@DarkV: Wat met drie wagens die naast elkaar blijven rijden aan 80 per uur? Dat mag als de regel van rechts aanhouden wegvalt. Hoe is dat niet volkomen asociaal en een pak asocialer dan mensen die graag de maximumsnelheid rijden als daarvoor capaciteit is?
Wist je trouwens dat de wet van rechts aanhouden toelaat enkele voorbijsteekmanoevres aan elkaar te breien als die elkaar snel opvolgen en dat het niet de bedoeling is letterlijk te slalommen? De wet biedt de kans om de gulden middenweg te vinden tussen rechts aanhouden en het aantal manoevres beperken.
De wet is niet expliciet in het aanduiden wat de grens is tussen de middenweg vinden en de wet overtreden, maar zegt wel dat het mag. Ik gebruik persoonlijk de regel van 10 seconden: als ik in minder dan tien seconden weer moet uitvoegen omdat ik het volgende obstakel nader, dan sla ik het rechts invoegen over en blijf ik op mijn huidig vak rijden. Maar er zijn mensen die van die tien seconden eerder ettelijke minuten of kwartieren maken. Da's echt niet nodig, da's gewoon de luizak uithangen en 2/3de van de capaciteit van de autostrade opeisen voor je egoïstische zelf omdat niemand jou van rechts mag voorbijsteken, waardoor iedereen van vak 1 naar 3 moet gaan en terug naar 1 om jou voorbij te steken. Van asocialiteit gesproken.
Wat legaal is, is het uitvoeren van "idiootcirkels" rond de middenvakrijder: voorbijsteken, rechts aanhouden, vertragen en achterop geraken, terug naar links en voorbijsteken, spoelen en herhalen tot de middenvakbewoner het doorheeft en oprot naar het rechtse vak. Want als die persoon correct reed, was dat niet eens mogelijk, toch?