Didymus schreef:Nee, maar dan moet je artikel 96 van de grondwet proberen aan te passen. Wat de sp.a heeft gedaan met de voordracht van Vandenbroucke, valt perfect binnen het juridisch kader en is evenmin ongebruikelijk.
Wat wettelijk in orde is, kan totaal ondemocratisch zijn.
Ik vind het fout van naar een wet te verwijzen om iets goed te praten, in Zuid-Afrika was de Apartheid ook wettelijk geregeld, en slavenhandel was ook wettelijk in orde in de VS.
Didymus schreef:Het democratische aspect moet bij de controle door het parlement zitten en niet bij het aantal stemmen die een (kandidaat-)minister behaalt.
En ook daar valt heel wat op aan te merken.
Vervangerslijsten en dan kandidaten die beslissen niet te gaan zetelen, bijv.
Allemaal wettelijk 'in orde', maar totaal ondemocratisch.
Jack Daniels schreef:Plastuiten, zou dat nog bestaan? Is vroeger even "populair" geweest op festivals. Kan misschien nu een tweede leven krijgen in de tuin.
Dat lost maar een deel van het toiletbezoek op...
iceke schreef:Belgie is Nederland niet, maar als we dan toch eens gaan vergelijken kan je alleen maar vaststellen dat Belgie het echt niet beter gedaan heeft met mondmaskers tov Nederland zonder.
Vandaar dat ik opnieuw bij mijn hypothese kom dat het goed of slecht doen voor een deel toeval is, afhankelijk van of er in een bepaald gebied veel of weinig mensen besmet raken die dan superverspreiders blijken te zijn.
Vanavond nog eens herhaald: bij de eerste golf begon het in Limburg met een grote uitbraak, onlangs was het Brussel, nu is het weer West-Vlaanderen.
Dat kun je moeilijk verklaren door een goed of slecht beleid.
En deze grafiek kwam in Terzake te pas.
Overal in Europa zie je dus dat de landen op een plateau terechtgekomen zijn.
Dat is dan toch wel heel vreemd als je bedenkt dat er geen algemeen beleid bestaat voor Europa.
Daarom dat ik denk dat wij ons illusies maken over de mate waarin wij deze curves beïnvloeden.
Als het immers zo zou zijn dat het beleid in het ene land veel beter is dan in het andere, dan zouden ze niet allemaal op hetzelfde uitkomen.
heist_175 schreef:Het verbaasde me al dat de schoolbashers niet eerder terug boven water kwamen
Dat is toch ook weer een zeer beschuldigende retoriek.
Voor zover ik weet zitten hier geen schoolbashers, dat zouden mensen zijn die tegen scholen zijn, dus...
Wel zijn er hier mensen die denken dat de scholen wel degelijk een factor in de besmetting zijn.
Dat denk ik ook.
Ik vind nog altijd dat ook jonge kinderen een mondmasker zouden moeten dragen.
Er zijn andere landen waar dit wel moet, kinderen zijn veel weerbaarder dan we geneigd zijn te denken.
Jack Daniels schreef: Hier zitten sujetten die dan beweren dat de Vlaamse wegentol er niet gekomen is vanwege... schrik voor (de reacties of commentaren van) het VB. Is wel een handige manier om bepaalde partijen ALTIJD in het verdomhoekje te steken, ook al hebben ze nog nooit mee geregeerd.
Ja, inderdaad.
De oppositie voert oppositie tegen de regering, en de regering?
Die voert oppositie tegen de oppositie.
Only in Belgium...
Jack Daniels schreef:Mijn woorden zijn nog niet koud of Dizzy bevestigt ze voor de zoveelste keer: een partij die niet mee regeert beschuldigen van iets waar ze totaal geen uitstaans mee hebben. Zo voorspelbaar die Dizzy.
Ja, maar geef zelf niemand de schuld of je krijgt het verwijt dat je Calimero speelt...