Inderdaad, veel is gelegen aan de luiheid van de gemiddelde Belg om naar een goedkoper pakket te zoeken. Persoonlijk heb ik nu een aantal maanden Epic Combo Ligt van Proximus, iets dat voor mij perfect aan mijn wensen voldoet. Voor 65 euro per maand heb ik:
*Ongelimiteerd vast internet, 100/20 Mbps, geen 750GB FUP zoals op de kabel
*23 zenders via Pickx app, niet veel maar de belangrijkste zenders (wie kijkt nog naar lineaire tv?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
) maar handig voor de vrouw of vriendin
* Mobiel onbeperkt bellen en smsen, 40GB BE/EU voor zo goed als alle video/audio streaming+sociale apps (Pick zelf, Youtube, Netflix, Spotify,...) + 4GB voor de rest (de anders apps verbruiken uiteraard een stuk minder data, dus 4GB is dan op zich voldoende)
Als ik hetzelfde pakket via een Proximus Flex zou moeten nemen, zou het mij meer dan 100 euro per maand kosten! Het enige nadeel is dat er nog geen Android TV app is, anders kon je gewoon Pickx streamen via de tv zelf of via een android box, veel handiger dan een Chromecast, hopen dat dat er toch komt in 2021.
Een andere optie is natuurlijk edpnet (35 eur DSL)+tv vlaanderen(10 eur), dan kom je op 45 euro per maand, zonder mobiel erbij. Maar voor iemand zoals ik die ook veel mobiele data verbruikt, heb ik nog geen alternatief gevonden dat je 40 gig geeft voor een gelijkaardige prijs. In Frankrijk zou een dergelijk pakket (als epic combo light) overigens nog stukken goedkoper zijn, voor 50 euro heb je makkelijk 100GB, fiber internet en een PAK meer tv zenders, maar voor België te zijn geen mis aanbod... Dit soort goedkope
re "youth" pakketten zoals epic is een trend die je ziet in heel Europa (bv Voxi in UK), dus als je ooit een prepaid sim nodig hebt met veel data in het buitenland, kijk je best eens naar zoiets.