Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

:-D :-D :-D


We zijn toch al na San Marino het slechtste land ter wereld met 1674 cases/1mil inwoners.
Ik denk niet dat ze in het buitenland wakker liggen van ons, als je ziet wat we van europa kregen (een aalmoes).

:beerchug:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

https://datastudio.google.com/embed/u/0 ... page/tpRKB
Sinds 13/12 stegen de cijfers terug
Sinds 25/12 dalen de cijfers terug
en op 29/12 waren ze nog aan het dalen

Of dat een vakantie-effect is (labo personeel in verlof) of niet, daar kan ik me niet over uitspreken.
De cijfers dalen wel nog steeds, wat hierboven enkele keren tegengesproken werd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Aantal testen is wel al met een vierde ofzo gezakt op 7 dagen tijd, en ik denk ook niet dat er de komende 3 dagen bijzonder veel getest zal worden.

Als we kijken naar de gemiddelde positiviteitsratio over 7 dagen, die flirt al even tussen stabiel en dalen, maar lijkt nu toch te gaan kiezen voor een gezapige daling. Dit weekend zouden we eindelijk onder de 7% moeten kunnen duiken. De WHO benchmark van <5% voor minstens 2 weken is weliswaar nog veraf, zeg maar 6 weken aan het huidige tempo.

De scholen zijn gesloten, dus een daling ligt in de lijn van de verwachtingen. Ook de examenperiode in het secundair onderwijs van december zal geholpen hebben.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Iedereen vergeet dat er velen hun resterende verlof aan het opnemen zijn.
Bij ons is het rond de kerstperiode praktisch dood op het werk.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Teebee schreef:Iedereen die nu nog het land in komt (ter land, ter zee en in de lucht) met bussen naar leegstaande legerbarakken/kazernes/hotels, en dan 2 coronatesten op 1 week tijd). En die dagen dat ze niet werken moet door verlof ingevuld worden !
Ik begrijp de kromme situatie nog steeds niet echt rond vakantiegangers...

- Ze doen niets illegaal (het is nog steeds toegelaten te reizen)
- De bestemming is rood, zo ook Belgie
- Vakantie is geen synoniem voor apres-ski of feesten (al zal het wel gebeuren net zoals hier)

... maar om één of andere reden vinden we het schandalig maar als ik dan de beelden zie van wintergloed in Brugge (georganiseerd door een stad zelf) dan denk ik toch dat we een beetje overdrijven om de vakantieganger in het algemeen aan de schandpaal te nagelen. Je kan de vakantieganger van nu trouwens niet vergelijken met deze in maart (toen er nog geen bewustzijn was rond Corona).

Het enige recente gegeven dat speciale aandacht vraagt is de nieuwe variant die op die manier zich sneller kan verspreiden maar dan moet je als overheid ook maar het lef hebben om reizen gewoon te verbieden.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

DarkV schreef: Ik begrijp de kromme situatie nog steeds niet echt rond vakantiegangers....
zondebokken zoekt voor een falend beleid
de crisis in maart waren de skiërs, de crisis in Oktober waren de lockdownfeestjes,...

Ik zou wel graag hebben dat men het coronabeleid ook naar andere domeinen verplaatst.
Stoppen voor rood? hoeft niet maar we raden het aan
Laatst gewijzigd door 1207 op 01 jan 2021, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Het enige recente gegeven dat speciale aandacht vraagt is de nieuwe variant die op die manier zich sneller kan verspreiden maar dan moet je als overheid ook maar het lef hebben om reizen gewoon te verbieden.
Met andere woorden. Een Belg doet enkel iets NIET als het verboden is. Want corona is een griepje, waarom zouden we daarvoor onze gewoontes aanpassen :roll:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

DarkV schreef:Het enige recente gegeven dat speciale aandacht vraagt is de nieuwe variant die op die manier zich sneller kan verspreiden maar dan moet je als overheid ook maar het lef hebben om reizen gewoon te verbieden.
Reizen binnen de EU kan niet zomaar verboden worden en daar zit het probleem.
Ik zou ook liever zien dat het effectief verboden zou zijn (hoewel ik daar zelf ook door getroffen wordt). Natuurlijk zie je dan de hele sector klaar staan om extra steun te vragen.

We zien al bijna een jaar dat "gezond verstand" niet werkt en toch hoopt men dat het reisformulier eerlijk ingevuld wordt, dat men in quarantaine gaat en zich laat testen. In de praktijk worden de formulieren "creatief" ingevuld, ga je niet in quarantaine en testen.. tja... vooral omdat de overheid toegeeft niet te kunnen controleren.
Voor vliegtuig, trein, bus is een controlesysteem eenvoudig maar zonder grenscontroles rijden auto's gewoon rond binnen de EU zonder controle. Weekje weggeweest en toch een controle tegengekomen? Geen probleem, je was minder dan 48u de grens over en als je auto niet vol bagage zit is daar niets tegen in te brengen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

on4bam schreef: Reizen binnen de EU kan niet zomaar verboden worden en daar zit het probleem.
vergeten dat in maart-mei de grenzen en luchthavens wel dicht konden?
Soit, we mogen reizen maar tussen 0u en 6u mag ik niet buiten? Als mijn vlieger om 7u vertrekt moet ik toch echt gewoon rond 6u inchecken vrees ik.
voor 2020 was dat toch zo :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

DarkV schreef: - Ze doen niets illegaal (het is nog steeds toegelaten te reizen)
- De bestemming is rood, zo ook Belgie
- Vakantie is geen synoniem voor apres-ski of feesten (al zal het wel gebeuren net zoals hier)
Hangt ervan af hoe je op vakantie gaat en wat je daar doet.

Vakantie met vliegtuig, ... tja urenlang in een buis met circulerende lucht en bij elkaar geplakt tijdens inchecken en ticketcontroles
zou ik dus niet doen

Skiën, tja is wel in openlucht maar er zijn bottlenecks in elk skigebied waar je om de lift te nemen meer dan 15 minuten moet aanschuiven.
Ik zie dit aanschuiven niet gebeuren op 1,5 meter, no way.
Met 4 in een gondel van 6 ... bijlange geen 1,5 meter, ook dikwijls 10 tot 15 minuten in de gondel
En als het dan sneeuwt of regent, wat dan met het masker ??? Ik weet het wel wat er dan gebeurd ...

Rij je met de auto naar Bretagne om daar eenzaam op het strand te wandelen met je hond, dan zie ik inderdaad geen reden om dat te verbieden
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Er zijn er veel gaan wandelen met hun hond vannacht in Bretagne
https://www.hln.be/buitenland/2-500-men ... ~abf79148/
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

duizend schreef:Vakantie met vliegtuig, ... tja urenlang in een buis met circulerende lucht en bij elkaar geplakt tijdens inchecken en ticketcontroles
zou ik dus niet doen
Lucht in een vliegtuig wordt 20 a 30 keer per uur ververst en bevat tevens filters. In een bus dat is een andere discussie.
duizend schreef:Skiën, tja is wel in openlucht maar er zijn bottlenecks in elk skigebied waar je om de lift te nemen meer dan 15 minuten moet aanschuiven.
Ik zie dit aanschuiven niet gebeuren op 1,5 meter, no way.
Met 4 in een gondel van 6 ... bijlange geen 1,5 meter, ook dikwijls 10 tot 15 minuten in de gondel
De beelden die recent werden gemaakt door VTM gaven nochtans een perfecte organisatie weer van het ski gebeuren (al kunnen ze ook niet ieder skigebied controleren)... iets wat je niet kan zeggen van oa. een wintergloed in Brugge (en andere koop events net voor Kerstmis en oudjaar).

Gebeuren er onverantwoorden dingen op vakantie... vermoedelijk wel, gebeuren ze hier in Belgie... zeker weten.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dat de meest succesrijke landen in de bestrijding van corona net die landen zijn die hun grenzen hermetisch dicht houden/hielden en "binnenkomers" na test eerst wekenlang in quarantaine zetten zal dus wellicht een hoax zijn.

Straks gaan de scholen weer open en mogen al die kinderen die de afgelopen week in Malaga enz. zaten gewoon naast hun vriendjes op de schoolbanken zitten (want geen quarantaine) en dan gaat iedereen weer zeggen "zie je wel, de scholen zijn de motor". Tja.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ach, je moet het zover niet zoeken, het was hier vandaag aan't WZC een drukte van je welste.. geen feest ? Dan gaan we maar naar oma of opa in't wzc
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Het kan geautomatiseerd als de overheid dit wil. ANPR-camera registreert een 'binnenkomend' voertuig na 48uur 'uitgaand'=automatisch dossier. Vraag is of we dit willen en hoe men hier post-corona mee om zou willen blijven gaan.

Er is in onze gemeente best wat vuurwerk de lucht in gevlamd. Mooi maar tegelijkertijd had het iets anarchistisch. Of zijn de ontstekers zo gefrustreerd in de miserie of is elke pijl een 'f#ck the system' boodschap? Hard to tell..
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

iceke schreef:Ach, je moet het zover niet zoeken, het was hier vandaag aan't WZC een drukte van je welste..
Misschien kan dat corona proof ?

Al mag je de vraag stellen of je 85-jarige oma (die al een jaar opgesloten zit) bezoeken in een WZC mag gelijkgesteld worden met "ik ga lekker een weekje van de normaliteit genieten in Malaga of Tenerife".

@Defrog

Als je hier op UB een poll zou houden krijgen de meesten nog liever corona dan dat een camera hun nummerplaat zou registreren als ze vanuit de rode zones Frankrijk, Luxemburg of Nederland ons land binnenrijden. Het idee alleen al :roll:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

DarkV schreef: Lucht in een vliegtuig wordt 20 a 30 keer per uur ververst en bevat tevens filters. In een bus dat is een andere discussie.
Zal dan een absoluutfilter zijn die 100% van de virussen tegenhoudt zeker :roll:
en ook moeilijk om uit te stappen als het vliegtuig te vol zit :roll:
DarkV schreef:De beelden die recent werden gemaakt door VTM gaven nochtans een perfecte organisatie weer van het ski gebeuren (al kunnen ze ook niet ieder skigebied controleren)... iets wat je niet kan zeggen van oa. een wintergloed in Brugge (en andere koop events net voor Kerstmis en oudjaar).
Ik heb al veel andere beelden gezien...

En iedereen die ooit al eens gaan skiën is weet dat er tal van plaatsen zijn in elk skigebied waar iedereen moet passeren om terug te geraken.
Omdat omhoog skiên lastig is, staan alle skiërs opgepakt onderaan de lift, waar meestal geen plaats is om 1,5 meter afstand te houden.
Ik zie er gene ene 50 meter hoger wachten als het te druk is aan de lift.
Kan ook niet, want dan skiet de rest je toch voorbij en geraak je nooit terug boven.

Skiën is de perfecte manier om corona op te doen, alle ingrediënten aanwezig!

En ja ik ben een fervent skier, dus zou maar al te graag vertrekken ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

[q

zie ik nu hetzelfde discours als bij het onderwijs?
we knippen een skivakantie in 100 deelstukken en pakken enkel het stukje waar ge vanboven naar beneden gaat.
Dat kleine deeltje kan inderdaad op afstand, of daarmee de hele vakantie veilig is?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dfrog schreef:Het kan geautomatiseerd als de overheid dit wil. ANPR-camera registreert een 'binnenkomend' voertuig na 48uur 'uitgaand'=automatisch dossier. Vraag is of we dit willen en hoe men hier post-corona mee om zou willen blijven gaan.
Het kan nog gemakkelijker en efficiënter:
GSM operatoren maken een dagelijkse lijst met de GSM nummers (= namen en adressen) van alle personen die >48 u geroamd hebben?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Dfrog schreef:Het kan geautomatiseerd als de overheid dit wil.
Het probleem is dat de overheid niet "wil" (of is het kunnen) !?

Zonder druk van de virologen zouden er nu zelfs geen testen gebeuren.
duizend schreef:En iedereen die ooit al eens gaan skiën is weet dat er tal van plaatsen zijn in elk skigebied waar iedereen moet passeren om terug te geraken.
Omdat omhoog skiên lastig is, staan alle skiërs opgepakt onderaan de lift, waar meestal geen plaats is om 1,5 meter afstand te houden.
Ik zie er gene ene 50 meter hoger wachten als het te druk is aan de lift.
Kan ook niet, want dan skiet de rest je toch voorbij en geraak je nooit terug boven.
Dat is onder "normale" omstandigheden... ik mag hopen dat mensen zich nu iets anders gedragen.

Als dit niet het geval is moet je openbaar vervoer ook verbieden...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Leef jij op een andere planeet ???

Hoe gedraagt men zich hier ...
Lockdownfeestjes, Brantano sale, Wintergloed, vertrek op de luchthaven, wandelen in de ardense sneeuw, gezellig op de dijk in Oostende

En jij denkt dat ze afstand gaan houden tijdens het aanschuiven aan de skilift
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Fragment in het journaal vandaag met minister Verlinden in de studio. Daar vroeg journaalanker Annelies Van Herck aan haar gast, en ik citeer:
"Ik ga me voorzichtig uitdrukken, het zijn de mensen die het gezond verstand hadden om op reis te vertrekken, wie we nu, hopen dat ze het gezond verstand hebben om zich te laten testen en in quarantaine te gaan"

Fragment is vanaf de 11de minuut te zien hier: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/het-journa ... u-20210101

Ik vrees dat er inderdaad een pak mensen zullen zijn die zich niet zullen laten testen. Een pak zullen gewoon foert zeggen. Anderen zullen zich laten leiden door de tips die in de media gegeven worden. (bv het feit dat je met de auto minder gecontroleerd zult worden).

Ik vind het eigenlijk redelijk absurd dat mensen toch nog vertrokken zijn ondanks dat het heel sterk werd afgeraden. Onder het motto "ze moesten het maar verbieden" doen wij toch ons eigen ding. Ik hoop voor hen dat ze inderdaad hun plichten nakomen en ze geen derde golf veroorzaken.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Mensen gedragen zich niet. Velen snappen nog altijd de ernst van deze pandemie niet. Zowel jong als oud zijn blind en doof voor de gevolgen van het virus. Beter zou zijn om de tijdelijke werkloosheid in de derde golf te schrappen. En wie zich niet gedraagt, dan ook geen kans op welke zorg dan ook in het ziekenhuis. Kunnen ze lekker op straat doodvallen. Door deze mensen komen we zeker terecht in een derde golf die nog verwoestender zal zijn dan de tweede golf. Het zorgpersoneel is moe, nood aan rust en vakantie. We hebben geen nood aan een derde golf.
DarkV schreef:
Dat is onder "normale" omstandigheden... ik mag hopen dat mensen zich nu iets anders gedragen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

DarkV schreef: Dat is onder "normale" omstandigheden... ik mag hopen dat mensen zich nu iets anders gedragen.
[/quote]

mja
ik stel voor het hele strafrecht buiten te gooien en te vervangen door adviezen.
bv afraden om zaventem op te blazen. nu gelukkig doen mensen met gezond verstand niet snel zulke dingen
het advies om voor rood te stoppen en rechts te rijden.
zeker neit verplichten want we hebben toch wel gezond verstand zeker?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Muziekbos schreef:Door deze mensen komen we zeker terecht in een derde golf die nog verwoestender zal zijn dan de tweede golf. Het zorgpersoneel is moe, nood aan rust en vakantie. We hebben geen nood aan een derde golf.
We hoeven geen derde golf mee te maken. Hou de scholen wat langer gesloten, met afstandsonderwijs waar dat kan, met opvang voor kinderen van ouders met essentiele beroepen, zoals veel landen in de EU doen, en je bespaart je de golf. Men kan dat nog perfect beslissen vandaag of morgen.

Het effect van zo'n verlengde sluiting is groot: de mobiliteit vermindert significant en heel wat ouders-werknemers hebben niet langer dagelijks de vrijheid om te beslissen of ze de telewerkregels die dag eens aan hun laars gaan lappen of niet in hun niet-essentiele job, waardoor het ook voor niet-ouders al heel wat minder interessant kan worden om nog naar het verlaten kantoor af te zakken, als ze er enkel maar met de figuurlijke krekels kunnen "teamwerken".

Indien men dat niet doet en toch het grote risico neemt tegen wetenschappelijk advies en beter weten in, zal de overheid uiteraard mee de verantwoordelijkheid dragen als het slecht uitdraait. Ze erkennen immers het probleem van de terugkeer van de reizigers, dus ze maken bewust een keuze om de scholen te sluiten of niet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Iedereen die zich aanmeldt op een buitenlands netwerk krijgt automatisch een sms van de provider met een boodschap i.v.m. roaming tarieven.

Via de operatoren zou het perfect mogelijk moeten zijn, om iedereen die vanuit het buitenland terugkeert een sms te sturen, met de uitleg over de nieuwe regels i.v.m testen en quarantaine.
Er zijn uitzonderingen op deze regels (professioneel, studenten, ...), maar de betrokkenen zullen zelf wel weten of ze tot de categorie van de uitzonderingen behoren ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Is het daar niet een beetje te laat voor om dit nog te implementeren? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een goed voorstel. Maar ik krijg telkens het gevoel dat we vaak achter de feiten aanlopen. Kunnen we niet een beetje meer vooruit denken? We voelen de bui al zo lang hangen wat die vakantiegangers betreft. Maar nu pas zijn we maatregelen aan het nemen (verstrengen) en denken we aan middeltjes hoe we dit probleem kunnen indijken zoals die sms.

Ik denk dat we met zijn allen een beetje meer ons best moeten doen om te kijken naar oplossingen voor problemen die zich op de langere termijn stellen. Wij leven allemaal teveel in het nu. We lossen het wel op als het voor onze neus staat.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Pengu schreef: We lossen het wel op als het voor onze neus staat.
Dat is een methode van 'werken' die ooit door een premier in ons land is uitgevonden.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

En zie hoe het hem vergaan is...

Gestruikeld over de dioxinecrisis.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

phil48 schreef:
Het enige recente gegeven dat speciale aandacht vraagt is de nieuwe variant die op die manier zich sneller kan verspreiden maar dan moet je als overheid ook maar het lef hebben om reizen gewoon te verbieden.
Met andere woorden. Een Belg doet enkel iets NIET als het verboden is. Want corona is een griepje, waarom zouden we daarvoor onze gewoontes aanpassen :roll:
Dat is nu eenmaal de intrieste realiteit. Ik ga niet in herhaling vallen over het naleven van waarden die achter de maatregelen schuilen en die m.i. minstens even belangrijk zijn als de maatregelen zelf.

En dit geldt niet enkel voor corona.

Wat jij terecht beschrijft, heet ik het ethisch en menselijk failliet van onze "samen"leving ...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef:
Muziekbos schreef:Door deze mensen komen we zeker terecht in een derde golf die nog verwoestender zal zijn dan de tweede golf. Het zorgpersoneel is moe, nood aan rust en vakantie. We hebben geen nood aan een derde golf.
We hoeven geen derde golf mee te maken. Hou de scholen wat langer gesloten, met afstandsonderwijs waar dat kan, met opvang voor kinderen van ouders met essentiele beroepen, zoals veel landen in de EU doen, en je bespaart je de golf. Men kan dat nog perfect beslissen vandaag of morgen.
1207 schreef: zie ik nu hetzelfde discours als bij het onderwijs?
we knippen een skivakantie in 100 deelstukken en pakken enkel het stukje waar ge vanboven naar beneden gaat.
Dat kleine deeltje kan inderdaad op afstand, of daarmee de hele vakantie veilig is?
Hoeveel skiërs zijn in plaatselijke horeca in elkaars gezicht gaan hoesten? Dat zullen er % meer zijn dan dat er kinderen met de bus naar school gaan :).
Ik meen begrepen te hebben dat ze beslist hebben om de huidige (onderwijs)maatregelen te verlengen tot aan de krokusvakantie? In het nieuws spraken ze van mondmaskerplicht in het lager onderwijs.
Al zullen er wel UB'ers zijn die dat toch weer zo'n arbitraire grens vinden, de leeftijd van 6 jaar :lol: .

@quarantaine
De overheid heeft het niet verboden, wel ontmoedigd.
Hoeveel eieren moeten er dan onder gelegd worden als de regels tijdens de reis veranderen? Ach kom zeg :).
Hoeveel terugkerende buitenlandse horeca-bezoekers gaan er effectief de quarantaineregels volgen...?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

koenraaddeconinck schreef:[ Ik ga niet in herhaling vallen over het naleven van waarden die achter de maatregelen schuilen en die m.i. minstens even belangrijk zijn als de maatregelen zelf....
ok, maar jij blijft mensen wel aanvallen eenkel omdat ze zich aan de overheidsmaatreglen houden en weigeren zichzelf jouw striktere regels op te leggen.
Ik ken jouw zelfopgelegd strenger regime niet hé.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

philippe_d schreef: Er zijn uitzonderingen op deze regels (professioneel, studenten, ...), maar de betrokkenen zullen zelf wel weten of ze tot de categorie van de uitzonderingen behoren ...
En dat mijn beste is de rede waarom wij mateloos falen in de bestrijding van 'het virus'.
Een virus beperkt zich niet tot 'een bepaalde categorie'.

Het was de laatste week heel rustig op onze werkvloer. Maar als ik zie hoe druk het was/is op de weg en in het bijzonder rond de koopcentra zoals de Bredabaan in Schoten op een zaterdag... of mijn werkgever die willens nietes klassikaal opleidingen wil geven in deze tijden waarbij we zelfs de bomma en den bompa niet mogen zien, maar professioneel wel alle registers mogen open getrokken worden en dat men dan verwonderd is dat Jan Modaal de draagkracht verliest om 'de maatregelen', die eigenlijk geen maatregelen zijn, tja.

De arrogantie die België nu ten toon stelt kent geen grenzen... We doen het beter dan de buurlanden naar het schijnt maar hebben nog altijd een twee duizend gevallen per dag, een positiviteitsratio van rond de 7 a 8 % die niet noemenswaardig daalt. En ondertussen gaat de pers weer terug in de 'good news' modus.
koenraaddeconinck schreef:Ik ga niet in herhaling vallen over het naleven van waarden
Dees moet ge mij eens uitleggen. Waarden naleven? Die van u of die van mij of die van pierke of de overheid...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef: Hoeveel skiërs zijn in plaatselijke horeca in elkaars gezicht gaan hoesten? Dat zullen er % meer zijn dan dat er kinderen met de bus naar school gaan :).
Heist_175, nogmaals, import op zich kan tot een verhoging maar niet tot een golf leiden. Om een golf te krijgen, heb je ook lokale verspreiding nodig na de import. De lokale verspreiding begint morgen, dankzij Ben Weyts.
heist_175 schreef:Ik meen begrepen te hebben dat ze beslist hebben om de huidige (onderwijs)maatregelen te verlengen tot aan de krokusvakantie? In het nieuws spraken ze van mondmaskerplicht in het lager onderwijs.
De meest recente peilingen tonen dit niet aan, maar Ben Weyts blijft nog altijd geloven dat jij als ouder hem (of zijn partij) electoraal gaat belonen voor het openhouden van de scholen, no matter what, want er is leerachterstand ook al zeggen leerkrachten van niet.

Er is dus, tegen de vraag van de vakbonden in, niets veranderd. Ondanks:
- Nieuwe gevaarlijke variant waarmee kinderen even besmettelijk zijn voor zover dat met vorige varianten ook al niet het geval was
- Bevestigde terugkeer reizigers uit risicogebieden waar cijfers heel hoog liggen
- Temperaturen rond vriespunt, itt mei of september
- Positiviteitsratio die meer dan dubbel zo hoog ligt als in mei of september
- Buurlanden die scholen wel sluiten
- Geen examens/vakantie in het dichte vooruitschiet (krokus = 6 weken ver)

De kaarten kunnen er niet slechter bijgelegen hebben denk ik. Het lijkt alsof die derde golf er gewoon moet komen.
heist_175 schreef:Al zullen er wel UB'ers zijn die dat toch weer zo'n arbitraire grens vinden, de leeftijd van 6 jaar :lol: .

Het zou al heel wat beter geweest zijn dan 12 jaar. Onder 6 jaar heeft een kind beduidend minder sociale contacten.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef:want er is leerachterstand ook al zeggen leerkrachten van niet.
Correctie: ook al zegt een leerkracht van niet.
Ter info: er zijn 200K personeelsleden in het onderwijs en jij hebt er eentje gevonden die geen leerachterstand ziet :)
De kaarten kunnen er niet slechter bijgelegen hebben denk ik. Het lijkt alsof die derde golf er gewoon moet komen.
Idd.
We laten het OV ongemoeid,
we laten terugkeerders quasi ongemoed overal het virus rondsproeien,
we laten besmet zorgpersoneel toch aan de slag,
...

Ahja, het OV is enkel een probleem voor schoolgaande jeugd :lol: .
heist_175 schreef:Al zullen er wel UB'ers zijn die dat toch weer zo'n arbitraire grens vinden, de leeftijd van 6 jaar :lol: .
Het zou al heel wat beter geweest zijn dan 12 jaar. Onder 6 jaar heeft een kind beduidend minder sociale contacten.
Idd, onder de 6 jaar zitten ze niet in de kleuterklas met 25 kinderen op elkaar, zitten ze niet in de creche met 25 op elkaar, en zitten ze niet aan alles te likken en snottebellen te vegen. Met dat soort gedragingen zou je eigenlijk verwachten dat het aantal besmettingen bij 0-6 (of 2,5-6 -> kleuters) gigantisch hoog zou liggen. Het zal wel aan de teststrategie liggen, stiekem zijn het de 0-6-jarigen die voor de 2de golf hebben gezorgd 8) .

Precies lang geleden dat jij nog 0-6 jarige kinderen hebt gezien :).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef: Ter info: er zijn 200K personeelsleden in het onderwijs en jij hebt er eentje gevonden die geen leerachterstand ziet :)
Het is niet de eerste/enige hoor, er is nog eens een opiniestuk geweest van een andere leerkracht in die zin. Ik zou niets liever hebben dat een leerkracht die echt merkt dat er leerachterstand is en geen N-VA partijkaart heeft naar voren treedt :!: Dat is ook zoveel makkelijker dan zeggen dat er geen is, want dat laatste vereist nog altijd moed om in te gaan tegen de man die het hoofd is van het departement dat je wedde betaalt.

Maar het lijkt er meer en meer op dat leerachterstand een propagandamiddel is om een politieke agenda te pushen. Wil dat zeggen dat er geen enkele leerling is die geen leerachterstand opgelopen heeft de voorbije maanden? Neen, dat zeg ik niet. Maar ik denk ook niet dat het het probleem is dat Weyts graag voorstelt om zijn "beleid" er door te kunnen pushen. Daarvoor legt hij het er toch net iets te vingerdik op allemaal.

Dat tot daar gelaten want zo'n zaken verwacht je wel van een carrierepoliticus niet-staatsman als Ben Weyts, maar wat me pijn doet is dat dat ook betekent dat de echte leerachterstand, die al van voor COVID-19 dateert, en vooral kansarme groepen treft, niet aangepakt zal worden. Want daar is het Ben Weyts helemaal niet om te doen, noch om de kwaliteit van het onderwijs. Hij wil gewoon jouw kop/partijstem, that's it.
heist_175 schreef:Idd, onder de 6 jaar zitten ze niet in de kleuterklas met 25 kinderen op elkaar, zitten ze niet in de creche met 25 op elkaar, en zitten ze niet aan alles te likken en snottebellen te vegen.
Hoe jonger een mondmasker hoe beter, maar je moet ook niet ontkennen dat hoe jonger een kind, hoe minder uitgebreid het sociaal netwerk is, en dan heb ik het niet enkel over schoolse kennissen, maar ook het netwerk opgedaan in buitenschoolse activiteiten.

Dat gezegd zijnde, ik merk dat je pleit voor een mondmasker op een nog jongere leeftijd dan 6 jaar, en dan zeg ik: akkoord! Elke verlaging van de leeftijd is welkom.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

@leerachterstand
Ik heb enkele dagen geleden nog artikels gelinkt van mensen die een breder zicht hadden over het onderwijslandschap en niet enkel de 2 kinderen van de leerkracht in DeTijd. Het staat u vrij die artikels te negeren. De conclusie is unisono: de leerkloof wordt groter en de leerachterstand neemt toe.
Als ik teveel links post, zijn er weer die denken dat ik op de sales afdeling van DeStandaard werk :).

@mondmasker
Het is absurd om te fulmineren tegen een arbitraire grens, want op de 6 jaar of het eerste leerjaar is die grens even arbitrair. Er is geen keiharde grens in sociale contacten ofzo: al van de instapklas zijn er sportactiviteiten. Dat bouwt wel op, maar gradueel, niet met grote sprongen. Dus waar de leeftijdsgrens voor mondmaskers ook licht: de grens zal altijd arbitrair zijn.

Ik heb ook nooit gepleit tegen maatregelen in het onderwijs, wél tegen blinde maatregelen: bv alle scholen toe omdat DeLijn niet veilig mag rijden (afstand etc) of omdat er veel terugkeerders zijn vanop reis (zie besmettingsdata eind augustus, vóór de scholen openden).

Dat gezegd zijnde is het wel zeker dat scholen - net als eender welke andere activiteit, inclusief supermarkten open houden - het aantal besmettingen doet stijgen. Elke maatregel - in eender welke sector - die het aantal bijkomende besmettingen kan temperen (cfr reductie tot 0 streven we in geen enkel domein na) is prima. Als je in juni een mondmasker droeg in de supermarkt, werd je scheef bekeken, ondertussen doet iedereen het. Sterker nog: zonder mondmasker mag je zelfs niet meer binnen.
Dus als we door het verplichten van mondmaskers in de basisschool (het voorstel dat ik las was vanaf 10 jaar, dus 4de/5de leerjaar) genoeg schoolbashers terug in hun kot krijgen met hun gezaag én/of het risico op besmettingen op scholen (ondanks de consensus dat de besmettingen niet op school plaatsvinden) kunnen beperken, met als conclusie dat de scholen wél open blijven, dan vind ik het allemaal prima (heb ik eerder al gezegd overigens, er zijn UB'ers die mijn posts nalezen tot 8 maanden in het verleden, die zullen die post wel voor mij vinden :angel: ).

Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef: Dus als we door het verplichten van mondmaskers in de basisschool (het voorstel dat ik las was vanaf 10 jaar, dus 4de/5de leerjaar) genoeg schoolbashers terug in hun kot krijgen met hun gezaag én/of het risico op besmettingen op scholen (ondanks de consensus dat de besmettingen niet op school plaatsvinden) kunnen beperken, met als conclusie dat de scholen wél open blijven, dan vind ik het allemaal prima (heb ik eerder al gezegd overigens, er zijn UB'ers die mijn posts nalezen tot 8 maanden in het verleden, die zullen die post wel voor mij vinden :angel: ).
Ik heb even de uitdaging aangegaan, dit vond ik van begin september:
CCatalyst schreef:Nu, ik snap nog altijd niet waarom die mondmaskerplicht op 12 jaar niet gewoon naar beneden kan.
heist_175 schreef:Dat was enkel het plan B, voor het geval kinderen toch besmettelijker zouden zijn. In dat geval moet er dus zeker ook een afweging gemaakt worden. Nu is die afweging zelfs niet nodig, omdat de besmettelijkheid of overdraagbaarheid in de realiteit beperkt is.
Ondanks de prulstudie met 192 personen.
Dus je zegt nog steeds dat er op school geen besmettingen kunnen plaatsvinden, in september was "de afweging" voor mondmaskers niet nodig, maar vandaag is dat blijkbaar wel ok.

Ik heb ook nog 15 seconden gezocht, maar kon niet vinden, of jij bij die groep zat die meende dat kinderen emotioneel beschadigd - of iets in die trant - zouden worden als ze een mondmasker zouden moeten dragen in de klas. Ik meende van wel, maar goed, hieraan ontsnap je dus.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

petrol242 schreef:
koenraaddeconinck schreef:Ik ga niet in herhaling vallen over het naleven van waarden

Dees moet ge mij eens uitleggen. Waarden naleven? Die van u of die van mij of die van pierke of de overheid...
Cf gewoon mijn vorige posts: sociale verantwoordelijkheidszin, geen gedrag stellen waarvan anderen het slachtoffer kunnen zijn, respect voor regels die een duidelijk bewezen nut hebben en die de basis moeten vormen voor samen-leven, ...

Ik hoop dat dit waarden zijn waar velen zich kunnen mee verzoenen ... Ik dacht - maar corrigeer mij gerust indien fout - dat deze ook "algemeen aanvaard zijn".

Mocht dit niet volstaan als toelichting, geef gerust een sein :!:
1207 schreef:
koenraaddeconinck schreef:[ Ik ga niet in herhaling vallen over het naleven van waarden die achter de maatregelen schuilen en die m.i. minstens even belangrijk zijn als de maatregelen zelf....
ok, maar jij blijft mensen wel aanvallen eenkel omdat ze zich aan de overheidsmaatreglen houden en weigeren zichzelf jouw striktere regels op te leggen.
Ik ken jouw zelfopgelegd strenger regime niet hé.
1. Ik stel objectief vast en neem een standpunt in dat correleert met hetgeen een andere topic user poneert. Aanvallen is m.i. een totaal ander iets.
Als elk standpunt dat niet correleert met het uwe, een aanval is, dan kan er beter gestopt worden met discussiëren. Ik heb ook geen hoofdletters of bold gebruikt :beerchug:

Als voorbeeld hier ook de oproep van de politie zone "Les Fagnes" om niet meer ter plaatse te komen. Eerste zin in het journaal: "de oproep van de poiltie om niet naar de Hoge Venen te rijden, is duidelijk niet opgevolgd". Zoals ik al poneerde, het heeft niet enkel te maken met corona.

2. Eigenlijk gaat het nog verder: zelfs aan zaken die uitdrukkelijk verboden worden, vegen te velen hun voeten. Voorbeelden ga ik hiervan niet meer geven. Mocht je dit nodig achten, aarzel niet om me te interpelleren.

3. Mijn regime bestaat uit:
- opvolging van de elementaire hygiënische maatregelen
- vaak ook niet doen wat mag: bv. deze zomer op een terras gaan zitten waar distancing niet gerespecteerd is, ondanks het feit dat er stoelen vrij zijn
- reizen beperken: ik ontdek zoveel natuurschoon in mijn eigen omgeving. Ik heb wel degelijk nood aan een deugddoende vakantie maar - ik weet het, het reizen is niet verboden - maar ik doe het momenteel niet. In deze sta ik niet alleen met mijn mening: ik ben een watje als ik hoor welke eretitels gegeven worden aan reizigers richting rode gebieden.
- contact beperken: ik doe voor mijn ouders de noodzakelijke boodschappen. Overige contacten met familie / vrienden via tel. of skype. Met nieuwjaar, mijn ouders en zus een gelukkig jaar gaan wensen van op de stop (zij hebben geen tuin als bewoners van het centrum van de stad) en hen ook een geschenk overhandigt.
- ik doe maximaal aan telewerk, alhoewel ik weet dat dit laatste niet voor iedereen haalbaar is.

Ben ik dit allemaal beu? Ja, kots-, kots-, kotsbeu. Is er momenteel een alternatief indien we zo vlug mogelijk uit de impasse willen geraken? Neen :!: :!: :!: Zullen vaccins op enkele maanden tijd het tij keren. Ik hoop maar ik vrees ervoor. Dus dit volhouden - hoe intriest ook en hoe slecht ik me er zelf ook bij voel - zal de regel zijn.

Dus wees gerust. Nee, ik ben niet depressief. Nee, ik ben geen massochist.

Ik zie de maatregelen voorlopig als het enige spoor om met zo weinig mogelijk menselijke slachtoffers - en mijn oprechte excuses dat dit laatste voor mij belangrijk is want menselijk leed verhelpen is ook de reden waarom ik zorgverlener geworden ben - asap van deze miserie af te geraken.

Mocht iemand veel betere en meer accurate oplossingen hebben waardoor we nog vlugger uit deze impasse geraken, aarzel aub niet.

De eest komende mijlpaal dient zich aan binnen enkele dagen à een week: effect terugkerende reizigers?, heropening scholen?, terug opstarten bedrijven?, ... Een ding hoop ik: aub geen 3° golf. En ja, geen probleem met reizigers wat mij betreft naar rode zones indien ze de voorschriften naleven: PLF, testing en quarantaine conform de vooropgestelde maatregelen. Die mensen hebben het fundamenteel recht om te reizen wegens niet verboden. Meer nog, ik gun hen het uit de grond van mijn hart. Ze hebben het recht hun eigen gezondheid op het spel te zetten maar ... niet die van mij noch van andere mede burgers.

Ik heb onlangs uitspraken gehoord van mensen die reizigers naar rode gebieden bestempelen als "perverte, asociale hyper egoïsten". Waar? In het ziekenhuis.

Mijn vrouw moest daar gisteren anderhalf uur aanschuiven voor een covid test omdat ze volgende week een ingreep moet ondergaan. Daar was er ééntje van zijn .... aan het maken tegen de verpleegester die alleen instond voor de testing omdat hij na een vermoeiende auto verplaatsing van meer dan 8 uur als terugweg naar huis van op reis, zo lang moest wachten.
Mijn vrouw stelde vast dat de verpleegster op zeer veel steun kon rekenen van omstaanders die er niet stonden omdat ze met hun dwaas gezicht op reis geweest waren naar rood gebied maar omdat ze zich moesten laten testen, zich allesbehalve goed voelend, om volgende week een ingreep te ondergaan.

Moest ik het daar voor het zeggen hebben, zouden de reizigers achteraan mogen aanschuiven achter in de rij om patiënten voorrang te geven. Kwestie van hun nog wat langer het vakantiegevoel te geven ... :angel:

Een oudere man opperde tav. betrokkene of hij misschien nog niet vanuit menselijke overwegingen er ook al maar aan gedacht had om een bejaarde man in een rolstoel nog te laten voorgaan ... Zoiets valt onder de waarden: respect, menselijkheid, hoffelijkheid, beleefdheid, sociale verantwoordelijkheidszin, ... Iemand iets op tegen of een andere mening toegedaan ??? Wacht zeker niet om te reageren. Ik kijk vol interesse uit naar jullie reacties.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:
CCatalyst schreef:want er is leerachterstand ook al zeggen leerkrachten van niet.
Correctie: ook al zegt een leerkracht van niet.
Ter info: er zijn 200K personeelsleden in het onderwijs en jij hebt er eentje gevonden die geen leerachterstand ziet :)
Het zal een godsdienst leerkracht geweest zijn. Deze crisis is voor hun één grote les en geeft niets anders dan diepgaande levenslessen :wink:

@leerachterstandontkenners
Mijn zus (en ook haar man) geven beiden les in het middelbaar. Mijn zus geeft wiskunde, vooral aan ‘moeilijke’ richtingen. Het was al zeer moeilijk om deze leerlingen mee te krijgen in een normale les, laat staan via afstandsonderwijs. In het begin leek dat goed mee te vallen omdat ze niet in een klasgroep zaten en elkaar niet ‘aanstaken’ om niet op te letten. Mijn zus kon ook makkelijker een leerling individueel helpen zonder gestoord te worden door andere leerlingen. Maar op lange termijn is de fut er duidelijk uit geraakt bij de leerlingen. Je moet niet gestudeerd hebben om te weten dat dat gewoon zo is en dat voor velen deze situatie niet veel goeds gebracht heeft. Maarja, mijn zus en haar man zijn maar twee leerkrachten + wat gezond verstand, dat zegt niets eh :roll:

Ondertussen heb ik zelf ook even een COVID-opname mogen ervaren (ook al was ik twee dagen ervoor negatief getest, maar ze nemen geen risico’s en geloven enkel hun eigen labo en recente test) nadat ik mij op spoed aangemeld had met COVID symptomen (die al meer dan een week aanhielden). De verpleegster was deze morgen blij, ik was haar laatste en ze heeft bij niemand in de risicogroep iets speciaal moeten doen (iedereen zijn resultaat was dus negatief). Gaat er hier vlot aan toe vind ik, hopelijk blijft dat zo. Straks mag ik hopelijk naar een andere kamer/afdeling :)
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”