![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
We zijn toch al na San Marino het slechtste land ter wereld met 1674 cases/1mil inwoners.
Ik denk niet dat ze in het buitenland wakker liggen van ons, als je ziet wat we van europa kregen (een aalmoes).
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
Ik begrijp de kromme situatie nog steeds niet echt rond vakantiegangers...Teebee schreef:Iedereen die nu nog het land in komt (ter land, ter zee en in de lucht) met bussen naar leegstaande legerbarakken/kazernes/hotels, en dan 2 coronatesten op 1 week tijd). En die dagen dat ze niet werken moet door verlof ingevuld worden !
zondebokken zoekt voor een falend beleidDarkV schreef: Ik begrijp de kromme situatie nog steeds niet echt rond vakantiegangers....
Met andere woorden. Een Belg doet enkel iets NIET als het verboden is. Want corona is een griepje, waarom zouden we daarvoor onze gewoontes aanpassenHet enige recente gegeven dat speciale aandacht vraagt is de nieuwe variant die op die manier zich sneller kan verspreiden maar dan moet je als overheid ook maar het lef hebben om reizen gewoon te verbieden.
Reizen binnen de EU kan niet zomaar verboden worden en daar zit het probleem.DarkV schreef:Het enige recente gegeven dat speciale aandacht vraagt is de nieuwe variant die op die manier zich sneller kan verspreiden maar dan moet je als overheid ook maar het lef hebben om reizen gewoon te verbieden.
vergeten dat in maart-mei de grenzen en luchthavens wel dicht konden?on4bam schreef: Reizen binnen de EU kan niet zomaar verboden worden en daar zit het probleem.
Hangt ervan af hoe je op vakantie gaat en wat je daar doet.DarkV schreef: - Ze doen niets illegaal (het is nog steeds toegelaten te reizen)
- De bestemming is rood, zo ook Belgie
- Vakantie is geen synoniem voor apres-ski of feesten (al zal het wel gebeuren net zoals hier)
Lucht in een vliegtuig wordt 20 a 30 keer per uur ververst en bevat tevens filters. In een bus dat is een andere discussie.duizend schreef:Vakantie met vliegtuig, ... tja urenlang in een buis met circulerende lucht en bij elkaar geplakt tijdens inchecken en ticketcontroles
zou ik dus niet doen
De beelden die recent werden gemaakt door VTM gaven nochtans een perfecte organisatie weer van het ski gebeuren (al kunnen ze ook niet ieder skigebied controleren)... iets wat je niet kan zeggen van oa. een wintergloed in Brugge (en andere koop events net voor Kerstmis en oudjaar).duizend schreef:Skiën, tja is wel in openlucht maar er zijn bottlenecks in elk skigebied waar je om de lift te nemen meer dan 15 minuten moet aanschuiven.
Ik zie dit aanschuiven niet gebeuren op 1,5 meter, no way.
Met 4 in een gondel van 6 ... bijlange geen 1,5 meter, ook dikwijls 10 tot 15 minuten in de gondel
Misschien kan dat corona proof ?iceke schreef:Ach, je moet het zover niet zoeken, het was hier vandaag aan't WZC een drukte van je welste..
Zal dan een absoluutfilter zijn die 100% van de virussen tegenhoudt zekerDarkV schreef: Lucht in een vliegtuig wordt 20 a 30 keer per uur ververst en bevat tevens filters. In een bus dat is een andere discussie.
Ik heb al veel andere beelden gezien...DarkV schreef:De beelden die recent werden gemaakt door VTM gaven nochtans een perfecte organisatie weer van het ski gebeuren (al kunnen ze ook niet ieder skigebied controleren)... iets wat je niet kan zeggen van oa. een wintergloed in Brugge (en andere koop events net voor Kerstmis en oudjaar).
Het kan nog gemakkelijker en efficiënter:Dfrog schreef:Het kan geautomatiseerd als de overheid dit wil. ANPR-camera registreert een 'binnenkomend' voertuig na 48uur 'uitgaand'=automatisch dossier. Vraag is of we dit willen en hoe men hier post-corona mee om zou willen blijven gaan.
Het probleem is dat de overheid niet "wil" (of is het kunnen) !?Dfrog schreef:Het kan geautomatiseerd als de overheid dit wil.
Dat is onder "normale" omstandigheden... ik mag hopen dat mensen zich nu iets anders gedragen.duizend schreef:En iedereen die ooit al eens gaan skiën is weet dat er tal van plaatsen zijn in elk skigebied waar iedereen moet passeren om terug te geraken.
Omdat omhoog skiên lastig is, staan alle skiërs opgepakt onderaan de lift, waar meestal geen plaats is om 1,5 meter afstand te houden.
Ik zie er gene ene 50 meter hoger wachten als het te druk is aan de lift.
Kan ook niet, want dan skiet de rest je toch voorbij en geraak je nooit terug boven.
"Ik ga me voorzichtig uitdrukken, het zijn de mensen die het gezond verstand hadden om op reis te vertrekken, wie we nu, hopen dat ze het gezond verstand hebben om zich te laten testen en in quarantaine te gaan"
DarkV schreef:
Dat is onder "normale" omstandigheden... ik mag hopen dat mensen zich nu iets anders gedragen.
[/quote]DarkV schreef: Dat is onder "normale" omstandigheden... ik mag hopen dat mensen zich nu iets anders gedragen.
We hoeven geen derde golf mee te maken. Hou de scholen wat langer gesloten, met afstandsonderwijs waar dat kan, met opvang voor kinderen van ouders met essentiele beroepen, zoals veel landen in de EU doen, en je bespaart je de golf. Men kan dat nog perfect beslissen vandaag of morgen.Muziekbos schreef:Door deze mensen komen we zeker terecht in een derde golf die nog verwoestender zal zijn dan de tweede golf. Het zorgpersoneel is moe, nood aan rust en vakantie. We hebben geen nood aan een derde golf.
Dat is een methode van 'werken' die ooit door een premier in ons land is uitgevonden.Pengu schreef: We lossen het wel op als het voor onze neus staat.
Dat is nu eenmaal de intrieste realiteit. Ik ga niet in herhaling vallen over het naleven van waarden die achter de maatregelen schuilen en die m.i. minstens even belangrijk zijn als de maatregelen zelf.phil48 schreef:Met andere woorden. Een Belg doet enkel iets NIET als het verboden is. Want corona is een griepje, waarom zouden we daarvoor onze gewoontes aanpassenHet enige recente gegeven dat speciale aandacht vraagt is de nieuwe variant die op die manier zich sneller kan verspreiden maar dan moet je als overheid ook maar het lef hebben om reizen gewoon te verbieden.
CCatalyst schreef:We hoeven geen derde golf mee te maken. Hou de scholen wat langer gesloten, met afstandsonderwijs waar dat kan, met opvang voor kinderen van ouders met essentiele beroepen, zoals veel landen in de EU doen, en je bespaart je de golf. Men kan dat nog perfect beslissen vandaag of morgen.Muziekbos schreef:Door deze mensen komen we zeker terecht in een derde golf die nog verwoestender zal zijn dan de tweede golf. Het zorgpersoneel is moe, nood aan rust en vakantie. We hebben geen nood aan een derde golf.
Hoeveel skiërs zijn in plaatselijke horeca in elkaars gezicht gaan hoesten? Dat zullen er % meer zijn dan dat er kinderen met de bus naar school gaan1207 schreef: zie ik nu hetzelfde discours als bij het onderwijs?
we knippen een skivakantie in 100 deelstukken en pakken enkel het stukje waar ge vanboven naar beneden gaat.
Dat kleine deeltje kan inderdaad op afstand, of daarmee de hele vakantie veilig is?
ok, maar jij blijft mensen wel aanvallen eenkel omdat ze zich aan de overheidsmaatreglen houden en weigeren zichzelf jouw striktere regels op te leggen.koenraaddeconinck schreef:[ Ik ga niet in herhaling vallen over het naleven van waarden die achter de maatregelen schuilen en die m.i. minstens even belangrijk zijn als de maatregelen zelf....
En dat mijn beste is de rede waarom wij mateloos falen in de bestrijding van 'het virus'.philippe_d schreef: Er zijn uitzonderingen op deze regels (professioneel, studenten, ...), maar de betrokkenen zullen zelf wel weten of ze tot de categorie van de uitzonderingen behoren ...
Dees moet ge mij eens uitleggen. Waarden naleven? Die van u of die van mij of die van pierke of de overheid...koenraaddeconinck schreef:Ik ga niet in herhaling vallen over het naleven van waarden
Heist_175, nogmaals, import op zich kan tot een verhoging maar niet tot een golf leiden. Om een golf te krijgen, heb je ook lokale verspreiding nodig na de import. De lokale verspreiding begint morgen, dankzij Ben Weyts.heist_175 schreef: Hoeveel skiërs zijn in plaatselijke horeca in elkaars gezicht gaan hoesten? Dat zullen er % meer zijn dan dat er kinderen met de bus naar school gaan.
De meest recente peilingen tonen dit niet aan, maar Ben Weyts blijft nog altijd geloven dat jij als ouder hem (of zijn partij) electoraal gaat belonen voor het openhouden van de scholen, no matter what, want er is leerachterstand ook al zeggen leerkrachten van niet.heist_175 schreef:Ik meen begrepen te hebben dat ze beslist hebben om de huidige (onderwijs)maatregelen te verlengen tot aan de krokusvakantie? In het nieuws spraken ze van mondmaskerplicht in het lager onderwijs.
heist_175 schreef:Al zullen er wel UB'ers zijn die dat toch weer zo'n arbitraire grens vinden, de leeftijd van 6 jaar.
Correctie: ook al zegt een leerkracht van niet.CCatalyst schreef:want er is leerachterstand ook al zeggen leerkrachten van niet.
Idd.De kaarten kunnen er niet slechter bijgelegen hebben denk ik. Het lijkt alsof die derde golf er gewoon moet komen.
Idd, onder de 6 jaar zitten ze niet in de kleuterklas met 25 kinderen op elkaar, zitten ze niet in de creche met 25 op elkaar, en zitten ze niet aan alles te likken en snottebellen te vegen. Met dat soort gedragingen zou je eigenlijk verwachten dat het aantal besmettingen bij 0-6 (of 2,5-6 -> kleuters) gigantisch hoog zou liggen. Het zal wel aan de teststrategie liggen, stiekem zijn het de 0-6-jarigen die voor de 2de golf hebben gezorgdHet zou al heel wat beter geweest zijn dan 12 jaar. Onder 6 jaar heeft een kind beduidend minder sociale contacten.heist_175 schreef:Al zullen er wel UB'ers zijn die dat toch weer zo'n arbitraire grens vinden, de leeftijd van 6 jaar.
Het is niet de eerste/enige hoor, er is nog eens een opiniestuk geweest van een andere leerkracht in die zin. Ik zou niets liever hebben dat een leerkracht die echt merkt dat er leerachterstand is en geen N-VA partijkaart heeft naar voren treedtheist_175 schreef: Ter info: er zijn 200K personeelsleden in het onderwijs en jij hebt er eentje gevonden die geen leerachterstand ziet
Hoe jonger een mondmasker hoe beter, maar je moet ook niet ontkennen dat hoe jonger een kind, hoe minder uitgebreid het sociaal netwerk is, en dan heb ik het niet enkel over schoolse kennissen, maar ook het netwerk opgedaan in buitenschoolse activiteiten.heist_175 schreef:Idd, onder de 6 jaar zitten ze niet in de kleuterklas met 25 kinderen op elkaar, zitten ze niet in de creche met 25 op elkaar, en zitten ze niet aan alles te likken en snottebellen te vegen.
Ik heb even de uitdaging aangegaan, dit vond ik van begin september:heist_175 schreef: Dus als we door het verplichten van mondmaskers in de basisschool (het voorstel dat ik las was vanaf 10 jaar, dus 4de/5de leerjaar) genoeg schoolbashers terug in hun kot krijgen met hun gezaag én/of het risico op besmettingen op scholen (ondanks de consensus dat de besmettingen niet op school plaatsvinden) kunnen beperken, met als conclusie dat de scholen wél open blijven, dan vind ik het allemaal prima (heb ik eerder al gezegd overigens, er zijn UB'ers die mijn posts nalezen tot 8 maanden in het verleden, die zullen die post wel voor mij vinden).
Dus je zegt nog steeds dat er op school geen besmettingen kunnen plaatsvinden, in september was "de afweging" voor mondmaskers niet nodig, maar vandaag is dat blijkbaar wel ok.CCatalyst schreef:Nu, ik snap nog altijd niet waarom die mondmaskerplicht op 12 jaar niet gewoon naar beneden kan.heist_175 schreef:Dat was enkel het plan B, voor het geval kinderen toch besmettelijker zouden zijn. In dat geval moet er dus zeker ook een afweging gemaakt worden. Nu is die afweging zelfs niet nodig, omdat de besmettelijkheid of overdraagbaarheid in de realiteit beperkt is.
Ondanks de prulstudie met 192 personen.
Cf gewoon mijn vorige posts: sociale verantwoordelijkheidszin, geen gedrag stellen waarvan anderen het slachtoffer kunnen zijn, respect voor regels die een duidelijk bewezen nut hebben en die de basis moeten vormen voor samen-leven, ...petrol242 schreef:koenraaddeconinck schreef:Ik ga niet in herhaling vallen over het naleven van waarden
Dees moet ge mij eens uitleggen. Waarden naleven? Die van u of die van mij of die van pierke of de overheid...
1. Ik stel objectief vast en neem een standpunt in dat correleert met hetgeen een andere topic user poneert. Aanvallen is m.i. een totaal ander iets.1207 schreef:ok, maar jij blijft mensen wel aanvallen eenkel omdat ze zich aan de overheidsmaatreglen houden en weigeren zichzelf jouw striktere regels op te leggen.koenraaddeconinck schreef:[ Ik ga niet in herhaling vallen over het naleven van waarden die achter de maatregelen schuilen en die m.i. minstens even belangrijk zijn als de maatregelen zelf....
Ik ken jouw zelfopgelegd strenger regime niet hé.
Het zal een godsdienst leerkracht geweest zijn. Deze crisis is voor hun één grote les en geeft niets anders dan diepgaande levenslessenheist_175 schreef:Correctie: ook al zegt een leerkracht van niet.CCatalyst schreef:want er is leerachterstand ook al zeggen leerkrachten van niet.
Ter info: er zijn 200K personeelsleden in het onderwijs en jij hebt er eentje gevonden die geen leerachterstand ziet![]()