Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Aardverschuiving?
Eens de handrem terug af mag, gaat iedereen gewoon lekker doen wat ie voordien ook al deed: zo snel mogelijk cashen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201203_96787642
Ik vrees dat het debat weer uitsterft naargelang de nood aan geld verdienen groeit.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

Inderdaad, revoluties komen niet op plaatsen waar men het veel beter heeft dan elders en men twijfelt aan een ipad of die skivakantie of een nieuwe wagen want die is al 4 jaar oud. Kortom, we hebben het veel te goed om te revolteren.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

boonpwnz schreef:En da sinterklaascadeaus zijn aangekomen :nono:

Premie van 10 euro per dag voor tijdelijk werklozen

De premie geldt voor alle werknemers in alle sectoren, en bedraagt minimum 150 euro.

https://www.hln.be/geld/premie-van-10-e ... ~a4915a06/

Voor werknemers die al meer dan twee maanden werkloosheid hebben ondergaan is dat echt wel een sinterklaascadeau.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Dizzy schreef:Droom rustig verder want net zomin als jij gaat niemand rebelleren. Uiteindelijk leven we in één van de beste landen ter wereld, ondanks de vele tekortkomingen.
Ik zeg ook niet dat er rebellie/geweld zou komen, gewoon dat dat nodig is om van de particratie verlost te raken. Misschien dat er ooit een mentaliteitsomslag komt en dat ze zelf de particratie zouden verlaten, maar ik zie niet in waarom als men eenmaal de voordelen geproefd heeft aan de andere zijde.

Toch onderstrepen dat Belgie sinds de particratie traagjes zakt op ranglijsten die zaken als geluk en welstellendheid proberen te meten. Ook de dalende kwaliteit van onderwijs is problematisch op termijn. Dat zijn telkens zaken waar nu al een oplossing voor gevonden moet worden, doch er is weinig animo voor, want men ziet dat als een probleem van de volgende. Denken dat we in een van de betere landen ter wereld leven, is geen garantie dat dat zo zal blijven, en dat wordt meebepaald door wat we vandaag doen of niet doen. Het is dan ook onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het een van de beste landen blijft, en dat hangt niet af van keuzes als iPad vs skivakantie.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

CCatalyst schreef:Ik zeg ook niet dat er rebellie/geweld zou komen, gewoon dat dat nodig is om van de particratie verlost te raken. Misschien dat er ooit een mentaliteitsomslag komt en dat ze zelf de particratie zouden verlaten, maar ik zie niet in waarom als men eenmaal de voordelen geproefd heeft aan de andere zijde.

Toch onderstrepen dat Belgie sinds de particratie traagjes zakt op ranglijsten die zaken als geluk en welstellendheid proberen te meten. Ook de dalende kwaliteit van onderwijs is problematisch op termijn. Dat zijn telkens zaken waar nu al een oplossing voor gevonden moet worden, doch er is weinig animo voor, want men ziet dat als een probleem van de volgende. Denken dat we in een van de betere landen ter wereld leven, is geen garantie dat dat zo zal blijven, en dat wordt meebepaald door wat we vandaag doen of niet doen. Het is dan ook onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het een van de beste landen blijft, en dat hangt niet af van keuzes als iPad vs skivakantie.
Helemaal mee akkoord, dat wat nodig is, is niet altijd wat het meest vanzelfsprekend is of ook zal gebeuren. Degenen die ervan profiteren moeten het veranderen, dat is dus in eigen vel snijden en onnatuurlijk. Dit zal dus enkel zeer traag gebeuren en onder druk. Weinig mensen liggen echter wakker van particratie en de meeste weten niet eens wat het is. Tot zover de druk. De nieuwe kattenvideo op Instagram heeft men wel gezien op de nieuwe iPad.

Het klopt dat we op bepaalde punten achteruitboeren en dat is omdat we geen goed beleid voeren en in een systeem zitten dat niet werkt en veel te duur is. We zijn ook erg conservatief waardoor we lang doen over noodzakelijke veranderingen zoals oa energieomslag. Andere landen gaan sneller en halen ons dus in.

Voor onderwijs speelt die conservatieve houding ook. Men zet hier in op de beste leerlingen maar die hebben de minste hulp nodig. We zitten met een enorm probleem bij de laagst scorende groep. We zijn zowat de slechtste bij de nieuwkomers. We zetten ons geld dus verkeerd in en stimuleren de elite en laten de grote hoop die problemen heeft in de steek. Daarvoor betaal je uiteindelijk een prijs maar we zijn nog niet voorbij die kortzichtigheid.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer
Provider

on4bam schreef:
koenraaddeconinck schreef: En waarom mogen die camera's mijn niet in de gaten houden?

Ik zal het nog eens herhalen want je snapt het blijkbaar niet:
Michael van Peel zei er het volgende over:

Privacy is niet het recht om iets te verbergen. Het is niet het recht op een deur voor je wc, een gordijn voor je raam of een tettenboekske onder je bed. Privacy heeft niets te maken met stiekem uw ding kunnen doen. Privacy is het recht om niet continu gecontroleerd te worden (in de beide betekenissen van het woord). Om niet defensieloos overgeleverd te zijn aan de willekeur van een anoniem staatsapparaat, dat altijd aan het langste eind trekt, onafhankelijk van wie of welk regime er toevallig nu weer aan de macht is. Privacy is het recht op het vermoeden van onschuld.
Mooie quote maar totaal niet relevant in deze materie.
Die drone kijkt niet in je WC en zoekt geen tettenboekskes onder je bed. En we hebben het niet over een anoniem staatsapparaat maar over lokale politie, onder leiding van een democratisch verkozen politieraad en gecontroleerd door comité P en in samenwerking met het parket.
Het gaat ook niet over een permanente controle maar zeer gericht tijdens de feestnachten. En nogmaals: de bedoelingen zijn wel degelijk om de gezondheidscrisis in te dijken
En zo'n drone kan om batterijtechnische redenen maar zeer beperkt in de lucht hangen. Als ze al mensen gaan betrappen zal het altijd om een minderheid gaan.
Stop dus met bangmakerij als big brother of de jaren 30. Die schrikbeelden dienen enkel om mensen die niet op de hoogte zijn bang te maken. Het anarchistisch karakter van de Belgen is trouwens een goede voedingsbodem voor al die verdachtmakingen.

Maar als je ondanks al deze democratische grendels toch wil blijven geloven dat er een complot in de maak is (of al actief is) die al onze vrijheden afneemt dan heeft verdere discussie geen zin meer. Veel succes met de 5G en Qanon-pedo hoaxes.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

De link met Qanon ontgaat me totaal. Dat is iets dat niet bestaat, behalve in de sprookjeswereld van enkele politici.

De drones bestaan wel en zijn al gebruikt om mensen uit hun caravan te jagen.
Zeker het lokale politieniveau wantrouw ik nog meer, want daar zit je sneller met persoonlijke afrekeningen. De burgemeester kan de politie als het verlengde van zijn politieke voorkeur zien en dan is wraak niet ver af natuurlijk...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer
Provider

Jack Daniels schreef:Ik sluit mij aan bij de opinie van (de journalist van) HLN. Drones rondsturen, dat kan de overheid. 110.000 reizigers uit rode zones testen niet. Beschamend
Dat is inderdaad een mooie samenvatting van waar dit prutsbeleid toe in staat is.
Dizzy schreef:De beperking van mandaten zou inderdaad een goede zaak zijn maar niet voor de mandaten die daarvoor moeten zorgen
Beperking in aantal, geen probleem.
Beperking in de tijd?
Dat lijkt mij alleen interessant voor partijen die weinig talent hebben, het is een beetje zoals zeggen dat een werknemer maar 3 jaar in hetzelfde bedrijf mag werken, als die werknemer goed werk levert, waarom zou die dan moeten ontslaan worden?
Particratie heeft hier immers niets mee van doen.
Immers, indertijd haalde Frank Vandenbroucke massa's stemmen, en Caroline Gennez schoof hem gewoon aan de kant.
Nu is hij niet opgekomen met de verkiezingen, en floep, hij krijgt een ministerportefeuille.
Dat is dus een voorbeeldje van particratie.
Om die echt aan te pakken kun je best de lijststem volledig afschaffen, de opvolgerslijst afschaffen, en verbieden dat men halverwege van niveau verspringt.
Dizzy schreef:Geweld of revolutie? Droom rustig verder want net zomin als jij gaat niemand rebelleren.
Ik ben er zeker van dat men vóór de Franse revolutie hetzelfde verkondigde, en Cheaucescu was ook stomverbaasd toen het volk zich omdraaide uit protest tijdens zijn laatste toespraak.
Mensen zijn zelden in staat revoluties of plotse veranderingen in het algemeen te zien aankomen, men denkt altijd dat alles wel eeuwig zal voortkabbelen zoals het nu bezig is.
De dag vóór 9/11 had nauwelijks één ziel dit voorspeld.
Trump?
Die ging nooit verkozen worden.
Al die voorspellers kennen er de ballen van.
Dizzy schreef:Uiteindelijk leven we in één van de beste landen ter wereld, ondanks de vele tekortkomingen.
Blablabla.
Dizzy schreef:Een snellere "oplossing" is dan ook vertrekken naar waar je denkt dat het veel beter is. Een paar afleveringen van "Ik vertrek" en je hebt ook dat opgegeven
We hoeven niet te doen zoals die gelukszoekers die de boel in plan laten in plaats van in eigen land iets te proberen veranderen.
En als je denkt dat men zulke programma's niet gebruikt om de illusie te wekken dat het hier allemaal beter is dan elders, moet je nog eens goed om je heen kijken.
Het is precies niet zo dat Duitsland het zo slecht doet, of Nederland, of...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Docu over hoe we eigenlijk al 8 maanden covid verkeerd behandelen...

Even de stok in het hoenderhok gooien: ik werk zelf in de medische sector en heb sinds maart alle regeltjes mooi gevolgd. Maar anderzijds sta ik heel sceptisch tgo hoe we maar gewoon moeten 'uitvoeren', we in alles beperkt worden, winkels sluiten etc zelfs zonder duidelijk bewijs dat besmettingen daar gebeurd zouden zijn. Gehoochel met cijfers en grafieken wat 'bijtrekken' zodat ze dramatisch lijken... Propaganda van Van Ranst en co, zelfs met een politieke agenda dat 'extreem rechtsen' wel door natuurlijke selectie zullen omkomen...

Nooit werd ons op TV of MSM getipt om onze gezondheid tiptop te houden met fruit, vitamientjes, zink, etc... Hydrocloroquine werd zelfs verboden, azithromycine is een wondermiddel maar mag ook niet gebruikt worden...

Wat is de verborgen agenda achter dit hele covid-verhaal toch??

Even uitkijken:

https://www.youtube.com/watch?v=eRkmBDE ... e=youtu.be
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

boulder schreef: Die drones waren tegen terrorisme, weet je nog?
Nu is het al het openbaar domein controleren en 'toevallige' overtredingen opsporen bij burgers.
En morgen is het weer een stapje verder, richting politiestaat...
Het is al veel erger... vanmorgen was er al een slager op Radio 1 die aan zijn klanten ging vragen waarom ze voor 10 personen gourmet kopen op kerstavond.
Dat is al een stapje verder dan politiestaat... :bang:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

R2D2 schreef: Stop dus met bangmakerij als big brother of de jaren 30. Die schrikbeelden dienen enkel om mensen die niet op de hoogte zijn bang te maken. Het anarchistisch karakter van de Belgen is trouwens een goede voedingsbodem voor al die verdachtmakingen.
Heb je al 1 "tijdelijke" maatregel weer weten verdwijnen? Welke maatregelen worden er steeds extra genomen? ANPR tegen zware criminaliteit en terrorisme > trajectcontroles, GSM data > crowdmonitoring, drones om bij ongevallen gemakkelijker vaststellingen te doen > IR monitoring "maar niet om in de tuinen/huizen te kijken hoewel die mogelijk wel onbedoeld in beeld komen".
Dit noemt men de kikker koken.

Qanon/5G daar mag jij je mee bezig houden :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Provider

on4bam schreef:Heb je al 1 "tijdelijke" maatregel weer weten verdwijnen?
De overheid neemt alleen maar extra macht. Ze geeft haar macht nooit terug af, tenzij aan een andere overheid, maar nooit aan de burger die ze wantrouwt. Tot ze mede door een teveel aan macht omver valt - het lot van elke overheid vroeg of laat.

Waarna een nieuwe vrij machteloze overheid in haar plaats komt, en de cirkel weer van 0 af aan begint.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Er is natuurlijk 1 makkelijke middenvinger die we binnenkort kunnen geven.. die spuit voor mij mogen ze houden :angel: en dat gaat(tegen dan) iedereen die me kent ook geweten hebben.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer
Provider

CCatalyst schreef: De overheid neemt alleen maar extra macht. Ze geeft haar macht nooit terug af, tenzij aan een andere overheid, maar nooit aan de burger die ze wantrouwt. Tot ze mede door een teveel aan macht omver valt - het lot van elke overheid vroeg of laat.

Waarna een nieuwe vrij machteloze overheid in haar plaats komt, en de cirkel weer van 0 af aan begint.
Ik weet niet over welke overheid jij het hebt maar ik zie enkel een machteloze overheid die er niet in slaagt om de opeenvolgende crisissen te beheersen. Met een overheidsapparaat dat nog altijd uitblinkt in verkwisting en onkunde, een justitie en politie vleugellam gemaakt door langdurige besparingen en politiek wanbeleid. Te veel mensen hebben er te veel belang bij dat er niet opgetreden wordt tegen fiscale en sociale fraude, voorkennismisdaden en corruptie.
Ik geloof dus niet in onkunde, maar een bewust beleid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer
Provider

iceke schreef:Er is natuurlijk 1 makkelijke middenvinger die we binnenkort kunnen geven.. die spuit voor mij mogen ze houden :angel: en dat gaat(tegen dan) iedereen die me kent ook geweten hebben.
Misschien ook een grote affiche hangen in je winkel...
De klanten gaan die middenvinger echt enorm appreciëren !
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Provider

R2D2 schreef: Ik weet niet over welke overheid jij het hebt maar ik zie enkel een machteloze overheid die er niet in slaagt om de opeenvolgende crisissen te beheersen.
Het is niet omdat je macht hebt, dat je ook competent genoeg bent om er mee om te gaan of ze uit te voeren :!: Dat laatste ontbreekt bij ons inderdaad.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer
Provider

R2D2 schreef: Ik weet niet over welke overheid jij het hebt maar ik zie enkel een machteloze overheid die er niet in slaagt om de opeenvolgende crisissen te beheersen. d.
klopt
dus kiezen ze nu volop de kaart vd repressie
parlement kun je eigenlijk echt gewoon afschaffen als je ziet wat er nu gebeurt

en wij zijn de kikker in de kookpot.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

KRL100 schreef:Hydrocloroquine werd zelfs verboden, azithromycine is een wondermiddel maar mag ook niet gebruikt worden...
gevaarlijk om de term 'wondermiddel' te gebruiken, maar nu is er toch wel iets dat in de buurt begint te komen. Heeft niet de perfect gekende, infrequente bijwerkingen van Hydroxychloroquine, die ze buiten proportie kunnen opblazen om het gebruik te blokkeren. Een fake studie in The Lancet gepubliceerd krijgen, zal nu ook wel geen tweede keer lukken, zeker! En erger nog, het is zeer succesvol preventief te gebruiken! Dus vanuit dit decennia oud, 100% veilig medicijn, komt er een serieuze bedreiging voor de miljarden business met de vaccins die zich hooguit in een experimentele fase bevinden... Benieuwd hoe ze dit weer in de doofpot gaan krijgen. Misschien tante Maggie terug inschakelen...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

duizend schreef: Misschien ook een grote affiche hangen in je winkel...
De klanten gaan die middenvinger echt enorm appreciëren !
Daar zou je nog van verschieten heb ik de laatste maanden geleerd.
Je hebt de "kust allemaal mijn kl*ten" klanten, die zijn echt in de minderheid.
Je hebt de "de wereld gaat vergaan" klanten, die zijn ook in de minderheid.
En dan krijg je 2 grote groepen.
1. De "we staan te zingen voor de zorg en posten graag qoutes van MVR of SVG op facebook" klanten, maar leven de regels alleen na als het ons uitkomt.
(die zijn hun mondmasker dus toevallig altijd vergeten, denken dat alleen winkelen alleen van toepassing is bij de bakker, of dat gesloten betekent op afspraak werken)
2. De "laisser faire" klanten, die hebben hun al lang neergelegd bij de absurde regeltjes van 2020 en denken er het hunne over.

Dus nee, ik ga die poster niet in mijn winkel hangen,liever geen politiek in mijn winkel... maar dat geldt ook voor die corona maatregelen,die hangen uit in het slechtste geschrift dat je je maar kan bedenken en de stippen op de vloer, daar heb je een goeie bril voor nodig om die te ontdekken.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer
Provider

KRL100 schreef:Wat is de verborgen agenda achter dit hele covid-verhaal toch??[/url]
Wat duidelijk is, deze pandemie zal zijn vruchten afwerpen naar meer controle over de burger en degenen die dit niet zien of willen zien, zijn echt stekeblind.
En wees gerust (of ongerust), nadat deze Covid pandemie bedwongen is (hopelijk) wordt het een blijvertje.

Enkele voorbeelden:
- Contant geld gaat verder zoveel mogelijk geweerd worden...
- De camera's die (sic) oorspronkelijk bedoelt waren om ingezet te worden voor verkeersveiligheid...
- Drones met warmtecamera's...
- Een avondklok (of nachtklok wat minder repressief klinkt)...
- ...

Men knabbelt sinds enkele jaren steeds meer met kleine hapjes aan je persoonlijke vrijheid, nu onder het mom van een pandemie bestrijding terwijl de overheid totaal de dieperik ingaat met het daadwerkelijk tegenhouden ervan. Zie maar wat er gebeurde toen vakantiegangers terugkeerden en de tracing helemaal op niets uitdraaide.
Wat ik niet begrijp is dat de overgrote meerderheid van burgers de miskleun van deze falende overheid dan nog goedkeuren ook!?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

timmermc schreef: Wat ik niet begrijp is dat de overgrote meerderheid van burgers de miskleun van deze falende overheid dan nog goedkeuren ook!?
Doen ze dat echt?
Ik zie zo van die vraaggesprekken in het nieuws met burgers, en dan toont men vaak mensen die zeggen dat ze de maatregelen gaan naleven.
Maar is dat ook echt de meerderheid?
Het is niet omdat je die te zien krijgt, dat die representatief zijn voor de meerderheid.

Bovendien, veel mensen zeggen wel dat ze ze gaan naleven, maar ze maken er wel hun eigen interpretatie van.
Bijv. : ja, ik ga met kerstmis naar moeder.
En de dag erop gaat mijn zus naar moeder, met haar kinderen.
En de dag erna een broer met zijn vrouw en twee kinderen.
Die regel van het toilet vegen ze hun voeten aan, maar toch vinden ze dat ze de strenge regels nageleefd hebben.
En dan is er nog de massa die zwijgt en die voor 10 man fonduegerief koopt.

En qua goedkeuren van het beleid?
Ik denk dat de meeste mensen wel zien dat het beleid faalt, en precies daarom extra voorzichtig zijn.
Je kunt op de Overheid niet rekenen om ons te beschermen, dus kunnen we maar beter extra voorzichtig zijn...
Zelfs voor de vaccins loopt het alweer mis, "productieproblemen".
Zou dat wel de waarheid zijn?
Het is toch vreemd dat er voor ons productieproblemen zijn (en ze worden nota bene hier gemaakt), maar dat ze wel al ingespoten zijn in Groot-Brittannië, en de VS ook binnen de 24 uur begint.
Zou dit weer geen leugentje zijn van onze Overheid, zoals die mondmaskers die net zolang "niet nuttig" waren tot ze verplicht werden gemaakt?
Zou het niet komen doordat we te lang gewacht hebben met een bestelling te plaatsen, zodat andere landen nu voorrang krijgen?
Dat er schaarste aan grondstoffen is, en dat daardoor minder dosissen kunnen geproduceerd worden dan dat Pfizer zou willen, dat wil ik gerust aannemen.
Maar dan is de vraag, wie krijgt voorrang bij de levering.
Dat wij daar dan niet op de eerste plaats staan, gaat onze regering natuurlijk niet toegeven.
Liever zich op de borst kloppen dat die vaccins hier gemaakt worden...
iceke schreef:Er is natuurlijk 1 makkelijke middenvinger die we binnenkort kunnen geven.. die spuit voor mij mogen ze houden :angel: en dat gaat(tegen dan) iedereen die me kent ook geweten hebben.
Hierin volg ik je niet, ik ben geen antivaxxer.

Voordat mensen ingeënt werden tegen de pokken, kreeg je dit soort zaken.
In de 18e eeuw stierven hier jaarlijks 400.000 mensen aan de pokken, met vaccins is dit quasi 0 geworden.
Trouwens, tegen dat ik aan de beurt ben, zal het waarschijnlijk wel september of oktober zijn.
Mochten er ernstige bijwerkingen zijn van die vaccins, zullen ze het tegen dan wel weten.

(raad eens welk jongetje het pokkenvaccin kreeg, en welk een niet...)
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je moet geen anti vaxxer zijn om die spuit niet te willen hé Boulder ( ik ga niet constant gaan herhalen dat ik pro vaccinatie ben)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

iceke schreef:Je moet geen anti vaxxer zijn om die spuit niet te willen hé Boulder ( ik ga niet constant gaan herhalen dat ik pro vaccinatie ben)
Dan heb ik iets gemist, dat kan gerust, want ik lees niet alle berichten.
Maar dan snap ik niet waarom je tegen dit specifiek vaccin bent.
Het zou beter zijn als we het niet nodig hadden, maar ik denk dat ze het hier anders nooit onder controle krijgen, ze zijn gewoon te incompetent.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef: Het is niet omdat je die te zien krijgt, dat die representatief zijn voor de meerderheid.
Inderdaad, dat is niet representatief. Ze doen doorgaans meerdere interviews, en uiteindelijk tonen ze enkel het interview (of de interviews) die ze willen. En dat is doorgaans geselecteerd ifv de boodschap die ze (willen) brengen.
boulder schreef:En dan is er nog de massa die zwijgt en die voor 10 man fonduegerief koopt.
De stille meerderheid.
boulder schreef:Trouwens, tegen dat ik aan de beurt ben, zal het waarschijnlijk wel september of oktober zijn.
Mochten er ernstige bijwerkingen zijn van die vaccins, zullen ze het tegen dan wel weten.
Wat kortetermijn effecten betreft ja, maar die zouden tijdens de trials ook al duidelijk geworden moeten zijn, als ze die goed gedaan hebben. Wat langetermijn betreft, niet zozeer.
boulder schreef:Het zou beter zijn als we het niet nodig hadden, maar ik denk dat ze het hier anders nooit onder controle krijgen, ze zijn gewoon te incompetent.
Niet iedereen moet het vaccin krijgen om herd immunity te bereiken.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

CCatalyst schreef:Wat kortetermijn effecten betreft ja, maar die zouden tijdens de trials ook al duidelijk geworden moeten zijn, als ze die goed gedaan hebben. Wat langetermijn betreft, niet zozeer.
Tja, dat zal dan een berekend risico zijn.
Mensen die besmet geraken zullen daar ook zaken aan overhouden of aan sterven.
Bovendien, als we het niet onder controle krijgen (wat na 2 golven toch lijkt de uitkomst te zijn), en het virus verdwijnt niet vanzelf of muteert niet naar een ongevaarlijker virus, dan kunnen we tot het einde onzer dagen met mondmaskers rondlopen, en afstand houden.
Ik weet niet of dat het soort leven is dat je wilt leiden.
CCatalyst schreef:Niet iedereen moet het vaccin krijgen om herd immunity te bereiken.
Dat klopt, maar ze moeten toch aan 70 of 80% komen.
Dus als iedereen erop rekent dat "die ander" zich wel zal laten vaccineren, schieten we niet op.
Dan is het zoals België in de NAVO, de anderen zullen de militaire uitgaven wel doen, terwijl wij van hun bescherming profiteren.
Dat blijft ook niet duren.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef:[
Dus als iedereen erop rekent dat "die ander" zich wel zal laten vaccineren, schieten we niet op.
ik verwacht dat in het loop vh jaar allerlei instanties een vaccinatie zullen eisen (bv sportclubs, cultuur, werk..) als ge binnen wilt.

dan klokt ge rap af op 80%
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Vandaag aan een supermarkt, beveiligings agent laat effectief maar 1 persoon per gezin binnen. Drama! Geschonden in hun rechten! Schelden, roepen.

Triestig volkje.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:
Provider

Ik heb het al eens gepost, maar toch doe ik het nog eens. :twisted:

Over het vaccin, luister even de eerste 10 minuten van deze podcast:
https://maandoverzicht.nerdland.be/nerd ... mber-2020/
Hier zitten een aantal heel slimme koppen bij elkaar, de ene met wat meer kennis ter zake dan de andere, maar wel een heel interessant gesprek.

Ik sta ook niet te springen voor spuiten, maar ik zal toch als eerste in de rij staan. Geen idee of het verplicht zal worden voor sommige groepen, maar verwacht het ook. Ik kom bijvoorbeeld geregeld in een gevangenis, ik vermoed dat ze het daar ook snel zullen eisen. Als zo'n ziekte daar binnen geraakt zit je met ongeveer hetzelfde probleem als in rusthuizen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

1207 schreef:
boulder schreef:[
ik verwacht dat in het loop vh jaar allerlei instanties een vaccinatie zullen eisen (bv sportclubs, cultuur, werk..) als ge binnen wilt.

dan klokt ge rap af op 80%
Op het werk, dat zijn dus quasi allemaal mensen onder de 60.
Die moeten langer wachten om te mogen gevaccineerd worden.
Dat zou willen zeggen dat niemand binnen mag.
Dat zal dus wel niet.
Eens het vaccin wel voor iedereen beschikbaar is, kan die houding veranderen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Provider

devilkin schreef:Vandaag aan een supermarkt, beveiligings agent laat effectief maar 1 persoon per gezin binnen. Drama! Geschonden in hun rechten! Schelden, roepen.

Triestig volkje.
:eek: Die regel is toch al van toepassing sinds ze de horeca weer eens gesloten hebben, voor de essentiele winkels toen (en ook voor de niet-essentiele vandaag)? Dat er nog altijd mensen zijn die daar moeilijk over doen.
cadsite schreef:Geen idee of het verplicht zal worden voor sommige groepen, maar verwacht het ook.
Ze zeiden van niet. En ik weet niet hoe het juridisch zit met iemand de toegang ontzeggen tot iets obv het al dan niet gevaccineerd zijn. Voor private aangelegenheden kan dat uiteraard, maar publieke gebouwen weet ik niet.
cadsite schreef:Ik kom bijvoorbeeld geregeld in een gevangenis, ik vermoed dat ze het daar ook snel zullen eisen. Als zo'n ziekte daar binnen geraakt zit je met ongeveer hetzelfde probleem als in rusthuizen.
Moet ik hier nu uit afleiden dat het daar wonderbaarlijk nog niet binnengeraakt zou zijn :???:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef: Op het werk, dat zijn dus quasi allemaal mensen onder de 60.
natuurlijk niet vanaf 10 januari hé :)
vaccinaties starten dus blijkbaar denkt nu iedereen dat ge op een week tijd miljoenen mensen kunt vaccineren

Als we in Belgie tegen de herfstvakantie 21 rond zijn zal het rap zijn. Dan pas zul je zien hoeveel volk zich niet heeft willen laten vaccineren en kun je verder kijken.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Misschien heb ik iets gemist, maar was het intussen al bewezen dat dit Pfizer vaccin ook voldoende effectief is voor de oudere bevolking, dat het als eerste ging krijgen? Misschien blijkt nu van niet en is dat de reden van de vertraging ?

@devilkin

Wat dat "probleem" van één of meer in de supermarkt betreft, dat komt omdat er (zoals met alles in dit land) geen eenvormigheid is.

De ene supermarkt doet er moeilijk over, de andere laat het toe. Dan krijg je natuurlijk dit soort gehannes.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

1207 schreef:natuurlijk niet vanaf 10 januari hé :)
vaccinaties starten dus blijkbaar denkt nu iedereen dat ge op een week tijd miljoenen mensen kunt vaccineren

Als we in Belgie tegen de herfstvakantie 21 rond zijn zal het rap zijn. Dan pas zul je zien hoeveel volk zich niet heeft willen laten vaccineren en kun je verder kijken.
Ahwel dat is toch precies wat ik zei: ik dacht september/oktober als het wat meevalt.
Je maakt er een heel verhaal van, en komt op hetzelfd uit.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:
Provider

CCatalyst schreef:Moet ik hier nu uit afleiden dat het daar wonderbaarlijk nog niet binnengeraakt zou zijn :???:
Toch wel, maar heel weinig.
Logisch ook, er gaat al maanden geen bezoek meer door, geen lessen,...
Zowat iedereen die de toegang ontzegt kan worden mag niet binnen. Dat terwijl er daar normaal gezien (je zou het niet denken, maar toch) echt wel heel veel volk binnen en buiten gaat per dag.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

devilkin schreef:Vandaag aan een supermarkt, beveiligings agent laat effectief maar 1 persoon per gezin binnen. Drama! Geschonden in hun rechten! Schelden, roepen.

Triestig volkje.
Zouden ze hier in Pelt ook eens mogen doen, vandaag in de Jumbo meerdere groepjes van 2 tot 4 gezien die dan denken dat het OK als ze dan allemaal een kar nemen. Resultaat ... 4 karren achteraan en maar kwetteren tegen mekaar, man ben 3 keer kwaad geworden en telkens zelfde antwoord gekregen: Ik heb toch een masker aan dus dan kan ik jou toch niet aansteken je, zeveraar ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

Ik ben er te oud voor maar moest ik in deze corona tijden nog een kleine krijgen, een meisje, ik noemde ze Pandemie. Is een vrij populaire naam op dit moment heb ik de indruk.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Jack Daniels schreef:Ik ben er te oud voor maar moest ik in deze corona tijden nog een kleine krijgen, een meisje, ik noemde ze Pandemie. Is een vrij populaire naam op dit moment heb ik de indruk.
En mocht ik een filmregisseur geweest zijn, ik maakte een film over een inbreker die aan een mysterieuze ziekte lijdt.
Ik weet al een goede titel :

Koevoet 19.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef:
iceke schreef:Je moet geen anti vaxxer zijn om die spuit niet te willen hé Boulder ( ik ga niet constant gaan herhalen dat ik pro vaccinatie ben)
Dan heb ik iets gemist, dat kan gerust, want ik lees niet alle berichten.
Maar dan snap ik niet waarom je tegen dit specifiek vaccin bent.
Het zou beter zijn als we het niet nodig hadden, maar ik denk dat ze het hier anders nooit onder controle krijgen, ze zijn gewoon te incompetent.
Ik ben helemaal niet specifiek tegen dit vaccin... ik ben tegen de maatregelen die ze ons opleggen.
Ik ga nog 1 voorbeeld geven .
Vanmorgen op het nieuws.. De sint besmet 40+ bewoners in het wzc.
Dan heb je mensen dat het die mens bijzonder kwalijk nemen dat hij daar op ronde geweest is, maar het probleem zit dus veel dieper.
Waarom moet ik, als handelaar maanden mijn winkel gesloten houden als men, daar waar de doden vallen, amper maatregelen treft...
Personeel van het WZC wordt amper getest, of in ieder geval veel te laat -> is men positief, dan gaat men niet 14 dagen in quarantaine, maar werkt men gewoon door.

Spant men een kortgeding aan -> rechtbank = niet bevoegd
Spant men een kortgeding aan waarvan men zeker weet dat ze het gaan verliezen -> verantwoordelijkheden worden doorgeschoven naar de gouverneurs.
1j+ geen regering & als men er toch een uit de mouw kan schudden, gaat de belangrijkste post atm naar de grootste fraudeur die er in België rondloopt.
Men schend constant de grondwet zonder dat er maar 1 tegenstem komt (en het gaat van kwaad naar erger)

Dus ja, op straat moet je niet meer komen om te betogen, van de vakbond of de belangenorganisaties moet je het ook niet hebben, burgerlijke ongehoorzaamheid heeft weinig nut als het 1 per 1 per 1 per 1 is... dan schiet er maar 1 ding meer over om ze de middenvinger te geven daar in Brussel en dat is het enige dat ze eigenlijk willen te weigeren, nl. die spuit.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:
Provider

Wetende dat de Sint hier in de (kleuter)scholen ook niet mocht langskomen was ik toch verbaasd te lezen dat die in een WZC toch even op bezoek mag... iedereen zit duidelijk op één lijn.
Een ding hebben ze volgens mij wel gedaan gekregen bij de politiekers en dat is het respect en geloof in hun kunde naar een all time low gebracht te hebben.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

En Conner Rousseau roept ook al op om het gewone level vroeger terug te hervatten dan wachten tot iedereen gevaccineerd is.

Terwijl ik het statement aldusdanig kan volgen (herd immunity), is de timing toch wel heel slecht. Geeft gewoon de indruk als 'doe maar zot als we begonnen zijn met vaccineren'.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”