Dit zag ik onlangs passeren op mijn Facebook profiel en vond het best wel grappig. Het bewijst maar eens hoe we in een regeltjesmaatschappij wonen waar elke vorm van gezond verstand niet meer van toepassing is, Of overruled wordt door een nieuwe regel. Het flagrante vind ik hoe ze nu beschrijven in de media hoe je kerstmis moet vieren. Bijv, Je beperkt bezoek kan je buiten ontvangen aan de vuurkorf, maar ze mogen niet naar de WC. En dat kan alleen als je directe toegang hebt naar je tuin.Nieuwe Corona regels vanaf a.s dinsdag:
Mondmasker verplicht voor de sterrenbeelden Maagd en Kreeft en voor alle Volvo, Saab, en Dacia rijders, maar niet als ze blauwe sokken dragen.
Het geldt ook alleen van 18.00 uur tot 23.00 uur, mits je een Audi rijdt met een 17 in het kenteken.
Als je op een oneven huisnummer woont, krijg je een gratis mondmasker, tenzij je in een koophuis woont, of als je in Antwerpen centrum woont, maar niet als je in de buurt van Brussel woont ...
Als de muur van je huis geel is, mag je niet naar buiten, tenzij het huis aan de rechterkant van de straat staat, maar dit geldt niet als er een parkeerplaats voor ligt. Als er meerdere parkeerplaatsen zijn, is de regeling helemaal niet van toepassing, tenzij er een invalidenparkeerplaats is.
Op weekdagen mogen vrouwen alleen het huis verlaten als ze getrouwd zijn, maar niet als ze kinderen hebben, tenzij er minstens twee kinderen van hetzelfde geslacht zijn, maar het leeftijdsverschil niet groter is dan twee jaar.
De regel is niet van toepassing op kinderen tussen 5 en 12 jaar.
Bovenstaande regels gelden alleen voor 18 t/m 65 jarigen, mits ze tussen de 1.60 mtr en 1.75 mtr zijn.
Anders is precies het tegenovergestelde waar, tenzij ze donker haar hebben.
Dit voorkomt alle onduidelijkheden..
Mij was het al duidelijk vanaf de start van de tweede golf dat kerstmis anders gevierd word, en daar ga ik me ook aan houden. Enkel in eigen bubbel dus.
Vieren met de familie doen we nadien wel in het groot in de vorm van een overwinningsfeest. Hopelijk zien we dan ook de klaprozen openbloeien als symbool,