Gratis Railpass - Vanaf nu aan te vragen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Stardusty
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2020, 18:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Hier ook bewust niet aangevraagd.

Aangezien ik die niet zou gebruiken ga ik er de staat geen extra geld richting nmbs voor laten transfereren.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Stardusty schreef:Hier ook bewust niet aangevraagd.

Aangezien ik die niet zou gebruiken ga ik er de staat geen extra geld richting nmbs voor laten transfereren.
Om dat te melden heb je speciaal een account aangemaakt? :banana:


Ik heb het aangevraagd, het zou kunnen dat ik het niet ga gebruiken, maar nu kan ik het wel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Slafes schreef:Wat ik wel straf vond... Scholen eisen van hun kinderen dat ze die aanvragen, want dan kunnen ze eens gratis op stap. :|
Elke gelegenheid is goed om toch maar geen les te moeten geven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Niet aangevraagd, geen nut voor.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Jack Daniels schreef: Elke gelegenheid is goed om toch maar geen les te moeten geven.
Of je zou kunnen eens niét beweren dat leerkrachten lui zijn?

En bijvoorbeeld er van uit gaan dat scholen zo onderfunded zijn, en door het maximumfactuur concept geen grotere bijdrage kunnen vragen aan de ouders, dat een gratis treinrit voor een hele klas een hele hap geld kan uitsparen die voor iets anders kan gebruikt worden.

Of gewoon denken "leuk, een paar gratis extra fieldtrips voor de scholen die hieraan gedacht hebben." Wie weet maken ze er zelfs een leerzame uitstap van?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ja, een uitstap met een bende kinderen is inderdaad lekker niets doen 8)

Ik krijg al nachtmerries als er ik maar aan denk :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Slafes heeft een punt dat "Hello Belgium" niet ontworpen is voor schooltrips, daarvoor heeft de NMBS al een specifiek goedkoop aanbod ter beschikking. Kinderen moeten hun "Hello Belgium" pass volledig buitenschools kunnen opgebruiken, bijvoorbeeld voor trips samen met hun ouders.

Al de rest, oa wat over leerkrachten gezegd wordt, zal ik maar niet beschouwen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hier de passen ook vlot gekregen.
Ik heb op de aanvraag géén e-mail adres ingevuld (dus ook geen bevestiging gekregen), en ook geen telefoonnummer (2 niet-verplichte velden), toch is de aanvraag doorgegaan.

PS
Wel schandalig dat je adres gegevens misbruikt worden door bpost voor het toesturen van reclame op naam :oops: .
Enkele dagen na de on-line aanvraag kregen we al zo'n reclame, duidelijk te zien aan de gebruikte voornaam van mijn vrouw: de voornaam zoals op haar EID is niet de voornaam die we normaal gebruiken (ANNE-MARIE versus Annemie) :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

philippe_d schreef:Ik heb op de aanvraag géén e-mail adres ingevuld (dus ook geen bevestiging gekregen), en ook geen telefoonnummer (2 niet-verplichte velden), toch is de aanvraag doorgegaan.
Hier ook enkel de verplichte velden RRN en geboortedatum ingevuld. 't Tweede konden ze ook wel ahv de opvraging van het eerste vinden maar soit.
philippe_d schreef: Wel schandalig dat je adres gegevens misbruikt worden door bpost voor het toesturen van reclame op naam :oops: .
Enkele dagen na de on-line aanvraag kregen we al zo'n reclame, duidelijk te zien aan de gebruikte voornaam van mijn vrouw: de voornaam zoals op haar EID is niet de voornaam die we normaal gebruiken (ANNE-MARIE versus Annemie) :wink:
Zeker dat het daarvan komt en niet van een andere bron?

Je hebt ook het tweede vakje niet aangeduid op het formulier? Weet niet meer wat het exact was, maar iets van reclame, het stond onder/boven een verplicht vakje van algemene voorwaarden.

Hier iig niets van reclame gekregen, maar dat zegt niets uiteraard. Ik heb mogelijks wel ooit eens verzet aangetekend tegen reclame van bpost, en bij de NMBS weet ik zeker dat ik dat gedaan heb. Wel nog allemaal onder de oude Privacywet (pre-AVG), maar ik vermoed dat de verzetten gemaakt onder de oude (en ondertussen opgeheven) Privacywet grandfathered zijn in de AVG.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels schreef:
Slafes schreef:Wat ik wel straf vond... Scholen eisen van hun kinderen dat ze die aanvragen, want dan kunnen ze eens gratis op stap. :|
Elke gelegenheid is goed om toch maar geen les te moeten geven.
Je hebt al lang de eindtermen in zowel basisschool (kleuter + lager) als secundair niet meer bekeken? Eén van de vereisten zijn dat je uitstappen organiseert, dus het is geen kwestie van (geïnsinueerde) luiaardij, maar wel (1) eindtermen volgen en (2) kinderen doen afstuderen met zoveel mogelijk een gelijke bagage: dus ook de kansarmen of verschraalden laten proeven van cultuur (film, theater, dierentuin, ...).
Mijn dochter vertrekt morgen op boerderijklassen. Er zijn kinderen in de stad die een koe paars kleuren, mooi referentiekader :).
FlashBlue schreef:
Jack Daniels schreef: Elke gelegenheid is goed om toch maar geen les te moeten geven.
Of je zou kunnen eens niét beweren dat leerkrachten lui zijn?
Als partner van een leerkracht secundair: mijn vrouw werkt 70+uur per week, enkel zelfstandigen (die meer verdienen én creatiever met hun loon/uitbetaling kunnen omgaan) doen beter.
En bijvoorbeeld er van uit gaan dat scholen zo onderfunded zijn, en door het maximumfactuur concept geen grotere bijdrage kunnen vragen aan de ouders, dat een gratis treinrit voor een hele klas een hele hap geld kan uitsparen die voor iets anders kan gebruikt worden.
De gratis treinritten zijn enkel voor 12+.
De maximumfactuur geldt enkel in het basisonderwijs. Het principe van de maximumfactuur is zeer verdedigbaar, maar het bedrag zou iets hoger moeten (het is nu bv moeilijk om de eindtermen rond "zwemmen" te realiseren binnen de maximumfactuur) én het zou vooral uitgebreid moeten worden naar het secundair: nu is er nog een selectie van leerlingen mogelijk op basis van hoge facturen die ouders krijgen en soms niet kunnen betalen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

heist_175 schreef: Als partner van een leerkracht secundair: mijn vrouw werkt 70+uur per week, enkel zelfstandigen (die meer verdienen én creatiever met hun loon/uitbetaling kunnen omgaan) doen beter.
'meer' zou gepaster zijn, of het beter is valt nog serieus te betwijfelen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”