een vuil idee: voor eeuwig gekluisterd aan software die enkel met maandelijkse betaling beschikbaar is.
Als een andere versie tekort schiet dan heeft Office 365 duidelijk een meerwaarde... en daar staat een prijs tegenover.JamesEarlGray schreef:Of terugvallen op een oudere versie indien die daarvoor een licentie heeft, die dan helaas tekortschiet wegens het gebrek nieuwe features die de gebruiker gewend is geraakt.
Die drukte is wel realiteit als mensen uitvallen.Sinna schreef:Dat was mij ook al opgevallen: omwille van de drukte omwille van COVID19 lijken hele administraties uit te vallen. Tijdens de eerste maand van de eerste lockdown was dat nog enigszins begrijpbaar, maar daarna...
Dat hoeft niet zo te zijn, je kunt als MS met een nieuw bestandsformaat afkomen, en dan de conversie opdringen bijv.DarkV schreef:Als een andere versie tekort schiet dan heeft Office 365 duidelijk een meerwaarde... en daar staat een prijs tegenover.
Het is niet aan jou of aan MS om te beslissen of dat een eerlijke prijs is.DarkV schreef:Trouwens Office 365 kost je jaarlijks 69 euro of 18 cent per dag (in familie context zakt dat zelfs naar 4 cent per dag)... en daar krijg je zoals je zelf aangeeft nog eens 1 TB (6 TB voor een familie) cloud storage bij.
Nu kost het 0€/jaar, na dat eerste jaar.DarkV schreef:Uiteindelijk is dit een persoonlijke keuze maar doen alsof je hier wordt uitgemolken lijkt me sterk overdreven.
Tegen die wappies kan je toch niets doen... gewoon hen laten opdraaien voor alle kosten indien ze ooit door Corona in het ziekenhuis belanden.Bonnie schreef:Helaas zijn er heel wat corona wappies die beweren dat de personen die publiek werden gevaccineerd, niet geprikt werden met een naald.