Leave me out of thisheist_175 schreef:Gelukkig is het parket niet blind aan het rechteroog, zoals sommige UB'ers.

Natuurlijk doe je dat wel.boulder schreef:maar ik doe niet mee aan heksenjachten.
.heist_175 schreef: Alles en iedereen wat niet in uw kraam past scheld je uit voor de spreekwoordelijke rotte vis, zie de posts waarin je andere UB'ers en hun mening op de meest onbeschofte manier behandeld
Die jongeren verdienen dat, we hebben de beelden op TV gezien, niet op één zender, maar op meerdere.heist_175 schreef:Kucam/Francken die foefelen en/of naïef zijn moeten voor een eindoordeel (terecht) op de rechter wachten.
Brusselse jongeren die met een parasol gooien, die worden gelijkt met de grond gelijk gemaakt.
De beschuldigingen daar zijn heel anders, veel moeilijker te controleren.heist_175 schreef:In beide gevallen zou je moeten wachten op het rechterlijk oordeel, maar de heksenjager in u wil voor de corruptie van Kucam wel wachten op een rechter, maar bij jongeren met allochtone roots is dat niet nodig.
Het een sluit het ander niet uit, maar dat snap je nog niet.Dizzy schreef:Boulder, ik zou graag hebben dat je ietwat selectiever wordt in uw verwijten. Ben ik nu een groene jongen of een conservatief?
Jaja, je bent ertegen behalve hier in België, maak dat de kat wijs...Dizzy schreef:Waarom blijf je ook negeren dat ik even tegen een monarchie ben als jij?
Vraag het eens aan de meerderheid, in plaats van in hun naam te spreken...Dizzy schreef:Jij wil een republiek, da's leuk voor u maar de meerderheid wil dat niet.
Weer een verdraaiing van mijn woorden.Dizzy schreef:Dus uw oplossing voor een monarchie is een Waalse president.
Je hebt het zelf aangehaald...Dizzy schreef:Er staan 17 standbeelden in België van Leopold II, uw uitvlucht over het paleis maakt dus weinig indruk.
Totaal ongeloofwaardig...Dizzy schreef:Het paleis kan trouwens een andere koning eren, het moet toch niet Leopold zijn? Dat ik fan ben van de monarchie is de zoveelste foute beschrijving ondanks herhaaldelijke correcties. Ik ben voor een president, maar niet in België.
Maar in een andere post deed je alsof hij politiek niets verwezenlijkt heeft.Dizzy schreef:Ik ben wel fan van BDW. Ik heb herhaaldelijk zijn politiek talent geprezen.
En dat hebben uw posts bereikt?Dizzy schreef:Van mij zal Tom niet wakker liggen maar er was toch voldoende druk om ze buiten te smijten, stel ik maar vast. Eendracht maakt macht, heb ik ooit ergens gelezen.
Hahahaha, uw vorm van beleefdheid is gewoon "anders", een soort alternatieve beleefdheidboulder schreef:Ik ben heel beleefd gebleven tegen iemand die systematisch mijn woorden verdraait, en steeds opnieuw dezelfde onzin blijft herhalen.
En ik heb vooral de rechtsstaat verdedigd, net zoals in de zaak Kuçam of de zaak Depauw, waar niet eens politiek meespeelt..
Geweldig! Nu komt hij zelf af met trial via media. Als het op meerdere zenders is dan kan het welboulder schreef:Die jongeren verdienen dat, we hebben de beelden op TV gezien, niet op één zender, maar op meerdere.
Het is.... anders, wie had het kunnen denkenboulder schreef:De beschuldigingen daar zijn heel anders, veel moeilijker te controleren.
Het geloof en de kracht van andermans gedachten te lezen gecombineerd. Je moet weer wit of zwart zijn, iets anders gaat er niet in (episode 256)boulder schreef:Jaja, je bent ertegen behalve hier in België, maak dat de kat wijs...
Er zijn grenzen aan mijn verdraagzaamheid tegenover leugens en verdraaiingen.Dizzy schreef:Hahahaha, uw vorm van beleefdheid is gewoon "anders", een soort alternatieve beleefdheid![]()
Ga terug naar school, vies mannetje, enz enz enz... dat zijn beleefdheidsvormen op platte planeet boulder.
Onnozelaar, er is wel een verschil tussen feiten op heterdaad betrapt op een openbare plaats, en gefilmd door meerdere media, en trial by media.Dizzy schreef:Geweldig! Nu komt hij zelf af met trial via media.boulder schreef:Die jongeren verdienen dat, we hebben de beelden op TV gezien, niet op één zender, maar op meerdere.
Als je het verschil niet kent tussen wat er allemaal van De Pauw beweerd wordt, en wat wij effectief gezien hebben, ten opzichte van dat schorremorrie dat de politie aanvalt...Dizzy schreef:De Pauw en de zaak Kucam kwam echter maar op 1 zender blijkbaar
Natuurlijk is het anders.Dizzy schreef:Het is.... anders, wie had het kunnen denken
Neen, ik neem u op uw woorden, overal voor behalve in België.Dizzy schreef:Het geloof en de kracht van andermans gedachten te lezen gecombineerd.
Dizzy schreef:Je moet weer wit of zwart zijn, iets anders gaat er niet in (episode 256)
Je kunt niet "part time" democraat zijn.
Linkerduim of rechterduim?Dizzy schreef:De monarchie is nog altijd populair
In een democratie kiest de meerderheid, is dat een Vlaming dan is het een Vlaming, indien niet, niet.Dizzy schreef:Als je een president hebt kan het niet anders dat het niet altijd van dezelfde taalrol is, dat zou nooit werken.
Dus feitelijk zegt u dat de Walen geen democraten zijn...Dizzy schreef: Denk je dat je Wallonië gaat overtuigen met een plan om de monarchie in te ruilen voor een Vlaamse president?
Niemand in de politiek krijgt gratis kansen, alles wordt eindeloos beoordeeld, dat hij na al die tijd nog altijd op die positie zit, bewijst dat hij wel zaken gerealiseerd heeft.Dizzy schreef:Talent betekent niet noodzakelijk dat je er ook iets mee doet.
Welke leugens? Dit waren letterlijk verwijten die u gebruikt heeft. In uw laatste antwoord zitten nog:boulder schreef:Er zijn grenzen aan mijn verdraagzaamheid tegenover leugens en verdraaiingen.
U zou die truken bij een TV debat ook niet moeten uithalen.
Op een plaats zitten betekent helemaal niet dat je nationaal iets gerealiseerd hebt anders zouden een De Croo sr enz nogal wat gerealiseerd hebbenboulder schreef:Niemand in de politiek krijgt gratis kansen, alles wordt eindeloos beoordeeld, dat hij na al die tijd nog altijd op die positie zit, bewijst dat hij wel zaken gerealiseerd heeft.
Heel de tijd mijn woorden verdraaien, dat doe je, en dat is bijzonder irritant.Dizzy schreef:Welke leugens? Dit waren letterlijk verwijten die u gebruikt heeft. In uw laatste antwoord zitten nog:
onnozelaar, verdediger van krapuul, ga terug naar school...
Ik zeg u dat u in een TV studio na één keer niet meer zou binnen mogen.Dizzy schreef:Ik weet niet in welk debat, op tv of elders, u nog ernstig genomen wordt met zo'n taalgebruik.
Kijk, dat is weer uw demagogie.Dizzy schreef:U bent tegen trial by media behalve als u er zelf mee afkomt.
Je snapt het verschil niet tussen quasi live beelden op het Nieuws, gefilmd door meerdere cameraploegen, en wat men beweert dat er zou gebeurd zijn achter de schermen?Dizzy schreef:De rechtstaat houdt bij u blijkbaar op als er meerdere media aan trial by media doen
Die laatste 2 zijn dus nog altijd niet bewezen, daarover gaat het.Dizzy schreef:Opmerken dat je "anders" kijkt naargelang het u uitkomt is niet goedkeuren, integendeel. Je kan perfect kritisch zijn tegenover geweld tegen politie EN tegen mensenhandel of stalking.
Hij zit daar niet zomaar, om de zoveel jaar zijn er voorzittersverkiezingen.Dizzy schreef:Op een plaats zitten betekent helemaal niet dat je nationaal iets gerealiseerd hebt anders zouden een De Croo sr enz nogal wat gerealiseerd hebben
Je zou dat beter eens op jezelf toepassen...Dizzy schreef:Het bubblegedrag zie je hier ook opduiken. Mensen sluiten zich op in hun eigen gelijk en andere bronnen worden afgedaan als leugens als het niet in de kraam past. Dat is soms zeer contradictorisch, de media worden zowel aangevallen als zelf gebruikt als het uitkomt.
Lijkt mij perfect op jou van toepassing.Dizzy schreef:Sommigen discussiëren niet meer om iets op te steken maar om hun grote gelijk te bewijzen. Dat lijkt me een fundamenteel verschil. Als je niet meer open staat voor een ander idee dan glij je al snel af naar het extremisme dat we ook zien in (extreme) geloofsovertuigingen. Als men overtuigd is dat je het ware geloof volgt, zijn anderen ketters die moeten bestreden worden, een vijand. Het grappige is dat zij die dit gedrag vertonen vaak zelf hard tegen extreme geloofsovertuigingen zijn... voor andersgelovigen. Ze doen dit niet altijd bewust en zelfs als je erop wijst wordt het vaak genegeerd.Twijfel is niet meer mogelijk.
Ik wijs je op jouw inconsequenties, ja, en dat zijn er nogal wat...Dizzy schreef:Een ander punt dat opvallend meer terugkomt is dat men mensen die dingen aan het licht brengen of gewoon duiden op bepaalde inconsequenties zelf hard aangepakt worden. Dat zie je zowel op links als rechts. Als de boodschap niet bevalt is het blijkbaar normaal dat je de boodschapper aanvalt ipv eens na te denken of er niet iets van aan is.
onnozelaar, verdediger van krapuul, ga terug naar school, ...boulder schreef:Heel de tijd mijn woorden verdraaien, dat doe je, en dat is bijzonder irritant.
onnozelaar, verdediger van krapuul, ga terug naar school, ...Dizzy schreef:Heel de tijd mijn woorden verdraaien, dat doe je, en dat is bijzonder irritant.
Er zijn hier mensen genoeg die het niet met mij eens zijn, maar die voeren op een deftiger manier het debat, niet met treiteren zoals jij doet.Dizzy schreef:Je begint je op te winden omdat ik niet snel genoeg wil plooien naar uw overtuiging/grote waarheid.
Ja, en mijn eerste reactie ging daar ook volledig over, dat kan iedereen hier controleren.Dizzy schreef:De topic gaat hier over onderzoeksjournalistiek.
En tegelijk ben jij al Bart Depauw en Dries Vanlangenhove schuldig aan het verklaren.Dizzy schreef:Je kan geen zaken onderzoeken en bekendmaken als je ook nog moet wachten op een rechtszaak en uitspraak.
Ik ken die Zembla, die gaat anders te werk dan die Pano reportages.Dizzy schreef:Deze zaken worden trouwens pas ingesteld NA de bekendmaking en net dat is de rol van het onderzoek. Dingen aan de oppervlakte brengen die men liever niet bekend wil zien worden bij het grote publiek. Uw interpretatie zou onderzoeksjournalistiek praktisch onmogelijk maken. Om een zaak aan te spannen moet je eerst bewijzen hebben en voor die bewijzen... moet je onderzoeken.
Het Nieuws is geen trial by media...Dizzy schreef:Je beweert ook dat bepaalde msm niet objectief zijn of aan trial by media doen MAAR je komt dan af met msm om anderen te beschuldigen
Je moet informatie halen uit verschillende bronnen, precies dat maakt het evenwichtiger.Dizzy schreef:Je zei ook dat je bepaalde msm-programmma's volgde, laat je je dan niet beïnvloeden door in uw ogen onbetrouwbare bronnen?
Geloof mij, mocht hij niet populair zijn, zou hij zich geen kandidaat meer kunnen stellen.Dizzy schreef:Je kan kiezen tussen BDW en BDW en als die u niet aanstaat is er nog BDW.
Het is niet omdat één commentator dat schrijft (meestal zijn dat mensen die niet echt positief staan tegenover N-VA), dat dat evangelie is.Dizzy schreef:Hij komt op (4e uitzondering op eigen reglement) omdat er anders een splitsing in de partij zou kunnen ontstaan.
Wat raar dat al die kiezers stemmen voor iemand die niets verwezenlijkt, dan denken al die kiezers wel iets anders.Dizzy schreef:Zijn prestatie is dus de post blijven bezetten of is het aantonen dat men niemand anders heeft of durft inzetten, indrukwekkend.
Ach ja, achter uw naam zou je waarschijnlijk ook niet willen zien staan : "de man die altijd gelijk moest hebben op Userbase"Dizzy schreef:Hij is een historicus maar ik betwijfel dat hij achter zijn naam zou willen zien staan, de man die de zetel warm hield, langer dan wie ook
Ik geloof dat niet, er zijn er maar een paar die dat spelletje spelen.JamesEarlGray schreef:Boulder, kan je ALSTUBLIEFT stoppen met die in-duizend-stukken-gesplitste citaten? Het is echt verschrikkelijk om dat te lezen. Het stimuleert trouwens het (kinderachtig?) pakken op woorden.
Ze hebben ze uitgenodigd, maar haar toon vond ik niet gepast, ook niet in de andere speeches.Dizzy schreef:Zou het mogelijk zijn dat ze gewoon uitgenodigd is?
Spreek jij Hongaars?Dizzy schreef:Iets anders viel me vandaag op. Het schandaal van het seksfeestje in Brussen waarbij een Hongaarse topfunctionaris betrokken bleek krijgt in de Hongaarse belangrijkste pers weinig aandacht.
Bij ons wordt de pers ook wel gecontroleerd, hoor.Dizzy schreef:Dat is een voorbeeld van hoe ver het komt als je de pers gaan controleren.
Dat is toch ook maar een uitspraak die op vooroordelen rust.Dizzy schreef:Dat zie je vaak terug dat mensen die extreem zijn in bepaalde richting vaak zelf niet te vertrouwen zijn op hetzelfde vlak. Ik vertrouw bvb nooit mensen die extreem achterdochtig zijn, ze zijn dat meestal omdat ze zichzelf goed kennen
Ik veronderstel dat je hier een "niet" vergeten bentboulder schreef: Ik sta niet achter die ethisch conservatieve waarden, net zoals ik discriminatie tegen homo's door erkende godsdiensten goedkeur.
Bij ons wordt de pers niet gecensureerd, wel (achteraf) gecontroleerd via een rechtbank. Zie bv de processen tegen DeStandaard of Apache. Allen gewonnen door de pers en niet door de langtenen.Bij ons wordt de pers ook wel gecontroleerd, hoor.Dizzy schreef:Dat is een voorbeeld van hoe ver het komt als je de pers gaan controleren.
Zo bestaan er specifieke richtlijnen over hoe de pers moet berichten als er vreemdelingen in het spel zijn.
Het is geen toeval dat we zoveel eufemismen te lezen krijgen als "jongeren" bijv.
Typisch voorbeeld van de vooringenomenheid waar jij en Dizzy in uitblinken.heist_175 schreef:Ik veronderstel dat je hier een "niet" vergeten bentboulder schreef: Ik sta niet achter die ethisch conservatieve waarden, net zoals ik discriminatie tegen homo's door erkende godsdiensten goedkeur.?
Het feit dat er journalistieke richtlijnen bestaan die zeggen dat je zo weinig mogelijk nationaliteit mag vermelden, behalve als het positief is, duidt erop dat de pers wel degelijk aangestuurd wordt.heist_175 schreef:Bij ons wordt de pers niet gecensureerd, wel (achteraf) gecontroleerd via een rechtbank.
De langtenen zijn diegene die niet kunnen verdragen dat een moslimterrorist een moslimterrorist genoemd wordt, ook al draagt hij een bommengordel en blaast hij zich op onder het roepen van Alloeah Akbar...heist_175 schreef:Zie bv de processen tegen DeStandaard of Apache. Allen gewonnen door de pers en niet door de langtenen.
Dat is een belediging voor alle jongeren.heist_175 schreef:Wat uw suggestie over vermeende richtlijnen over "jongeren" betreft, het zegt meer over u dan over die jongeren. Het zijn gewoon jongeren, eventueel Brussels en mogelijks met allochtone roots.
Ik hoef mij niet te verantwoorden voor wat een ander schrijft, en ik ga deze post ook rapporteren.heist_175 schreef:Je bent wat dat betreft in goed (?) gezelschap: als een Vlaamse jongeman op reis overlijdt en het blijkt iemand met zwart kroeshaar te zijn, kan je bagger scheppen in de commentaren op HLN en sociale media.
Ik heb in elk geval vooringenomenheid gezien in de post van Heist_175, die mij komt "corrigeren" over welke waarden ik nastreef...Dizzy schreef:Inderdaad, dit soort reacties toont vooral een vooringenomenheid. De drang naar bevestiging van de eigen bubble.
boulder schreef:Typisch voorbeeld van de vooringenomenheid waar jij en Dizzy in uitblinken.heist_175 schreef:Ik veronderstel dat je hier een "niet" vergeten bentboulder schreef: Ik sta niet achter die ethisch conservatieve waarden, net zoals ik discriminatie tegen homo's door erkende godsdiensten goedkeur.?
Je gaat ons toch verblijden met een link naar die richtlijnen?Het feit dat er journalistieke richtlijnen bestaan die zeggen dat je zo weinig mogelijk nationaliteit mag vermelden, behalve als het positief is, duidt erop dat de pers wel degelijk aangestuurd wordt.heist_175 schreef:Bij ons wordt de pers niet gecensureerd, wel (achteraf) gecontroleerd via een rechtbank.
Is uw suggestie echt om - zonder dat de rechtbank de acties beoordeeld heeft - dat de media mensen zomaar crimineel gaan noemen? Is dat dan een "trial by media" waar je enkele posts geleden nog zo tegen tekeer ging?Dat is een belediging voor alle jongeren.heist_175 schreef:Wat uw suggestie over vermeende richtlijnen over "jongeren" betreft, het zegt meer over u dan over die jongeren. Het zijn gewoon jongeren, eventueel Brussels en mogelijks met allochtone roots.
Iemand die met een wapen van de politie aan de haal gaat, en ermee in de lucht schiet, is een crimineel, krapuul, die verdient het niet als "jongere" vergoelijkt te worden.
wordt danJongeren hebben met parasols gegooid
Geen idee wie daar beter van wordt?Criminelen hebben met parasols gegooid.
jon·ge·re (de; m,v; meervoud: jongeren)
1 persoon tussen ca. 16-30 jaar
Ook wel: "houd u aan de feiten" genoemdwied schreef:Die richtlijnen bestaan wel degelijk, maar worden "het politiek correcte denken" genoemd!
overkoepelend en niet per uitgever https://www.journalistenloket.be/deontologie/Dizzy schreef:Die richtlijnen zijn echter individueel (per uitgever) en niet algemeen geldend voor alle pers
Dat is de eerste zin die verschijnt op die link.Journalisten moeten in de eerste plaats voor zichzelf uitmaken wat kan en niet kan.
Ah, hier moet ik u gelijk geven, het moest zijn "net zomin als ik... goedkeur".heist_175 schreef:Ik denk echt dat je uw zin eens moet herlezen, want nu is ie toch eerder problematisch: je keurt discriminatie tegen homo's goed?
Die heb ik nu ook niet zo bij de hand, maar ik ben die een politiek forum al een paar keer tegengekomen.heist_175 schreef:Je gaat ons toch verblijden met een link naar die richtlijnen?
U noemt mensen die de politie aanvallen gewoon 'jongeren'?heist_175 schreef:Is uw suggestie echt om - zonder dat de rechtbank de acties beoordeeld heeft - dat de media mensen zomaar crimineel gaan noemen?
Er is nu eenmaal een verschil tussen feiten en beweringen die verder onderzocht moeten worden.heist_175 schreef:Is dat dan een "trial by media" waar je enkele posts geleden nog zo tegen tekeer ging?
Als niemand er beter van wordt, waarom krijgen we dan die eufemismen, en dan steeds bij vreemdelingen?heist_175 schreef:Geen idee wie daar beter van wordt?
Je kunt nog algemener en dus nog nietszeggender worden.heist_175 schreef:Ik denk dat een feitelijke omschrijving altijd te verkiezen is.jon·ge·re (de; m,v; meervoud: jongeren)
1 persoon tussen ca. 16-30 jaar
Inderdaad, en als je aandachtig naar het nieuws luistert wordt dat regelmatig overduidelijk.tien schreef:Ook kan overeengekomen worden om nieuws uit te stellen.
Als het dus allemaal of grotendeels vreemdelingen zijn, dan is dat geen feit om te melden?heist_175 schreef: Ik verwacht van mijn krant feiten te krijgen: Brusselse jongeren.
- Brussels: ze zijn dus naar het strand gekomen (en langs heel wat politiezones gepasseerd)
- jongeren: volgens vanDale ergens tussen de 16 en de 30 jaar
Tiens, dan moet het er wel bij, dat het racistische leuzen waren...heist_175 schreef:De verboden samenscholing op de dijk enkele weken later wil ik lezen zoals ze was
- verboden betoging
- racistische leuzen
Niks complotdenken, ik heb die link gezien, en die stond op forum.politics.be.Dizzy schreef:Het gedacht dat deze richtlijnen direct een bedoeling hebben om bepaalde zaken te minimaliseren of wat dan ook is zelf een vorm van complotdenken.
Beste Boulder,boulder schreef:Als het dus allemaal of grotendeels vreemdelingen zijn, dan is dat geen feit om te melden?heist_175 schreef: Ik verwacht van mijn krant feiten te krijgen: Brusselse jongeren.
- Brussels: ze zijn dus naar het strand gekomen (en langs heel wat politiezones gepasseerd)
Heeft iemand van de nieuwsploegen dan de nationaliteit van de amokmakers (amok maakten ze, dat zag iedereen) gecontroleerd? Of dacht u te kunnen voortgaan op de huidskleur van de amokmakers? Dan zouden we ons in een gevaarlijk straatje bevinden. De politie bevestigde dat ze vanuit Brussel kwamen, dus de toevoeging 'Brussels" leek wel terecht/correct/feitelijk.boulder schreef:Als het dus allemaal of grotendeels vreemdelingen zijn, dan is dat geen feit om te melden?heist_175 schreef: Ik verwacht van mijn krant feiten te krijgen: Brusselse jongeren.
Dat veegt u graag onder de mat?
Tiens, dan moet het er wel bij, dat het racistische leuzen waren...heist_175 schreef:De verboden samenscholing op de dijk enkele weken later wil ik lezen zoals ze was
- verboden betoging
- racistische leuzen
Dat is echt wel gekleurd nieuws dat u wilt...