prijs klein brood

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb er eentje met thermostaat van bij de chineesjes. Werkt uitstekend. Handdoek over het deeg en laat maar rijzen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Bij VAN ZON horeca kan je ook zo'n boxen kopen. deze worden veel gebruikt in horeca zaken om langer iets koel te houden. Is inderdaad ook een oplossing. Te vinden bij veel groothandels voor horecamateriaal denk ik
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Raar volkje hier, ik laat mijn brood altijd rijzen in de koelkast :angel:
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Wij in de microgolf. Uit de weg en is gesloten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

In de koelkast! Haha, ik doe dat ook zo hoor.
Ik wens echter een rijskast te gebruiken om een net gevoede zuurdesemstarter in te zetten in afwachting dat hij gebruikt zal worden. Indien het te koud is komt het proces namelijk niet snel genoeg op gang.
Daarnaast moet het deeg na het uitrekken & vouwen (stretch & fold) bij de methode die ik gebruik toch 4 à 6 uur in een warme omgeving “rusten”. Vervolgens, pas na het vormen en opbollen gaat m’n deeg voor 12 uur de koelkast in.
@Iceke: mooi broodje had je daar hoor! Waar kocht je je rijsmandje? Ik zocht al op Amazon, maar het zijn bijna allemaal Chinese waar dikwijls veel klachten over zijn (geur, onregelmatig gevormd, …).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb er van Amazon en die ruiken inderdaad... naar hout, ik heb er ook van den boerenbond, en die ruiken ook, maar veel minder naar hout ;-)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

crc schreef:Toch zijn er nog bakkers in Brussel waarvan ik vind dat ze beter brood maken dan ik.
https://www.facebook.com/monboulengier.be/ (Sint Gillis)
https://www.facebook.com/CestSiBonBruxelles/ (Molenbeek)
C’est si bon heb ik intussen getest en dat is inderdaad het soort brood dat ik zoek. Lekkere zuurdesem met stevige korst en veel soorten om uit te kiezen. Bereikbaar met de fiets alleen jammer dat deze ontdekking volgende week al meteen voor 5 weken met verlof gaat.
Bedankt voor de tips en intussen kan ik de rest van het lijstje testen.
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Nob schreef:Als keukenrobot (en dus ook kneedmachine) heb ik een Ankarsrum...
Wat sta ik in bewondering voor die kneedmachine van jou!
Lijkt mij echt ‘het van het’, ik heb ze dan ook maar meteen bovenaan mijn wenslijst geplaatst.
Een planetaire kneder heeft veel voordelen lijkt me. Op Youtube zie ik bvb dit filmpje prachtig om de machine in werking te zien.
Ik leer ook via wikipedia dat de machine vroeger onder de merknaam Electrolux op de markt was https://en.wikipedia.org/wiki/Electrolu ... _Assistent.
Kocht je ze in de shop waar je de link van meegaf?

Voilà, we weten misschien straks weer waarom we werken gaan.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

sandbert schreef:Een planetaire kneder heeft veel voordelen lijkt me.
Dat is toch het principe van elke Kenwood keukenrobot?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik heb mijn Ankarsum inderdaad bij kookwinkel.nl gekocht in januari 2018. De prijs is nog altijd dezelfde zie ik (al krijg je er nu gratis 2 broodvormen bij).

Ik had er ook direct de volgende accessoires bijgekocht. Blender, citruspers, groenteschaaf en rasp, trommelraspset. Ik wou er ook nog een graanmolenset bij kopen, maar hiervoor heb ik in de plaats de Hawos Oktagon 2 gekocht (al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik die nog niet veel heb gebruikt).
De muesli accessoire heb ik ook niet gekocht, hiervoor heb ik een Eschenfelder gekocht: https://www.eschenfelder.de/produkte/ko ... lztrichter
De meat grinder accessoires zal ik misschien ooit nog eens kopen als ik wat meer vrije tijd heb. ;-)

Wel niet goedkoop al die speeltjes, maar ja, ik koop liever direct iets deftig. En made in Sweden ipv made in China is mij ook nog wel wat waard.

Als keukenrobot-allrounder is die volgens mij inderdaad bij de betere/beste. Als je enkel puur wil kneden heb je nog wel ander spul natuurlijk (allemaal afhankelijk van hoever je hierin wil gaan):
https://www.backdorf.de/en/Appliance-Sh ... kdorf.html

Of als je van Belgische makelij wil: http://www.rofco.be/kn.html#KN4 -> Van dit merk heb ik mijn broodbakoven, de Rofco B20.

En dan nog de industriële mixers, maar we hebben het hier over de (betere) amateur...
Dat is toch het principe van elke Kenwood keukenrobot?
Daar draait de kom toch niet, maar wel de arm (toch bij de Kenwood die ik heb -> een oudere kenwood, gekregen van de schoonmoeder).
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

sandbert schreef: Om echter altijd comfortabel boterhammen te kunnen snijden kocht ik vorige week deze broodsnijmachine.
Sinds enkele dagen ook een Graef snijmachine:
- vlijmscherp mes
- véél minder lawaai
Een aanrader dus.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

moet het brood niet teveel een " bocht" nemen dan? als ik dat vergelijk met mijn huidige lijkt de motorbehuizing veel breder te zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb dat niet ervaren als een probleem.
Mogelijks zelfs een minder grote bocht dan het vorige toestel (een +/- 10 jaar oude Bosch broodsnijmachine).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

boran_blok schreef:moet het brood niet teveel een " bocht" nemen dan? als ik dat vergelijk met mijn huidige lijkt de motorbehuizing veel breder te zijn.
Yep. Was voor mij de reden om een manuele Graef aan te schaffen in plaats van een elektrische. Geen motorbehuizing en sneetjes brood gaan gewoon rechtdoor.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Heb ook een broodbakmachine geruild in een ruilgroep na dit topic te lezen (Silvercrest, zeker geen top).
Binnenkort eens proberen of het mij wat zegt (misschien ooit wel eens desem maken).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

honda4life schreef:misschien ooit wel eens desem maken.
Desem is niet zo evident als het lijkt.
Ik zou het een lange tijd houden op gist (vers/droog) en pas als je veel tijd en goesting hebt desem proberen in parallel.
Eens je een - voor u - lekker (gist)broodrecept hebt, wil je geen bakkerbrood meer, geloof me :).
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Idd. Ten tijde van de eerste 'lock'down ermee begonnen, ondertussen heeft de broodbakmachine geen werk meer gehad. Zuurdesem -> kneden in robot -> bakken in de oven. Veel langere doorlooptijd, maar veel beter brood :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Eens gevonden of ik een foto kon vinden van mijn snijmachine, hij lijkt allesinds gradueler dan die graeff, maar ik weet niet of het dikker of dunner is.

https://www.bol.com/nl/p/siemens-alless ... 012514569/
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Is het gek dat ik een groot brood als alleenstaande in 2 dagen opeet?
Meestal koop ik volkoren brood.
Maar dat kost algauw 2,5 euro per brood.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb deze ondertussen een maand of 5 :
Werkt perfect.. vlijmscherp broodmes, werkt ook perfect als het brood nog warm is (wel niet vergeten om je brood van de machine te nemen of het mes gaat roesten)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

boonpwnz schreef:Is het gek dat ik een groot brood als alleenstaande in 2 dagen opeet?
Meestal koop ik volkoren brood.
Maar dat kost algauw 2,5 euro per brood.
Allemaal persoonlijk ;) wij doen er hier met 2 bijna een week mee, maar het is enkel als ontbijt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik eet een groot brood alleen op, het 2de brood is voor de andere gezinsleden.
Het is maar wat uw voedingspatroon en -gewoonte is hé :).

Een collega eet 's middags (in lang vervlogen tijden kon je samen gaan eten in het bedrijfsrestaurant) 1 sandwich en een halve kom soep, met als uitleg "ik eet niet veel", maar voor- én namiddag een 50cl cola én wafels etc. Maak uzelf toch niets wijs :)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

hier geen brood meer :-( Nu kartonnen plaatjes, denk dat mijn ups dozen beter zijn...
Verlies nu wel heel langzaam gewicht maar is eigenlijk niet eens de bedoeling.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Heb de meergranenmix van Aveve gekocht.
Niet geheel m'n ding, mist toch een beetje de lekkere broodgeur en de smaak is niet het soort donker brood dat je verwacht, ik kan het niet echt omschrijven maar je hebt zo van dat "zurig" bruin brood.

Iemand andere suggesties voor lekkerdere Aveve mixen?
Voor de eenvoud, geen webwinkels of speciallekes (kost toch te veel aan verzendkosten / sporadisch gebruik in het weekend etc. om te lang te bewaren).
Ik zag er wel nog enkele minder opvallende grote verpakkingen van 5 of 10 kg, die niet op de website staan en maar een fractie meer kosten, zijn die even goed of beter?

https://avevewinkels.be/Producten/Detai ... rood/adfe6
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

honda4life schreef:
Iemand andere suggesties voor lekkerdere Aveve mixen?
Probeer eens Waldkorn all-in van Delhaize. Hun all-in mixen van 1kg zijn wel kwalitatief. De all-in mixen van Aveve gebruikt naar onze zin ook teveel zuurdesem.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik weet niet of de smaak zuurdesem is... ik vermoed van wel.
Zakjes van 1 kg... die zijn zo op, toch liever wat duurzamer.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

honda4life schreef:Iemand andere suggesties voor lekkerdere Aveve mixen?
Denk dat zoiets eerder naar eigen smaak is... Ik vond de soyamix, maismix en sportbrood bvb wel lekker. 1x per jaar koop ik zo'n Cera pakket aan sterk verminderde prijs en daar zitten altijd verschillende smaken in. Zelf zo'n zak kopen is duurder dan brood in de winkel kopen.

6,10 euro voor pakweg de sojamix. Is goed voor 5 broden. Als je niet veel bakt en een machientje van 50 euro moet aanschaffen, dan duurt het al 50 broden voor dat je er profijt van hebt. Sommige mixen zijn nog duurder natuurlijk. Sesanut heb ik ook eens gebruikt, vond ik nu eens echt slecht, maar... Met het machientje wat rozijnen er bij was dat wel een topper.

Wat ook redelijk goed lukt, de all-in mixen van Aldi. Brood zonder franjes.

Momenteel stel ik zelf samen, 20 kilo witte bloem extra en 20 kilo volkorenbloem gekregen van een leverancier van melen om mee te testen. Maak er veel combinaties mee.

Bij mij thuis vinden ze bvb het wit briochebrood met gekonfijt fruit en rozijnen super lekker. De ene keer maak ik dat met witte bloem, dan wissel ik eens af met volkoren of half en half etc etc. Eens met wat noten in, of pitten...
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

@honda4life

Met de mixen van Aveve heb ik weinig ervaring, vroeger heb ik dat wel eens gekocht maar ik vond het ook maar niks, ik vond ze bovendien nog tamelijk prijzig ook.

Nu loop ik met een grote boog rond alle mixen heen, je weet immers niet wat men er allemaal “ingedraaid” heeft.
Hoe subjectief deze bewering echter is begrijp je echter wel als ik zeg dat mijn schoonzus zweert bij de Avevemixen, zij koopt niets anders.
Ofdat de “zuurheid” die jij omschrijft werkelijk van desem voortkomt weet ik niet, op de verpakking moet er sowieso vermeld staan wat er allemaal in de bloem zit.

Ik stel mijn broodmengsel altijd zelf samen en werk altijd met desem, experimenteren met de samenstelling doe ik niet (meer), de gebruikte verhouding geeft me een mooi resultaat en een brood dat goed verteerbaar is.
Mijn witte tarwebloem koop ik altijd bij Carrefour (Bio T65), speltmeel en volkorenmeel koop ik hier bij een plaatselijke molenaar (link in 1 van mijn berichten hierboven).

Met bovengenoemde soorten voel ik me goed en er zitten nergens van die duistere supplementen in verwerkt. Meelverbeteraars vertrouw ik immers van nature niet, ook al zegt men dat ze onschadelijk zijn en zo, ik hoef ze echt niet.

Het enige dat ik tot nu toe al gebruikt heb (deze morgen vroeg dan nog wel), is een mespuntje vitamine C in poedervorm bij het bakken van klaaskoeken. Voor de volledigheid vermeld ik wel dat ik in dit recept verse gist gebruikt heb.

De klaaskoeken waren heerlijk, maar of de luchtigheid nu werkelijk positief beïnvloed werd door de toegevoegde vitamine C weet ik niet want de klaaskoeken had ik ook nog nooit gebakken.

Moest ik jou zijn dan zou ik dus gewoon blijven zoeken naar de (voor jou) ideale samenstelling.

Sandbert
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Helaas is de dichtstbijzijnde molenaar een 15 à 20 km rijden enkel...
Weinig alternatief vrees ik.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 31 keer

Ik ben een liefhebber van donkere broden en gebruik volgende Aveve All-in mixen:
  • Brood Met Pitten
  • Waldkorn-brood
soms gebruiken we ook de meergranen of het gewone wit brood,
maar deze vind ik persoonlijk minder goed en is dus vooral voor de kinderen en de vrouw.

We hebben ook eens de bruine en zonnebloempitten mix geprobeerd,
maar deze konden ons niet echt bekoren.
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control + philips hue
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Welke 10 kg zakken zijn lekker in AVEVE?
Hou wel van volkoren in zakken van 5 kg (928)... maar voor het prijsverschil moet je het amper laten om 10 kg te kopen.
Als je daar natuurlijk een niet zo lekkere mengeling gekocht hebt... dat zijn 20 broden.
Zo veel keuze waar ik soms amper het verschil weet als ik de omschrijving lees.

Trouwens heel tevreden van een broodbakmachine van Silvercrest (Lidl).
Het resultaat zit hem toch wel in juist doseren met een goede weegschaal
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”