Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De pakketautomaat zit waarschijnlijk constant vol?
En dus komt de postbode met uw pakketje aan en krijgt ie het er niet meer in gestoken? Dat hebben wij constant voor. Hun automaten dateren nog van pre-corona hé :).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

heist_175 schreef:De pakketautomaat zit waarschijnlijk constant vol?
Wel het is heel bizar. Op een andere dag 3 pakjes laten leveren in de automaat(elk apart vak) en geen probleem. Nu 2 en maar 1 die erin kan. Misschien dat mensen op sommige dagen meer bestellen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Blij dat de moderatie hier toch wat anders gebeurt.
Er waren wat vragen op het forum van tweakers naar een oplossing om te videobellen voor oma en opa.
Dus ik post daar een link naar mijn ontwikkelde oplossing (perfect antwoord op de vraag) => wordt gewist wegens spam
Op mijn vraag waarom dit spam zou zijn krijg ik als antwoord omdat ik eigen belangen heb in het antwoord. Dus in principe mag iemand anders het posten, maar ik zelf dan niet. Dus ik denk, kga die mensen een pm sturen, kwestie van hun toch een oplossing voor hun probleem aan te reiken -> Mag ook niet blijkbaar -> ban aan mijn broek na "herhaaldelijke waarschuwingen"
Pipo's :x
Nu, ik ben te oud geworden en heb leven genoeg om me druk te maken om een ban op een forum, maar de manier waarop vind ik allesbehalve
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

wel, het Tweakers forum is soms ook wel mijn kleine frustratie van de dag. Die reacties als: en wat heb je zelf al onderzocht? Heb je al met x of y gebeld?

Komt soms nogal hautain & elitair over, dat forum :-)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

NickG schreef:wel, het Tweakers forum is soms ook wel mijn kleine frustratie van de dag. Die reacties als: en wat heb je zelf al onderzocht? Heb je al met x of y gebeld?

Komt soms nogal hautain & elitair over, dat forum :-)
Heb soms het gevoel dat de nieuws kant ook meer een gamersforum aan het worden is, krijg soms het gevoel dat er niet veel anders meer in IT gebeurd. Als er dan toch eens 'voor pro' nieuws is, zitten de commentaren vol met 'pro gamers' die denken dat omdat ze eens gestreamd hebben weten hoe de filmwereld in elkaar zit :lol:
Af en toe eens uitblazen en idd, te oud om me teveel zorgen te maken (al teveel van dat volk real life tegen gekomen, oa in de spiegel :lol:)

Denk dat de mods hier ook wel de nodige olifantenhuid hebben :lol:
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Dat komt vooral omdat (sommige? vele?) Hollanders zich aak gewoon ontzettend arrogant en betweterig gedragen op online fora, waar ze het laatste restjes sociale rem dat ze hopelijk nog hebben (en gebruiken in gesprekken in de fysieke wereld) al helemaal uitgeschakeld hebben.

En O WEE als ge hen wijst op een fout, dan zijt gij de boeman, het is hier wel geen school en ik ben niet hun meester! Koppige, arrogante mensen, soms. Mijn hartslag is al 30bpm gestegen tijdens het typen van dit bericht. Effe iets leuk doen nu.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Tweakers maakt deel uit van DPG. (userbase is geen bedrijf)
Maar de Hollandse arrogantie zal zeker meespelen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Ola, ik mag blij zijn,
Blijkbaar hebben ze ingezien dat ik misschien toch geen eeuwige ban verdien, want ze laten me weten dat ik binnen 14 dagen mag vragen of ik aub weer actief mag worden... Manmanman
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik heb nog niet vaak ambras gehad online, maar tweakers staat met stip op nr 1. :banana:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Da's pertang een goede regel om spam te voorkomen en als je effectief een eigen belang hebt, kan je er toch moeilijk over reclameren?

Tegenwoordig zie ik steeds vaker sites die eruit zien als hulpvaardig maar dan op het einde een eigen product als wondermiddel aanprijzen. Dan trek je meteen ook de rest van de informatie in twijfel.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Wordt de naam spam dan niet te pas en te onpas gebruikt? Spam is volgens mij het overvloedig verstrekken van reclame voor een bepaald iets waardoor belangrijke info dreigt te verzanden. Zie ook de spam sketch van Monty python.
Mijn antwoord was een perfect antwoord op de vraag van iemand die een oplossing zocht om eenvoudig te kunnen videobellen met oma. Ook anderen postten andere systemen, en dat mag dan wel. Puur omdat ik het zelf gemaakt heb (en er dus ook wat belang in heb) mag ik mijn oplossing niet aanbrengen. Sorry, maar voor mij is dat echt geen spam!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heb je het ook duidelijk aangegeven dat het jouw product is, en hoe actief ben je anders op het forum daar ?
Ik denk dat iemand onbekend hier die ergens op een thread zijn eigen dingen komt pitchen, ook snel gerapporteerd zal worden...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Heeft het niets te maken met het feit dat dit DPG-bedrijf enkel betaalde advertising wil en dus (overdreven) allergisch is voor wat eventueel zou kunnen doorgaan als sluikreclame?
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Als het to the point is en compleet relevant?
Op mijn site ben ik ook onverbiddelijk tegen spam, maar wat kan mij het schelen als de user er effectief mee geholpen is...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Deze van vandaag was de volgende :

Voor de zoveelste keer een Windows 10 update, en dat gebeurt dan 's nachts en alle vensters zijn gesloten, en documenten in Word en Excel moeten dan rekenen op de autorecover functie.

Maar deze keer was er nog iets extra's bij...
Ik heb indertijd een Office Home & Student 2016 gekocht, omdat ik legaal in orde wil zijn, maar ook omdat ik niet voor het abonnementsmodel van Office 365 ben.
Ik weet dat ik dan iedere maand geld uitgeef, terwijl ik nauwelijks iets van de nieuwe functionaliteit nodig heb.

Toen ik nu Word wilde starten, kreeg ik tot mijn verbazing melding dat ik de 365 licensie moest aanvaarden!
Ik dacht dat het een truuk was om mensen ongewild te doen overschakelen.

Microsoft support gecontacteerd via chat, en nu wordt mij duidelijk hoe de vork aan de steel zit.
Doordat ik met de Covid ook mijn Microsoft account vanop het werk af en toe thuis gebruik voor Teams, heeft de upgrade van vannacht blijkbaar gewoon die account genomen voor mijn Office, het gevolg is dat ik plots op een 365 Enterprise licensie zat, wat dus niet is wat ik wilde.
Uiteindelijk lukte het om terug te switchen naar mijn andere account, en heb ik weer Office Home & Student 2016.

Lijkt mij toch wel een bug in de Microsoft update.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

boulder schreef:Doordat ik met de Covid ook mijn Microsoft account vanop het werk af en toe thuis gebruik voor Teams, heeft de upgrade van vannacht blijkbaar gewoon die account genomen voor mijn Office, het gevolg is dat ik plots op een 365 Enterprise licensie zat, wat dus niet is wat ik wilde.
Of je het wil is iets anders... maar jij mag gewoon je Office 365 licentie van je werk thuis ook gebruiken.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef:
boulder schreef:Doordat ik met de Covid ook mijn Microsoft account vanop het werk af en toe thuis gebruik voor Teams, heeft de upgrade van vannacht blijkbaar gewoon die account genomen voor mijn Office, het gevolg is dat ik plots op een 365 Enterprise licensie zat, wat dus niet is wat ik wilde.
Of je het wil is iets anders... maar jij mag gewoon je Office 365 licentie van je werk thuis ook gebruiken.
Dat zou kunnen, maar ik houd niet van die abonnementsystemen.
Ik houd er ook niet van dat ik zomaar plots op een andere versie van Word, Excel en co zit.
Ik denk dat sinds de versie van Word voor Windows '95 nauwelijks nieuwe functionaliteit van Word nodig gehad heb, idem ditto voor Excel, privé dan.
Het enige extra zijn de nieuwe bestandsformaten, maar dat is een keuze van Microsoft geweest om die te introduceren.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

boulder schreef:
DarkV schreef:
Dat zou kunnen, maar ik houd niet van die abonnementsystemen.
Ik houd er ook niet van dat ik zomaar plots op een andere versie van Word, Excel en co zit.
Ik denk dat sinds de versie van Word voor Windows '95 nauwelijks nieuwe functionaliteit van Word nodig gehad heb, idem ditto voor Excel, privé dan.
Het enige extra zijn de nieuwe bestandsformaten, maar dat is een keuze van Microsoft geweest om die te introduceren.
kijk eens of uw werk account niet staat geconnecteerd in School or Work accounts in uw Windows. Zoja verwijder die en na een reboot zou dit niet meer mogen gebeuren :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef: kijk eens of uw werk account niet staat geconnecteerd in School or Work accounts in uw Windows. Zoja verwijder die en na een reboot zou dit niet meer mogen gebeuren :-)
Het is ondertussen opgelost, maar ik heb die werk account ook wel nodig.
Als ik Teams doe via Terminal Services, dan werkt mijn headset niet, dus moet die wel locaal draaien, daarvoor heb ik dan mijn Microsoft account nodig.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

boulder schreef:
quovadis schreef: kijk eens of uw werk account niet staat geconnecteerd in School or Work accounts in uw Windows. Zoja verwijder die en na een reboot zou dit niet meer mogen gebeuren :-)
Het is ondertussen opgelost, maar ik heb die werk account ook wel nodig.
Als ik Teams doe via Terminal Services, dan werkt mijn headset niet, dus moet die wel locaal draaien, daarvoor heb ik dan mijn Microsoft account nodig.
Normaal als je hem niet in windows ingeeft enkel in teams zou dat niet mogen gebeuren. Maar soit je privé pc gebruiken om te werken zou ook niet mogen gebeuren, als je werkgever je doet telewerken is het minste wat hij moet doen jou van de middelen voorzien, ik zou dus eens een laptop aan de baas vragen. Volgende stap als je op bureau komt werken, breng maar je eigen pen en papier mee want die heb je thuis ook liggen. Pffft.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Tomsworld schreef:Normaal als je hem niet in windows ingeeft enkel in teams zou dat niet mogen gebeuren. Maar soit je privé pc gebruiken om te werken zou ook niet mogen gebeuren, als je werkgever je doet telewerken is het minste wat hij moet doen jou van de middelen voorzien, ik zou dus eens een laptop aan de baas vragen. Volgende stap als je op bureau komt werken, breng maar je eigen pen en papier mee want die heb je thuis ook liggen. Pffft.
Wij hadden bij de laatste nieuwe PC de keuze: ofwel een laptop ofwel een desktop.
Ik heb liefst een desktop op het werk, omdat die toch altijd net iets krachtiger zijn, en ik houd liefst werk en privé wat gescheiden.
Het is door dat telewerken dat dat moeilijker is, als ik connecteer naar mijn desktop, en daar Teams gebruik, wil hij de daar aangesloten headset gebruiken, wat niet werkt natuurlijk.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

Als je via remote desktop (bv. over vpn) verbindt, dan kan hij perfect de headset gebruiken die is aangesloten op de bak vanwaar je de verbinding hebt gemaakt. Belangrijk is wel dat je eerst je headset aansluit en daarna pas (opnieuw) de rdp-verbinding opzet want anders blijft hij het oude gemapte audio device gebruiken.

Ik heb het maanden zo gedaan, werkte prima, alleen jammer dat de headset pas herkend wordt na de sessie opnieuw op te starten.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Dat zou kunnen, maar ik houd niet van die abonnementsystemen.
So what, zolang je dat niet zelf moet betalen ?
boulder schreef:Ik houd er ook niet van dat ik zomaar plots op een andere versie van Word, Excel en co zit.
Ik werk nu al enkele jaren met Office 365 maar ik heb nog nooit het gevoel gehad "plots" een andere versie te hebben. Af en toe heb je wel wat wijzigingen maar dat is eerder een evolutie (die je trouwens in veel andere software ook hebt) dan een revolutie.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef:So what, zolang je dat niet zelf moet betalen ?
Zo lang, ja, maar wat daarna? Niks meer om op terug te vallen, en da's een vuil idee: voor eeuwig gekluisterd aan software die enkel met maandelijkse betaling beschikbaar is.

Da's voor mij persoonlijk de reden waarom ik software met een maandelijks recurrente kost niet eens begin te gebruiken, puur om er niet gewend aan te geraken om het nadien kost wat (op lange termijn héél véél) kost te kunnen blijven gebruiken omdat ik niks anders meer wil of kan gebruiken. Om het zeer gekleurd uit te drukken: uzelf beschermen tegen de drugsdealers van de softwarewereld door nooit het gratis staaltje te gebruiken.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

JamesEarlGray schreef:Als je via remote desktop (bv. over vpn) verbindt, dan kan hij perfect de headset gebruiken die is aangesloten op de bak vanwaar je de verbinding hebt gemaakt. Belangrijk is wel dat je eerst je headset aansluit en daarna pas (opnieuw) de rdp-verbinding opzet want anders blijft hij het oude gemapte audio device gebruiken.

Ik heb het maanden zo gedaan, werkte prima, alleen jammer dat de headset pas herkend wordt na de sessie opnieuw op te starten.
Hmm, ik zal dat nog eens testen, maar het zou mij verwonderen dat het hier op die manier werkt.
Het is niet dat ik nog nooit eens geprobeerd heb met herconnecteren.
Ik heb het ook nog nooit weten werken op die manier.
JamesEarlGray schreef:Zo lang, ja, maar wat daarna? Niks meer om op terug te vallen, en da's een vuil idee: voor eeuwig gekluisterd aan software die enkel met maandelijkse betaling beschikbaar is.
Daar zit hem de clou, je tekent feitelijk in op iets waar je totaal de toekomst niet van weet.
Weet ik veel of het bedrijf zal blijven met Office 365 werken binnen 5 jaar of zo?
Misschien zit ik plots op een nieuw bestandsformaat dat Microsoft introduceert.
JamesEarlGray schreef:Da's voor mij persoonlijk de reden waarom ik software met een maandelijks recurrente kost niet eens begin te gebruiken, puur om er niet gewend aan te geraken om het nadien kost wat (op lange termijn héél véél) kost te kunnen blijven gebruiken omdat ik niks anders meer wil of kan gebruiken. Om het zeer gekleurd uit te drukken: uzelf beschermen tegen de drugsdealers van de softwarewereld door nooit het gratis staaltje te gebruiken.
Voor sommige software vind ik een abonnementsformule wel logisch: denk aan antivirus en firewall software, waar continu updates nodig zijn, om nieuwe virussen en gevaren te kunnen detecteren en verhelpen.
Een tekstverwerker, een spreadheet, die bevaten meestal de nodige functionaliteit waar ik in 20 of 30 jaar geen updates aan nodig heb.
Ik ben dus niet principeel tegen een abonnementsformule, maar alleen als ze ook in mijn eigen voordeel is, met Office lijkt het mij iets dat vooral in het voordeel van Microsoft is.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

JamesEarlGray schreef:Zo lang, ja, maar wat daarna? Niks meer om op terug te vallen, en da's een vuil idee: voor eeuwig gekluisterd aan software die enkel met maandelijkse betaling beschikbaar is.
Hij heeft toch een Home & Student licentie... die kan hij daarna alsnog installeren als hij wil.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

Ik had het eerder over een algemene situatie waarbij iemand Office365 gebruikt terwijl het door het werk wordt bekostigd, maar nadien niks zou hebben om op terug te vallen. Enige mogelijkheid is zelf te beginnen dokken, want de gebruiker is 'hooked'. Of terugvallen op een oudere versie indien die daarvoor een licentie heeft, die dan helaas tekortschiet wegens het gebrek nieuwe features die de gebruiker gewend is geraakt.

Puur uit principe ga ik sowieso zulke software niet gebruiken en meteen de overstap wagen naar iets bij de nieuwste versies geen recurrente kosten zal hebben. Een beetje gek om software te leasen als ik die goedkoper permanent kan hebben zoals vroeger. Voor veel mensen is het een bittere pil.

Qua prijskwaliteit is de 1TB OneDrive cloud storage van een Office365 abo wel een positief punt, áls je het nodig hebt. Zo niet is het een dode mus. Soit. Ik snap dus best waarom veel mensen niet gediend zijn met de nieuwe manier van software leasen ipv aankopen. Het brengt enkel op als je er veel gebruik van maakt, maar voor de mensen die het af en toe gebruiken en dan niet eens de geavanceerde features gebruiken, is het helaas pindakaas.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Voor die mensen zijn er ook gratis alternatieven als Libreoffice of google docs of Pages, Numbers en Keynote voor de Mac-gebruikers.
Voor occasionele gebruikers zijn die allemaal wellicht beter geschikt net omdat ze minder uitgebreid zijn. Compatibiliteit met MS Office is tegenwoordig zeker voldoende voor de niet professionele gebruiker.
Ik ben zelf ook een professionele gebruiker (op Mac) en ik kan alles doen wat ik nodig heb met de genoemde alternatieven.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

JamesEarlGray schreef:Of terugvallen op een oudere versie indien die daarvoor een licentie heeft, die dan helaas tekortschiet wegens het gebrek nieuwe features die de gebruiker gewend is geraakt.
Als een andere versie tekort schiet dan heeft Office 365 duidelijk een meerwaarde... en daar staat een prijs tegenover.

Trouwens Office 365 kost je jaarlijks 69 euro of 18 cent per dag (in familie context zakt dat zelfs naar 4 cent per dag)... en daar krijg je zoals je zelf aangeeft nog eens 1 TB (6 TB voor een familie) cloud storage bij.

Uiteindelijk is dit een persoonlijke keuze maar doen alsof je hier wordt uitgemolken lijkt me sterk overdreven.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

Eén permanente licentie kopen en die vijf jaar gebruiken kost veel minder dan elke maand opnieuw dokken, dus ja het is voelbaar duurder voor de gebruiker. Het grootste probleem is dat je niet eens meer de optie hebt te kiezen voor een permanente licentie: het is maandelijks dokken of the highway. Mensen die op deze manier geld probeerden te besparen, door genoegen te nemen met een oudere versie, worden nu compleet in de kou gezet.

Het klopt dat er voldoende gratis alternatieven zijn voor mensen die gelukkig zijn met basisfunctionaliteit, maar ik blijf het een kwalijke evolutie vinden in de softwarewereld.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Valt het u ook op hoe corona als drogreden gebruikt wordt voor van alles en nog wat. Dagelijks krijg ik als antwoord dat iets niet mogelijk is of veel trager zal gaan omwille van Covid. Alle begrip dat wegens uitval door ziekte en quarantaines en door distancing maatregelen de productie niet zo vlot loopt als voordien maar in de administratieve sector waar thuiswerk veralgemeend zou moeten zijn kan men van thuis uit toch een mail beantwoorden of een telefoon aannemen?
Ik heb sterk de indruk dat het management flinke besparingen doorvoert voor de te verwachten economische crisis. En daarmee verdomme die crisis uitlokt.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Dat was mij ook al opgevallen: omwille van de drukte omwille van COVID19 lijken hele administraties uit te vallen. Tijdens de eerste maand van de eerste lockdown was dat nog enigszins begrijpbaar, maar daarna...
Computer(k)nul
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Sinna schreef:Dat was mij ook al opgevallen: omwille van de drukte omwille van COVID19 lijken hele administraties uit te vallen. Tijdens de eerste maand van de eerste lockdown was dat nog enigszins begrijpbaar, maar daarna...
Die drukte is wel realiteit als mensen uitvallen.
Vergeet niet dat niet alleen de met Covid besmette mensen uitvallen. Ook directe omgeving moet in quarantaine.
Als "kenniswerker" kan ik perfect thuiswerken, maar de arbeider aan de band kan dat niet. Maar in een keteneconomie, zijn we allemaal afhankelijk van elkaar. Dus een kleine uitval kan de hele keten wel ernstig verstoren.

En zo komen we tot mijn frustratie van de dag: Onze dienst vandaag maar voor 40% bemand. Totaal niet Covid related, samenloop van omstandigheden gewoon. Maar dat wil zeggen dat we vandaag zeker niet "normaal" hebben kunnen presteren.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Plan je 2 weken vakantie in mei en 2 in september met het motief dat je het onder beraad moet houden omwille van dat er dit jaar wss niet veel reisjes gaan gepland worden.

Vorig jaar was het excuus dat ik rekening moest houden met schoolvakanties. Hoe kan ik eigenlijk nog iets plannen op die manier...

Ik weet dat ik rekening moet houden met ouders die schoolgaande kinderen hebben en oudere werknemers maar dan doe ik dat en hebben ze weer een ander excuus :roll:
boulder
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef:Als een andere versie tekort schiet dan heeft Office 365 duidelijk een meerwaarde... en daar staat een prijs tegenover.
Dat hoeft niet zo te zijn, je kunt als MS met een nieuw bestandsformaat afkomen, en dan de conversie opdringen bijv.
DarkV schreef:Trouwens Office 365 kost je jaarlijks 69 euro of 18 cent per dag (in familie context zakt dat zelfs naar 4 cent per dag)... en daar krijg je zoals je zelf aangeeft nog eens 1 TB (6 TB voor een familie) cloud storage bij.
Het is niet aan jou of aan MS om te beslissen of dat een eerlijke prijs is.
Ik heb toch helemaal geen abonnement nodig?
Waarom zou ik dan 70€ per jaar gaan uitgeven voor iets dat ik al heb?
Dat uitrekenen per dag, tja, dat kun je met alles doen om het te minimalisern, dan lijkt het niet veel, maar als het geld is dat je weggooit
En wie zegt dat ik die cloud storage nodig heb?
DarkV schreef:Uiteindelijk is dit een persoonlijke keuze maar doen alsof je hier wordt uitgemolken lijkt me sterk overdreven.
Nu kost het 0€/jaar, na dat eerste jaar.
Bij jou kost het 70€/jaar, en je veronderstelt dat die prijs in die toekomst niet gaat stijgen, maar eens je op zo'n abonnement zit, weet je helemaal niet zeker, en valt het tegen, dan zit je zonder Office...

PS: Toen die omschakeling naar Office 365 gebeurde, kon ik niet checken of ik een licensie had, want nog voordat ik Word of Excel kon openen, verscheen er een reuzenkader met de boodschap "Accept the license", wegklikken zorgde ervoor dat Word of Excel weer gesloten werd.
Het leek er dus op dat mijn privé versie ongewild overgeschakeld was naar Office 365, in de plaats dat ik nu plots de Office versie van mijn werkaccount kreeg.
Ik wilde die licentieovereenkomst niet aanvaarden, vermits ik ervan uitging dat ik op dat moment op een betalende abonnementsformule zou zitten.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb niets tegen naalden, en ben dan ook niet bang om een prikje te krijgen of om bloed te laten afnemen.
Maar is het echt nodig om in het nieuws telkens in te zoomen op de naald op het moment dat ze dat vaccin toedienen? Ik dacht dat het de bedoeling was van zoveel mogelijk mensen mee te krijgen? Ik denk niet dat je dat op die moment gaat verkrijgen...
Bonnie
Starter
Starter

Helaas zijn er heel wat corona wappies die beweren dat de personen die publiek werden gevaccineerd, niet geprikt werden met een naald.

Daarom laat men dus de naald nu zeer duidelijk in beeld zien
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Tjah, als je echt een complotdenker bent dan ga je er toch gewoon vanuit dat dat getrukeerd is, net om meer mensen te lokken om zich in te laten spuiten met 5G chips :lol:
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bonnie schreef:Helaas zijn er heel wat corona wappies die beweren dat de personen die publiek werden gevaccineerd, niet geprikt werden met een naald.
Tegen die wappies kan je toch niets doen... gewoon hen laten opdraaien voor alle kosten indien ze ooit door Corona in het ziekenhuis belanden.

De overheid geeft je hier een gratis "verzekering" dmv. een vaccin, neem je dat niet moet je de gevolgen ook maar dragen.
Pi.Degroote
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Ik wou vanmorgen een 2-tal foto's doorsturen via OneDrive.

Normaalgezien verander ik dan steeds de rechten van 'edit' naar 'view', zodat anderen mijn afbeeldingen niet om zeep kunnen helpen...

Echter, deze keer was ik dit vergeten, heb ik dit twee minuten later 'ge-unshared' en opnieuw 'ge-shared' met enkel leesrechten (gelukkig nog de originele afbeeldingen).

Ik vind het echter vrij vervelend dat met 'delen' blijkbaar ook 'bewerken' bedoeld wordt, tenzij je dit vooraf uitzet.

Ik kan verder nergens een mogelijkheid terugvinden om de default instelling op 'view' te zetten voor alle toekomstige deelopdrachten.
Blijkbaar vinden ze bij OneDrive misschien dat met 'delen' dan maar wellicht ook vanzelf 'bewerken' geïmpliceerd of bedoeld wordt... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”