timmermc schreef:
Wat ik niet begrijp is dat de overgrote meerderheid van burgers de miskleun van deze falende overheid dan nog goedkeuren ook!?
Doen ze dat echt?
Ik zie zo van die vraaggesprekken in het nieuws met burgers, en dan toont men vaak mensen die zeggen dat ze de maatregelen gaan naleven.
Maar is dat ook echt de meerderheid?
Het is niet omdat je die te zien krijgt, dat die representatief zijn voor de meerderheid.
Bovendien, veel mensen zeggen wel dat ze ze gaan naleven, maar ze maken er wel hun eigen interpretatie van.
Bijv. : ja, ik ga met kerstmis naar moeder.
En de dag erop gaat mijn zus naar moeder, met haar kinderen.
En de dag erna een broer met zijn vrouw en twee kinderen.
Die regel van het toilet vegen ze hun voeten aan, maar toch vinden ze dat ze de strenge regels nageleefd hebben.
En dan is er nog de massa die zwijgt en die voor 10 man fonduegerief koopt.
En qua goedkeuren van het beleid?
Ik denk dat de meeste mensen wel zien dat het beleid faalt, en precies daarom extra voorzichtig zijn.
Je kunt op de Overheid niet rekenen om ons te beschermen, dus kunnen we maar beter extra voorzichtig zijn...
Zelfs voor de vaccins loopt het alweer mis, "productieproblemen".
Zou dat wel de waarheid zijn?
Het is toch vreemd dat er voor ons productieproblemen zijn (en ze worden nota bene hier gemaakt), maar dat ze wel al ingespoten zijn in Groot-Brittannië, en de VS ook binnen de 24 uur begint.
Zou dit weer geen leugentje zijn van onze Overheid, zoals die mondmaskers die net zolang "niet nuttig" waren tot ze verplicht werden gemaakt?
Zou het niet komen doordat we te lang gewacht hebben met een bestelling te plaatsen, zodat andere landen nu voorrang krijgen?
Dat er schaarste aan grondstoffen is, en dat daardoor minder dosissen kunnen geproduceerd worden dan dat Pfizer zou willen, dat wil ik gerust aannemen.
Maar dan is de vraag, wie krijgt voorrang bij de levering.
Dat wij daar dan niet op de eerste plaats staan, gaat onze regering natuurlijk niet toegeven.
Liever zich op de borst kloppen dat die vaccins hier gemaakt worden...
iceke schreef:Er is natuurlijk 1 makkelijke middenvinger die we binnenkort kunnen geven.. die spuit voor mij mogen ze houden

en dat gaat(tegen dan) iedereen die me kent ook geweten hebben.
Hierin volg ik je niet, ik ben geen antivaxxer.
Voordat mensen ingeënt werden tegen de pokken, kreeg je dit soort zaken.
In de 18e eeuw stierven hier jaarlijks 400.000 mensen aan de pokken, met vaccins is dit quasi 0 geworden.
Trouwens, tegen dat ik aan de beurt ben, zal het waarschijnlijk wel september of oktober zijn.
Mochten er ernstige bijwerkingen zijn van die vaccins, zullen ze het tegen dan wel weten.
(raad eens welk jongetje het pokkenvaccin kreeg, en welk een niet...)