1207 schreef:de overheid wil mensen in hetzelfde lokaal zowel testen als laten inenten. dat is ons beleid
net op de 7e dag heeft men het over de verplichte negatlieve test als je landen binnen wil.
Belgie? we zijn in maand 10 vd pandemie en nu praat men erover om da heir misschien ook te doen
Inderdaad, precies wat ik ook dacht.
In oktober dacht ik eraan naar Madeira te gaan, bleek dat je zonder test Madeira niet binnenkwam, kort daarna was het in heel Portugal.
We zijn weer een paar maanden verder, en men krijgt het idee van dat heel misschien ook wel eens te doen.
Wakker wordeeee...
CCfan schreef:De boodschap van Vincent VQ in de 7e dag om op positieve voorbeelden te gaan focussen in het nieuws en de media, kan daar wel helpen, denk ik dan.
Wat ik vooral onthouden heb van Van Quickenborne is dat hij critici als 1207 en mezelf vierkant gelijk geeft.
De maatregelen van zomaar huizen binnenvallen, pizzadozen tellen, drones inzetten schiet hij af.
Ongetwijfeld doet hij dat omdat hij ziet dat zijn haring niet braadt, er komt teveel verzet vanuit de bevolking, want hij zit zelf in de regering.
CCfan schreef:Is het dan echt zo levensnoodzakelijk om de zon elk jaar op te zoeken? Kunnen we niet voor een keer eens gewoon thuis blijven en dat geld voor volgend jaar opsparen of uitgeven aan, weet ik veel, een home cinemaset of desnoods een hobby treinset?
Wees eens eerlijk, het
is niet voor één keer.
Toen we Pasen vierden, moesten we "voor één keer" op een andere manier vieren.
Er was Sinterklaas, en het moest "voor één keer" op een andere manier.
Communies en Lentefeesten moesten "voor één keer" op een andere manier.
Er is Kerstmis, Nieuwjaar, en het moet "voor één keer" op een andere manier.
In de zomer moesten we de vakantie maar "voor één keer" uitstellen, de herfstvakantie ook, de krokus ook.
En we mogen blij zijn als we tegen eind vorig jaar allemaal ingeënt zijn, dat betekent dat ze ons volgend jaar nog een heel jaar gaan zeggen dat het "nog voor één keer" is.
Als je mensen doet offers brengen, wees dan eerlijk.
1207 schreef:in heel Europa doen alle landenhun eigen ding, behalve bij de luchthavens? dat er in november 145 vd 150 000 gecontroleerd werden is ook EU zeker? 0,1% vd reizigers is het maximumquota dat gecontroleerd mocht worden? ik krijg opnieuw compassie met onze regering
Yep, en dat is enkel uitgekomen omdat een journalist zo'n geheim rapport in handen kreeg, anders wisten we nog altijd van niets.
Schuldig verzuim van de Overheid, dat is het!
koenraaddeconinck schreef:Ik probeer het anders te formuleren ... Misschien dat we dan nog tot een compromis kunnen komen
U mag uw demagogie herformuleren zoveel u wilt,
u staat alleen met uw goedpraten van schending van de privacy.
Zelfs Vanquickenboren fluit die overtredingen van de privacy terug, hij zegt dat de privacy in de tuin heilig is...
koenraaddeconinck schreef:Deze regering heeft evenwel wel geleerd dat als ze de spreekwoordelijke vinger geven, velen met heel het lichaam gaan lopen. Vanuit menselijke overwegingen, zou ik er ook voorstander voor zijn dat men met kerst en nieuw mensen in een groep van 6- tal personen laat vieren om te vermijden dat ook oudere bejaarde koppels thuis, volledig afgesneden van alle familie moeten vieren. Dit zou ik persoonlijk verdedigen mocht ik er niet hommeles op kunnen zeggen dat dit bij velen het licht op groen zet voor heuse familie festiviteiten met 10 en als het moet 20 tot 30 man.
U hebt geen enkel bewijs hiervan.
Volgens de huidige maatregelen mag je maar maximum 1 of 2 personen vragen, 4 buiten.
Tegelijk zeggen traiteurs dat er mensen zijn die schotels bestellen voor 10 of 20 man.
Denk je nu werkelijk dat als je zegt dat het er 5 zijn, dat ze dan plots voor 100 man gaan bestellen?
koenraaddeconinck schreef:En ja ... hier boet de brave burger voor het wandgedrag van onbenullen die niet vatbaar zijn voor reden. En ja Iceke: ergens boet jij ook hiervoor want ik kan me levendig voorstellen dat jij naast uw ouders misschien ook graag uw zus / broer en partner misschien mee uitgenodigd had ...
U probeert de woede over de schending van de schending van de privacy weg te halen van de schuldige (de Overheid), en bij de ongrijpbare "hardleerse overtreders" te leggen.
Klassieke verdeel en heers truuk, zal niet werken...
koenraaddeconinck schreef:1. uiteraard, massa bijeenkomsten zoals deze bv:
BRUSSEL - De Brusselse politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag rond 2 uur een lockdownfeestje met ruim honderd aanwezigen stilgelegd in Laken, zo bevestigt de politie aan onze redactie. Het feest vond plaats in een loods, waar een discotheek en een shishabar waren geïnstalleerd. De politie trof naast alcohol ook honderden capsules lachgas aan. Bron: Het nieuwsblad. Ik kan voorbeelden legio geven van dergelijke evenementen, weliswaar daarom niet met 100 man.
Ja, en wat bewijst dat?
Er is een nachtklok die begint om middernacht, er zijn mensen die die overtreden.
Met welk argument kun jij bewijzen dat men plots geen lockdown feestjes meer gaat houden, omdat je dat veranderd hebt naar 22:00?
Het is gewoon demagogie om altijd voort verder te gaan in onze vrijheden afpakken.
Drugs zijn verboden, doeme toch, er zijn toch nog mensen die drugs gebruiken.
Geen probleem, we zetten drones in om iedereen dag en nacht te volgen.
Doeme toch, nog altijd niet opgelost?
Weet je wat, we vallen om de haverklap willekeurige huizen binnen zonder gerechtelijk bevel.
Nog niet opgelost?
We draaien de bewijslast om, bewijs maar eens dat je geen drugs gebruikt.
...
koenraaddeconinck schreef:Hier is privacy voor mij dat schaamlapje.
Het is omgekeerd, het gepercipieerde gevaar is
de koevoet om maatregelen in te voeren die passen in een facistisch regime.
koenraaddeconinck schreef:Als dergelijke evenement opgerold worden door inzet van drones, zou ik zeggen. Zet ze aub massaal in ... Wat mij betreft hoe meer, hoe liever. En ja, er mag er ééntje heel de avond de komende weken mijn tuin bespieden en de bloempotten op mijn terras inventariseren evenals de planten in mijn tuin. No problem at all.
Ik stel voor dat ze allemaal constant rond uw huis vliegen, maar van mijn privacy blijven ze af!
koenraaddeconinck schreef:Natuurlijk zijn er die met vuurkorven en andere verwarmingstoestellen het buiten cosy gaan maken voor een party met 10 of 20 genodigden. Dat zij die drones zouden neerschieten als ze kunnen, lijkt me logisch.
Ik zou ze ook neerschieten.
koenraaddeconinck schreef:En dat voorbeeld van het overleden kind ... Waar, er zullen er nog veel in het verkeer om komen. En ja, helaas zullen er nog veel sterven door mishandeling en nog veel meer door honger en kanker.
En omdat er veel kinderen sterven moet onze privacy er maar aan geloven?
Pure demagogie.
En u mag nog 100 voorbeelden geven, maatregelen moeten
proportioneel zijn.
koenraaddeconinck schreef:Laat ons finaal een minimum aan ernst behouden, neen?
Hopelijk begin je daar eens aan...